Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning


Spinderella
 Share

Recommended Posts

Hej i log-land! :cheer:

Jeg har længe gået og tænkt på at starte loggen op igen efter hvad kun kan betegnes som en laaaaang pause! Nu får det et skud, og så må vi se hvor længe disciplinen holder.

For lige at tage en kort status på "siden sidst", så gik foråret jo med at forberede forsvar, og på et eller andet tidspunkt gik jeg nok i koma over det til at træningen fadede ud af mit liv.... Men dagen oprandt, og jeg fik min grad :4smartass: og havde i de følgende dage en meget bizar sammensat følelse af at være helt mast og højt flyvende på samme tid. Det var dog ikke længe jeg kunne hvile ud efter min bedrift, da jeg kort efter havde et forskerseminar, en jobsamtale og en udlandsrejse (mere) på programmet. Jeg var dog så heldig at lande jobbet - fik svar i slutningen af maj, og skulle starte 1. august, så der var basis for en afslappende sommer. :sun:

Og jeg bliver nok nødt til at indrømme, at jeg havde forestillet mig, at sommeren skulle indeholde væsentligt mere end den gjorde. Både mht. at rejse, at være sammen med venner og familie, at ordne praktiske ting, at træne - og ellers indhente en masse af hvad jeg ellers havde forsømt under min phd-maraton. Men tiden gik mest med at stene og hoppe på diverse spontane aftaler - eller bare lave ingenting.... Jeg var rent ud sagt udmattet! Heldigvis nåede jeg lige akkurat at få følelsen af rastløshed i slutningen af juli, så det var med god energi jeg startede på mit nye job og på livet som pendler (og som sidebemærkning - uden Naboen, den tro væbner, som har fundet grønnere græsgange :crybaby: ).

Den første tid var selvfølgelig hård at komme igennem. Jobbet er spændende, kollegerne er søde og hjælpsomme, men der er rigtig meget nyt at sætte sig ind i på flere forskellige planer - og ikke mindst kræver det noget tilvænning at stå 2 timer tidligere op end vanligt, og at tilbringe 2½ timer dagligt på den jyske motorvej! Men efterhånden som det begynder at ligne mere en rytme og en dagligdag er der blevet lidt energi og luft til at tage træningen op igen. :wootdance:

Her er hvad det er blevet til i oktobermåned:

6/10:

Svøm med Bjergfidusen: 1100 m

(første tur i baljen siden foråret - det var hårdt!)

7/10:

Spinning

8/10:

Et par timers dans

(dette har været fast indslag siden august)

12/10:

Løb 8,1 km (52:40)

Håbløst hårdt - og har opdaget at mit pulsur skal skiftes

13/10:

Svøm 1500 m

(stadig hårdt, men mærkbart bedre end sidst)

15/10:

Ca. 2 timers dans - god øveaften

19/10:

Løb 8,1 km (49:59)

Stadig nødvendigt at stoppe og gå en del gange....

20/10:

Svøm med Bjergsild: 1700 m

Planen for den kommende - meget travle! - uge er dans tirsdag og løb lørdag; tror ikke ret meget mere er realistisk....

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 25/10:

2-3 timer social dancing til super hyggeligt arrangement

Weekenden:

Intet. Planlagt løbetur blev erstattet med marathonsøvn; kan ikke huske hvornår jeg sidst har sovet hele formiddagen væk, men har helt sikkert trængt til det!

Tirsdag d. 29/10:

2 timer mambo practice

Første time var lidt la la, men sidste time kom der smæk på!

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 30/10:

Begyndermambo - stille og roligt

Weekenden:

Var helt kvæstet så stod nærmest ikke op hele lørdag, og var også meget flad søndag. Heldigvis kom Bjergfidusen til kaffe om eftermiddagen medbringende opmuntring og god snak. :heartpump:

Tirsdag d. 5/11:

Mambo practice

Den ordinære time var aflyst så der var intens træning med makkeren (afbrudt af masser af snak, selvfølgelig :blahblah: ). Nok kun omkring 1 time effektiv dans, men den nye figur begynder at sidde der.

Onsdag d. 6/11:

Begyndermambo - som tilkaldevikar.

Denne gang primært som herre, hvilket også begynder at blive mere overbevisende...

Det går generelt set helt fint med det dans for tiden, også selv om mine arbejdstider betyder at det ikke bliver til det store med social dancing. Til gengæld har jeg virkelig svært at finde tiden til løb/svøm/spin. Hvis det kikser i weekenden bliver det bare ikke rigtig til noget. Apropos det, ser det ud til at det bliver svært at finde tiden den kommende weekend grundet alle mulige andre planer. Men holder fri fredag, så vil se om jeg kan tage mig sammen der....

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015

Weekenden:

Var helt kvæstet så stod nærmest ikke op hele lørdag, og var også meget flad søndag. Heldigvis kom Bjergfidusen til kaffe om eftermiddagen medbringende opmuntring og god snak. :heartpump:

Det går vist fint med jer to. På en flad søndag, hvor der ikke er udsigt til noget, kommer man ellers nemt til at spise chokolade eller sådan, så er det jo heldigt Bjergfidusen kigger forbi :4whistling: Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Det går vist fint med jer to. På en flad søndag, hvor der ikke er udsigt til noget, kommer man ellers nemt til at spise chokolade eller sådan, så er det jo heldigt Bjergfidusen kigger forbi :4whistling:

Har uden tvivl også spist chokolade den dag - oveni købet sammen med Bjergsilden. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nå, update...

Torsdag d. 7/11:

Social dance

Benyttede mig lige af fridag fredag til at komme af sted for vel første gang siden jeg startede på mit nye arbejde. Ikke ret mange mennesker (og dermed heller ikke så mange at danse med) - men god plads på gulvet. Og hyggeligt at hilse på nogle af de folk, jeg ikke har set længe.

Weekenden (inkl. fredag):

Lykkedes desværre ikke at tage mig sammen til hverken løb eller svøm. Til gengæld nåede jeg praktiske ting og havde masser af socialt på programmet - inkl. at min lejlighed nu er julepyntet (ihhh guder!), jeg fik lavet min første and, havde besøg af veninder - inkl. Stine og Lillefidusen - og fik set familien. :bigsmile:

Tirsdag d. 12/11:

Øveaften der gik lidt i skudder... Tirsdagsholdet hænger ikke rigtig sammen for tiden - det er lille og dermed ret skrøbeligt i forhold til ustabilt fremmøde.

Onsdag d. 13/11:

Assistance på begynderhold. Mange nye denne aften, så rimelig basic ting (og sjovt at se hvordan hjernen smelter helt ned med de mange nye udfordringer, særligt for herrerne :laugh: ).

Derefter blev jeg hængende og dansede herre på improver-holdet - denne gang var det min hjerne der smeltede ned! :hehe: Damn det er svært! Fik dog nogenlunde fat på at føre inside turn, hammerlock, mambo jazz og free spin, men yndefuldt var det på ingen måde!

Har stadig intentioner om at skulle i gang med noget egentlig træning, men det er lige som det ikke rigtig bliver til noget. :innocent: Jeg føler mig generelt temmelig novemberramt for tiden! Mørket, regnen, den begyndende kulde og tanken om at der går 3-4 måneder før det begynder at blive lyst igen trækker virkelig tænder ud for mig. Jeg er træt, og særligt føler jeg mig nærmest decideret groggy om morgenen - så jeg har svært ved at finde energien. Og med masser af gode sociale ting på programmet er det også svært at finde tiden...

Link to comment
Share on other sites

Har uden tvivl også spist chokolade den dag - oveni købet sammen med Bjergsilden. :tongue:

:innocent: :4mewantfood: :4winkkiss: Mhmmmm det var de der små chrunchy fiduser, ja det var super hyggeligt og et helt perfekt søndags, november kaffe improviseret pas, som vi må have mange flere af til at holde mørket, kulden og trætheden lidt fra livet. Glæder mig til næste weekend :cheer:

Link to comment
Share on other sites

Uh - julepynt smilie011.gif Kunne ske at jeg skulle tage mig sammen til at få hængt noget lys i vinduerne.

Hyggeligt at du er begyndt at logge igen :bigsmile:

Ha ha, ja egentlig synes jeg det er lidt for tidligt med julepynt (og strengt taget er der en del af mit pynt som ikke er specielt julet! :blink: ), men det er ikke altid at den årlige tradition kan passes til at falde tættere på jul (pakkekalender inkluderet så skal altid være inden 1. december). Men lys er det absolut ikke for tidligt med!

Og tak - nu må vi se hvor længe jeg holder fast i det. :blush:

:innocent: :4mewantfood: :4winkkiss: Mhmmmm det var de der små chrunchy fiduser, ja det var super hyggeligt og et helt perfekt søndags, november kaffe improviseret pas, som vi må have mange flere af til at holde mørket, kulden og trætheden lidt fra livet. Glæder mig til næste weekend :cheer:

Det var nemlig lige præcis dem. :biggrin: Og ja - mange flere af dem tak! Glæder mig også til lørdag. :cheer::4winkkiss:

Link to comment
Share on other sites

Weekenden (16.-17.):

Blev ikke tidspunktet hvor den mere seriøse træning blev genoptaget, men det var nok heller ikke forventeligt. Fredag var jeg til julefrokost i min afdeling - og jeg skal love for at det var noget af en fest! Første IPA og shots blev indtaget kort efter kl. 12, og derefter gik det slag i slag med traditionel julemad, røverhistorier, hjemmelavet chilisnaps (og en overflod af andre stærke sager), dans, snak og grin! :4drunk: Jeg havde heldigvis fået lavet en aftale med en veninde om at kunne overnatte, så jeg slap for at skulle forlade festen tidligt til fordel for et sydgående tog (eller benytte mig af en opredning i kælderen, hvilket heller ikke lød specielt indbydende! :shutup3::laugh: ).

Lørdag bar stærkt præg af fredagens løssluppenhed, og blev mestendels tilbragt på langs (hos min veninde hhv. på egen sofa - skulle lige sikre mig at promillen var faldet tilstrækkeligt før jeg satte mig bag rattet!). Om aftenen lod jeg mig dog inspirere til en rask gåtur på ca. 6½ km.

Søndag blev det igen til en lille gåtur (ca. 1½ time) - denne gang i fabelagtigt selskab med en skumringskulisse bestående af altid betagende Moesgaard strand og skov, og med roligt vand og en fuldfed orangegul måne hængende lavt over horisonten.

Tirsdag d. 19/11:

Burde stå i mamboens tegn, men har måttet melde fra til i aften grundet grum forkølelse, der har holdt mig vågen de sidste par nætter med hoste. Har hjemmedag i dag efter lang dag i går, og overvejer lidt om jeg skal tage mig sammen til en lille løbetur - mestendels fordi det erfaringsmæssigt løsner lidt op for lungerne - men ved ikke helt om jeg orker...

Edited by Spinderella
Link to comment
Share on other sites

Det lyder som om jeres julefrokoster er noget sjovere end dem på AU.

Dem gids jeg sgu godt nok ikke.

Jeg synes nu ellers jeg har været til nogle rigtig sjove fester på AU - men det er jo en stor arbejdsplads, så der kan sagtens være forskelle mellem forskellige afdelinger. :smile:

Og velkommen i loggen, i øvrigt. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Nå, men i går fik jeg en opsang af sportsdirektøren, som pointerede vigtigheden af kontinuitet i træningen, og uden tøven kastede et program efter mig, som er usigeligt simpelt og med stor fleksibilitet - men som rummer nogle meget komplekse regler for hvor meget forskellige aktiviteter tæller i det samlede omfang. :laugh:

Eftersom dagen i dag skulle tilbringes hjemme med en stor bunke læsestof, benyttede jeg mig af lejligheden til at lufte løbeskoene mens det var lyst. Det foregik bl.a. i selskab med min nye ven, J. Alvarez:

Løb @ Risskov:

8,1 km ~ 52 minutter

Jeg synes faktisk jeg skød en fornuftig fart, når altså jeg løb. Manglende vedholdenhed og forkølelse i kroppen bevirkede dog adskillige gåpauser undervejs. Sidstnævnte resulterede også i en række hosteanfald efter hjemkomst, der udmærkede sig ved både intensitet og varighed. :gal:

Morgendagen byder på endnu en hjemme læsedag, så jeg overvejer om jeg skal benytte mig af lejligheden til også at lufte danseskoene i aften - men må nok hellere vente med at træffe en endelig beslutning desangående til jeg har overblik over hvor meget jeg mangler...

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 23/11:

Fik over middag mandet mig op til

Løb @ Risskov

8,1 km ~ 52 min

Ikke så meget at sige der - ligner jo til forveksling turen fra i torsdags.

Herefter stod den på kultur- og kaglepas med den smukke Bjergtrold. Første del bestod af Granhøj forestillingen "Rites of spring - extended", som var en interessant udbygning af Stravinskijs Sacre du Printemps; dvs. indlagt pauser i musikken og udsat for moderne dans i stedet for ballet. Jeg havde været lidt spændt på hvordan det ville blive, da jeg forinden havde smuglyttet til musikken, som jeg vil sige egner sig væsentlig bedre som lydkulisse for en dramaturgi end til baggrundsmusik hjemme i stuen. :crazy: Under alle omstændigheder en meget modig forestilling omhandlende mandlige overgangsritualer og optagelse i en gruppe, med en fin fremstilling af de skrøbeligheder der er forbundet med at befinde sig i periferien af en socialitet, og ikke vide om man er inde eller ude. Symbolikken var visse steder lige rigelig tyk, men under alle omstændigheder store anbefalinger herfra - de spiller hele næste uge med. :bigsmile:

Del to var henlagt til Sct. Olufs, hvor der foruden god mad og Montalcino (hvor *nogen!* sneg sig til at sørge for jeg fik broderparten! :nono: ), gode snakke om både det nære og de lidt større perspektiver, var et festligt indslag i form af et par modne damer ved nabobordet, der kunne fortælle et par interessante ting om Aarhus i 70'erne, og som egentlig fik mig til at tænke, at det der med at blive gammel ikke er noget man skal være bange for. Nødvendigvis. :smile:

Søndag d. 24/11:

En af de der dage, hvor man godt lidt kan tilgive Danmark for sine nådesløst lange vintre! Efter at have tilbragt formiddagen med at indhente læse-efterslæb og spise rundstykker (tak nye nabo! :flowers: ) kastede jeg mig op på min gode gamle citybike, og hjullede en tur ud gennem Skejby, rundt om Egå Engsø og tilbage gennem Risskov og via Østbanen. Klar blå himmel af den nuance, hvor nærmest farven i sig selv giver ny energi, og antydningen af frost der bed mod mit rødvinstunge hoved. Bortset fra de steder hvor tyngdekraften gav et nap med, var tempoet adstadigt, og det var således en tur der nok gav mere til sjælen end til konditionen! Lige som jeg drejede ind af min egen vej havde solen fået magt nok til at jeg nærmest måtte minde mig selv om det frugtesløse i at kigge efter vintergækker; men kan jo alligevel godt værdsætte at sådan en sen efterårsdag kan føles som tidligt forår, omend bare for en kort bemærkning. :bigsmile:

Cykling: ca. 20 km ~ tid?

Nu: De sidste 25 sider og derefter tiltrængt husalferi!

(må i den forbindelse sande at min McGyver løsning på defekt støvsuger er suboptimal - kommer nok ikke uden om at købe nye dele :dry: )

Link to comment
Share on other sites

Med den klare blå søndag, og en mandag, hvor hjemturen bød på en lysende klar Venus hængende i solnedgangen ca. over Aarhus var jeg lige ved at blive overbevist om at november nok ikke er så tosset alligevel (selv om man så må finde sig i frost på bilen om morgenen). Men kan da lige love for at november-grå er vendt stærkt tilbage...

Tirsdag d. 26/11:

Mambo - byttet rundt på hold. Så først 1½ begynder, derefter knap 1½ time blandet improver/advanced.

Onsdag d. 27/11:

Har jo en ambition om at få løb op at køre igen, så trodsede vejret og kom ud på en rolig tur. Lidt kedeligt at være nødsaget til at forblive på relativt store veje, men var egentlig rart med støvregn i ansigtet efter en lang dag.

Løb @ Aarhus C

5,3 km ~ 34 min

Perfekt stemning med reggae/dub remix af en gammel Gorillaz klassiker:

Link to comment
Share on other sites

Nå, der var drama på fra morgenstunden i dag! Mens jeg stod under bruseren fik jeg øje på en stor grim edderkop (vi taler krop omkring som en stor ært og seriøst lange stænger her!), som sad og godtede sig lige der i kanten mellem væggen og loftet direkte over hvor jeg stod. Jeg tog en dyb indånding, og fandt min bedste live-and-let-live-attitude frem, og besluttede at så længe den blev siddende hvor den var, så behøvede vi ikke gøre skade på hinanden. Men dumme edderkop skulle absolut udfordre skæbnen, og mens jeg var i gang med shampooen begyndte den at lege rappelling. :omg: Jeg forsøgte at være overbærende, og iagttog hvordan den firede sig ned og kravlede op igen et par gange, men da den nåede halvvejs ned til flisekanten rakte nerverne ikke til mere, så den fik en tur med bruseren, kæmpende for sit liv hele vejen ned i afløbet. Undskyld edderkop, RIP. :unhappy:

Work, work, work, og derefter...

Løb @ Aarhus C

5,4 km ~ 32:26

Samme tur som i onsdags; et enkelt stop ved rødt men ellers fin tur uden gå-pauser. Jeg bliver nok nødt til at erkende at jeg stadig ikke er der, hvor det er lysten der driver værket, men i det mindste bliver det da mindre anstrengende. Erfaringsmæssigt skal jeg bare lige være disciplineret lidt endnu, så er rytmen til at det ikke længere er en overvindelse...

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 3/12: Mambo

1 time advanced + ca. 20 min intermediate (der manglede en pige, så jeg blev lige hængende til der dukkede en op)

Kommer desværre nok til at skrue lidt ned eftersom holdtiderne er lavet om og ikke passer ret godt ind i min hverdag. Så fremover bliver det nok bare den ene time advanced og ingen øvetid med makkeren... :thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015

Edderkoppehistorien er Hitchcock.

Prøvede selv at bilde mig roligt ind, jeg var voksen nok til gennemføre badeseancen med en kæmpegræshoppe der havde sat sig i min retning.

Indtil springet der resulterer i fagterne omkring mig, og kun ét i hovedet..hvor-Hvor-HVOR? Smil.

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Edderkoppehistorien er Hitchcock.

Prøvede selv at bilde mig roligt ind, jeg var voksen nok til gennemføre badeseancen med en kæmpegræshoppe der havde sat sig i min retning.

Indtil springet der resulterer i fagterne omkring mig, og kun ét i hovedet..hvor-Hvor-HVOR? Smil.

Ha ha, Mike. :bigsmile:

Det meste af tiden er jeg faktisk forholdsvis rolig i forhold til kryb, hvis jeg kan slippe for at røre ved tingesterne. Og navnlig hvis jeg kan slippe for at de rører ved mig.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 5/12:

Hjemmearbejdsdag grundet stormvarsel. Faktisk ser det ikke så slemt ud her fra mit vindue, men rart at slippe for at skulle spekulere over om jeg nu kunne komme hjem - og rart at kunne sove lidt længere end vanligt, særligt ovenpå gårsdagen, som var noget mærket af at jeg ikke kunne snøvle mig i seng tirsdag... Har godt nok ikke været super effektiv, men har til gengæld fået samlet op på en masse skyldig korrespondance. Og i formiddag greb jeg igen muligheden for at løbe i dagslys:

Løb @ Risskov

8,1 km ~ 50:14

Pudsigt at der igen kun er nogle få milisekunders forskel fra denne og sidste tur! :bigsmile: Det er stadig nødvendigt med gåpauser, men nu har jeg også besluttet mig for, at jeg - som minimum indtil jeg går på juleferie - udelukkende lader kroppen gøre det den selv vil. Dvs. hvis det føles godt at veksle mellem at løbe hurtigt og gå, så gør jeg det, og hvis jeg mere har lyst til at holde et stabilt tempo så gør jeg det. Jeg kigger ikke på uret undervejs og jeg sætter ikke andre mål end at komme ud af døren de der 2-3 gange om ugen. Det føles helt klart nemmere nu end for et par uger siden, men det er stadig der hvor jeg ikke skal presse mig selv for meget - hvis jeg ikke skal risikere at gå i stå igen.

For tiden er jeg en del plaget af spændingshovedpiner og en nakke, som udelukkende består af ømme knuder. Jeg er ikke i tvivl om, at det ville gavne at komme i gang med noget styrketræning og/eller yoga, men jeg har hverken kunnet finde tid eller gidning, så indtil videre bliver det bare til nogle stræk, som også hjælper lidt.

Link to comment
Share on other sites

Kender I de der dage, hvor køkkenbordet er fyldt med brugt service? Og der ligger snavset tøj på gulvet i soveværelset og sengen i øvrigt ikke er redt? Og der står en Ikea-pose med rent tøj i stuen, der hænger 4 skjorter der skal stryges på dørhåndtaget, og ligger et par bukser der lige skal lægges op på sofaen, og spisebordet i øvrigt flyder med de der vigtige papirer man gik i gang med at sortere forrige weekend? Og overnatningstasken fra julefrokosten i weekenden stadig står uudpakket i entreen? Og man har fået rugbrødsmadder til aftensmad, fordi det var hvad man lige kunne overkomme?

Nej?

Det gør jeg selvfølgelig heller ikke.... eller.... ehmm..... :blush:

Lige for tiden synes jeg godt nok batterierne er ved at være afladt, og jeg glæder mig helt vildt til at kunne holde en lang juleferie ved udgangen af næste uge.

Weekenden:

Julefrokost med arbejde fredag. Vældig fest - men ikke lige så vildt som den vi havde i afdelingen, og slet ikke lige så vild som rygterne havde forudsagt... Men hyggelig og sjov, og fik danset en masse. Fødder stærkt utilfredse med valg af stilletter, så kunne lørdag konstatere at højre lilletå var ca. 50% større end vanligt, og at ny masse bestod af vabel. Kunne derudover konstatere at tilstanden var helt den samme på venstre lilletå. Punkterede begge vabler søndag inden jeg gik en dejlig lang tur (i møgdårligt vejr!) rundt om Årslev Engsø (dvs. knap 9 km) sammen med Stine. :heartpump:

Møgvejr var hård ved min dunjakke, som efterfølgende vejede ca. 4 kg - og havde åbenbart lavet en fejl med snøring af mine ellers dejligt varme og vandtætte vinterstøvler. I hvert fald kunne jeg søndag aften finde en stor flot vabel på hver hæl - i tillæg til tåvablerne, som stadig drillede. :crazy:

Nå men hælene kan klares med sportstape. Men den ene tå driller stadig så meget at jeg har måttet melde afbud til dans i dag. Og jeg overvejer om der er ved at opstå noget betændelse eller lign. - så burde nok finde nogle sæbespåner og min fodbadsbalje.... Håber fødderne er ok til dans i morgen!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share