Drengedrøm


troels92
 Share

Recommended Posts

okay, jeg har oprettet den her blog for at holde styr på min træning. Jeg vil benytte bloggen for at kunne tilrettelægge og få input på min træning som jeg har brug for hvis jeg vil ind i frømandskorpset.

P.t har jeg skinnebensbetændelse og kan derfor ikke løbe(kiropraktorens ord+ ingen svømning)

Mandag: styrketræning bestående af :

squats 3x12 med 100kg

chin-ups 12,8,7

dips 3x10

dødløft 3x12 70kg

bænk 3x9 med 75 (det uortodokse tal skyldes at jeg synes det er sjovt at presse mig selv prøver at komme op på 15 reps før jeg lægger mere vægt på)

lunges 3x15 med 30kg

6x push-ups med disse sæt: 30,30,20,20,20,20

mavebøjninger: første sæt 80 næste 60,40, 40, 30, 250 i alt

rygbøjninger med 30kg 3x12

jeg stiler efter 3x12 chin-ups, 3x20 dips, 3x12 dødløft med 100, 3x12 bænk med 85, 6x50 push-ups, 6x80 mavebøjninger, 3x40 lunges med 30kg, 6x12 3x12 rygbøjninger med 50kg.

løb, svøm og march kommer på planen når mit ben er i orden+ jeg vil begyndet til enten karate eller MMA (hvis jeg kan finde en klub der lægger inden for 1 times kørsel)

lyder mine mål tossede eller ubruglige til frømandskorpset ?

Edited by troels92
Link to comment
Share on other sites

Spændende log en jeg vil følge, går med nøjagtig samme mål som dig... Det er bare med at klø på og træne igennem... Har selv dyrket karate så det kan jeg kun anbefale, men hvis det er en hård fysisk sport du er ude efter så synes jeg du skal vælge MMA... Det kunne være interessant at vide hvor gammel du er og hvor lang tid du havde tænkt dig at træne inden du søger ind :D held og lykke... P.S. Så synes jeg du er godt på vej det lyder ikke til at problemet bliver optagelses prøven :)

Edited by Wiggers
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil også følge med.

Jeg går også selv med en drengedrøm om militæret, det er dog mere Jægerkorpset, der trækker i mig.

Jeg kunne også godt, tænke mig at vide hvor gammel du er :-).

Edited by 8MHS
Link to comment
Share on other sites

jeg er 18 ;) altså jeg er i ret godt form pt. men jeg vil være i latterligt god form før jeg søger ind ;) og de fleste som slipper ind i FKP er 25.. men tror jeg ivl prøve en gang når jeg er 22 eller derefter, jeg har nemligt ikke lært at svømme crawl så det vil jeg lige først :P.. altså jeg har problemer med cooper testen, mest pga jeg ikke kan finde ud af at økonomisere kræfterne :(.. er skadet pt men før løb jeg op til 10km :) hvor i landet er i gutter fra? og by the way så tror jeg at der skal droppes noget vinter badning ind i mit program :D!

Edited by troels92
Link to comment
Share on other sites

jeg skal fandeme have vænnet mig til koldt vand ;) optagelserne foregår jo gerne i koldt vand, og hvis jeg ryger i varmere er det jo bare en bonus at have vænnet sig til koldt vand:D.. Idag er sgu en off dag for mig, normalt ville jeg havde dyrket cardio: løb svøm og march, men ikke med det ben... i morgen står den på mandagen program om igen :) forhåbentligt med flere push- chins og sit ups

Link to comment
Share on other sites

jeg skal fandeme have vænnet mig til koldt vand ;) optagelserne foregår jo gerne i koldt vand, og hvis jeg ryger i varmere er det jo bare en bonus at have vænnet sig til koldt vand:D.. Idag er sgu en off dag for mig, normalt ville jeg havde dyrket cardio: løb svøm og march, men ikke med det ben... i morgen står den på mandagen program om igen :) forhåbentligt med flere push- chins og sit ups

Jeg faldt lige over et link som kunne være interessant for dig såvel som for mig :4thumbup: http://viewer.zmags.com/publication/39120326#/39120326/2

Link to comment
Share on other sites

Lige nu er det FRK, men jeg skal lige have udforkset om jeg er god i vand, skal også har prøvet et faldskærmsudspring, og se hvordan det er... så jeg er lidt i tvivl :bigsmile:

okay ;) bliv god til at svømme hvis det er frømandskorpset du vil, jeg skal snart begynde til crawl.. hvor godt er karate egentligt som selvforsvar? og hvor godt er det til angreb ? er pga, jeg bor 5km fra en karate klub

pt svømmer jeg 25m under vand

Link to comment
Share on other sites

okay ;) bliv god til at svømme hvis det er frømandskorpset du vil, jeg skal snart begynde til crawl.. hvor godt er karate egentligt som selvforsvar? og hvor godt er det til angreb ? er pga, jeg bor 5km fra en karate klub

pt svømmer jeg 25m under vand

Karate er udmærket som selvforsvar, men jeg har bare den erfaring at der går mange år før du virkelig lære at forsvare dig selv... Jeg har dyrket det på nogenlunde eliteniveau og det var først der det begyndt at give mening... Men jeg mener at til være en tid vil en der dyrker MMA slå en der dyrker Karate...

Link to comment
Share on other sites

det lyder som nogle super drømme:-) dem vil jeg da følge. jeg skal selv til optagelsesprøve om et år for at blive jægersoldat, så tager jeg nok også kurset SSR. men det lyder godt, og ærgeligt med skinnebenet..

SSR?

forresten, nogen af jer gutter der ved hvor jeg kan skaffe en god march rygsæk?

Link to comment
Share on other sites

og jeg siger mange tak til movia ! de har lige fucket busruten jeg kører normalt op, nu skal jeg lave 2 skift for at kunne komme op og træne.. Så har jeg endnu større grund til at få mit kørekort i første hug.. så formentligt kun push og sit ups i dag.... har ingen vægt herhjemme til dødløft, squat, lunges eller et stativ til chin ups.. så : 6x push ups 30,30,30,30,31,30

sit ups: 80,60,80,70,80,80

Edited by troels92
Link to comment
Share on other sites

fandt ud af hvordan jeg kunne komme op og træne, så dagens træning: 3x bronzecirkel på 11:30, skal jeg ´have arbejdet lidt ned, men ku mærke mit skinneben ikke havde godt af det, så nu må jeg lade være med cirkel.. Men dagens træning : 3x12 dips, 3x4 chins+ 3 sæt af 12,8,8

dødløft 3x12 med 80kg

squat 3x12 med 105kg

bænk 75kg 3x12

lunges med 40kg 3x12

militarypress 3x12 med 3 kg

håber mit ben blir ok til februar..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share