The Log of Fame.


Fame Boy
 Share

Recommended Posts

Fedt, at du deler dine tanker her på loggen og at du tænker lidt ud af boksen og eksperimentere med din egen tilgang til tingene. Det giver, som du siger en større frihed og det kan i højere grad selv styres, så ændringer kan foretages i perioder, hvor ens program kan virke lidt fastlåst..

En anden ting er, har du et link til Justin L's version af Texas Method, som du nævner? :smile:

Link to comment
Share on other sites

"Programmet" er beskrevet i de to e-bøger, man kan købe på www.70sbig.com.

I grove træk er det et ultra-simplistisk U/L intensitet/volumen split, der kunne se nogenlunde således ud:

Volumen upper: 5x5 pres, 3x10 pres, chins

Volumen lower: 5x5 squat, 3x10 RDL, 3x10 BOR

Intensity upper: Tung 5er, 3er, 3x1 eller andet i bænkpres og pres. Tunge chins.

Intensity lower: Tung 5er, 3er, 3x1 eller andet i squat og DL, 1x8-10 let(ish) RDL.

Link to comment
Share on other sites

Op kl 6 og til træning. Dejlig omgang pump. <3

Squat:

5x5x140kg

Lidt tungere end jeg havde håbet på, men med de sidste par måneders inkonsistente træning i mente, er det ikke mærkeligt at styrken ikke suser frem. Dett går nok - jeg har nydt ferierne. :)

Herfra alle sæt lavet on the minute:

DL mod orange bands:

5x1x110kg

RDL:

140kg: 8, 5, 5

BOR:

90kg: 5, 5, 5

Efter fem reps i sidste sæt besluttede jeg mig for at stoppe, men kom så i tvivl og ville lave flere reps. Det resulterede i et knæk i ryggen og en lille fiber. Bah. Godt jeg heler som Wolverine.

Ekstrabonus:

1A: lunges: 2x20

1B: Ab rollouts: 2x5

Overstået på 45 minutter, gennemblødt. Dejligt.

Link to comment
Share on other sites

Forleden fik jeg hjælp til FACEBOOK af SOCIAL MEDIA EXPERT MARTY SNAKE!

I går var jeg på Gyldenholm Gods for at hjælpe til ved et kursus i meditation for tillidspersoner fra Finansforbundet. Køkkenet på Gyldenholm Gods er SUVERÆNT. Intet mindre. Shit hvor fik jeg lækker (und auch healthy my Freunds!) mad. Haps.

Som følge af den lange dag besluttede jeg mig for at starte dagen lidt senere i dag. Sov derfor helt til 8.10, stod op og tog en stille lunter i Søndermarken. Wellness. Jeg er voldsomt plaget af DOMS og min ryg er stadig ikke helt tip-top, så valgte at gå med SS for at få det kryds i kalenderen. Jævne mængder varmecreme på benene og ryggen gjorde godt, men gav underligt nok en kølig fornemmelse i vinden.

20 minutter ved 142 BPM

2.98km

275 kcal, men har åbenbart ikke ændret min profil på uret siden jeg løb maraton - jeg vejer ikke ligefrem 87kg mere, så jeg kan ikke rigtig bruge det til noget. Så tænker du nok - kan man overhovedet bruge kcal-målinger fra et pulsur til noget? Svaret er ja og nej min kære ven. Ligesom en badevægt der kan måle fedtprocent, kan man bruge aflæsningen til at sammenligne med andre aflæsninger. Det bliver altså et slags parallelunivers, hvor jeg egentlig ikke kommer til at forholde mig til virkeligheden, men udelukkende til urets data.

Nu: SMARTBOMB! <3

Om en times tid skrider jeg på job.

PS: jeg har drabelige DOMS i sækken efter de 2x5 i ab rollouts. Lol.

Link to comment
Share on other sites

Kevin: lol. Det er mit rigtige navn.

Sibbe: det er en joke der opstod i en anden tråd.

Doc:

Lidt ligesom jeg ser DBs som et værktøj er KBs et værktøj. De har dog forskellige formål. KBs bruger jeg primært til styrkebaseret kardio og indlæring af motoriske baner. KBs er gode til at lære folk at squatte (goblet squat) og "hinge" (KB swing).

Man kan naturligvis blive stærkere ved hjælp af kettlebells, men det er min opfattelse at man snyder sig selv, hvis man kun træner med dem. Der er simpelthen for meget besvær og for stort skadespotentiale i KBs hvis man skal ned i den rep-range, der for alvor bygger styrke.

Jeg bruger dem selv i meget høj grad til kardio, hvor de er et af mine favoritværktøjer.

Giver det mening?

Link to comment
Share on other sites

Kevin: lol. Det er mit rigtige navn.

Sibbe: det er en joke der opstod i en anden tråd.

Doc:

Lidt ligesom jeg ser DBs som et værktøj er KBs et værktøj. De har dog forskellige formål. KBs bruger jeg primært til styrkebaseret kardio og indlæring af motoriske baner. KBs er gode til at lære folk at squatte (goblet squat) og "hinge" (KB swing).

Man kan naturligvis blive stærkere ved hjælp af kettlebells, men det er min opfattelse at man snyder sig selv, hvis man kun træner med dem. Der er simpelthen for meget besvær og for stort skadespotentiale i KBs hvis man skal ned i den rep-range, der for alvor bygger styrke.

Jeg bruger dem selv i meget høj grad til kardio, hvor de er et af mine favoritværktøjer.

Giver det mening?

Definer styrke. Tror ikke alle har samme opfattelse af hvad styrke er når det kommer til den slags træning. IMO er styrke ikke kun mange kilo der kan flyttes.

Link to comment
Share on other sites

Definer styrke. Tror ikke alle har samme opfattelse af hvad styrke er når det kommer til den slags træning. IMO er styrke ikke kun mange kilo der kan flyttes.

Det lyder som om det er din definition af styrke der adskiller sig fra den gængse, derfor synes jeg du skal definere hvad du mener med styrke i stedet.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som om det er din definition af styrke der adskiller sig fra den gængse, derfor synes jeg du skal definere hvad du mener med styrke i stedet.

Styrke er ikke lig med at være stærk/løfte tungt. Det du skriver i dit indlæg som jeg undrer mig over er hvorfor KBs ikke kan bruges til at bygge styrke:

Der er simpelthen for meget besvær og for stort skadespotentiale i KBs hvis man skal ned i den rep-range, der for alvor bygger styrke

Derfor spørger jeg måske lidt provokerende hvordan du definere styrke :wink: - Bliver ens muskler/led/sener ikke styrket af KB træning med høj reprange?

Link to comment
Share on other sites

Motta: du svarer ikke på spørgsmålet. At noget bliver styrket betyder ikke nødvendigvis at man (primært) bygger styrke. Man kan styrke dine ben ved at løbe, men du vil næppe argumentere for at det er styrketræning vel? Du keder mig. Jeg tror ikke engang du har læst hele mit indlæg. Især sætningen "man kan naturligvis blive stærkere ved at træne med KBs" synes jeg du skal læse.

Nok om det.

I dag havde jeg mit pulsur med rundt, for at se hvordan sådan en cykeltur egentlig ser ud. Jeg kan afsløre at turen hjem fra Gym tog 20 minutter og foregik med en gennemsnitspuls på 142. Når jeg kører nogenlunde til og ikke bekymrer mig om at vede, ligger jeg fint omkring 140 BPM. Det betyder at jeg faktisk kan logge sådan en tur som et steadstate træningspas. ÅH NEJ! Så laver du jo endnu mere KARDIO!!! Nej venner - jeg har bare kvantificeret min transportcykling.

Hurtig og intens træning, dog afbrudt af et lille irritationsmoment.

Dynamiske pushups:

3x3xBW

Sandsæk dynamisk pres (med kast):

2x1x47kg

Pres:

3x40

3x50

3x60

3x70

2x85

Lige da jeg skulle til at tage mit sæt, blev jeg afbrudt af en MEGET insisterende Karoline-Helga, der ville fortælle mig at Laila-Amalie gerne ville have min kuglepen. Øhm ok.

Jeg var så irriteret over den lille episode, (jeg forsøgte virkelig at ignorere det, men det er MEGET svært at ignorere en person der råber og står foran en og vinker) at jeg ikke rigtig kunne finde mit fokus igen. Min fejl. Må arbejde lidt med det.

Smal fatning hammer greb pullups:

3xBW

3x+5kg

3x+10kg

3x+15kg

3x3x+20kg

Bænkpres:

3x60kg

3x90kg

3x110kg

Kardio:

10x30/30 på romaskinen. Det fungerede ikke særlig godt - kunne ikke rigtig få min puls over 170.

Link to comment
Share on other sites

Lige da jeg skulle til at tage mit sæt, blev jeg afbrudt af en MEGET insisterende Karoline-Helga, der ville fortælle mig at Laila-Amalie gerne ville have min kuglepen. Øhm ok.

Jeg var så irriteret over den lille episode, (jeg forsøgte virkelig at ignorere det, men det er MEGET svært at ignorere en person der råber og står foran en og vinker) at jeg ikke rigtig kunne finde mit fokus igen. Min fejl. Må arbejde lidt med det.

I Garagen i går, da jeg lavede mine pres, stod jeg ved den platform længst ud mod porten. En gut ved siden af mig kører tunge træk. Mens han står klar, og bare mangler at finde ordentligt fodfæste, kommer en gut gående inde fra salen ved siden af. Han går målrettet over imod porten, går bagom gutten, der skal til at løfte, henter en pigestang i racket bagved mig og trisser så stille og roligt tilbage bagom gutten, der nu har sluppet sit tag og står og venter. Senere fandt jeg ud af at det var træneren til WOD holdet. Jesus Christ Almighty! Hvorfor skal folk være så retarderede?

Nu startede du med brokkeriet, så jeg skulle lige af med mit også (Uden at forurene min rosenrøde log)

Link to comment
Share on other sites

Kevin: lol. Det er mit rigtige navn.

Sibbe: det er en joke der opstod i en anden tråd.

Doc:

Lidt ligesom jeg ser DBs som et værktøj er KBs et værktøj. De har dog forskellige formål. KBs bruger jeg primært til styrkebaseret kardio og indlæring af motoriske baner. KBs er gode til at lære folk at squatte (goblet squat) og "hinge" (KB swing).

Man kan naturligvis blive stærkere ved hjælp af kettlebells, men det er min opfattelse at man snyder sig selv, hvis man kun træner med dem. Der er simpelthen for meget besvær og for stort skadespotentiale i KBs hvis man skal ned i den rep-range, der for alvor bygger styrke.

Jeg bruger dem selv i meget høj grad til kardio, hvor de er et af mine favoritværktøjer.

Giver det mening?

Det gi'r mening og vi er enige :)

Jeg tænkte blot i forbindelse med tråden af KBs sagtens kan give styrkeudfordring (squat, rdl, press, bor) for de fleste kvinder. Jeg går ud fra, at tænker i forbindelse med KB-specifikke øvelser, når du taler om stigende skadespotentiale (det markerede), korrekt?

Link to comment
Share on other sites

Update på slankekur uge 1:

Når jeg er færdig med min træning i dag, har jeg nået alle træningsmål for ugen. Jeg har desuden fået lidt ekstra SS ind i form af cykling. Jeg har også fundet ud af at C2 ikke egner sig til intervaller.

Det har været en ret presset uge pga et heldagskursus, en reception og Fit As F*ck, hvor jeg var i skyttegraven fra 8 morgen til 23 aften. What a day.

Ikke desto mindre er det lykkedes mig at overgå målene en lille smule, på trods af at jeg er ude over den indledende fase af min slankekur. Vægten stod således på 99,1kg i morges, mod 100,2 for en uge siden. Jeg startede ugen ud med at være 0,8kg foran planen, men er nu ope på at være 1,2kg foran planen.

Det bedste af det hele, er at jeg ikke engang føler, at jeg er på slankekur. Jeg har det bare dejligt. Det kan jeg godt lide.

Link to comment
Share on other sites

Endnu en træning med godt fokus. Jeg er ved at være god til det.

Box jumps:

5x1x100cm

Stille og roligt.

Squat:

3x165kg

De var gode. Fin styrke i dag. Nummer tre var dog tung.

Trap bar DL:

3x1x200kg

Rimelig korte pauser.

RDL:

10x100kg

Udelukkende for at forebygge DOMS.

3rd way bondemandskardio:

AMRAP 10min:

Slædetræk forlæns én bane, baglæns tilbage @slæde+50kg

Prowler høje håndtag ned, lave tilbage @prowler+50kg

4 runder

Jeg gik hele vejen - det var nemlig meningen. Jeg kunne godt have fortsat lidt, og måkse jeg gør det længere eller tungere hvis jeg laver noget lignende igen.

Link to comment
Share on other sites

Morgenkardio.

Dejligt med frisk luft til at stå op på. Det kan godt være at fastet kardio ikke er blevet bevist bedre end så meget andet til at facilitere vægttab. Det er dog indiskutabelt at det giver welness, overskud og kilder i diller.

GODMORGEN.

Tid: 21:15

Kcal: 361 (nu med beregnet på baggrund af min rigtige vægt)

<3

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share