Træningsprogram under cut


jonG
 Share

Recommended Posts

Ja nu er jeg jo gået i gang med denne sæsons diæt og der skal jo løftes imens også, så de bøfferne ikke svinder ind! I øjeblikket kører jeg videre med mit offseason program, og det virker gansek fint indtil videre. Jeg ville dog gerne skifte over til noget andet, da jeg har kørt det samme program i over 4 måneder nu og kun lavet småjusteringer i det.

Hvis der er nogen der ligger inde med nogle gode tips til træning under cut må i gerne smide et par links op her eller skrive lidt i tråden :smile:

Her er nogle parametre jeg selv vil smide ind under det nye program:

Løft tungt! - 5 til maks 10 reps.

Hold træningstiden relativ kort - 60-70 minutter (dette er kun styrketræning uden cardio lagt oven i)

Gør brug af basisøvelser, squat, deadlift, benchpress, miliatry press osv

Prøv ikke at forbedre nogle haltende muskelgrupper under diæten, da man alligevel ikke kan bygge på. Programmet skal uelukkende sørge for at man holder på massen.

Link to comment
Share on other sites

ok og det er mens du cutter?

Ja, er det ikke det tråden handler om? :smile: Jeg bruger dog også programmet en gang imellem offseason (hvis jeg har sådan en :laugh:), men under cut fjerner jeg typisk en 3x8-øvelse eller et par sæt pr. træningspas.

Nu ligger mit kalorieunderskud på 8-1100 kcal om dagen, så der ryger lidt FFM, men det kan man vist ikke undgå når man kører med underskud i den størrelsesorden. Men jeg giiiiider ikke cutte over 3-4 måneder, det er jeg for glad for mad til. Så hellere køre det lidt ekstra strengt i 8 uger og lade det koste lidt ekstra masse - det kommer alligevel hurtigt igen.

Link to comment
Share on other sites

Ok - har selv kørt TJ´s program og hr gainet super på det! Måske det skulle prøves på cut på et tidspunkt - tak for inputtet :smile:

Ligemeget om du kører det under cut eller ej, så synes jeg du skal smide en ekstra øvelse ind pr. træningspas, for ellers bliver det lidt for meget et 4-dags spilt for min smag. Dvs. den dag du kører din bænk-cyklus lægger du en ekstra 3x8-øvelse ind med skuldertræning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share