Hvorfor er jeg ikke sulten?


Dingado
 Share

Recommended Posts

Hej Alle.

Jeg er som udveklingsstudent i USA, og fra første dag jeg kom her, blev hivet med ind i Cross Country verdenen, som min værtsbror ellers går til.

Cross Country er et løb i High school hvor du løber 5kilometer på en golf bane, så hurtig som muligt.

Så fra den dag af blev jeg jo helt vild med det.

Og selvom det er vinter nu, og sæsonen er ovre for Cross Country løbetræner jeg hver eneste dag. Løber omkring de 4 miles om dagen som ellers svare til 6,5 kilometer.

Jeg løber det på omkring de 40 minutter og tager det som et nemt løb.

Jeg sørger egentlig bare for at holde formen til Track and Field sæsonen som er om 2 måneder.

Og når jeg har en hvile dag, som jeg har måske en gang om ugen, ja så føler jeg mig skyldig, og vil bare ned og løbe!!

Problemet er dog når jeg løber, skulle man tro at min sult ellers er helt i top og slet ikke kan vente med at spise. Men jeg har overhovedet ikke noget sult.. Jeg vågner normalt sent op om morgenen, så der er ikke tid til morgenmad, i skolen spiser jeg frokost, som ellers normalt er måske taco's eller pasta eller noget i den retning, normalt okay sundt. Har ofte 1 stykke brød, 2 stk. Chokolademælk som ellers er de små kartoner, ved ikke hvor meget der er i, men det er utrolig lidt. Og det er ellers det,

Så kommer jeg hjem, løber, og spiser en banen og drikker en flaske vand. Senere laver jeg mig en smoothie og tager en lille yoghurt. Og det er det?? Så er jeg ikke sulten resten af dagen.

Min værtsmor er lidt halv bekymret.

og da cross country sæsonen var igang, så spiste jeg meget. og der løbetrænede jeg også hver dag, med et løb i weekenden.

jeg løbetræner på et løbebånd fordi det er for koldt udenfor, kan det have noget med det at gøre?

Jeg håber nogle kan give mig nogle råd. Fordi jeg er helt klar over at det ikke er sundt, men jeg kan simpelthen ikke forstå hvor sulten bliver af.

En hilsen fra det store USA til alle jer aktive mennesker i Danmark!

Ps. det skal lige siges at jeg nok har tabt mig en 5 kilo gennem løbning, som jeg er rigtig glad for. Jeg tænkte at det måske kunne have noget med det at gøre? Jeg ved det virkelig ikke..

Edited by Dingado
Link to comment
Share on other sites

Dit problem er ganske enkelt at du spiser for lidt. Hvis du spiste mere, ville du også være mere sluten.

Du skriver du er glad for at have tabt dig 5kg? Hvor meget vejer du siden du skriver det? Jeg vejer selv omkring 85kg, og ville være glad hvis jeg tog 5kg på.

Til sammenligning kan jeg godt kværne en familiepizza alene, eller spise en pakke hakket oksekød, (Dejligt nemt lige, at ælte en sådan klump og smide på panden). Det er dog kun noget jeg gør lejlighedsvist, "normalt" forsøger jeg at dele mine måltider lidt op. Dvs. I stedet for at spise det hele på en gang, tager jeg halvdelen om morgenen/eftermiddagen, og resten om aftenen.

Jeg løb også meget før i tiden, og i min erfaring blev mine tider nu ikke dårligere af at tage 15kg på. Jeg har holdt dem fint, nogle gange til trods for måneders pauser, og de var bestemt ikke dårlige.

Jeg havde det problem, at jeg var meget kræsen, men det overvandt jeg ved at tvinge det ned alligevel. Og det med ikke at være sluten, det kan du overvinde hurtigt ved at tvangs spise nogle gange. Eksempelvis ved at forsøge at spise en familiepizza alene. Jeg tør faktisk næsten garantere dig for sluten kommer helt naturligt efterfølgende, hvis du først har gjort det nogle gange.

Edited by BlueBoden
Link to comment
Share on other sites

Hej,

tak for dit svar!

Det har helt sikkert noget med at gøre at jeg spiser for lidt,

jeg tror jeg vil forsøge at få lidt morgenmad ned om morgenen, og se om det ikke skulle hjælpe lidt på sulten om aftenen.

Jeg er 16 år og vejer 70kg, det er mere end hvad de andre løbere vejer, så derfor synes jeg godt jeg kunne tabe lidt mere. Haha.

Men jeg vil prøve at få lidt mere ned og se om det ikke skulle hjælpe, tak for dit svar da :)

Link to comment
Share on other sites

Det kommer lidt an på højden og kropsbygningen, men det er ellers en meget normal vægt for din alder. Og jeg tror ærligt talt ikke du vil kunne mærke den store forskel. Om du vil have glæde af at tage på, må du nok bedst selv kunne vurdere, men jeg tror ikke du skal forsøge at tabe dig.

Hvis ikke du også er interesserede i bodybuilding, så er der vel heller ingen grund til at begynde og overspise.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share