Vægte - Hvor mange kg?


Blondie Dundee
 Share

Recommended Posts

Hey.

Jeg har tænkt mig at købe nogle håndevægte til mit lille hjemme-crossfit. Jeg har fundet nogle fine justerbare håndvægte med max 40 kg. Jeg har tænkt mig at købe to af dem.

Tænker bare: Er det nok? Det er ikke for at blive stor, eller monster stærk, men mere for at blive crossFIT. Så vil 2x40 kg ikke være fint til det?

Jeg har også kigget på kettlebells, og fundet frem til at en nybegynder som mig kan lægge ud med 16 kg. er det fornuftigt?

Skal sige at jeg har trænet med kropsvægt et stykke tid, og er vant til at løfte tunge ting, f.eks. i forbindelse med arbejde. Så jeg har en okay styrke.

Så altså: Er 2x40 kg håndvægte ok, og er 16 kg kettlebell også ok?

Link to comment
Share on other sites

Ingen ved hvad de klassiske øvelser er for dig.

Ingen ved hvad "okay styrke" er (men jeg ved dog at vi ikke definerer det på samme måde).

Ingen ved hvad "komme i bedre form" betyder for dig

Ingen ved hvad "ikke blive for stor" betyder (og det er muligvis noget af det dummeste man kan være bange for).

Ingen ved hvad crossfit er for dig.

Link to comment
Share on other sites

Du kommer rimelig langt med 40Kg håndvægte til almindelige styrke øvelser. De håndvægte du sætter sammen er altid super gode, men hjem til er det jo svært at have et fuldt sæt støbte håndvægte op til feks 40kg.

Det er et glimrende redskab til at lave lidt random styrketræning. Typisk er håndvægte dog ikke noget der bruges ret meget til Crossfit, så jeg ved ikke præcis hvad du ligger i dette.

Link to comment
Share on other sites

2x40kg håndvægte og 16kg kettlebells er fint at starte. Du kan også kigge nærmere på medicinbolde, en crossfit hammer, sandsække eller vægtveste. Det kunne godt passe ind til et hjemme-crossfit.
Du kan læse mere om
crossfit udstyr i denne artikel.

Edited by Morten Z
Reklame fjernet
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share