Indoorcycle, spinning, bodybike


Bloch
 Share

Recommended Posts

Jeg vil gerne komme i form/ forbrænde fedt derhjemme

Jeg har ellers kik på en Tunturi ergometer e45 som er lidt sportslig, men jeg har set en schwinn elite indoor cycle til samme pris men spørgsmålet er om den er egnet til hjemmebrug? eller er den mest til hold? Hvad er egentligt forskellen på Indoorcycle, spinning, og en bodybike?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gerne komme i form/ forbrænde fedt derhjemme

Jeg har ellers kik på en Tunturi ergometer e45 som er lidt sportslig, men jeg har set en schwinn elite indoor cycle til samme pris men spørgsmålet er om den er egnet til hjemmebrug? eller er den mest til hold? Hvad er egentligt forskellen på Indoorcycle, spinning, og en bodybike?

Kært barn har mange navne.. Den Schwinn cykel er en spinningcykel - det er en Bodybike også: Spinningcykler har ikke frihjul og er ret simple - lavet til at føles så meget som en udendørscykel som muligt. De har ikke displays, kaloriemåling eller andre funktioner -man kaqn cykle på dem og justere modstanden - det er det. Tunturi cyklen er en motionscykel med programmer osv. som kan være god som motivationsfaktor nårman træner alene. Den har et for let svinghjul efter min smag... Der er en god artikel om valg af motionscykel på Motion-lines forside :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Så du holder på tunturi ergometer frem for spinnings cyklen til hjemmetræning? Det er ligesom der er to lejre, den ene siger at det eneste rigtige er en spinnings cyklen, og den anden siger motionscykel med programmer fordi at spinningscyklen er for svær at motiverer sig selv til at bruge.

Det skal være noget jeg og min kæreste skal blive glade for i længden. og eftersom vi bor på grønland kan vi ikke komme til at prøve cyklen først

Link to comment
Share on other sites

Så du holder på tunturi ergometer frem for spinnings cyklen til hjemmetræning? Det er ligesom der er to lejre, den ene siger at det eneste rigtige er en spinnings cyklen, og den anden siger motionscykel med programmer fordi at spinningscyklen er for svær at motiverer sig selv til at bruge.

Det skal være noget jeg og min kæreste skal blive glade for i længden. og eftersom vi bor på grønland kan vi ikke komme til at prøve cyklen først

Ja men jeg ville overveje at sparre lidt flere penge sammen -til f.eks en af Ketllers bedre modeller LINK

Link to comment
Share on other sites

Kettler ergoracer har faktisk været inde i mine overvejelser flere gange (jeg har gransket internettet i en månedstid ) ex moms + fragt ville den stå i 7500, jeg har fået lov af "hjemmestyret" at bruge op til 10000 og jeg syntes at det er tiltalende at der er interface, har du nogen erfaringer med de programmer man kan få til pc?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share