DM i kettlebell


Thierry Sanchez
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Jeg stiller ikke op til noget i år. Jeg tænkte blot at det kunne være et 2013 mål, at deltage. Jeg har kun periodisk trænet med KB`s, men jeg mangler lidt noget nyt at pusle med for tiden, da jeg pga konstant kalorie underskud ikke er godt kørende mht styrkeløft de næste måneder.

Men nu har vi KB´s i BVK op til 40kg, så jeg kunne jo lege lidt med det. :smile:

Cool. Der er jo ellers masser af tid at træne i (7 mdr), og hvis du ikke forventer at stille op i A-række skal du ikke engang kvalificere dig.

Har i støbejernskugler eller konkurrencekugler?

Bemærk at håndtaget på stort set alle støbejerns over 12/16 kg er væsentlig tykkere end på konkurrencekugler, der alle har samme dimensioner. Tykkere håndtag gør grebet til en endnu større begrænsning end det er i forvejen for de fleste. Derfor er resultaterne sjældent sammenlignelige.

Link to comment
Share on other sites

Max Power is correct, it is hard to say about the strongsport.

The best way to find out is to come and give it a shot instead of worrying about what the other can or can't do. I am sure we'll all be surprised on the day!

I am only going to have 4 months to train for DM, since I am focusing for Nordland cup in June and hardly training KB. it will be a good regardless 4thumbup.gif

Link to comment
Share on other sites

Cool. Der er jo ellers masser af tid at træne i (7 mdr), og hvis du ikke forventer at stille op i A-række skal du ikke engang kvalificere dig.

Har i støbejernskugler eller konkurrencekugler?

Bemærk at håndtaget på stort set alle støbejerns over 12/16 kg er væsentlig tykkere end på konkurrencekugler, der alle har samme dimensioner. Tykkere håndtag gør grebet til en endnu større begrænsning end det er i forvejen for de fleste. Derfor er resultaterne sjældent sammenlignelige.

True. Men jeg er i rådent dårlig kondi, og det er min største begrænsning pt. Men det skal jeg nok få lidt spas ud af. Jeg ved ikke om vores er konkurrencekugler. Men det tvivler jeg på. Relativt tykke håndtag synes jeg

Link to comment
Share on other sites

True. Men jeg er i rådent dårlig kondi, og det er min største begrænsning pt. Men det skal jeg nok få lidt spas ud af. Jeg ved ikke om vores er konkurrencekugler. Men det tvivler jeg på. Relativt tykke håndtag synes jeg

Så er vi 2, champ. :bigsmile:

Konkurrencekugler ser således ud:

Competition-Kettlebell-Sets_700_600_1FJ6X.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

The venue for the event is being changed but no final decision has been taken yet. All information will be released in due time.

Aside from Perfrom Better Scandinavia, Eleiko will sponsoring kettlebells for the event.

For now, I want to remind you that people lifting in the A series can send their video qualification to [email protected]

Please make sure the whole body is visible in the screen and taken from the front, as if you were standing in front of a referee.

You can find your qualification requirements for your weight and discipline on http://kettlebellcup.dk/?page_id=307

Remember to also familiarize yourselves with the rules for lifting.

Videos need to be sent in by the 1st of August!

They can be send up to the 21st September but this will incur an extra registration fee.

Payments will be asked for both the qualification (100 kr per discipline or 200kr after August) and participation in DM (150kr per discipline) as mentioned on http://kettlebellcup.dk

We are in the process of setting up a way to receive payments, and you will be advised when it is ready or if you'll have to bring cash and pay on the day.

Fees are intended to go to prizes, printing of rules for the public, and to cover general expenses associated with the organization of the event.

We are not making money on the event, and any eventuel surplus will be given to charity.

The final challenge is to find good referres for a fair and fun event for all, and we are looking into it. If anyone of you know people interested, please let me know!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Senest info om kvalifikationer og tilmeding til DM

Ønsker du at stille op i Serie A til DM i kettlebell lifting skal man kvalificere sig! Kraverne ses længere ned på siden.

Video-kvalifikation

Vær opmærksom på, at videoen skal vise hele kroppen med fronten vendt mod kameraet. Tag dig god tid og marker hver gentagelse. DM konkurrence regler gælder here også, dvs 10 min max for Snatch og Long Cyle/ 4 min max for Strongsport, og én enkel arm skift for discipliner med 1 kettlebell.

  • Video-kvalifikationer for Serie A indsendt inden 1. august 2012 koster kr. 100 (uanset antal af discipliner)
  • Video-kvalifikationer for serie A indsendt imellem 2. august og 21. september (sidste frist for kvalifikationer) koster kr. 200 (uanset antal af discipliner)
  • Ingen kvalifikationer krav for serie B.
  • Videoer sendes til: [email protected]

Registring til DM

Registreringsgebyr for DM: 150 kroner per disciplin (gælder for både serie A og B. Løfter man i serie A, skal man også betale kvalifikations gebyret )

Sidste frist for registrering: 1. oktober 2012

Betaling

Penegene overføres til kontonr: 8401 – 0001546912

Husk at vedlægge jeres navn ved betalingen.

Din registrering er ikke godkent før vi har modtaget din betaling. OPS: Der modtages ikke betaling på konkurrence dagen!

Krav til kvalifikation!

SNATCH

Mænd: 1 kettlebell @20kg

op til 70kg: 120 reps

70-80kg: 130

80-90kg: 140

90-100kg: 150

over 100kg: 160

Kvinder: 1 kettlebell @12kg

op til 60kg: 120 reps

60-70kg: 140

over 70kg:160

CLEAN AND JERK

Mænd: 2 kettlebells @20kg

op til 70kg: 50 reps

70-80kg: 55

80-90kg: 60

90-100kg: 65

over 100kg: 70

Kvinder: 1 kettlebell @12kg

op til 60kg: 60 reps

60-70kg: 70

over 70kg: 80

STRONGMAN 1 ARM CLEAN AND JERK

Der er ingen vægtklasser til denne disciplin.

Mænd: 30 reps med 1 kettlebell @36kg

Kvinder: 30 reps med 1 kettlebell @24kg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share