Motta's Log - Tri, Træning og snart tredive...


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Lørdagens træning,

3 timers MTB i Geels Skov med massere af fede tracks, bakker, sten og styrt! RAW. Fik funde teknikken og klaret munkebjerget, som er pæææænt stejlt!

Næste projekt, find en måde at komme til at køre mere MTB... Hmm...

/N

Link to comment
Share on other sites

Søndags-Træning og week-recap!

10Km/55min ish løb her til morgen i stille og roligt tempo det meste af vejen. Efter benene åbnede, blev der lavet et par ryk afslutningsvis. Men ikke det vilde. Tilgengæld har ugen ramt helt fornuftigt træningsmæssigt, og en god følelse i kroppen oven på en masse kvalitet.

Mandag: Styrke, svømning og 60min på crosstraineren.
Tirsdag: Fri? synes jeg lavede et eller andet :D
Onsdag: Styrke
Torsdag: Fri?
Fredag: 30min Cross + let Styrke + Basis/teknikløb
Lørdag. 3timer MTB
Søndag: 10km løb

Ok

Link to comment
Share on other sites

Mandag Morgen

Squat

5x90kg

4x4x115kg

5x90kg

Frivend

5x50kg

3x70kg

5x3x80kg

Pushpress

8x50kg

3x8x55kg

Ring-Pull-Ups

5x5xBw

Mandag Aften

  • 90min cykling, med 35min TT-effort på Østerbro-Fasttrack/Dæmonen
  • 30min Cross-trainer (off-bike)
  • 15min Løbebånd (6.00-5.30/Km)

Udsolgt på en mandag. Fik lavet lidt stræk, men ellers bare hjem i restitutions-gryden!

Link to comment
Share on other sites

Onsdags-Styrke

Der er gang i den store styrketræning for tiden, og den vokser nærmest fra gang til gang. Det er mega motiverende, og samtidig er der speed i stængerne.

Dødløft

5x110kg

3x140kg

5x3x150kg

Bænkpres

8x50kg

5x5x80kg

Goodmornings

3x10x50kg

KB Snatch

5/5/5/5x20kg

5/5x24kg

5/5x28kg

5/5x28jg

Elastik på skulderen :D

/Done

Link to comment
Share on other sites

Friday Morning

post-5949-0-93837200-1381481934_thumb.jp

Bilen har brokket sig med udstødningen de sidste par dage, så jeg tog tid til at køre forbi VW og få lavet et tjek-up på hvad der var galt. Heldigvis vidste det sig "bare" at være en sikring og så en eller anden lille switch der var gået. Total pris i omegnen af 500kr, og en lettet motta.

Imens den var på værksted tog jeg tiden til at få trænet, og styrken der er fortsat rigtig god. Jeg tog udgangspunkt i sidste fredags workout, og lavede så en lille smule progression over hele linien.

Crosstrainer

35min - Glute Toner Workout, #PP #Inspired #Mukmaff

PowerCleans

5x50kg

3x80kg

3x90kg

3x90kg

3x90kg

3x90kg

2x90kg... fail på 3. rep

PowerClean-Pulls (Stødhiv)

3x110kg

3x110kg

3x110kg

-Helt op til brystet! Så, der går ikke længe før jeg kan smække den op i 2. sals højde! BOOM

Dips

4x8xBw

Squat

5x50kg

3x80kg

5x3x95kg

Frog-Leaps

3x10 Spring, kort pause! #makmuff #mukmaff

/Done

Link to comment
Share on other sites

Og klart at jeg havde hørt forkert. Der stod jeg og lignede en idiot, og kunne kun påstå hvad forhandleren havde sagt igår over for mig. Jeg syntes selv det lød latterligt billigt, men derfor gentog jeg også prisen, samt spurgte om det var inklusiv timeløn mm. "Ja, det er det" svarede idioten klart og tydeligt, og så står man der dagen efter og kan kun sprutte lidt af raseri når 500kr bliver til 5000kr. #volkswagencharlottenlund #bøssekarle

Link to comment
Share on other sites

Jesus Christ! Så en sikring + switch koster 5000 kr?

I starten kørte jeg altid min Golf på autoriseret SMC værksted, men med de priser de kører med, stoppede jeg for flere år siden. Nu har jeg en lille lokal Autopartner mekaniker, som jeg fik anbefalet, og er bare SÅ glad for ham! Overvej alternativer, da det ikke er et must at køre den til SMC, medmindre der er et eller andet helt vildt galt.

Link to comment
Share on other sites

Lørdags Kryds

Selvom der var kommet lidt pilsner indenbords om fredagen i forbindelse med landskampen, så stod vi klar til at cykle med /tri club denmark kl 09.00. Der mødte en god flok op, så det lidt tunge hovede måtte vige, og i stedet var det på med game-face. Turen var meget simpel, og gik fra Cafe Jorden rundt op til Helsingør og retur. På tilbagevejen skulle der lige rammes nogle bakker for at give følelsen af hvad der sker når man rammer et par grimme stigninger med "trætte" ben.

Instruktør tjansen er super fed, men hold kæft man bruger mange kræfter på at overskue en gruppe, og især når der er sidevind som bare kan flå et hvert felt fra hinanden.

Efterfølgende var det ned i skoene og lunte en smule off-bike. Noget jeg er kommet fint igang med og noget der lige giver det ekstra til træningen. Denne gang blev det til adstadige 2 runder på vores lille loop (1.6km).

2timer45min cykling - 75km

20min off-bike

/Done

Link to comment
Share on other sites

Søndags Jog

Efter en weekend med Jannie på besøg, var det tid til lige at tage løbeskoene på og få jogget ugens sidste tur i skoene. Vejret idag er det bedste til en løbetur, og den lidt fugtige og kolde luft man møder er helt perfekt. I med iPod'en og afsted på en "oplevelsestur". Det blev en tur ned til kastellet og rundt på voldene, og efterfølgende igennem kastellet og langs nordhavnen hjem. Derefter lidt stræk og foaming på maskine.

Løb: 50min

Foaming: 20min

Ugens Tal:

Mandag: Styrketræning, Cykling 90min+45min off-bike cardio

Tirsdag: Svømning, Aften-Intervaller

Onsdag: Styrke
Torsdag: 60min cykling

Fredag: Styrke + Basis/Teknik Løb

Lørdag: Cykling+Off-Bike
Søndag: Løb

Udemærket uge, og den følger planen for off-season.

Link to comment
Share on other sites

Mandag Morgen

Squat

5x80kg

5x5x110kg

-Ok føling, manglede lige lidt umppff. Men det gik!

Frivend

5x50kg

3x80kg

2x90kg

2x90kg

2x90kg

1x95kg

2x90kg

0x100kg... dammit, too soon. Men god højde og bare et spørgsmål om at "turde".

Pushpress

8x50kg

5x5x60kg

Widegrip Pull-Ups

3x8xBw

Banded Goodmornings

10xGreen

12xPurple

/Done

Link to comment
Share on other sites

Mandags Mirakler

Igår aftes var der mandags-kryds i kalenderen, og det betyder som planen er nu at der skal laves en form for et krydspas, med god intensitet. Valget faldt på en omgang spinning, med efterfølgende off-bike/crosstrainer. Og det fungerede fint. Spinningstimen var et glædeligt gensyn, og der blev mulighed for at teste stængerne lidt af. Der blev kørt en bunke 10-20-30 intervaller, og de sidste nev i fibrerne.

55min Spinning

30min CrossTrainer

20min Løbebånd

10min Stræk

Og så var det hjem under dynen, da der stod svøm på den tidlige menu Tirsdag.

Tirsdags-Træning

Svøm: 40min (Skar den lidt kort, da jeg var uoplagt)

Cykling: 2t45min og en god lang tur på bagsmækken sammen med to mPro-drenge. Av av.

Løb: 90min (teknik + Interval og stræk), 5x3min

//Done

Link to comment
Share on other sites

Semi restitutions dag,

Havde egentligt planlagt at holde mig i ro idag, og droppe mit styrkepas. Men da der tikkede en sms ind fra en tidligere kollega, og muligheden for at træne lidt styrke med verdensmesteren i kajak Rene Holten Poulsen, så siger man ikke nej tak. Afsted til Bagsværd og ned i et lettere kompromis-løst træningslokale, med lavt til loftet og massere af råt træningsudstyr. Ja tak, og sæt igang med træningen.
Jeg fulgte min egen protokol, og så blev der nørdet træningstalk og opbygning af programmer fra RHPs side. Fedt at høre hvordan de/han bygger en sæson på med styrketræning. I øjeblikket 6ugers basis med 4-5x10 i alle overkropsøvelser, og generelt høj volumen.

Dødløft

5x90kg

5x120kg

5x5x140kg - Pewernødder

Bænkpres

5x50kg

5x80kg

5x85kg

4x5x90kg

Flat-Bench Row-Pulls (Inspireret af RHP)

10x50kg

5x70kg

5x70kg

6x70kg

5x70kg

8x50kg

Pull-Ups WG

2x10

Og en masse curls/triceps bleh

Fed træning og godt at se vores elite atleter i DK sparker til stålet og der ingen fine fornemmelser er. FEDT!

Link to comment
Share on other sites

Puha, en æra er slut. Idag røg den gode gamle Scott Plasma til en ny ejer, og jeg stod lidt med en tung følelse da der skulle vinkes farvel. Med i prisen fik han mine sko, og så er der ligesom ikke længere noget tri-udstyr tilbage. Så står man lidt med en sjov følelse og tænker hmm, hvad så?

Men tankerne har ikke ligget stille og jeg har været ude og kigge allerede hvad rede penge kan få. Jeg har dog fået en lidt anden sjov ide, som jeg går og brygger på. Og der vil jeg gerne høre MOLs mening. Eller de par cykel-kyndige der alligevel kigger herind engang imellem.

For, hvad hvis jeg i stedet for en ny tri-bandit (som hurtigt river skæg ud af røven, og koster en bondegår), i stedet bruger pengene på at opgradere på den gamle Focus og gør den til en mean street-machine, samtidig med at den kan påsættes bøjler til tri-konkurrencer? Jeg mener, Its not about the bike, og alt det der. Og jeg tror vitterligt på den kan komme til at køre rigtig stærkt.

Desuden har jeg LaMarmotte, Mallorca og måske CPH IM på programmet. Den sidste ligger sent, og der kan jeg nå at have gøjlet mig til en ny cykel. Men som træningsredskab henover vinteren og det tidlige forår, vil en Focus med opgraderinger blive rigtig ond og led.

Helt konkret har jeg kigget på: Mavic R-Sys SLR (Clincher) hjulsæt, og fået dem tilbudt til en super pris 5000,-. Derefter har jeg set en power2max wattmåler på DBA til 5500kr (kan nok skrues ned på 5000kr) til BCD110mm og dermed passer den til mig. Så skal der et par bøjler, nogle nye klinger (O-symmetric) og sådan lidt på og så havner vi omkring 12-14000kr. Dermed har jeg mulighed for at holde budget (vigtigt), få ny glæde på en gammel cykel, og samtidig have til lidt sjov.

Alternativet er at jeg kan finde en ny tri-cykel, og så ved jeg bare at der kommer 117 ekstra udgifter ovenpå den.

Nå ja, så skal jeg også lige have købt en træningshjulsæt til focus, da de røg med på Scott'en. FFS.

Link to comment
Share on other sites

Interessant problemstilling. Spørgsmålet er også om du kan få en optimal tri-stilling på din Focus kontra en rigtig tri ramme?

Jeg ville nok gribe det hele lidt anderledes an. Hvad skulle formålet med at lave din Focus om til en tri være? Og vil tri stadig være din primære sport?

Jeg kan ikke se ideen ved at lave din Focus om hvis du stadig vil satse på tri. La Marmotte er i min bog et sideprojekt for dig, for du vil stadig primært være triatlet. Derfor synes jeg også det ville være en dårlig idé at ofre så meget på et sideprojekt. Det er i bøjlerne du skal lave resultaterne, og derfor bør du også have en ordentlig cykel til det.

Jeg kan godt se det interessante ved at have en superfed landevejsracer, men det er bare ikke der du har din passion.

Nu ved jeg ikke hvad du har fået for Scott'en, men jeg antager at du har solgt den for en god sjat, og at du rent mentalt har gjort op med dig selv at der skal postes penge i den nye. Køb en ny tri cykel, og behold din Focus som den er. Hvis du regner med at du alligevel kan have en tri cykel på plads til CPH IM, som ligger 1,5 måned efter La Marmotte, så kan du vel også have en racercykel på plads til La Marmotte? :bigsmile:

Sørg for at få en wattmåler som du også kan smide over på landevejscyklen når du skal køre på den. Det tager ingen tid at skifte rundt på det.

Bare mine tanker.

Link to comment
Share on other sites

Dagens Træning

Styrketræning først, derefter en masse løb + teknik. Fedt.

PowerCleans/Cleans/FrotnSquat Complex

5/3/3 @50kg

3/3/3 @70kg

3/3/3 @70kg

3/3/3 @70kg

2/2/2 @80kg

2/2/2 @80kg

2/2/2 @80kg

Squat

5x50kg

5x70kg

3x90kg

3x100kg

3x100kg

3x100kg

PushPress

4x10x50kg

Banded Goodmornings + KB Swings

15xGreen + 15x32kg

15xGreen + 15x32kg

/Done

Derefter 25min Opvarmning til løb + En masse teknik, og 3x800M blandet teknikløb + sjov. Lidt sprints og en masse gadedrenge hop mm. Sjovt var det!

Nu, et smut på chefside! Ses

Link to comment
Share on other sites

Og føj for en led aften på zefside igår. Jeg røg direkte i baren og bestilte Zombies, og en omgang pilsner. Så var bunden lagt. 2x curly lemonade, lidt flere pils og så to long-island iced-tea inden jeg så stjerner, måner og firkanter. Nå ja, og en af stjernerne var Payam der var på job. Et bro-hug, og lidt chit-chat - om hvad erindrer jeg ikke, men sikkert noget klogt! Bum. Og så var jeg solgt til stang lakrids. Hjem, knække, sove og op kl 8.15 og så afsted på 3 timers cykel-tur. Fyfferpyffer!

3timers "bjergkørsel", Klampenborgbakken (stående/siddende)x6, Slotsbakken (roligt+acceleration)x5

/Motta er flad

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share