Holde min hastighed


Recommended Posts

Hej

Jeg er begyndt og træne min krop for noget tid siden. Jeg kender andre som har trænet så deres de er blevet langsomme fordi det er blevet så "pumpet" i deres overkrop.

Det er jeg så blevet bange for at det skal ske for mig. Jeg træner ryg, mave, arme og squat. Jeg løber så også hver søndag og cykler i skole hver dag.

Hvordan kan jeg sikre mig at jeg ikke bliver langsom da jeg også gerne vil kunne spille en hel håndboldkamp.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Hvad spiller du i håndbold, angreb eller forsvar ? Det er ikke ligegyldigt, da det vil være afgørende for hvilken styrketræningsform du skal gå efter (der findes rigtig mange, så forstår du er forvirret)

Lad høre, så skal jeg vende tilbage til dig

Link to comment
Share on other sites

Intervallet længde, intensitet og pauserne styrer hvorvidt man bliver hurtigere, langsommere eller mere udholden.

10 * 15m maks spurt med 2 min pause = hurtighed

5 * 3 min løb, ved 3 km tempo (hastigheden man løber 3 km med i gennemsnit) med 3 min pause = udholdenhed i en fodbold kontekst (at man kan holde den samme intensitet ved gentag høj intensivt arbejde).

Lange turer = ikke specifikt nok, og man risikere at blive langsommere.

Link to comment
Share on other sites

Intervallet længde, intensitet og pauserne styrer hvorvidt man bliver hurtigere, langsommere eller mere udholden.

10 * 15m maks spurt med 2 min pause = hurtighed

5 * 3 min løb, ved 3 km tempo (hastigheden man løber 3 km med i gennemsnit) med 3 min pause = udholdenhed i en fodbold kontekst (at man kan holde den samme intensitet ved gentag høj intensivt arbejde).

Lange turer = ikke specifikt nok, og man risikere at blive langsommere.

Når jeg sådan lige læser det igennem flere gane så forstår jeg det!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Det er svært at sige noget om uden at kende til resten at dit program. Har du mulighed for at smide hele molevitten inklusive ALT op herinde i tråden?

Det ville give mulighed for at give dig meget bedre råd. Det kunne også være du skulle starte en log og følge din egen progression, det kan være et godt værkstøj.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share