Mad med protein....


Satchmo
 Share

Recommended Posts

jeg er blevet anbefalet på det kraftigste ikke at indtage kosttilskud, til min styrketræning, da jeg er 18 år, vejer 75 kg og er 185 cm høj. Kan dog ikke se hvordan fx kreatin og proteinpulver skulle gøre andet end gavn trods alt??? jeg styrketræner hver anden dag mellem 2-4 timer. Så jeg ville høre hvad for noget mad og drikke, hvori der befinder sig et højt proteinindhold????

Link to comment
Share on other sites

Der er bestemt ikke noget galt i at tage kosttilskud. Om der er nogen grund til det er så en anden sag. Man kan sagtens opnå et optimalt protein-indtag ved normal kost. Men hvis ikke man er sikker på man indtager nok protein ved sin daglige kost skader det ikke at tage et tilskud.

Kød og fisk er en god idé at tage hvis man leder efter varer med højt proteinindhold - Kylling fx :smile:

Link to comment
Share on other sites

jeg er blevet anbefalet på det kraftigste ikke at indtage kosttilskud, til min styrketræning, da jeg er 18 år, vejer 75 kg og er 185 cm høj. Kan dog ikke se hvordan fx kreatin og proteinpulver skulle gøre andet end gavn trods alt??? jeg styrketræner hver anden dag mellem 2-4 timer. Så jeg ville høre hvad for noget mad og drikke, hvori der befinder sig et højt proteinindhold????

måske du skulle overveje at skære ned på øvelser / set / pauser?

der hvert fald ingen grund til træningen skal være så længe

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil foreslå dig, at spise noget tun, som madpakke, mange proteiner i, ellers noget ost, eller noget magert kødpålæg.

Dette er gode proteinkilder, hvis det er det du søger... som madpakke.

Ellers er kød, bønner, ærter,fisk osv. også fyldt med gode proteiner.

Fisk er desuden sundt, da det har nogle sunde fedtsyrer.

Link to comment
Share on other sites

Du blev frarådet at begynde med diverse kosttilskud, ikke fordi det er farligt eller noget, men fordi det er helt og aldeles unødvendigt, og du vil få meget mere ud af at fokusere på de vigtige aspekter. En solid kost frem for alt og et godt program.

Du kan ikke bygge toppen af pyramiden før du har lagt fundamentet.

Her er et kost-eksempel på hvordan du uden problemer kan få rigeligt protein uden kosttilskud. Protein er vigtigt, men egentlig ikke mere vigtigt end kulhydrater og fedt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener heller ikke det er nødvendigt med poteintilskud, da det ikke kræver meget for at dække det med alm. mad...

På linket herunder, finder du mere om proteiner

Tråd om proteiner

Selv tænker jeg meget på at spise proteiner inden og efter jeg træner, tun, banan og magre majeriprodukter eks. A38...

Hvad angår grund til at mange siger at proteintilskud ikke er sunde, skyldes nok en forestilling om at alt proteinpulver og kosttilskud er dårlige... i nogle tilfælde JA!! derfor at der vigtigt at undersøge et produkt grundigt inden man starter på det, for at undgår uheldige bivirkninger (f.eks. "skrumpenossere" og uhæmmet svedning!! :unhappy: )

Link to comment
Share on other sites

SHIT! Skrumpenossere? (sorry hvis dette ligger for langt fra emnet) men hvad skal man kigge efter for at undgå det? Personligt har jeg i hvertfald ikke tjekket mit pulver for nettop det :P

???

mriber er efter min mening ude på ret dybt vand med at kosttilskud skulle foresage den slags.

Det er kendt at man risikere potensproblemer med brug af steroider og den slags, og man har hørt om skumle kosttilskudproducenter der spikede deres tilskud med lidt steroider, så folk troede de virkede bedre. Det er dog mig bekendt ikke noget man reelt skal være bekymret for, hverken med danske tilskud eller bare nogenlunde anerkendte internationale tilskud.

Hvordan skulle man også "tjekke" sit pulver for den slags? Det er næppe ligefrem fordi de skriver "kan foresage skrumpenosser" på proteinbøtterne :wink:

Link to comment
Share on other sites

måske du skulle overveje at skære ned på øvelser / set / pauser?

der hvert fald ingen grund til træningen skal være så længe

Ja, ser overhovedet ikke, hvordan en ikke-cardio træning på over 90 minuter kan være intensiv.

BTW @ "skrumpenosser". Jeg tror næppe at der var nogen der refererede til lavkvalitets krudt :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hvad angår grund til at mange siger at proteintilskud ikke er sunde, skyldes nok en forestilling om at alt proteinpulver og kosttilskud er dårlige... i nogle tilfælde JA!! derfor at der vigtigt at undersøge et produkt grundigt inden man starter på det, for at undgår uheldige bivirkninger (f.eks. "skrumpenossere" og uhæmmet svedning!! )
Kan vi få en kilde der siger at dette nogensinde har været tilfældet med proteinpulver købt fra en dansk forhandler?

Eller bare en kilde der viser at, der kan være urenheder i proteinpulver man pt kan købe i dk, der på nogen måde kan have betydning?

Du blev frarådet at begynde med diverse kosttilskud, ikke fordi det er farligt eller noget, men fordi det er helt og aldeles unødvendigt, og du vil få meget mere ud af at fokusere på de vigtige aspekter. En solid kost frem for alt og et godt program.

Jeg er enig med dig i at en solid kost og et godt program er meget vigtige. Men jeg ser ikke hvorfor dette er en grund til ikke at tage proteinpulver. Det kan jo netop gøre det lettere for ham at opnå det rigtige næringsoptag, da det kan være lidt besværligt at få protein nok, uden pulver.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share