Mave trænings råd - Sixpack


kspr16
 Share

Recommended Posts

Hejsa folkens.

Jeg er helt ny på sitet, så jeg prøver lige at forklare det så godt jeg kan, så må i endelig spørge hvis der er noget i ikke forstår.

Jeg er 16år, 176cm og vejer 54kg.

Jeg søger en god eller anbefalet kostplan til en sixpack og nogle gode råd til hvilke øvelser der skal bruges til en sixpack.

Som i kan regne ud, er jeg meget tynd og burde have nem ved at få nogle mavemuskler/sixpack og den skal være synlig.

Folk siger sixpacken bliver lavet i køkkenet, derfor søger jeg bl.a. en god og sund kostplan, som varer over 4-5 måneder.

Hvilke øvelser skal jeg bl.a. også træne, når jeg vil have sixpack? Ryggen? benene? armene? Bare så, jeg ikke kommer til gå forover, hvis jeg ikke har trænet ryggen samtidig med maven.

Hvad for noget protein, kreatin og kulhydrat-pulver kan i anbefale? Som får mavemusklerne hurtigere frem, så de kan ses.

Og sker der noget ved at tage både protein, kreatin og kulhydrat-pulver på samme dag, hver dag før og -efter træning?

Håber i forstår, ellers spørger i bare.

Mvh. Kasper

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo være nok så tynd, men hvis muskelmassen ikke er der, så har du ingen sixpack.

Derfor skal du have nogen kg kød på kroppen. Træn hele kroppen. Det er både dumt og grimt hvis du kun fokusere på maven, og du når næppe dit mål hurtigere af den grund.

Kig dig omkring efter et begynderprogram. Ingen grund til at kaste dig ud i det helt vilde - næsten alt virker når du lige starter. Det ville hjælpe hvis du skriver hvilke træningsmuligheder du har.

Det er meningsløst at kaste en færdig kostplan i nakken på dig. Vi aner tæt på intet om dt energibehov, dine madmuligheder i løbet af dagen, hvad du kan lide og hvad du ikke kan, osv osv. Der ligger mindst en artikel herinde omkring kostsammensætning til en der skal tage på.

Drop tanken om diverse pulvere lige nu - de vil ikke give dig sixpack.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Du kan jo være nok så tynd, men hvis muskelmassen ikke er der, så har du ingen sixpack.

Derfor skal du have nogen kg kød på kroppen. Træn hele kroppen. Det er både dumt og grimt hvis du kun fokusere på maven, og du når næppe dit mål hurtigere af den grund.

Kig dig omkring efter et begynderprogram. Ingen grund til at kaste dig ud i det helt vilde - næsten alt virker når du lige starter. Det ville hjælpe hvis du skriver hvilke træningsmuligheder du har.

Det er meningsløst at kaste en færdig kostplan i nakken på dig. Vi aner tæt på intet om dt energibehov, dine madmuligheder i løbet af dagen, hvad du kan lide og hvad du ikke kan, osv osv. Der ligger mindst en artikel herinde omkring kostsammensætning til en der skal tage på.

Drop tanken om diverse pulvere lige nu - de vil ikke give dig sixpack.

Hejsa.

Undskyld jeg først svarer nu. Jeg har mulighed for at træne næsten alt, går i fitness center i Esbjerg.

Jeg træner meget maven og ryggen og en smule mindre musklerne. Jeg går for det meste efter maven.

Nogen øvelser du kan anbefale til maven? og ryggen og arm musklerne? .. Nogen der gerne skulle give resultater (:

Tak for svarene.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa.

Undskyld jeg først svarer nu. Jeg har mulighed for at træne næsten alt, går i fitness center i Esbjerg.

Jeg træner meget maven og ryggen og en smule mindre musklerne. Jeg går for det meste efter maven.

Nogen øvelser du kan anbefale til maven? og ryggen og arm musklerne? .. Nogen der gerne skulle give resultater (:

Tak for svarene.

strik et ordentligt program sammen med øvelser som squat, dødløft etc.. smid en maveøvelse med i det.. spis og træn hårdt og vupti... efter nogen tid har du en 6-8-?-pack.. der findes ikke 3 øvlser som laver dig en sixpack. Et ordenligt program der eksekveres ordentligt og den rigtige kost er hvad der vil give dig din sixpack.

Link to comment
Share on other sites

Hm, ja her kommer endnu et svar som ikke svarer på dit spørgsmål..

Du har ca samme højde som mig og vejer 20 kg mindre. Jeg er ret slankt bygget, så det er nok lige i underkanten.

Som jeg læser dit indlæg, har du ganske rigtigt forstået, at med en tilstrækkelig lav fedt-% vil mavemusklerne være synlige. Men med så lav vægt, vil jeg ikke anbefale dig at prøve at tabe dig yderligere! :nonono:

Start i stedet med et fornuftigt program, som alle andre siger, så du kan få lidt muskelmasse over det hele. Et fornuftigt udgangspunkt vil f.eks. være at træne de "store" øvelser tre gange om ugen. Sørg for at du får nok protein i din kost, derudover tror jeg ikke du behøver at tænke på pulver mm.

Afhængigt af hvor mange kræfter du gider lægge i dit projekt, kunne dit program se sådan her ud:

Squat, 3 sæt af 8 gentagelser

Dødløft, 3 sæt af 8 gentagelser

Bænkpres, 3 sæt af 8 gentagelser

Pull-ups, 3 sæt af 8 gentagelser

+ nogle almindelige maveøvelser

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor satser du meget på at få en sixpack?

Jaja, selvfølgelig er det superduper fedt at kunne gå og være hakket på stranden, men, nu hvor vi alligevel er i discostilen, er det så ikke federe, hvis du kunne gaine 20 kg. og have forholdsvis store patter og arme?

Så snart du får øjnene op for styrketræning, indser du, der er så meget mere end bare en sixpack :cool:

Opfat dette indlæg konstruktivt og ikke som et angreb - jeg har selv været i nøjagtig din position. :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Hm, ja her kommer endnu et svar som ikke svarer på dit spørgsmål..

Du har ca samme højde som mig og vejer 20 kg mindre. Jeg er ret slankt bygget, så det er nok lige i underkanten.

Som jeg læser dit indlæg, har du ganske rigtigt forstået, at med en tilstrækkelig lav fedt-% vil mavemusklerne være synlige. Men med så lav vægt, vil jeg ikke anbefale dig at prøve at tabe dig yderligere! :nonono:

Start i stedet med et fornuftigt program, som alle andre siger, så du kan få lidt muskelmasse over det hele. Et fornuftigt udgangspunkt vil f.eks. være at træne de "store" øvelser tre gange om ugen. Sørg for at du får nok protein i din kost, derudover tror jeg ikke du behøver at tænke på pulver mm.

Afhængigt af hvor mange kræfter du gider lægge i dit projekt, kunne dit program se sådan her ud:

Squat, 3 sæt af 8 gentagelser

Dødløft, 3 sæt af 8 gentagelser

Bænkpres, 3 sæt af 8 gentagelser

Pull-ups, 3 sæt af 8 gentagelser

+ nogle almindelige maveøvelser

Fint nok indlæg. Jeg er bare lige nødt til at spørge: Hvis du vejer 20 kilo mindre end den posteren, vejer du så 36 kilo på en højde af 170+? Det lyder usandsynligt.

Link to comment
Share on other sites

Fint nok indlæg. Jeg er bare lige nødt til at spørge: Hvis du vejer 20 kilo mindre end den posteren, vejer du så 36 kilo på en højde af 170+? Det lyder usandsynligt.

:wink:

Det er spørger han omtaler som vejende 20kg mindre end ham selv, dvs han vejer 54+20=74kg.

PS: Tjek lige indlæggets dato.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share