steroider


Mads_hedegaard
 Share

Recommended Posts

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hvis du vil være stor, så må du give afkald på Crazy Daisy og bajer. Dutter ikke at give den gas i weekenden og samtidig krudte den. Du vil jo gerne opnå resultater, så det er ikke smart at drikke og charmere tøsebørn. Michael Laudrup kom ikke på landsholdet ved at rende i byen, men ved at være standhaftig med træning og sin kost.

haha genial analogi :laugh::clown2:

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg så ikke om i har set dokumentaren omkring AS, men mange "stor" folk har været på det i lang tid uden problem, og råder også folk til at tag dem. Hvis du har trænet i en del år påstår de at det ikke er skadeligt.

At hører det for folk som måske har trænet mere end et tal (1-9 år), får en til at undre sig.

Ja, der er de gange hvor det går galt for folk, men der er altså også dem som der ikke sker noget ved ud over vreden stiger letter, men er det eneste.

Dog vil jeg ikke forslår det til folk, jeg siger bare I ikke skal se på det som noget dårligt, for det kan gøre gavn uden og skade - Er der jo levne beviser på :)

Link to comment
Share on other sites

du fatter simpelthen bare SÅ lidt hva du snakker om......

Hvis nu anabolika i nogle tilfælde gjorde gavn alene, så kan du måske fortælle alle os uvidende idioter, hvorfor vi ikke alle sammen laver flere anabolske hormoner....

Det er rigtigt nok at mange kan tage een kun uden bivirkninger, men problemet er jo bare at mange ikke kun tager en kur... Derudover er mange AAS bruger psykisk afhængige og bruger temmeligt langt tid på at retfærdiggøre deres misbrug overfor sig selv, og derfor er de måske ikke de bedste sandhedsvidner til at råde andre til noget som helst... Humlen er: Mange kan ikke styre det og man ved i praksis ikke om man kan styre det før man har prøvet og derfor er det bare ikke ok.

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

smut ind på bodyhouse og læs i nogle år, din ven har ikke brug for as ingen der har medmindre de vil være freaks. men ind på BH og læs så han fri for at blive vejledt af nogle der ikke ved hvad de snakker om og så behøver han ikke stille dumme spørgsmål når han når der til..

Link to comment
Share on other sites

smut ind på bodyhouse og læs i nogle år, din ven har ikke brug for as ingen der har medmindre de vil være freaks. men ind på BH og læs så han fri for at blive vejledt af nogle der ikke ved hvad de snakker om og så behøver han ikke stille dumme spørgsmål når han når der til..

Ufatteligt dårligt råd. Hvad med om personen bare lod være med at tage div. aas. Jeg kan ikke se hvorfor argumentet "bare du ved nok om aas" giver en ret til at tage den ene kur efter den anden?

Edited by salt
Link to comment
Share on other sites

smut ind på bodyhouse og læs i nogle år, din ven har ikke brug for as ingen der har medmindre de vil være freaks. men ind på BH og læs så han fri for at blive vejledt af nogle der ikke ved hvad de snakker om og så behøver han ikke stille dumme spørgsmål når han når der til..

:laugh: Der er akut vidensmangel på BH og har været det længe :tongue: De BH medlemmer der ved noget (en forsvindende promille) bruger det meste af deres tid her på MOL... BH er og bliver et misbrugsforum, hvor fortabte sjæle støder panderne sammen. At råde folk til at søge hjælp med noget som helst på BH er enten en amoralsk eller enfoldig handling :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

STOOOP

Det er det helt forkerte forum i er i.... :crazy:

Find et forum for "juicers" i stedet hvis det er det der tænder jer.....

Ok, ro på.

Men må naturligvis gerne være på MOL og deltage i diskutioner uanset om man mener steroider er en god eller dårlig idé.

Sålænge den citerede regel overholdes, ingen direkte opfordring eller vejledning (og de andre selvfølgelig) er der absolut ingen problemer i det.

mvh

Moderator

Link to comment
Share on other sites

Ok, ro på.

Men må naturligvis gerne være på MOL og deltage i diskutioner uanset om man mener steroider er en god eller dårlig idé.

Sålænge den citerede regel overholdes, ingen direkte opfordring eller vejledning (og de andre selvfølgelig) er der absolut ingen problemer i det.

mvh

Moderator

Den er jeg helt med på... meeen denne her sætning nedenfor er vist lidt mere end en mening... :dry:

"Bodyhouse er et super godt sted at erhverve viden før du kaster dig ud i det, men for at få hjælp derinde, så forventes det, at du sætter dig ind i tingene, hvilket du ikke har gjort, hvis du overvejer piller. Piller er som at pisse i bukserne. Varmer kun for en stund. Du søger varige resultater, så er det frem med nålen."

Men egenligt kunne jeg jo ogå bare være ligeglad og læse i nogle andre posts. Jeg havde bare et indtryk af MOL som afspejlede KEEP IT CLEAN... Men fortæl mig endelig Moderator hvis jeg tager fejl...

:raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Ufatteligt dårligt råd. Hvad med om personen bare lod være med at tage div. aas. Jeg kan ikke se hvorfor argumentet "bare du ved nok om aas" giver en ret til at tage den ene kur efter den anden?

folk er herre over sig selv og sin krop.

Jeg vil væde med at der er flere inde på bh som ved hvad steroider drejer sig om en her på mol, de dyrker det jo derinde. Ergo må bh være stedet han skal poste. Istedet for her hvor de fleste flamer ham, selvom de nok os gør det på bh :)

Men la vær med det skidt, det er federe at være fit uden dope. Det er kun folk der stiller op til mr. olympia som har brug for det.

Link to comment
Share on other sites

Den er jeg helt med på... meeen denne her sætning nedenfor er vist lidt mere end en mening... :dry:

"Bodyhouse er et super godt sted at erhverve viden før du kaster dig ud i det, men for at få hjælp derinde, så forventes det, at du sætter dig ind i tingene, hvilket du ikke har gjort, hvis du overvejer piller. Piller er som at pisse i bukserne. Varmer kun for en stund. Du søger varige resultater, så er det frem med nålen."

Men egenligt kunne jeg jo ogå bare være ligeglad og læse i nogle andre posts. Jeg havde bare et indtryk af MOL som afspejlede KEEP IT CLEAN... Men fortæl mig endelig Moderator hvis jeg tager fejl...

:raisebrow:

Jeg vil skam godt gå med til at det måske er at tage munden for fuld at kalde det viden, det han kan læse på BH - andres erfaringer dækker bedre efter min mening.

Der er ingen tvivl om at den typiske holdning på MOL er at steroider er forfærdelig dumt, og at langt de fleste mål folk har kan nås uden at sætte helbredet på spil. Men der skal være plads til andre meninger, også på det punkt.

Hvis vi definerede ovenstående citat som vejledning i brug af doping ville det stort set umuliggøre blot at nævne ordet.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor kører der sådan en utroligt hetz mod folk som snakker bare en lille smule AAS?

Halvdelen af jer aner jo ikke hvad i snakker om, så hvorfor udtaler i jer om det?

Ps. la nu vær med at lægge ord i munden på mig.

Jeg siger ikke AAS er vejen frem, og jeg siger ikke han skal begynde at stikke sig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil skam godt gå med til at det måske er at tage munden for fuld at kalde det viden, det han kan læse på BH - andres erfaringer dækker bedre efter min mening.

Der er ingen tvivl om at den typiske holdning på MOL er at steroider er forfærdelig dumt, og at langt de fleste mål folk har kan nås uden at sætte helbredet på spil. Men der skal være plads til andre meninger, også på det punkt.

Hvis vi definerede ovenstående citat som vejledning i brug af doping ville det stort set umuliggøre blot at nævne ordet.

Uden at gøre dette til en død syg "du har ret, jeg har ret" post... Så vill jeg mene at der her rådes til hjælp af brugen af AS

"Piller er som at pisse i bukserne. Varmer kun for en stund. Du søger varige resultater, så er det frem med nålen."

:nonono:

Men som sagt, så er jeg fuldstændig ligeglad. Jeg mener bare sådanne kommentarer hører ikke hjemme her på MOL... Selvfølgelig skal der være plads til meninger, ellers ville der vel overhovedet ikke være brug for et MOL forum :smile

Link to comment
Share on other sites

Uden at gøre dette til en død syg "du har ret, jeg har ret" post... Så vill jeg mene at der her rådes til hjælp af brugen af AS

"Piller er som at pisse i bukserne. Varmer kun for en stund. Du søger varige resultater, så er det frem med nålen."

:nonono:

Men som sagt, så er jeg fuldstændig ligeglad. Jeg mener bare sådanne kommentarer hører ikke hjemme her på MOL... Selvfølgelig skal der være plads til meninger, ellers ville der vel overhovedet ikke være brug for et MOL forum :smile

Det var et råd til ham for ikke at smadret sit helbred, ikke en opfordring til AAS.

Link to comment
Share on other sites

Nåå, ok :4slap:

Næste gang sådanne indlæg bliver postet må jeg så "lære" at læse mellem linierne...

:clown2:

Dit problem er lige hvad?

edit: gider ikke bruge mere energi på sådan en latterlig hetz.

Hvis du vil diskutere dine .......... holdninger er du velkommen til at sende en pb.

Edited by HenrikJ
Link to comment
Share on other sites

Dit problem er lige hvad?

hehe, ingenting HenrikJ. Der skal mere til at give mig problemer.

Skulle måske bare ikke have prøvet at forklare mig... Men som sagt tidligere... Meninger skal der være plads til...

Det må vist være nok nu fra mig i denne post. :smile:

I rest my case. :bigsmile:

edit: Hvem er det lige der har et problem nu... Hmm

Forsæt god aften

Edited by la Cour
Link to comment
Share on other sites

Facts er jo, at en enkelt kur der er "kørt" optimalt kun vil have så godt som ubetydelige bivirkninger. Hvorimod en kur kørt ufornuftigt kan have fatale bivirkninger.

Jeg er selv meget mod AAS, men synes tilgengæld emnet er fysiologisk interessant, og har læst en del om det... Og for at være bare nogenlunde berettiget til at bruge steroider kræver det en stor viden om dem. En viden som jeg ikke selv ville sige jeg har, det ville være arrogant, da emnet er utrolig kompliceret.

Men nu med udgangspunkt i Incognitos udmærkede artikel (kan ses her: http://www.bodybuilding.dk/artikler/doping...agodtogondt.php ), som er must read for alle bodybuildere der vil udtale som om AAS brug, vil jeg alligevel trække et par pointer ud:

nemlig at en enkelt kur er usund, men ikke i den grad som det ser ud til at flertallet herinde mener. Fx er det da decideret tåbeligt at tro at pikken krymper når man tager AAS. Hvad der derimod kan ske efter kuren er at man bliver "lukket ned". Her er et udklip af Incognitos artikel:

"Næsten alle mekanismer i kroppen ligger under for en form for regulering så systemet kan finde tilbage til ligevægt efter en forstyrrelse. En af mekanismerne er, som før nævnt vha. degradationsrater, en anden er receptornedregulering (hvis cellerne f.eks. modtager et alt for stort ”insulinsignal”, nedregulerer de antallet af receptorer, så signalet igen bliver normalt) og en tredje er vha. feedbackakser. I hypothalamus dannes GnRH, som får hypofysen til at producere FSH og LH, der stimulerer hhv. sæddannelsen og den endogene testosteronproduktion. Har man så f.eks. for meget testosteron, nedreguleres de hormoner, som ligger før i denne kæde (der for testosteron benævnes den hypogonadale akse). Det kaldes en negativ feedbackcyklus og er meget almindeligt for hormoner. På denne måde undertrykker testosteron GnRH og dermed FSH og LH. Det er årsagen til at mænds frugtbarhed og endogene testosteronproduktion nedsættes i forbindelse med brug af steroider, om end det oftest er midlertidigt. Dopingmisbrugere bruger flere typer medicin til at forhindre denne effekt, men forsættes misbruget, vil man på et tidspunkt ”crashe” og en periode med nedsat endogen testosteronproduktion vil ikke kunne forhindres. "

Altså: Ved brug af AAS undetrykker man kroppens egen hormonproduktion, der først et stykke tid efter kurens stop vil rette sig op igen, ofte med stort massetab som effekt, med mindre man bruger anden medicin for at "kickstarte" kroppens egen(endogene) produktion, fx HCG.

Under selve kuren vil den nævnte feedback i kroppen også påvirke østrogenproduktionen, her vil der ske en positiv feedback, hvilket betyder at kroppens egen produktion stiger. Det og så nedbrydningen af steroiderne til østrogenlignende stoffer, er bl.a. med til at give de famøse tævepatter. Dette kan også undgås hvi man sætter sig ordentligt ind i emnet, bruger milde steroider der "arometiserer" meget lidt, og bruger fx antiøstrogen.

Pointen med dette er ikke at det ikke er farligt at tage steroider, men tænker man sig godt om, sætter man sig ordentligt ind i tingene, og bruger rene stoffer, er risikoen rent fysisk meget begrænset. Den psykiske risiko er så en helt anden side af sagen, og i virkeligheden langt den farligste...

Og iogmed at man sætter sig ind i tingene forstår man også at piller er det dummeste man kan have med at gøre! Fx Dianabol, steroidernes fader, er ufatteligt hårdt ved leveren, da steroidet er bygget op på en måde, der skal minimere nedbrydningen i leveren. Denne opbygning sætter leveren under et hårdt pres, og det er ikke uden grundt at selv hardcore bodybuildere siger max 4 uger med piller. Ved at vælge nålen går man "udenom" leveren.

En sidste ting, hvis man allerede har nået sit genetiske max for muskelmasse, altså så meget vores individuelle testosteron og andet kan opretholde, vil man ikke opnå noget med steroider, da du så snart du stopper med at bruge dem, ryger tilbage til dit genetiske max.

Og for at være helt ærlig synes jeg da at uvidenheden omkring steroiderne er farlig. Emnet er blevet tabu, men det er ikke svært at få steroider, derimod er det meget svært at få hjælp til at anvende dem korrekt. Og hvis person X har bestemt sig for at bruge dem, burde han efter min mening kunne gøre det ordentligt, i stedet for at skulle prøve sig frem på bekostning af sit eget helbred!

PS. Mht til Roidrage, øget testosteron kan hos enkelte mennesker føre til aggresioner, men efter hvad jeg har læst er det ufatteligt sjædent, og utallige dyreforsøg tyder på, at personerne der lider af roidrage, bruger det som en undskyldning for at opføre sig åndsvagt. De skjuler sig bagved at "det er roidrage, det er steroidernes skyld, jeg kan i hvert fald ikke selv gøre for det"! En så at sige inbildt bivirkning, som muligvis kunenundgås i mange tilfælde hvis bare folk fik ødelagt illusionen af deres uskyld bagved roidrage'n... se fx denne artikel http://www.bodyhouse.dk/idealbb/view.asp?topicID=20856

Edited by Edu
Link to comment
Share on other sites

Nu var det ikke meningen at opfordre rage herinde, men mere at give ham et godt råd. Han virker besluttet på at gøre det, så hvorfor ikke vejlede ham. Derigennem vil han opnå en viden og indsigt, der vil gøre ham handlekompetent, ergo tage stilling og vælge. I takt med hans viden siger, ikke kun omkring steroider, men også omkring kost og ernæring, så har viden til at tage stilling til steroider, og om det kan betale sig.

Og bodyhouse er nu en gang det bedste sted i Dk, til at studere sådanne ting...

Viden er magt !!!!!

Link to comment
Share on other sites

Nu var det ikke meningen at opfordre rage herinde, men mere at give ham et godt råd. Han virker besluttet på at gøre det, så hvorfor ikke vejlede ham.

Og bodyhouse er nu en gang det bedste sted i Dk, til at studere sådanne ting...

Viden er magt !!!!!

Hvorfor ikke vejlede ham?! :crazy: Fordi det er forbudt. Sig til hvis du skal have hjælp til at forstå begrebet 'forbud'... I'll be happy to help. :laugh:

VIL man derimod spille hazard med sit helbred, så foreslår du jo selv junkie-bulen BodyHouse.dk , så hvorfor ikke bare droppe tråden hér, og fortsætte hos misbrugerne dér? :blush:

Viden ER magt. Uvidenhed derimod... :nonono::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share