Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Hvis jeg nu skulle savne mit arbejde, så kan jeg lige kigge på denne lille lokomotivførerquiz:

Dit tog holder stille ved perronen i Birkerød. Det er ved at være afgangstid, men må du forlade stationen?

(2 af lysene er til toget og resten er støj fra gadelamper og lyskryds)

attachicon.gifBirkerød.jpg

Mit bedste bud er, at det er de to klare lamper oven over hinanden til venstre for skinnerne.

Er det rigtigt? Har jeg vundet noget? Har jeg? Har jeg? :happy:

Link to comment
Share on other sites

DB,

I betragtning af hvor hyggeligt jeg selv synes det er, når der er fotos når jeg læser log, må jeg jo også hellere selv.... der var der nu ikke tid til i dag.

Henrik,

Ingen præmie. Men du havde lov at køre, så har ikke bulet noget :tongue:

Lyset fra jernbanesignalerne er ud for pilene.

post-1580-0-82549000-1380473171_thumb.jp

I praksis er signalet til højre (det forreste) let at se, mens det andet let drukner i lyshavet. Men bare det til højre blinker, ved man det andet også er grønt og når man begynder at køre, så bliver vinklen anderledes så man også kan se det.

Men stadigvæk noget skrammel som flere fine folk ser set og regnet på, om der kan gøres noget ved.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vægt 89,5 ->89,9. Fedt% 13,5 -> 13,8. Kcal 4120. Søvn 9 timer.

En frisøndag = en tur med HvidovreCK.

Hvis det var hårdt i sidste uge, er det svært at sætte ord på i dag. Benene var nemlig ok friske, de andre gutter var bare hurtigere.
Vi lagde ud med 4 mand i medvind i godt 50km, hvor vi skød nogle intervaller af. I de første solgte jeg mig dyrt, men til sidst bakkede jeg ud, inden jeg røg i hegnet. Den ene skulle til familietamtam i nærheden, så var vi 3 til at mosle hjem i en ret strid modvind og ville ikke sidde i elastikken hele vejen. Det blev heller ikke bedre af, at jeg prøvede at køre igennem uden stop for at tanke vand.

Shit, jeg var tørstig! Til sidst var det derfor også undtagelsesvis benene, der var den begrænsende faktor. Det føles ondt på den sjove måde, da man kan træde over grænsen og få det til at gøre ondt, i modsætning til når man "bare" ikke har luft til at træde.
113km og så er det måske ved at være tid at udskifte pulsbæltet. Det får lige en chance mere, men det ser ud som det plejer, når det er stået af.

http://connect.garmin.com/activity/383103319

Alt i alt en fin tur i betragtning af at det var morgentræning og der gik da også 3-4 timer med at komme til hægterne igen.

Vejrtrækningen kunne have været værre. Men det hylede noget, når jeg var presset og synes stadigvæk ikke at pulsen kommer helt op og ringe. Så jeg er ret spændt, på den ufede måde, hvad tallene siger når jeg skal til lungecheck hos lægen i morgen.

Skal jeg spare sammen til bedemanden eller have mig en wattmåler?

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ikke akut, i hvert fald.

Men udover den sædvanlige obstruction alert fra computeren efter pusteprøverne, så var tallene også faldet igen siden sidst, så skide godt er det jo ikke. Og meget bekymrede miner over lyden, når jeg puster i maskinen. Er sat på dobbeltdosis af Bricanyl og har med tak til alle skatteydere, fået en influenzavaccination på folkets regning. Skal til kontrol igen igen om 6-7 uger.

Vægt 89,9 -> 90,0. Fedt% 13,8 = 13,8. Kcal 4730. Søvn 7½ time.

I stedet for at skrive dette indlæg, "burde" jeg være på vej til Ballerup Super Arena. Men mens jeg pakkede taske til banecykling, besluttede jeg at tage en hviledag.

Dels er jeg decideret DOMS-ramt i lårene efter i går i et omfang, jeg ikke kan huske før at have været, efter en cykeltur. Dels har jeg sovet elendigt i nat og er slet ikke oplagt til fysisk udfoldelse.

Dertil tager jeg lige et par dage på lavblus. En af grundene til at jeg ikke kan få pulsen op, kunne måske være at jeg har kørt med stram kæde i ret lang tid. Min hvilepuls er ikke en jeg tager jævnligt men den lå på 57 i morges. Jeg kan huske, at have været nede omkring 50 for et par år siden, hvor jeg var dårlige kørende, så det virker en kende højt.

Holder øje med den.

Men i morgen skal jeg banecykling og indvie mine nye hjul. De er dårligere end dem jeg kører på nu men til gengæld med lukkede ringe. Jeg kan sikkert ikke mærke forskel. Derefter til mor som har fødselsdag og fråde kage.

Og så til Jylland og snart igen til fødselsdag hos mor. Og så er der omsider kalorie-våbenhvile indtil jul.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Inspireret af Henrik S:

:wub: :wub: :wub:

Punkt 1 var banecykling. Jeg ved egentlig ikke hvorfor, men var ret forvirret og da der samtidigt var travlt i værkstedet, fik jeg ikke mine nye hjul før efter træningen. Men fik skiftet gearing fra 50-15 til 51-15 og det var en god plan. Umiddelbart er det jo næsten det samme, men det føltes bedre. Må se på mandag hvordan det går.

Jeg havde glemt pulssenderen derhjemme og skubbet til ejermagneten da jeg skiftede klinge, så i praksis en lo-tech dag i dag.

Efter 20 min opvarmning, kørte jeg 3 x 24 omgange på hold 3 og skiftede så over på hold 4, hvor der var en plads og fik 24 omgange mere.

Så kunne jeg med god samvittighed springe den rigtige afrulning over og tage til fødselsdag.

Jeg fatter dog ikke, at voksne mennesker med en rimelig træningserfaring, bare ikke KAN styre det med intensiteten. Det første interval gik over stok og sten, indtil der manglede 6-8 omgange hvor en, som havde skruet tempoet op på sine føringer, ikke mere kunne følge med, og en anden gik helt i stå på sine føringer.

Og så blev de næste 2 intervaller lidt mere fesne. OK, det var slemt i dag men tendensen er der næsten altid.

Nå - efter kage og mad gik turen i FW i Hillerød, hvor jeg var alene i centeret de sidste 20 minutter. Stadig let, så korte pauser på 20-30 sek. Kun let øg i benpressen - ellers fra 3 til 5 sæt for stængerne.

Benpres: 5 x 12 x 100
Leg extensions: 5 x 12 x 30
Lårcurl: 5 x 12 x 30
Lægstativ: 5 x 12 x bw+20
Skrå bænkpres: 3 x 12 x 16
Rows: 3 x 12 x 16
Laterals: 3 x 12 x 4
Fransk pres, DB: 3 x 12 x 6
Scott curl: 3 x 12 x 17½
Hypers: 3 x 9
Russian twist: 3 x 9

Hviledag i morgen. Torsdag smutter jeg til Jylland. Torsdag bliver også dagen hvor jeg skal til crossfit for første gang. Nu har jeg så mange gange lokket ex´en derovre til at prøve ny motion, så synes ikke rigtige at jeg kunne afslå, nu hun ville have mig med til hendes nye dille.
Fredag skal jeg til spinning. På opfordring af instruktøren, siges det :unsure: Jeg kan ikke umiddelbart se pointen i at det ikke skulle være sandt. Omvendt har jeg også lidt svært ved at gennemskue hvorfor jeg ligefrem skulle være ønsket. Det finder jeg vel ud af. Men jeg er blevet lokket med at komme gratis ind, så noget må der være om det.

Hørte du sproghjørnet i morges? Dullervorn - fedt udtryk :wub:

Håber jeg kan huske det, når det en gang bliver aktuelt at bruge det.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vægt 89,5 ->89,9. Fedt% 13,5 -> 13,8. Kcal 4120. Søvn 9 timer.

En frisøndag = en tur med HvidovreCK.

Hvis det var hårdt i sidste uge, er det svært at sætte ord på i dag. Benene var nemlig ok friske, de andre gutter var bare hurtigere.

Vi lagde ud med 4 mand i medvind i godt 50km, hvor vi skød nogle intervaller af. I de første solgte jeg mig dyrt, men til sidst bakkede jeg ud, inden jeg røg i hegnet. Den ene skulle til familietamtam i nærheden, så var vi 3 til at mosle hjem i en ret strid modvind og ville ikke sidde i elastikken hele vejen. Det blev heller ikke bedre af, at jeg prøvede at køre igennem uden stop for at tanke vand.

Shit, jeg var tørstig! Til sidst var det derfor også undtagelsesvis benene, der var den begrænsende faktor. Det føles ondt på den sjove måde, da man kan træde over grænsen og få det til at gøre ondt, i modsætning til når man "bare" ikke har luft til at træde.

113km og så er det måske ved at være tid at udskifte pulsbæltet. Det får lige en chance mere, men det ser ud som det plejer, når det er stået af.

http://connect.garmin.com/activity/383103319

Alt i alt en fin tur i betragtning af at det var morgentræning og der gik da også 3-4 timer med at komme til hægterne igen.

Vejrtrækningen kunne have været værre. Men det hylede noget, når jeg var presset og synes stadigvæk ikke at pulsen kommer helt op og ringe. Så jeg er ret spændt, på den ufede måde, hvad tallene siger når jeg skal til lungecheck hos lægen i morgen.

Skal jeg spare sammen til bedemanden eller have mig en wattmåler?

Hvor tit måler du din vægt? Jeg tror du fokuserer lidt for meget på det. Prøv evt. at vej dig med en mindre frekvens. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Arr... jeg har et næsten autistisk forhold til at gå på vægten. Det sker helt på automatik efter morgenbarbering og tandbørstning. Jeg hører til den religion som ikke vil veje mig sporadisk - så kan jeg lige så godt lade være. Jeg ved jo hvor meget min vægt kan hoppe fra dag til dag, så at slå ned på en tilfældig dag og lade den være dagEN.... det holder ikke. Jo altså - for at se om man vejer 85 eller 98 kan man jo sagtens. Men lader jeg stå til, så fløjter vægten op. Bare gå tilbage og se hvad der skete i perioden mellem jeg skulle til 2 runde fødselsdage: Jeg tog 4 kg på på 2 uger fordi, "så kunne det være ligemeget". Tør ikke tænke på hvor slemt det havde været, hvis jeg ikke, trods alt, havde skullet på vægten dagligt.

Det nummer dér er helt genialt - jeg hører det flere gange dagligt i øjeblikket. Det eneste jeg har kunne finde hvor rap og jodlen er blandet sammen; banjo er der lidt flere af.

Det er OK at være efterspurgt, hehe... Det viser sig, at instruktøren havde kunne huske, at jeg havde siddet og været helt væk (som i småsavlende i hegnet og med Voecklers mimik) og det med/modspil ville hun gerne se igen. Det forpligter jo lidt og håber bare at jeg ikke er helt smadret efter min crossfitdebut.

Dullervorn = lad, doven, uoplagt, kluntet, fuld. At dulle kommer at tulle, dalre, bevæge sig usikkert.
En sjovt lille eksempel med 60 år på bagen:

En tatovør i Nyhavn har i sit vindue anbragt en plakat med paaskrift: Kvinder under 21 aar samt dullervorne personer behandles ikke. Pol.16/4 1955.9.sp.4. ØMO.(dul(le)vorn, dulrevorn).

Jeg kan btw. lige vise mit nye banehjul eller rettere det trick man bruger, for at gøre banehjul en smule bedre.

post-1580-0-83245800-1380716617_thumb.jp

Man lodder egerne sammen og øger dermed stivheden betragteligt. På landevejen ville hjulene blive smadret, hvis de ikke kunne absorbere ujævnheder men på banens jævne overflade, skal man ikke tage hensyn til det. Tæt på alle egerhjul, især de dårlige/billige, der ikke er radiale, er blevet loddet.

Nu vi var ved jodlen (selvgjort er åbenbart velgjort):

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Tak for info!

Fik pludselig et flashback til mine dage som ungdoms-/juniorrytter. Der havde jeg et sæt Campagnolo hjul med kun 28 eger og Record-nav med høje flanger. 28 eger var svimlende lidt i de dage. Og derfor var egerne viklet med noget fint, fint ståltråd ved hvert kryds for at gøre dem mere stabile.

Link to comment
Share on other sites

Huhej, crossfit er en gusten størrelse. Sær måde man bliver træt på. Lidt som at sidde i et cykelfelt 10 sekunder inden man eksploderer, bare muskulært.

Jeg kan sagtens forstå populariteten og kunne finde på at dyrke det igen.

Men der skal være musik til. Høj! For nyligt har jeg kun været forpustet med fartvind i ørerne og har ikke før hørt lyden. Scary, scary stuff :cry:

Var ikke forberedt og blev utilpas (på den jeg-ser-noget-ulækkert-agtige måde) men var heldigvis alt for presset til at dvæle ved det.

Glæder mig til spinning i morgen :wub:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Lækkert gensyn med spinning :wub:

Svinsk meget stående. Serien på 12 min med 55 sek stående og 5 sek siddende, var ved at sende mig til tælling. Efter 7 minutter gik vi fra enkelttakt til mellemtakt og efter de 3, var verden på vej væk.

Maven er ret øm efter i går og nu er lænden også brændt af. Og jeg er bare slut.

Hviledag i morgen. Tiltrængt.

Lol for resten. Jeg sov til klokken 11 i dag.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Tilbage fra Gørding.

Vægt 90,6 - > 91,5. Fedt% 14,2 - > 14,4.

Langt ude var der en plan om at køre med Hvidovre. Jeg kom sent hjem og sov først klokken 2. Klokken 8 slog jeg vækkeuret fra og sov videre.

Tanken om at cykle tiltalte mig ikke, efterhånden som jeg vågnede. Meeeen.

Solen tittede frem og det begyndte at blive lunt. Det kunne jeg Ikke stå for. Så godt med varmecreme på skinkerne og et smut ned på bilkakysten i korte rør. Bare lige en time og det var da å bar' dæjli'.

Nu til familietamtam.

Er i øvrigt stadigvæk pænt øm i maven efter crossfit - afsløret i hvad jeg ikke brøds mig om at træne :blush:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hold fest, min lillebror havde været kreativ med hjemmebag. Er nu over 92kg.

Første arbejdsdag efter ferie - lidt hårdt at møde 6:10. Banecyklingen er senerelagt en time og begynder først klokken 20. Desværre gik jeg i sovepanik da jeg lagde mig for en morfar, så jeg var søvnig i det. Heldigvis kom jeg alligevel af sted.

Fri opvarmning.

Første interval var 3 x 8 hurtige omgange / 8 langsomme. Jeg syntes cyklen svubbede og jeg troede at jeg var punkteret. Jeg forlod banen forgæves, for alt var ok. Brugte pausen på at skifte til de nye hjul. De er fint stive og hårde med 12 bar.

25 omgange

20 omgange

Linieløb 15 omgange for hold 4 til 6. HAPS! Det var lidt en foræring. Dertil gik løbet min vej. Et enkelt udbrud men ellers nogenlunde moderat tempo. Med 1½ omgang har jeg lige lukket et mikro-hul og holder farten i min føring. Ham bag mig, brøler at vi har hul og jeg giver den en håndfuld pinde mere, holder min føring og holder mig til kapitel 1 i at køre en banespurt fra spids. På langsiden modsat mål, accelererer jeg igen lidt og med blikket over højre skulder, er jeg klar til at gå all-in, hvis der er angreb, så jeg har indersporet i svinget. De må have opgivet på forhånd, for der kommer ikke nogen. På vej ud af sidste sving, får den så det sidste.

Det er også over et år siden jeg sidst har vundet, så det var vel også på tide.

Linieløb 20 omgange - hold 1 til 6 samlet. Her er benene så slut og da der bliver angrebet lige efter min føring, mister jeg hjulet og har meget simpelt ikke power til at komme op igen. Får derfor kun kørt 12 omgange.

Afrulning 35 omgange.

Det tabte interval gør, at jeg kun fik kørt 39,7km i dag. Er træt i stængerne alligevel

:-)

Link to comment
Share on other sites

Huhej - jeg fik en feriedag, så jeg kunne komme til banecykling i dag.

Underligt at der er buler og streger i lårene som aldrig før. Slet ikke så vildt som det kunne ønskes men stadig OK i betragtning af at jeg er noget kvabset for tiden. Jeg gider ikke i øvrigt ikke tælle kalorier igen, før min lillebror har haft fødselsdag.

Banecykling, jo. Stængerne stadigvæk matte efter i går.

Opvarming.

3 x 20 omgange (lols - igen kamp om pladsen bag mig)

Inden afrulning, fik jeg tiltusket mig en 200 meter med flyvende start og en 100 meter med stående start.

http://connect.garmin.com/activity/387733497

Da jeg havde været i bad, måtte jeg desværre konstatere, at mine bukser ikke hang på knagen men nok lå hjemme. På med de svedvåde cykelbukser igen - adr!!!

Heldigvis havde jeg i forvejen kage med til kaffen inde hos mekanikeren, for ellers havde det kostet kvajekage næste gang. Og så alligevel, for min kniv til at skære med og køkkenrullen, fik jeg ikke med hjem.

Kæft, det kører :tongue:

Efter et par timer, gik turen i FW:

Romaskine: 5 min - laangt under standart; benene var off.

Benpres: 5 x 12 x 110 (ss med lårcurl)
Leg extensions: 5 x 12 x 35 , lette lette så kørte dem superslow. Fik malet mig op i et hjørne, for i de sidste 3-4 reps gik gassen af og de blev særdeles tunge.
Lårcurl: 5 x 12 x 35
Lægstativ: 5 x 12 x bw+40
Skrå bænkpres: 3 x 12 x 18
ss

Rows: 3 x 12 x 18
Laterals: 3 x 12 x 5
ss

Fransk pres, DB: 3 x 12 x 7
Scott curl: 3 x 12 x 20
Hypers: 3 x 10
ss

Russian twist: 3 x 10

Pendlercykling i morgen - mens jeg endnu kan huske vejen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var tidligere oppe end jeg havde lyst til, men skulle have studset de sparsomme lokker. Hjemme igen, rendte jeg hvileløst rundt, indtil jeg omsider kunne sove. Havde allerede panikspist en del og søbet rødbedejuice.

Joh, det var i dag jeg skulle køre mine første cykelløb på velodromen og har været så ukæk, som det kan tænkes. Og havde SLET ikke lyst. Me = chicken :blush:

Fik panikfrådet endnu mere mad og rødbedejuice og kom alt for sent ud døren, inden jeg fik samlet mod.

Opvarmningen var godt i gang, da jeg skulle til at begynde og opdagede, at jeg manglede den ene styrknop. Heldigvis var der åbent hos mekanikeren, så jeg kunne nasse en af ham. 4 minutters opvarmning kunne det blive til.

Vi var over 20 i motionsklassen, så vi kørte meget mere tæt, end jeg er vant til. Det var let at blive lukket inde og føj der var langt til de forreste, når man lå bagerst. Vi kørte 4 løb med pause mens H50 og H40 kørte deres løb.

1

Linieløb over 30 omgange. Efter min anden føring gik jeg helt bagest, da jeg var noget presset. Det var selvfølgelig her, feltet knækkede lige foran mig. Jeg fik samlet os igen. Med 2 omgange omgange tilbage, lå jeg toer i indersporet, da ydersporet rykkede. Ham foran mig holdt farten og således endte jeg bagerst, da alle andre overhalede. Løbet var kørt og trillede i mål som nummer sjok.

2

Først til mølle over 18 omgange. Spurt efter 10, 12, 14, 16 og 18 omgange. Vinderen af første spurt vinder løbet og udgår. Vinderen af anden spurt bliver nr. 2 og udgår osv. Efter 2 omgange er jeg ufrivilligt i udbrud. Efter 6 omgange er jeg stegt og lader mig falde ned i feltet, hvor jeg har rigeligt med at hænge på. Passer på mig selv og bliver sidst igen.

3

Linieløb over ukendt antal omgange. To mand er stukket og fører med en halv omgang, da klokken ringer og der er tre omgange til slut. Tilfældigvis er jeg bagerst igen, men nu må det stoppe, så kører mig lidt frem. Vi kører ca. 20 omgange.

4

Pointløb over 20 omgange med spurt på hver 5te. Med 3 tilbage af løbet, får jeg min første føring og en hjerneblødning og accelererer fri af feltet. Har for meget fart på, syrer til og forventer at være blevet til leadout-man. Er ved at koge fuldstændigt over, da jeg heldigvis kan høre speakeren fortælle, at jeg vinder suverent. Den sidste omgang skal stadig pines igennem, men uden "stress" over at risikere at blive slået på stregen.

Fin afslutning på nogle slatne løb.

Håber ikke at hele dagen skal være ødelagt før næste løbsaften. Lige så meget jeg frygtede det med tilskuere, lige så fedt er det, at få tilråb og opmuntringer. Og selv om jeg høstede en del sidstepladser i feltet, så kom jeg da hjem med det hver gang. Det er fint nok til mig.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det er ikke så tit (synes jeg selv, i hvert fald) at jeg har for store forventninger til mig selv, men det sker altså....

I dag skulle der afholdes klubmesterskab i criterium. En masse dejlige små accelerationer sammenholdt med at lungerne har opført sig eksemplarisk de sidste 4-6 dage gjorde, at jeg lidt satsede på at hive sejren hjem i motionsklassen. Dumt tænkt, for motion og D kører jo sammen.

Problemet var bare, at jeg allerede på Volden var ved at gå i stå, da cykelstien skulle over motorvejen og det samme senere på broen over jernbanen ved Glostrupcenteret. Lårene var som beton og fuldstændigt off-power og så er en milliard accelerationer ikke lige sagen. Jeg skulle nok alligevel have trillet en time i går :poking:

Og så var lige to mødt op, som jeg ikke har krammet på - men derfor kan man jo godt køre alligevel :bigsmile:

5 km før løbsstrækningen i Greve Industri, havde vi en punktering hvor der først blev lagt en defekt slange i. Så vi - i hvert fald var jeg - godt og grundig kolde, da vi begyndte at køre. Jeg havde håbet at vi liiiige skulle have varmen, men nix. Efter 1 minut var 25-30 mand trukket ud på een lang række og i min verden var det ret kaotisk som slangen flagrede henover begge vejbaner i den heftige vind. Der var vildt mange gul-plade-håndværker-biler ude (og lave sort arbejde?!?) og allerede efter en omgang, måtte vi panikbremse fordi det vart ved at gå galt. I betragtning af, at mine ben alligevel ikke var til noget og jeg ikke selv synes at jeg kørte på en måde, som jeg bare kunne forsvare en lille bitte smule, så trak mig efter en omgang mere. Min sidste gode/onde gerning var, at samle feltet, da det allerede dér var knækket i den hidsige vind.

http://connect.garmin.com/activity/389129935

Allerede da jeg havde stået ved målstregen (sammen med "dommerbordet") i 5 minutter, kørte der en olm håndværker ind til siden og spassede ud over, at der var cyklet en gruppe lige ud foran ham. Lidt senere var to af rytterne sat og kom og spurgte til ham: "Han kørte lige ud foran os". Lige indtil de blev spurgt til hajtænderne. Nå ja jo.

Inden da, var to mand stødt sammen så den ene styrtede og ham bagved kørte henover ham og også tog en røvtur.

Så er det jeg er glad for, at jeg havde lort i benene. Det er jo ikke sjovt, så. Selvom jeg alligevel fortrød at jeg udgik, især da vi kunne se på omgangstiderne, at farten dalede ret markant.

En lidt ærgelig sidste-tur, inden sommerlågen bliver hængt på krogen for i år.

Men jeg er ved at være mæt af cykling. Jeg gider ikke helt rigtigt og jeg har slet ikke lyst til at skulle æde mig selv. Kroppen er også slidt og trænger til en puster.

2014-sæsonen starter d. 3/11. Frem til da, kører jeg på bane man/tirs hvis muligt. Styrketræner en gang om ugen. Og cykler til/fra arbejde hvis jeg savner cyklen, men ellers tager jeg toget. Mon ikke det er godt nok til, at kroppen får slappet lidt af og at jeg jeg også mentalt bliver sulten på cykling igen?

Det skulle jo nødigt gå som Brian, der ved vedholdende træning fik kørt sig fra motionist til licens. Kørte en lille håndfuld løb, blev træt af det hele og holdt over et halvt års pause.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Benpres: 12x50, 12x100, 5 x 12 x 130
Leg extensions, 1 bens: 5 x 12 x 20
Lårcurl: 5 x 12 x 40
Lægstativ: 5 x 12 x bw+45
Skrå bænkpres: 3 x 12 x 20
ss

Rows: 3 x 12 x 20
Laterals: 3 x 12 x 5

Fransk pres, DB: 3 x 12 x 8
Scott curl: 3 x 12 x 25
Hypers: 3 x 11

ss

Russian twist: 3 x 11

1 sideplanke med det øvre ben løftet

1 planke med knæløft til bryst, stopuret lå i tasken, så har ingen tider.

Overkroppen begynder så småt at kunne mærke presset - jeg havde ellers forventet, at det var benene der først stod af.

Wældi´ OT:

Æv altså, jeg er træt. Har lige haft 3 fridage til at indhente søvnunderskud fra morgenvagterne men

- jeg kan ikke falde i søvn før langt efter midnat

- jeg vågner efter 2-4 timer er vågen 1 times tid, før jeg igen falder i søvn

= så bliver man ikke skide frisk.

Dertil har jeg nogle suspekte drømme. Normalt kan jeg ikke huske hvad jeg drømmer og hvis jeg undtagelsesvis kan, så har jeg været i Netto og hente mælk eller noget i den stil.

Her forleden drømte jeg (i øvrigt for første gang), at jeg splattede én mens jeg var på arbejde. Senere samme nat, druknede de børn jeg skulle passe. Og helt syret i nat, hvor en kæmpe kæle-krokodille :eh: gik bersærk og spiste sig selv fra halen. WTF???

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg fik sovet til middag i dag, efter arbejde - vældigt tiltrængt!

Derefter til banecykling :wub:

- Der var en der havde bagt spinatkage. Tro det eller ej, men damn altså den var fugtig, luftig og smagte himmelsk.

- Og bare SÅ lækkert at blive forpustet, uden det føles som når man holder vejret og er på de sidste sekunder inden man må opgive.

Opvarmning der gik direkte over i intervaller på 8,6,4 omgange. Vi var delt op i 2 hold og lå og trillede af på blå streg mens det andet hold kørte. Det bliver vist fast mandagsrutine - evt. med variationer i antal omgange.

8´eren fik jeg ikke talt på, så det var lidt i blinde.

6´eren blev alt for fesen. Jeg burde have overhalet dem foran.

4´eren OK det meste at vejen. Der var dog en der overhalede, for så at gå eksplodere lidt og jeg gider jo ikke den der platte fest med gen-overhalinger, så det blev lidt fesent til sidst.

25 omgange

20 omgange

Linieieløb 15 omgange

Afrul

http://connect.garmin.com/activity/390628245

Najs, endelig at få pulsen op over 95%. Er faktisk overrasket over, at den var så høj for var ikke på vej i hegnet på noget tidpunkt i aften. Havde jeg vist at det ville være sådan, havde jeg gearet cyklen ned til 50-15, for det var lige var at være lidt for komfortabelt. Ren luxus :bigsmile:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

For nogle uger siden skrev jeg, at jeg havde fået at vide at jeg var for tyk. Dertil fik jeg den metode, som ham gutten i H40 havde brugt, til at blive ligeså mager som de fleste andre cykelryttere. Jeg havde min tvivl om den, men prøvede alligevel i går. Godt nok er det først i overmorgen, jeg begynder at tælle kcal igen, men de hersens dage uden tælleri har gjort, at jeg lever at gulerødder, skyr og kage. Måske lidt peberfrugt og coleslaw, men så også romkugler og croissanter på tilbud i 7-11. Det holder simpelthen ikke.

Det gjorde hans metode heller ikke, for mine stakkels ben var tunge og umedgørlige som italiensk bureaukrati, da jeg cyklede på arbejde i morges.

Alligevel fik jeg sat PR på hjemturen. Medvind, kun 3-4 røde lyskryds og en af "Dem" som overhaler og så ikke kan holde tempoet gjorde, at jeg fik stampet godt igennem da jeg kørte forbi ham - så langsom var han nemlig heller ikke.

Derefter i FW:

Romaskine: 5 min

Benpres: 12x50, 12x100, 5 x 12 x 140
Leg extensions, 1 bens: 5 x 12 x 25
Lårcurl: 5 x 12 x 45
Lægstativ: 5 x 12 x bw+50
Skrå bænkpres: 3 x 12 x 22
ss

Rows: 3 x 12 x 22
Laterals: 3 x 12 x 6

Fransk pres, DB: 3 x 12 x 9
Scott curl: 3 x 12 x 25
Hypers: 3 x 12

ss

Russian twist: 3 x 12

1 sideplanke med det øvre ben løftet

1 planke med knæløft til bryst

Det tog lidt længere tid end normalt. Jane, som til cykling næsten er min faste sidemakker på hjemturen, var også ude for at BB´e og så skulle vi jo hyggesnakke.

Det var så anden gang i dag, jeg blev opfordret til at tage med på cykeltur til Mallorca.

Den anden gang var på arbejde - pudsigt. Den lille gruppe at cykeltosser har godt vist i mange år at jeg har cyklet, men det er først i år de har spurgt om jeg vil med.

Jeg tror måske at jeg har ændret adfærd. Om det er flytningen til Vestegnen der er ved at slå igennem eller mine pessimistiske tanker om fremtiden der gør, at jeg sætter mere pris på nutiden, ved jeg ikke. Men de sidste måneder, er der flere kolleger som jeg aldrig før har sagt andet end "hej" til, som nu knævrer løs om alt og ingenting.

Til slut en serviceinformation:

Skulle nogen finde på at barbere benene med skraber, så lad være at køre mod hårene!

Jeg plejer at køre elektrisk men det bliver hurtigt lidt sjusket, da skærehovederne ikke er på toppen ret længe. Så jeg skulle lige prøve på den gammeldags måde. Det ene ben med og det andet mod hårene.

Med-siden har stubbe, der har mod-siden ikke. Til gengæld er der hundredevis af røde knopper :dry:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Om det er flytningen til Vestegnen der er ved at slå igennem eller mine pessimistiske tanker om fremtiden der gør, at jeg sætter mere pris på nutiden, ved jeg ikke. Men de sidste måneder, er der flere kolleger som jeg aldrig før har sagt andet end "hej" til, som nu knævrer løs om alt og ingenting.

Hvorfor har du pessimistiske tanker om fremtiden?

Link to comment
Share on other sites

Fordi min lungefunktion er i frit fald, trods medicin og jeg ellers gør alt det rigtige.

Hvis det ikke stopper, bliver jeg hovedperson til put-i-hul-fest om 8-10 år og uden livskvalitet de fleste af dem.

Man kan stadig håbe på at det stopper, men synes det er svært.

I dag en lækker fodtur fra værkstedet. Voldsomt lækkert vejr som nu ikke skal bruges. Jeg skal i stedet fråde kage for sidste gang, inden jeg i morgen søsætter projekt sub90 kg.

Link to comment
Share on other sites

Fordi min lungefunktion er i frit fald, trods medicin og jeg ellers gør alt det rigtige.

Hvis det ikke stopper, bliver jeg hovedperson til put-i-hul-fest om 8-10 år og uden livskvalitet de fleste af dem.

Man kan stadig håbe på at det stopper, men synes det er svært.

I dag en lækker fodtur fra værkstedet. Voldsomt lækkert vejr som nu ikke skal bruges. Jeg skal i stedet fråde kage for sidste gang, inden jeg i morgen søsætter projekt sub90 kg.

Nå ja, det vidste jeg jo godt. Det er også skide træls for dig !

Forresten, hvordan holder du fødderne varme til racercykling i denne årstid? Jeg har problemer med at der kommer kulde op til fødderne der fra hvor mine klamper sidder på skoen. :-/ Altså også selv og jeg har skoovertræk på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share