Hævet brystvorter?! Ikke efterfølger af kur.


Insaniac
 Share

Recommended Posts

Hey pplz!

Jeg har længe haft det problem at mine brystvorter er sådan hævet op. Det startede da jeg var omkring 12 år eller noget, hvor de også var mega ømme. Blev urolig og gik til min læge som sagde at det var normalt.

I dag er jeg 17 år og det er blevet formindsket lidt, men har stadig det problem. Hvis jeg f.eks. smutter i vandet eller fryser lidt så bliver de "stive" og normale som andre mennesker. Men så efter et stykke tid hæver de op igen.

Nogen der har været ude for det samme eller ved hvad man kan gøre?

Vil lige sige at det er ikke som følger af en kur ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har haft 'hele livet' - dette var bl.a. en af årsagerne til at jeg startede med at træne vægte.

Hvis du ikke har nogle kirtler der er vokset (hvilke lægen nok har undersøgt) er der ikke noget særlig at gøre ved det. Stor brystmuskulatur gør at det ikke syner så voldsomt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

TP-> Mener du at det skulle have noget at gøre med hormon-aromatisering, siden du peger på Nolvadex???

Jeg mente kun det var en fordel at bruge Nolvadex når kroppen fik tilført ekstra test og testvarianter, for at imødekomme aromatisering til østrogen.

Måske du ville uddybe???

Link to comment
Share on other sites

samme historie,fik det vel da jeg var 14år, har fået en tid hos lægen d.22/8

og det er også gratis,og ja det er ikke så fedt at ha hævet brystvorter når nu man har trænet alle disse år, så vil man jo gerne på stranden og vise lidt muller, men det er ikke særlig fedt med hæved kirtler hvis i forstår. :(

Link to comment
Share on other sites

Nexus -> Både og..

Et generelt hævet hormonniveau (eksempelvis testosteron under puberteten eller en AS-kur) kan medføre aromatisering til østrogener, og medføre udvikling af (unormalt og nuødigt kvindelignende) brystvæv. Så langt drejer det sig om aromatisering.

Stereoidepumpere og teenageknægte kan (hypotetisk!) tage Arimidex eller Cytadren for at stoppe aromatiseringen ved at binde sig på aromatiseringsenzymet, hvor testosteron ellers skulle have bundet sig, og forhindre aromatisering til østrogen.

Nolvadex fungerer som østrogen receptor antagonist, og blokerer altså for østrogeners binding til receptorer, men kan ikke blokere aromatiseringsprocessen.

Ud fra ovenstående skulle man tro, at når først brystvævet er udviklet, som følge af hævet østrogenniveau, så er der ikke noget at gøre, andet end at operere det væk.

I praksis forholder det sig vist anderledes. Behandling med Nolvadex over et par måneder har givet gode resultater med at fjerne brystvævet eller i hvert fald reducere det væsentligt.

En Medline søgning på "Tamoxifen Citrate" og Gynecomastia skulle give en række referencer.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Hej Har fået fjernet sidste år bittits såkald tæve patter men de er kommet igen. Ham idioten je lavede det hos har åbenbart ikke fjernet hele fedtvæv er der nogen her inde som kan anbafale en læge i kbh som er god til sådan noget.? eller nogen der har været hos ham. for nemlig ikke under kniven hvert år.

mange tak på forhånd

Link to comment
Share on other sites

Hey drenge...

Faldt over tråden igår. Og jeg er også så "heldig" at være blevet udstyret med samme problem fra naturens side.

Så jeg smuttede til lægen idag for at forhøre mig om muligheden for at få dem opereret. Men hun sagde at jeg ikke kun forvente at det offentlige ville betale for mig, da det ikke havde nogen sundhedsmæssige betydning for mig. så hun mente at jeg selv måtte til lommerne i det private.

Ville bare lige hører jer som har fået det opereret ellers skal ha det ordnet, hvordan i kunne få jeres læge til at få det offentlige til at betale, eller om der er nogle der har nogle erfaringer med det private...?

Link to comment
Share on other sites

Hey drenge...

Faldt over tråden igår. Og jeg er også så "heldig" at være blevet udstyret med samme problem fra naturens side.

Så jeg smuttede til lægen idag for at forhøre mig om muligheden for at få dem opereret. Men hun sagde at jeg ikke kun forvente at det offentlige ville betale for mig, da det ikke havde nogen sundhedsmæssige betydning for mig. så hun mente at jeg selv måtte til lommerne i det private.

Ville bare lige hører jer som har fået det opereret ellers skal ha det ordnet, hvordan i kunne få jeres læge til at få det offentlige til at betale, eller om der er nogle der har nogle erfaringer med det private...?

Den eneste mulighed du har for at få det offentlige til at betale er ved at overbevise din læge om at det giver dig så store psykiske gener at det ikke er sundt for dig som person.

Ellers må du til lommerne.

Link to comment
Share on other sites

Hey drenge...

Faldt over tråden igår. Og jeg er også så "heldig" at være blevet udstyret med samme problem fra naturens side.

Så jeg smuttede til lægen idag for at forhøre mig om muligheden for at få dem opereret. Men hun sagde at jeg ikke kun forvente at det offentlige ville betale for mig, da det ikke havde nogen sundhedsmæssige betydning for mig. så hun mente at jeg selv måtte til lommerne i det private.

Ville bare lige hører jer som har fået det opereret ellers skal ha det ordnet, hvordan i kunne få jeres læge til at få det offentlige til at betale, eller om der er nogle der har nogle erfaringer med det private...?

Wow, en gammel tråd jeg oprettede i 2002 :laugh:

Jeg var til lægen i sin tid, der gav mig en henvisning til en plastikkirurg. Jeg fortalte bare at jeg havde det psykisk dårligt med det, som jeg også havde, og så fik jeg en henvisning. Jeg var til konsultation hos plastikkirurgen men valgte aldrig at få det udført. I dag 6 år efter ser jeg det ikke længere selv som det store problem. Det er i hvert fald ikke noget jeg tænker over når jeg kigger mig i spejlet.

Af og til når jeg har en stram tshirt på eller en uldtrøje, så generer det mig stadig lidt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Må jeg være så fræk at spørge om hvorfor du valgte ikke at få det lavet...? :bigsmile:

Da jeg kom til plastikirurgen og han fortalte mig om proceduren han ville bruge, så takkede jeg nej :laugh: Ej, jeg tror det var et sammenspil mellem at jeg skulle sygemelde mig for nogle dage, hvor der var for travlt med skolen, sammenholdt med at folk sagde at der ikke var noget problem og så også lidt den lidt makabre kirurgisk fremgangsmetode, der fik mig til ikke at tage imod tilbuddet.

Edited by Insaniac
Link to comment
Share on other sites

Da jeg kom til plastikirurgen og han fortalte mig om proceduren han ville bruge, så takkede jeg nej :laugh: Ej, jeg tror det var et sammenspil mellem at jeg skulle sygemelde mig for nogle dage, hvor der var for travlt med skolen, sammenholdt med at folk sagde at der ikke var noget problem og så også lidt den lidt makabre kirurgisk fremgangsmetode, der fik mig til ikke at tage imod tilbuddet.

Insaniac har det i meget lav grad, så lidt, at det nærmest er cute.

Hvis jeg fik tilbudt at få fjernet mit gratis ville jeg slå til asap. Man kan self godt gå med det resten af livet og med tiden får det helt fint med det men imo er livet for kort til, at lade sig hæmme af "et med medfødt handicap" :tongue: .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share