Personer med kronisk betændelse i akillessenen søges


Fys. Bac. Stud
 Share

Recommended Posts

Vi er tre fysioterapeutstuderende fra Næstved Fysioterapeutskole, der som led i vores bacheloropgave søger personer med kronisk betændelse i akillessenen. Studiet omhandler styrketrænings positive effekt på kronisk akillessenebetændelse. Denne type forsøg er ikke foretaget på akillessenen før, men lignende forsøg er udført på knæ og skulder med positive resultater. Ultralydsscanninger udføres før og efter forløbet på Fysioterapeutskolen i Næstved, således at vi kan måle effekten af træningen, samt forekomsten af betændelse. Studiet har en varighed på 10 uger. Der ydes ingen betaling for at medvirke.

Du kan deltage i dette forsøg hvis du:

• Er over 18 år.

• Lider af kronisk akillessene betændelse (over 3 mdr. varighed)

• Ikke modtager anden form fysioterapeutisk behandling under forløbet.

Forsøget omfatter:

• To ultralydsscanninger af din akillessene, i starten af forsøget og efter 10 uger.

• Styrketræningsprogram af akillessenen, der udføres hjemme, tre gange om ugen.

Kontakt information:

Christian Harder

Mail: [email protected]

Tlf 22461614

Jeg hæfter mig lidt ved det du/I skriver her, med forbehold for at du/I mener noget andet vil jeg sige at du/I tager fejl. Der er lavet flere forsøg hvor man har prøvet at behandle kronisk akillessene inflammation med eccentrisk træning og med god effekt.

Eccentric training in patients with chronic Achilles tendinosis: normalised tendon structure and decreased thickness at follow up.

New regimen for eccentric calf-muscle training in patients with chronic insertional Achilles tendinopathy: results of a pilot study.

Chronic Achilles tendon pain treated with eccentric calf-muscle training.

Edited by TLunau
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share