Kan man spise for meget æggehvide ?


katalunja
 Share

Recommended Posts

Er blevet helt tosset med at spise æggehvide, har altid en 5 liters dunk i køleskabet, bruger det til meget af det mad jeg laver. eksempelvis til aftensmad som omelet sammen grøntsager og kylling. men også som hurtige mellemmåltider og forskellige bageopskrifter. . Det skal siges at jeg selv om jeg spiser meget æggehvide samtidig får en varieret kost derudover. Får også masser af protein gennem kylling, fisk, havregryn o.s.v og får masser af fibre, frugt og grønt dagen igennem. Ved godt at man ikke må få for meget æggeblomme til dagligt.

Spørgsmålet er derfor om jeg der er en grænse for hvor meget æggehvide man må indtage, kan godt bruge sådan en 5 liters dunk på ca 10 dage

Det skal nævnes at jeg cutter langsomt, hvis det har noget at sige mht spørgsmålet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer lige med på denne tråd... Jeg er i fuldstændig samme situation - er også ved at cutte meget langsomt og spiser MEGET varieret og sundt; minimum 600 gram grøntsager og to stk frugt hver dag, havregryn og fisk...men jeg konsumerer dælme også mange, mange æggehvider ;-)

Link to comment
Share on other sites

Ved godt at man ikke må få for meget æggeblomme til dagligt
Spørgsmålet er derfor om jeg der er en grænse for hvor meget æggehvide man må indtage

Bare rolig. Der er findes ingen lovgivning på området.

Selv ikke i Nordkorea.

Og får i gulerødder nok?

Link to comment
Share on other sites

Rent æggehvide er nok en af de ting, der er totalt umuligt at indtage uhensigtsmæssige doser af om du så drikker en HEL litter dagligt så er det stadig under 500kcal omkring 100 gram protein, 12 gram carbs, og intet fedt! - Hvorfor, fordi æggehvide er stort set bare vand med en LILLE smule protein i. Bare sørg for at varme dine æg op...

M.V.H

Helio

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

Hvor køber i 5 liter dunke, og hvor meget slipper i for dem?

Hvor længe kan de holde sig i køleren?

Dem kan du købe hos din lokale bager, ar spørg om du kan købe en dunk æggehvider af ham - der hvor jeg plejer at købe mit, koster sådan en dunk ikk mere ed ca. 85 kr så det er ingen herregård...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share