quadriceps og muskler omkring knæ


jumparound
 Share

Recommended Posts

jeg har et problem..jeg har en gammel knæskade fra da jeg var 11 år hvor jeg faldt og flækkede knæskallen i fire stykker..dengang troede lægerne det bare var forstuvet de ku ikke se brudet ordentligt pga den enorme hævelse, de opdagede først efter 2 uger at jeg skulle have haft benet i gips og ikke gået på det.. nå men jeg fik benskinne på og krykker i et halvt års tid det voksede skævt sammen med brusk og og jeg har haft smerter siden i perioder da jeg var 17 i 2005 knækkede mit ben sammen under mig endag og vi tog til parkens privathospital hvor jeg blev hasteoperet. lægen der sagde at min knæskal have kørt skævt i højre side af benet og næsten slidt alt brusken ned mellen knoglerne så jeg kunne være blevet lam i benet. efter operationen havde jeg et genoptræningsprogram i 3 mdr og efterfølgende fik jeg ikke rigtig fuld op på det da jeg havde travlt med at rende rundt på mit "nye ben".. dumt dumt dumt.. nu er smerterne så kommet lidt igen. jeg har trænet de sidste par år men primært de store muskelgrupper. jeg har aldrig rigtig fået ordenligt fat i alle de små muskler omkring knæskallen.

nu 7 år senere er min lårmuskel i mit højre ben som det er slet ikke ligeså stor som den anden..

jeg vil høre, hvordan kan jeg bedst muligt træne min lårmuskel op i det ben igen? det drejer sig rigtig meget om vastus lateralis den yderste men de hænger jo sammen, jeg vil så gerne have mine lår er lige store til til sommer, men tror jeg også skal ind og have fat i de små muskler, da jeg har trænet masser at squat, et bens lunge og øvelser for de store muskelgrupper og musklen ikke er blevet synderligt større. det er meget nederst lige før knæet at lårmusklen er meget tynd men mit problem er også at jeg ikke bare kan smide kilo på da min knæskal ikke kan klare det så jeg er lidt forvirret omkring hvad der er bedst lige nu

nogle gode forslag? nogle der har haft samme problemer?

skal lige siges jeg både styrketræner meget, spiser protein pulver og læser til personlig træner.. jeg har bare brug for nogle andres input og evt erfaringer med sådanne ting:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share