EQUILIBRIUM


Jaaanie
 Share

Recommended Posts

Kære Log,
Så er weekenden ovre og søndag havde jeg ugens sidste træningspas. Det blev til tre træninger i denne uge, så det er jo fedt.
i mit andet træningspas fik jeg desværre overbelastet min balle, så alt med baller og ben fik lov at hvile i går.


Jeg har også brugt en del tid på at tænke træningsstruktur sammen med Comedian. Mine øvelser og antal reps osv. er ikke noget deres skal rykkes ved som sådan, da stort set alle øvelser undtagen 3 eller fire er på doktors (fysioterapeuts) orders. Men jeg har efterhånden så mange øvelser.


Så vi snakkede om at lave et klassisk tosplit (over- og underkrop), et A og B program, eller lave et fast program med nogle skiftende supplerende øvelser. Den sidste løsning er hvad jeg stort set gør nu, jeg sørger hver gang få at nå igennem det jeg synes er vigtigt og så er der nogle øvelser jeg som reglen springer over som skifter lidt fra gang til gang, så det ikke hele tiden er den samme jeg ikke får lavet. I weekenden kommer jeg som reglen det hele igennem.


Der var jo fordele og ulemper ved det hele, men vi kom frem til at når min bentræning stadig er så ustabil at jeg ikke nødvendigvis kan træne ben på en bestemt dag (den bliver dog efterhånden bedre!), så giver et klassisk over-/underkrop split ikke mening.

Et A og B split gav fin mening og var da også fristende, men der er jo desværre også uger hvor jeg kun får trænet to gange, og så ville man ikke komme øvelserne nok igennem.


Så det er faktisk blevet til at jeg fortsætter det jeg gør for nu, og bare lader være med at synes at det er for dårligt at jeg ikke altid kan nå det hele. Det er nok det optimale lige nu.
Hah!
Sådan er det jo nogen gange når man overvejer at gøre noget nyt, så bliver man bare bekræftet i at man gør det godt allerede, og at der er mange gode grunde til at gøre som man gør.

Ud over det, så er det jo Januar, ja altså lige et par dage endnu. Og som de andre år skal alle disse nytårsforsætter da lige have et par ord med på vejen. I år havde jeg ellers besluttet mig til at jeg ikke gad brokke mig over den veritable flodbølge af hr. og fru. Danmark som vælter ind over centeret i det nye års første måneder. At jeg blot vile holde vejret og klamre mig til den nærmeste lygtepæl og håbe de snart trak sig tilbage. Men nu kan jeg alligevel ikke lade være for i går til træning så jeg det mærkeligste af mærkelige og både Comedian og jeg stod med åben mund og polypper og stirrede mere eller mindre åbenlyst.


Det var hen mod slutningen af træningen og vi var henne ved kabeltrækkene, hvor der også er et lille område med "pige-håndvægte", måtter, et par bænke osv. Og mens vi stod der så kom der et siv af en pige med håret trukket stramt op i en knold og størrelse 36 slaskende om hendes benede fysik. Først så lagde hun en måtte lige ved siden af mit kabeltræk, så jeg gjorde hende opmærksom på at "her kan du ikke være, om et øjeblik træder jeg et skridt ud til der hvor du har lagt din måtte". Til det svarede hun et eller andet jeg ikke kunne høre for min musik, men jeg antager det var noget a la, "åh du Gudinde med skønhed der stråler over alle kvinder, jeg undskylder ydmygt og fjerner mig straks", så jeg nikkede nådigt og væk gik hun. En hel meter gik hun væk, og lagde så sin måtte igen. Så gik hun rundt og fandt vægtskiver, 2,5kg, 5kg, 10kg og 15kg. Og så begyndte det utrolige altså, for nu stillede hun sig og begyndte med hurtige, eksplosive, og hakkende bevægelser at svinge disse vægte over hovedet. Min undren var stor, og den blev kun større da det gik op for mighvad det var for bevægelser hun lavede.


Badminton. Hun stod og øvede badmintonbevægelser med tunge vægte.

Helt overrumplet vendte jeg mig mod Comedian for at være sikker på jeg ikke var den eneste der havde set dette ugudelige syn, men den var god nok. Comedian havde også godt set det for mens han lå der på gulvet og lavede mandige et-bens glutebridges lavede han den typiske "SE LIGE DEN TOSSE" bevægelse med øjnene og hans ansigt var anspændt af tilbageholdt latter. Eller også så skulle han brække sig af anstrengelse. Det kan jo være lidt svært at afgøre.


Så begyndte Comedian at lave chinups og mellem hende og ham var jeg så distraheret at jeg til sidst smed håndklædet i ringen og opgav at træne mere.
Når men her er oversigten i hvert fald.


C: uge 1+2

Birddogs:
1) 3*17
2) 1*20
3) 2*10

Udstrakt Clam
1) 3*17
2) 3*20
3) 2*10

Lying abduction
1) 3*17
2) 1*20, 1*20,
3) 2*10

Serratus p-up:
1) 2*20
2) 1*20
3) 1*15 knoer, 1*15*på sandsæk prøver stadig at skåne mine håndled


Pw
1) 7 min
2) -
3) -

Hipthrusters
1) 3*15
2) 3*15
3) -

GLUTEBRIDGES:
1) -
2) 2*12
3) -

Benpress:
1) -
2) 3*15*25kg+2
3) -

Terminal knee extern.
1) -
2) 2*20*25kg, 1*30*27,5kg
3) -

One arm rows
1) 3*12*10kg
2) 3*12*10kg
3) 3*12*10kg

Cheast sup rows
1) 3*12*10kg
2) 1*12*10kg, 2*12*9kg
3) 3*12*10kg

Pull- down, Underhånd:
1) 3*12*40kg
2) 3*12*40kg
3) 2*12*40kg, 1*11*40kg

Facepulls
1) 3*12*25kg
2) 3*12*25kg
3) 3*12*25kg

DB bænk:
1) 3*12*5kg
2) 3*12*5kg
3) 3*12*5kg

Biceps
1) -
2) 3*12*6kg
3) -

Triceps:
1) -
2) 3*12*10kg
3) 3*12*10kg


Intern
1) 1*12*10kg
2) 1*12*10kg
3) 1*12*10kg

Ekstern
1) 3*12*5kg
2) 3*12*5kg
3) 3*12*5kg

Pallof pres
1) 1*20*15kg
2) 1*20*15kg, 1*15*15kg
3) 2*15*15kg

Har i også set noget helt gak-gak her i Januar?

Edited by Jaaanie
Link to comment
Share on other sites

Jeg så en far som havde sin søn på omkring 13 med til træning og jeg undrede mig meget over at faren ikke rettede eller hjalp drengen med at udføre øvelserne korrekt indtil jeg så faren træne :cry: Der var ingen kontrol overhovedet over den excentriske fase! Der har faktisk været 2 af de fædre. Men ellers har der ikke været det helt store og nu er januar-folket så småt på vej væk igen, i hvert fald hos os.

Link to comment
Share on other sites

Comedian:

Jeg er overhoved slet ikke morgensur. Men det er da en helt naturlig og fornuftig ting, at før et bestemt tidspunkt på dagen (nærmere betegnet, efter morgenkaffe), så er der bare visse ting som er lidt mere belastende end ellers, er derfor udløser reaktioner af lidt større intensitet end ellers. F.eks.

- Glade mennesker

- Høje stemmer

- Snak

- Musik

- Glæde

- Stress

- Munterhed

- Grin

- Kolde hænder

- FALSK-GLADE MENNESKER.

Det må enhver vel kunne forstå.

Link to comment
Share on other sites

Hej Guys,

Så blev det frokostpause i det lille specialeværksted (læs: store kolde bibliotek), og her mellem tomme thermokopper, kogte grønsager og laksefrikadeller så synes jeg lige det var på tide med en update.

Sidste uge fik jeg kun træningscenter trænet en gang, det har jeg vist logget, og ellers gider jeg ikke logge det. Ellers så fik jeg det til at fungere med nogle hjemme rehabøvelser for min numse med elastik og kropsvægt og brugte ellers min tid konstruktivt på speciale, arbejde, kæreste og playstation.

Så i går efter jeg var hjemvendt fra fyn og havde overstået dagens arbejde (6 sider! Yes man! Bare ærgerligt jeg også slettede omkring fire. Øv) kom jeg op og træne.

Det var sådan metaforisk lidt sidst på måneden hvad angik vasketøjsbunken, så der var ikke meget flot og lækkert træningstøj at vælge imellem (og da slet intet i neonfarver), så det blev noget gammelt slidt noget i en udpræget forvasket sort. Denne lidt ærgerlige trænningstøjssituation blev heller ikke bedre af at jeg rask væk besluttede at, nu da ballen var ved at være okay, så kunne jeg nok godt hoppe op på løbebåndet. Der gav jeg mig så til gennemsvede mit ikke særlig svedtransporterende tøj. Resten af træningen lignede det så at jeg blandt andet havde tisset i mine bukser, komfertable,oh yes indeed. Det har fået mig til at tænke over det med hvor ens grænser for sådan noget er. Jeg må indrømme jeg var ret utilpas da det gik op for mig det lignede jeg havde tisset i bukserne, men jeg afbrød ikke træningen før tid og tog hjem (ja jeg skulle nemlig også gå hjem i dette tøj – fedt mandt!). Men hvis ikke jeg også havde haft store svedpletter på overkroppen så havde jeg nok taget hjem, så havde det nok lignet tis-i-bukserne-for meget og været for pinligt.

Oh well

Trænet fik jeg bestemt, vi er i denne uge nået til 3*10 og jeg kom det meste af den sædvanlige omgang igennem. Cheast sup. Rows er dog udgået. Bænkpress kører så vidt jeg kan fornemme bedre og bedre så om nogle uger kan det være jeg kan begynde at introducere en ny øvelse der rammer skulderen helt eller delvist. Ballen som har været lidt irriteret, har det, som jeg skrev tidligere, efterhånden fint igen, så jeg kørte på med hipthrusters i går, og det gik super fint.

C: uge 3+4

Birddogs:
1) 1*15, 1*14, 1*15


Udstrakt Clam
1) 1*15, 1*14, 1*15


Lying abduction
1) 1*15, 1*15, 1*15

Serratus p-up:
1) bla bla lidt, skåner stadig håndled


Pw
1) 10min


Hipthrusters STEP høj
1) 3*12


GLUTEBRIDGES 80-20:
1) -


Benpress:
1) 3*15*35kg


Terminal knee extern.
1) 1*20*32,5kg, 2*30*32,5kg


One arm rows
1) 3*10*12,5kg

Pull- down, Underhånd:
1) 1*10*40kg+2, 1*8*40kg+2, 1*10*40kg+1
liiiige optimistisk nok…

Facepulls
1) 3*15*25kg


DB bænk:
1) 3*10*6kg

Pallof pres
1) 1*12*15kg cirkler


Biceps
1) 1*10*7kg, 1*9*7kg,


Triceps:
1) 3*10*12,5kg


Intern
1) -

Ekstern
1) –

Skulder-bold stabilitet:

1) -

Det var vist det, back to business!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er total ligeglad hvad jeg ligner når jeg træner :ninja: ...

Jeg er der jo for at træne... og jeg har tit total slidt og smadret tøj på - også udover til transport frem og tilbage..

Men går squ heller ikke særlig meget op i det til daglig...

Hmmm... ville faktisk gerne ha' at det betød lidt mere for mig - for er udmærket klar over at jeg af og til ligner noget der er løgn...

Der er dog fremskridt... Jeg har for nyligt opdelt mine vinterjakker i en "jakke til hundegøgl" og en "jakke til andet"....

Tidligere havde jeg glædeligt hundejakken på til alt - men min mand har nedlagt veto mod den :crybaby:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Som sidenote til ovenstående indlæg;

Har jeg forresten fortalt at jeg mødte min mand i HardWork? :wub: (dengang fitnessDK på Nørrebro hed det) :bigsmile:

Hihihi!

Nej det har du ikke fortalt, og det vil jeg da gerne høre mere om!

Var det love at first sight mens i stod og curlede side om side?

Link to comment
Share on other sites

Hihihi!

Nej det har du ikke fortalt, og det vil jeg da gerne høre mere om!

Var det love at first sight mens i stod og curlede side om side?

Jeps, masser af curls og sved og vi var begge solgte :boobs: .... eller... måske ikke helt sådan :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Comedian:

Jeg er overhoved slet ikke morgensur. Men det er da en helt naturlig og fornuftig ting, at før et bestemt tidspunkt på dagen (nærmere betegnet, efter morgenkaffe), så er der bare visse ting som er lidt mere belastende end ellers, er derfor udløser reaktioner af lidt større intensitet end ellers. F.eks.

- Glade mennesker

- Høje stemmer

- Snak

- Musik

- Glæde

- Stress

- Munterhed

- Grin

- Kolde hænder

- FALSK-GLADE MENNESKER.

Det må enhver vel kunne forstå.

Ja, fuldstændigt indlysende! Er i øvrigt helt enig i at det intet har at gøre med at være morgensur. Men vi kan vel godt kalde det morgenstille. :4whistling:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej Guys
Så er det blevet tid til en ny opdatering, der er nemlig sket nye ting i loggen!
Før det første er jeg i de sidste par uger begyndt at transportcykle igen - wohoo! efter mange snakke med Stefan, er jeg blevet overbevist om min krop er en kylling med et forvirret nervesystem (i forhold til mine ben), så den nye taktik er at lige give den en tand mere til træning og i dagligdagen end jeg egentlig normalt ville tro var hensigtsmæssigt, sådan så jeg kan blive stærkere, og kan rykke mig skadesmæssigt.
Så indtil videre er transportcyklingen blevet genintroduceret. I går var jeg så med Stefan i OBBC og træne, hvilket jo altid er en fornøjelig oplevelse. OBBC er jo vitterligt pumpens land, hvor ens biceps jo blomstrer op og bulner livligt bare af den mængde af testosteron og curls der er i luften.
Her kiggede han, sød som han er, på min DB bænk, og instruerede mig i at køre Goblet squats/Airsquats, efterfulgt af store forsigtigheds formaninger.
Han siger at goblet squats er gode til mig med min skadeshistorik og fordi jeg er hypermobil, så det er jo nice!
Så yes yes guys, jeg skal simpelt hen til at begynde at squatte! sejt mand.
1a_goblet_squat_18feu8i-18feucf.jpg?x=37
Her er den træning som det blev til mellem palaver og hygge.

Foamrolling og opvarmning til baller: clams, birddogs, glutebridges, hip correctors
DB bænk: 3x10x6kg
Power walk m. incline: 11 min
Hipthrusters fra bænk: 3*12
one arm rows: 3*10*12,5kg
Facepulls: 3*15*4 plade
Terminal knee ekstentions: 3*15*plader

Jojo! og i dag skal vi i svømmehal.

Link to comment
Share on other sites

Hej Log
Ja så har jeg igen fået trænet. Har nemlig taget mig en velordentlig dosis af MAN THE FUCK UP og besluttet at nu skal jeg altså ramme mine tre ganges træning om ugen, regardeless af speciale, kæreste og hvad jeg sådan ellers har af undskyldninger i den retning... Lige nu har jeg også en rigtig god mulighed for det, da en af Stefans venner var så venlig at donere ham et gavekort til en måneds gratis træning i OBBC (til mig altså), så nu er der da heller ikke nogen undskyldninger på den led, så det bliver en del gueststaring i OBBC for tiden.


Ud over det så kører jeg jo bare på med resten af min træning, cykler løs og træner løs, og det går godt, balletræningen (altså af de der små ballemulskler - dem man laver lying abductions osv. med) er det eneste der er blevet skruet lidt ned for pt. da det virkede til at det egentlig var denne genoptrænings-træning som holdte overbelastningen/irritationen i gang.. doh... Men det skal nok komme.
Squatsene går super, jeg har haft så otherwordly DOMS i mine lår at Stefan har dristet sig til at kalde mig noget så latterligt og urimeligt som "pivet" (tydeligvis velvidende om at den bevidsthedsknusende smerte i min stakkels ben ville afholde mig fra at fange ham og give ham velfortjent buksevand). Men sådan er det jo og formen bliver lynhurtigt bedre.


Cyklingen går også pisse godt, jeg fræser rundt på Amager og i indre by på mit frække røde lyn. Jeg har jo altid elsket og cykle og helst hurtigt. I mit hoved har jeg indtil videre vundet Tour de France mindst 10 gange, alt i mens kommentatorerne har kommet med jublende og imponerede tilråb. Min helt exceptionelle fart har inspireret dem til at sammenligne mig med Jens lyn, når jeg ZAPPEDE igennem aftenoplyste lyskryds. Og mine bens fantastiske fart, styrke og ydeevne fik dem til at hoste op med så flatterende fraser som TORDEN DYNAMOER! Tilskuerne jubler og hujer i et væk, ingen kan tro deres øjne, at den lille tykke Københavner er ved at sætte verdensrekorder mens hun giver mit sidste livsblod i en livsændrende præstation op af bjerget i strid modvind... Og så bliver jeg som reglen overhælet af en eller anden på en bedstemorcykel, falder lidt ydmygt ned, og er igen tilbage på Amager.
Suk.
Nå men, her er min træning
C: Uge 5+6

BIRDDOGS:
1) 2*12

Clam:
1) 2*12

Hip corr:
1) 2*12

GLUTEBRIDGES:
1) 2*12

Pw:
1) 10min

One ARM rows:
1) 3*8*15kg

Pulldowns:
1) 3*8*45kg

Db bænk:
1) 3*8*7,5kg

Facepulls:
1) 3*15*25kg

Pallofpress:
1) 2*15*15kg

Squats:
1) 3*6-8 ohmygod det er bare airsquats - de lår er slappe! Det føltes som om der løb hvidglødende lava ned af dem da jeg lavede airsquats... jeez. men snart bliver jeg STÆRK!

Terminal knee ext.
1) 3*15*35kg

Intern
1) 1*12*11kg

Ekstern:
1) 3*12*6kg

Biceps:
1)

Triceps:
1)

Skulderbold:
1)

Edited by Jaaanie
Link to comment
Share on other sites

jeg har haft så otherwordly DOMS i mine lår at Stefan har dristet sig

til at kalde mig noget så latterligt og urimeligt som "pivet"

(tydeligvis velvidende om at den bevidsthedsknusende smerte i min

stakkels ben ville afholde mig fra at fange ham og give ham velfortjent

buksevand

mlfw7625-manlytears.png

Link to comment
Share on other sites

Hej i loggen

Så fik Stefan og jeg lige overstået en sen aftentræning i OBBC, straight of the lyntog fra København.

Stefan var som sædvanlig stærk og militærypressede 115kg! Der kommer vist video i hans log, på BB.dk. Jeg stod selvfølgelig bare og kiggede blåøjet og beundrende på, som det nu passer sig for en kæreste i den situation...

Min telefon var død så jeg fik ikke logget undervejs og vægtene i OBBCs kabeltræk osv, er ikke sammenlignelige med dem i fitnessDK anyhows, men jeg kom da det basale igennem.

Foamrulling og opvarmning: Clams, birddogs, serratus pushups, glutebridges osv.

[sS]

Airsquats: 3*6

Hip thrusters: 3*12

[/sS]

DB bænk: 3*8*7kg

One arm rows: 3*8*15kg

Facepulls: 3*15*?

Triceps ext. m. reb: 3*8*?

Træning igen på lørdag :4flex:

Edited by Jaaanie
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share