Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober


Bjergtrold
 Share

Recommended Posts

Der er vel ikke noget mærkeligt i at du ikke møder onsdagsholdet om tirsdagen. :tongue:

Tak for at svare på mine vegne søde og ja det er onsdag morgen vi svømmer

:bubblebath::bubblebath::bubblebath:

Træning d 7.5

Morgentræning coach H

1 h masser af dejlig core træning

Svøm

1 time og 7 minutter. Manglede lige lidt indtil 1.15 og var egentlig ikke træt men mere smågeneret af velcro fra våddragt i nakken, strammende briller etc. Stadig ok og mere svøm i morgen med Århus 1900 tri

Fortsætter i henhold til program i morgen med 45 minutters løbe fartleg. Har en ide om nogle lange intervaller på Tivolirunden fra morgenstunden.

:hippy: :sleeping:

Link to comment
Share on other sites

Ok, ok, godt ord igen... :4slap:

:laugh::shades:

Træning d 8.5

Løb

Ialt 48 min. Først let opvarmning hen til ishuset nær Tivoli friheden og så 3 x runde (lidt over 2 k) i intensiteterne let, jævn, hård, derefter afjog. Very nice.

Var selvfølgelig lidt snyd, at benene ikke var komplet ristede ovenpå langt cykelpas i går men tror, at jeg overlever. Sov alligevel som en sød lille sten i nat indtil kl 4.30 :wub:

Svøm

36 minutter, skulle have været 45 men fik ulidelige kramper i fødderne. Synes ellers, at jeg har haft tanket godt op kalorie og vædske mæssigt i dag men ja. Skal have styr på, at jeg kæntrer som en anden færge i havsnød. Mærker det så tydeligt. Ellers gode openwater briller og bagefter hentede jeg pakke fra endnu noget sportshalløj med en masse Neopren gear til åbent vands svøm. Har dog besluttet ikke at sætte noget over styr i 10 grader koldt vand i morgen.

Søde drømme til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

I dag vågen til vanlig tid = 4.30 men da jeg samtidigt nøs en del, snuppede jeg en antihistamin og endte med at sove længe :hippy:

Føltes rigtig tiltrængt og godt, dog tog det nogle timer og et par bistrokander at få hovedpine = koffein abstinenser til at gå i sig selv igen. Var booket ind til spin men endte i stedet med at tage fat på projekt med at gøre gammel racer køreklar. Det gode, at jeg alligevel får brugt Shimano Ultegra pedaler, men mindre gode, at jeg igen skal købe nyt grej, så jeg kan have 2 par landevejssko. Well går alt sammen. Håber at alt går vel, så den er klar til langt cykelpas torsdag. Havde tanken om noget yoga i dag men ender vist bare med hygge + rengørings, oprydnings, tøjvaske pas. Plus at jeg prøver at få det store overblik over de næste uger og mit vanvittige projekt :hippy:

Den fortsat gode weekend til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 10.5

Løb

Distance 3 timer og 20 minutter + det løse med at liste det sidste stykke ovenpå fald og nok først og fremmest dehydrering/overanstrengelse.

Var helt klart lidt nervøs i morges fordi de lange ture hidtil bare har haft gået som smurt. Langt henad vejen gik det også godt i dag men om det var modvinden på de eksponerede stykker, de 10 minutter mere, de stejle skråninger der omsider indhentede mig...whatever. Begyndte i hvert fald at føle mig lidt træt den sidste time. Tempo faldt lidt men ikke faretruende førend nogle km inden jeg var hjemme. Sad lidt på bænk på Strandvejen og fik hvilet musklerne lidt og listede så videre hjem indtil jeg midt på Dalgas Avenue knaldede hage, knæ og hænder i fortovet og nok først og fremmest følte mig meget tæt på at besvime. Puuuh ha det var ubehageligt. En sød anden løber prøvede at hjælpe mig og tale til mig men jeg måtte sige til hende, at jeg ikke rigtig forstod hvad hun sagde og så var hun væk inden jeg kunne sige tak. Kom til mig selv og kunne tørre hænder i svedundertrøje, som jeg havde om livet. Well win or learn.... nok en forsmag på, hvor langt ud jeg kan risikere at komme i Nice og også et warning shot, for var en ekstremt ubehagelig følelse at mærke, hvordan kroppen somehow var tæt på at lukke ned. Ligegyldigt hvor meget jeg gerne vil gennemføre og være en ironwoman, så har jeg ikke lyst til at gamble med noget. Det var godt bare at slippe med skrammerne, der jo kan være irriterende nok.

Nå mere træning i morgen. I programmet et brick = dobbelt pas med svøm+ cykling men må være realistisk og erkende, at chancen for at gennemføre 2 pas i morgen er at fordele dem på før, henholdsvis efter arbejde.

It ain't over men fårk det er et sindssygt projekt jeg har gang i :wub::surrender:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

:hippy: tak I to seje atleter og ja jeg skal passe på mig selv :1112:

Småskrammerne skal nok begynde at hele hurtigt men hage begynder at blive blållilla, så ligner mere og mere en der har fået bank af kæresten, som jeg så ikke har... noget stigmatiserende men kan ikke bure mig inde herhjemme til det er overstået.

Alle har jo også brugt anledningen til at fortælle mig, at jeg er godt dum og rodet ud i et skørt projekt... ja men mange gode sidegevinster stadig og jeg giver ikke op. Win or learn..

Sov meget let i nat og selvom, at jeg var vågen 4.30 så var kroppen ikke til morgenspin. Slog mig også, at det nok ikke ville være super smart at smide mig selv i vandet i dag med alle hullerne i huden, så endte på et enkelt pas i eftermiddag.

Træning d 11.5

Bike

1 time + 15 min

Gennemsnitspuls 74 % af max

I morgen tidlig coach H og så ellers program hviledag med god plads til stormøde i afdelingen. Onsdag fartlek og torsdag (forhåbentligt) langt udendørs cykelpas.

Søde drømme :heartpump:

Link to comment
Share on other sites

Alle har jo også brugt anledningen til at fortælle mig, at jeg er godt dum og rodet ud i et skørt projekt... ja men mange gode sidegevinster stadig og jeg giver ikke op. Win or learn..

Hov hov, ikke alle! :nono:

Skal gerne gentage det her på boardet: Jeg synes du er megasej, og elsker din tilgang til det. :4thumbup: Og så skal du selvfølgelig stadig passe på dig selv - men det har jeg nu også indtryk af at du gør. :1112:

Link to comment
Share on other sites

Hov hov, ikke alle! :nono:

Skal gerne gentage det her på boardet: Jeg synes du er megasej, og elsker din tilgang til det. :4thumbup: Og så skal du selvfølgelig stadig passe på dig selv - men det har jeg nu også indtryk af at du gør. :1112:

:wub: Arghh dobbelt like søde og tak inkl for massiv opbakning all the way. Så er selvfølgelig ikke alle. Og jo jeg prøver at passe på mig selv men træder squ også godt og grundigt i spinaten ind imellem. Plus tak for fabelagtig udveksling af facts omkring worldsituation i går :shades:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 12.5

Morgentræning coach H

1 h

Mest core men også nogle hop op på skammel

Nok dagen hvor søndagens stunt og lange løb tydeligst slog igennem. Følte mig virkelig træt og også på en eller anden måde sårbar. Perfekt timing til stormøde i afdelingen og efterfølgende middag + en masse arbejde, som jeg så var nødt til at lægge ind i går morges meget tidligt ovenpå meget let søvn.

Kunne tilgengæld glæde mig over, at det var lykkedes til meget billig pris at få pedaler af gammel racer og nye påmonteret. Ligner l.. men godt grundlag for cykel til vinter og våde dage.

Fik en lille tiltrængt eftermiddagslur i går inden det så lykkedes mig at komme ud på løb. Oplægget fartlek men ovenpå søndag var jeg egentlig godt tilfreds med bare at kunne løbe og komme op ad bakkerne i skoven og hjem uden at fjumse rundt.

Træning d 13.5

Løb

55 minutter jævnt

I dag 5 timer og 45 minutters landevej på programmet, så skal bare have pakket mig selv sammen på gammel racer og så derudaf.

I morgen og lørdag svøm og så søndag langt løb med camelback.

Næste uge bliver lidt anderledes, idet jeg tirsdag flyver til Tyskland for 3 dages møde. Ser dog ud til at ligge i et område både med park og flere spa-wellness steder, så mon ikke, at jeg kunne få løbet/svømmet noget.

:bike: :bike: :bike: :bike:

Nyd dagen derude :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 14.5

Bike

Landevej, Fregatten Jylland t/rt, 5 timer 38 minutter. Ikke nogen vild gennemsnitsfart men syntes også, at der er en del snørkleri med at krydse veje og er selvfølgelig også stadig forsigtig nedad, i sving med mere. Strækningen ud og ind af Århus med en milliard kryds også meget rolig. Samlet set dog meget tilfreds. God fornemmelse af at kunne ryge ned på lille klinge og lige snuppe en del km, følte mig fx lidt træt ude i Ebeltoft men havde fin energi indad. Røg ind i gigantisk byge men heldigvis først den sidste time og god Peter Edderkop fornemmelse af faktisk at tørre lidt da solen pludselig alligevel var fremme.

Mangler stadig fantasi til at forestille mig overhovedet at kunne løbe nu, endsige et marathon men må stadig erkende, at jeg ALDRIG ville være kommet så godt i gang med at træne igen, hvis det ikke havde været for mit sindssyge mål. Det er nok 8 år siden (måske mere), at jeg sidst har været ved Fregatten og det er så dejligt at genoplive/leve den side af mit liv.

Så får vi se, hvor langt det bringer mig i Frankrig...

Søde drømme :hippy:

Link to comment
Share on other sites

:wub: :hippy: Mange tak alle tre og ja crazy er nok et godt bud :w00t::blush:

Arbejder dog på at få lidt mere fornuft ind i trummerummen. Sov over mig i morges og nåede kun liiige på job, ben føles egentlig gode men har alligevel haft følt mig sulten og lidt træt. Endte med at være på hospitalet til over syv, så stod over på dagens plaske pas og tænker i stedet super kompensation i forhold til søndagens lange løbetur på 3 timer og 30 minutter. I morgen svøm med tri klub og veninde J, så ingen vej udenom.

Søde drømme og god weekend til boardet

Overvejer at bage boller fordi jeg stadig føler mig sulten og ikke lige har fået købt ind :4mewantfood: (har dog fået god aftensmad)

Link to comment
Share on other sites

Træning d 16.5

Svøm

2400 m med Århus 1900 tri. I vanlig stil stoor overvindelse for mig men som altid rigtig godt. Fik både fyret godt op under kredsløbet og øvet mig i at mærke den lille fremdriftshule til at trække luft i med minimalt flyt af hovedet. Har brug for så meget mere svøm men har også lyst til det en dag som i dag. Vi havde en noget hurtigere svømmer på banen, der godt nok fik kørt mig træt :rolleyes::yo: Nå gotta keep it up.

I morgen den lange løbetur med Camelback, mobiltelefon og forhåbentlig en krop, der gerne vil lege med :battery: :4whistling: :yo:

Søde drømme :hippy:

Link to comment
Share on other sites

:rolleyes::laugh::shades: :4whistling:

Ha ha er da lige det. Kunne nok godt nogle gange bruge sådan et all over skumfidus outfit med alle de ting jeg bumler ind i.

Mange tak for tanken :hippy:

Træning d 17.5

Løb

35.9 k, 3 timer og 27 minutter med gel sip hvert 20. minut og vand bab hvert 10.

Fungerede rigtig fint og havde et helt anderledes energi niveau end i sidste uge. Kilometrene fløj pænt afsted og ja pludselig var jeg hjemme igen. Er selvfølgelig træt i stængerne men slet ikke ødelagt, som i sidste uge.

Vand larmede godt nok ellers meget rundt på ryggen og følte mig ikke helt så fri. Var også i tvivl om camelbag lækkede lidt og da jeg på et tidspunkt havde et lille hurtigt touch down pga en rod, føltes det bare som om at alt vandet røg ud.... Nå heldigvis nok til at holde kroppen velhydreret, så værd at gå efter men næppe via vand på ryggen til race day.

I morgen tidlig bike og så ellers en del restitution resten af dagen + tirsdag.

Håbet at få løbet og svømmet i Bad Homburg.

Tænker at jeg har fortjent en lille middagslur nu

Den fortsat gode søndag til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 18.5

Bike

1 time + 15 minutter. Oplægget hillsprints men ender ud på lavt puls snit 72 % af max, hvilket jeg i høj grad tilskriver, at krop stadig er lidt træt ovenpå i går. Samlet set dog slet ikke i nærheden af, hvordan jeg i gamle dage havde det ovenpå marathon, så måske kroppen alligevel har fået sans for at adaptere til nogle lidt lange pas.

Lidt inspiration:

https://www.youtube.com/watch?v=kal0eU2cf8I&feature=youtu.be

I morgen hvile/rejsedag og så får vi se

Søde drømme :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Update ovenpå fine dage i Bad Homburg vor der Höhe :hippy:

Træning d 19.5

0

Officiel restitutions dag i program, omend langt rejsepas, hvor jeg først var på job ovenpå tiiidlig pakning og derefter først ramte seng ved 11 tiden om aftenen.

Træning d 20.5

Svøm

Ca 50 minutter i fabelagtigt skønt 50 m friluftsbassin. Var opvarmet men især ovenpå nogle teknik baner, var jeg godt nok helt blå af kulde, så blev ikke helt til 90 planlagte minutter i henhold til program

Træning d 21.5

Svøm

Ca 37 minutter fra morgenstunden i kanon flot solskinsvejr. Skulle jo både til møde og så revnede badehætte fra Challenge Aarhus 2013, så mit lange hår flød ud og så var det lidt bøvlet.

Ellers super super stemning med andre koncentrerede svømmere, hvoraf flere havde items med Ironman logo på. Havde en virkelig god "Living the dream" fornemmelse. Uden mit sindssyge mål havde jeg aldrig ligget i udendørsbassin tidligt fra morgenstunden under rejse og et presset program. Det er det, der gør hele forskellen for mig og ikke så meget, hvor det ender.

Programmet for dagen, i henhold til program, var jo lang cykeltur, som jeg så bare må acceptere udgik. Lige nu er det faktisk også svømmeturen, som jeg frygter mest. Udholdenhedsmæssigt tror jeg godt, at jeg kan men mentalt føles det overvældende.

Træning d 22.5

Løb

45 minutter. Vækkeuret ringede 5.15 ovenpå halvsent i seng, fordi vi spiste rustik middag på en slags friluftsmuseum, der lå et godt stykke udenfor byen og tog lige lidt tid, førend vi kom i busser mv mv mv. Stadig en flot morgen, hvor jeg powerwalkede med kaffe i krus fra hotellets lobby de første 5 minutter :wub:

Svøm

24 minutter ovenpå kort pitstop til lidt havregryn på hotellet og så ellers løberygsæk på og ned til yndlingsbassinet i mere sol. Skulle dog nå hjem og pakke, tjekke ud + powerwalke til møde sted med kuffert und alles, så var nødt til at cutte det lidt short i forhold til oplæg på 45 minutter

Træning d 23.5

Løb

23 + 11 minutters jog til/fra job med løberygsæk, idet jeg frygtede ikke at kunne nå anden træning. På hjemvejen stoppede jeg i Føtex og gik så bare hjem med tunge poser. Kroppen lidt træt ovenpå fly + bil transport frem til midnat fredag, men meget bedre end ingenting. Skulle i henhold til program have svømmet i går og cyklet i dag men vælger at få svømmet noget mere i dag og så er jeg ellers gledet ind i recovery uge, som nok føles lidt luksus pga det udgåede lange cykelpas. Nå samlet set godt tilfreds med overhovedet at få trænet i Tyskland og nød at komme hjem til min lejlighed.

En anden coffee addict fra Ålborg introducerede mig i øvrigt til dimsen aeropress, der skulle kombinere de bedste kaffebrygningskvaliteter fra bistro, espresso og filterkaffe, så det må jeg jo naturligvis opsøge. Man kan også downloade en app med timer, så alting bliver perfekt inkl ekstra vand + bloom og trækketid :wub:

I dag er der så ligepræcis 5 uger = 35 dage til race day. Det er ingenting.

Fokus fokus fokus :wub:

Fortsat dejlig pinse til boardet :rolleyes:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Træning d 24.5

Svøm

3000 m

Planen egentlig 4000 og havde kræfterne men blære var ved at flyde helt over, så besluttede mig for at gemme lidt til i morgen.

Selv når jeg ikke trækker vejret, glider jeg somehow lidt sidelæns mod højre. Har en eller anden ubalance og kan godt stamme fra stive hofter, kort og stram side. Yoga ville utvivlsomt være en hjælp. Skal jo nok komme igennem men ville give mig så meget mere, hvis jeg kunne undgå sideværs bevægelse.

Nå it ain't over :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Dette indlæg understreger helt klart, at du har to X kromosomer. Jeg er bange for, at de fleste med XY sammensætning havde løst problemet med en fyldt blære i bassinet på anden vis. Tak Gud for klor

Hæ hæ doc :hippy: tak for "diagnose" og tænker du virkelig, at mænd kunne finde på det?? Når jeg ligger nede i engle bugten på raceday vil jeg ikke have skrupler over at lukke lidt vand ud i våddragten og alt andet vil helt sikkert være umuligt pga kaos logistik. Agter dog ikke at tisse på min cykel og nej håber stadig, at de fleste gør som mig og går op af bassinet.

Med din faglige baggrund ved du jo nok desværre alt for meget om bakterier, der flyder rundt mærkelige steder, som vi andre slet ikke bryder os om at tænke på. Læste også om nogle yogier der var døde efter amøbeinfektion i hjernen ovenpå næseskylning :omg::omg:

:hippy:

Link to comment
Share on other sites

  • Bjergtrold changed the title to Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share