Desperat opstart til vægttab.


Saramarie
 Share

Recommended Posts

Jeg er en pige på snart 17 år, jeg er 160 cm høj og vejer 88 kg... Jeg er en del overvægtig, og det påvirker mig en hel del i min hverdag, så meget at jeg helst bliver væk i sociale sammenhænge.

Jeg har i flere år lidt af en spiseforstyrrelse, som jeg modtager hjælp med nu. Men det ændrer ikke på, at jeg meget gerne vil tabe mig, og have ændret mine tankemønstre, så jeg igen kan være en glad pige der elsker at være ude blandt andre mennesker. Jeg har fået lavet en kostplan af en diætist, samtidig med at jeg arbejder med det psykiske aspekt. Jeg studerer, så jeg er mest stillesidende, dog har jeg et par gåture ugentligt.

Min kostplan ser sådan ud:

Morgenmad bestående af skyr m. smag. Problemet er at jeg stort set aldrig kan få noget morgenmad ned, så jeg vælger altid at skippe dette måltid.

Mellemmåltid: Består hovedsagligt af et stykke frugt, dette plejer at være mit første måltid på dagen.

Frokost: Salat med kylling

Mellemmåltid igen: 15 mandler

Aftensmad: Grøntsager, med kylling.

Jeg har ikke rigtig nogle træningsrutiner, men er åben for alle muligheder.

Er der nogle der kan give mig råd, metoder, WHAT SO EVER, jeg har virkelig brug for at tabe mig for at kunne få et "normalt" liv. For det er på ingen måde normalt at være så overvægtig i min alder.... Well, jeg er åben for alt.

Link to comment
Share on other sites

At du studerer er absolut ikke en forklaring på, at du sidder meget stille. Du studerer vel ikke 16 timer i døgnet? Du vil kun have godt af at komme i gang med at røre dig - løbe, svømme, cykle, gå/powerwalke (mere end du gør nu), danse, styrketræne - det er bare med at finde noget, du kan lide.

Din kostplan er jo lagt af en diætist, og du burde bestemt tabe dig på den, hvis du holder dig til den. Hvis du kan få presset det skyr ind på et andet tidspunkt/i løbet af dagen, vil det bestemt ikke skade, men hvis du ikke går og er sulten, så behøver det heller ikke være en katastrofe, at du ikke får det spist. :)

Link to comment
Share on other sites

At du studerer er absolut ikke en forklaring på, at du sidder meget stille. Du studerer vel ikke 16 timer i døgnet? Du vil kun have godt af at komme i gang med at røre dig - løbe, svømme, cykle, gå/powerwalke (mere end du gør nu), danse, styrketræne - det er bare med at finde noget, du kan lide.

Din kostplan er jo lagt af en diætist, og du burde bestemt tabe dig på den, hvis du holder dig til den. Hvis du kan få presset det skyr ind på et andet tidspunkt/i løbet af dagen, vil det bestemt ikke skade, men hvis du ikke går og er sulten, så behøver det heller ikke være en katastrofe, at du ikke får det spist. :)

Nej det er korrekt at jeg ikke bruger 16 timer dagligt på at studere, men når en skoledag består af 8 stillesidende timer dagligt, er det bare utrolig svært at finde overskud, det var sådan den skulle forståes.

Som du nævner, jeg har fået lavet denne kostplan, men der sker absolut intet.

Link to comment
Share on other sites

At du studerer er absolut ikke en forklaring på, at du sidder meget stille. Du studerer vel ikke 16 timer i døgnet? Du vil kun have godt af at komme i gang med at røre dig - løbe, svømme, cykle, gå/powerwalke (mere end du gør nu), danse, styrketræne - det er bare med at finde noget, du kan lide.

Din kostplan er jo lagt af en diætist, og du burde bestemt tabe dig på den, hvis du holder dig til den. Hvis du kan få presset det skyr ind på et andet tidspunkt/i løbet af dagen, vil det bestemt ikke skade, men hvis du ikke går og er sulten, så behøver det heller ikke være en katastrofe, at du ikke får det spist. :)

Nej det er korrekt at jeg ikke bruger 16 timer dagligt på at studere, men når en skoledag består af 8 stillesidende timer dagligt, er det bare utrolig svært at finde overskud, det var sådan den skulle forståes.

Som du nævner, jeg har fået lavet denne kostplan, men der sker absolut intet.

Hvor længe har du spist efter kostplanen?

Jeg har selv været studerende (mange timer om dagen, hver dag!) og arbejder nu fuldtid - også et stillesiddende arbejde, 8 timer om dagen. Men jeg rører mig altså alligevel. Hvis du gerne vil tabe dig, må du finde ud af, hvordan du får lettet bagdelen i din fritid. Du er nødt til at yde noget selv, det kommer ikke bare til dig.. Derimod, hvis du kommer ind i en god vane med at få dyrket noget motion, vil du få mere energi og mere lyst til at fortsætte den gode vane. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share