Jeg er lige kommet hjem fra et dejligt styrketræningspas i Fitness World. Kl. 09.45 gik der en spinning-lektion igang. Jeg kiggede lige ind igennem vinduet i døren, og kunne se et hold på ca. 25 deltagere knokle godt i pedalerne. Ca. 90% af deltagerne var piger/kvinder, hvilket passer meget godt med de erfaringer jeg selv har, fra de gange jeg selv har deltaget i spinning i vinters.
Det der undrer mig er, at der ikke er flere af alle de piger/kvinder man ser til spinning, der skifter spinning-cyklerne og de høje techno-rytmer ud med landevejscykler, fuglekvidder og socialt samvær nu, hvor vejret endeligt viser sig fra sin pragtfulde side!!
Jeg har tænkt meget over, hvorfor spinning-folket frivilligt sidder indendøre og cykler, mens der er godt vejr, når de samtidig kunne cykle rundt udenfor og nyde naturen! Alle der har prøvet begge dele ( altså udendørs- og indendørs cykling ) ved da også, at meget mere end en time indendørs hurtigt bliver kedeligt, hvorimod man udendørs kan cykle "timevis" uden, at det bliver kedeligt, fordi natur og terræn hele tiden forandrer sig.
Er det fordi "spinning-pigerne" reelt ikke er interesseret i cykling, men bare har fundet en "nem" måde, at forbænde en masse kalorier på, så de kan holde den slanke linie eller tabe sig, eller hvad??
Hvad er jeres bud på dette paradoks? Der må være nogle spinning-piger, der kan komme med en forklaring.
Venlig hilsen.
Fyssen

Hjælp

Nyeste emner
Statusopdateringer
sep 4. 2010 10:06
Denne status har nået max antal kommentarer tilladt