Løbeprogram


Kasper P
 Share

Recommended Posts

Hej derude.

Jeg er en 20-årig gut der dyrker lidt calisthenics (kropsvægttræning) og lidt løb. Nu har jeg været gået lidt i stå pga flytning, nyt arbejde, nye rutiner osv, men skal til at i gang igen.

Jeg er ved at lave et træningsprogram hvor jeg styrketræner med min kropsvægt 3 gange, og løber 3 gange i ugen, altså skifter træningsform hver anden dag.

Jeg vil gerne fokusere på min styrketræning, da jeg synes at calisthenics er for fed, og vil virkelig gerne mestre nogle svære kropsvægtøvelser. Mit løb er egentlig bare for at træne noget kondition for sundhedens skyld,, løbertræner ikke til konkurrencer, kun for sundhedens skyld

Men jeg er låst lidt fast. Jeg er endt op med to forskellige løbeprogrammer, og er lidt i syv sind over hvad jeg skal vælge.

Den ene ser sådan ud:

Dag 1: Sprintintervaller: 30 minutters løb bestående af 30 sekunders sprint efterfulgt af 3 minutters joggepause

Dag 2: Længere intervaller: 30-45 minutters løb med 1.000 meters intervaller efterfulgt af 3-5 minutters joggepause (30-45 minutter)

Dag 3: Længere tur: 45-60 minutters løb i rolig tempo

Det andet program er mere enkelt (måske for enkelt)
Dag 1: 30 minutters tempoløb; højst konstante fart som muligt

Dag 2: 30 minutters tempoløb; højst konstante fart som muligt

Dag 3: 30 minutters tempoløb; højst konstante fart som muligt

Som sagt fokuserer jeg mest på calisthenics-styrketræning. Mine mål med løbet er kun at få en god kondition.

Så jeg vil gerne høre jer om hvad der er mest optimalt for mig af de to programmer, Den varierede, eller den intensive, eller måske noget helt tredje..?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

For at være ærlig så synes jeg at du skal vælge den træningsform, der passer dig bedst. Der er formentligt lidt mere at hente i det førstnævnte program men selv program nummer 2 er meget bedre end ingenting, hvis du bare vil holde dig igang.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share