Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Det var en udmærket cykel-etape i dag:

16 km, med en gennemsnitshastighed på 22,7 km/h (må jo hellere få det hele med, så loggen kan få et skær af seriøsitet! :laugh: ).

Frokosten i dag bestod en af classic-menu fra Sunset Boulevard. Jeg var liiige ved at bestille samme omgang, én gang til, men jeg holdt mig i skindet. Man skal jo huske, at alle mennesker KAN tage på, i form af fedt, hvis de får for mange kcal. Jeg aner ikke, hvor mange kcal, jeg typisk får på et døgn. Selv synes jeg, at det må være en gigantisk mængde, men måske er det ikke så vildt. Gider ikke regne det ud. Af og til tænker jeg, at det må være mindst 8000 kcal., men så ville jeg dog nok blive temmelig fed ret hurtigt.

Nå, never mind.

I morgen går det igen løs i FW.

Note to self: Husk at få protpulver med, til pwo brug.

Link to comment
Share on other sites

man kan IKKE få for meget sunset.. det er umuligt :)

Haha!

Alt kan jo overdrives. Men jeg skal ikke nægte, at min appetit er betydelig for tiden. Derfor sørger jeg også for at få noget cardio, fra tid til anden.

I øvrigt har jeg bestilt en bog om noget personlig udvikling, som en god MOL-ven har anbefalet.

I morgen forventer jeg at tage ned og snakke med banken om et VISA/Dankort, så jeg snart kan få bestilt de der efterhånden meget omtalte grippers. Når jeg igen kommer til at mangle protpulver, så bliver det nok også via e-handel. Det er jo tydeligvis fremtiden.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i FW:

Benpres (som gik lidt tungt i dag):

15@170

15@170

10@180

Seated leg curl:

3x15@45

Vertical traction:

15@85

15@85

10@90

5@100 (den er TUUUUNG!)

Brystpres maskine:

15@40

15@40

15@45

Lower back maskine:

3x15@75

Cable row:

Her variede jeg vægtene lidt:

15@55

15@65

15@65

10@70

DB skulderpres:

3x12, med 12 kg i hver hånd.

Arm extension maskine efter behag @45, samt abd. crunch maskine efter behag @35.

Protshake.

Efter træningen var der lige ved at blive gang i den ude på parkeringspladsen: Centerleder T var åbenbart kommet op at toppes med en fyr, der tilsyneladende havde parkeret sin varevogn, hvor han ikke måtte. T var, som vanligt, stille og rolig, men den anden hidsede sig kraftigt op, brølede T ind i fjæset, og brugte såvel ukvemsord som obskøne fagter, og truede desuden med at noget ville `eksplodere´ (han mente det nok i overført betydning, men truslen var ikke til at tage fejl af). Hvis det var kommet til decideret håndgemæng, var jeg smuttet ind i centret, for at hente forstærkning. Men heldigvis fik T jaget idioten væk, inden det blev aktuelt.

Nogle mennesker er sgu ikke for kloge! :nonono:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

se..okseguf!

ER den feeee´?

Det tror jeg da NOK, at den er! :wub:

Benelli siges at være stort set den eneste semi-auto (sammen med Browning, måske), som man kan stole på, hvis det gælder livet. Generelt er der jo en grund til, at de fleste combat shotguns er pumpere.

Jeg gad godt prøve den der Benelli. Den er sikkert godt rekyle-dæmpet. Men sikkert også ganske dyr.

Link to comment
Share on other sites

Dagens stats fra træningen i FW:

Benpres:

15@170

15@170

10@180

10@200 (BOOOOOOOOM! :devil: )

Vertical traction:

2x15@85

15@90

5@100

Lower back maskine:

3x15@70

Seated leg curl:

3x15@45

Cable row:

15@65

10@65

10@70

5@75

DB skulderpres:

3x12 med 12 kg i hver hånd.

3x5 med 14 kg i hver hånd.

Brystpres maskine:

15@40

15@40

15@45

Arm extension maskine efterbehag @45 kg.

Abd. crunch gad jeg ikke i dag.

Det var vist det hele.

Link to comment
Share on other sites

I dag fik jeg cyklet 15 km. Det kørte udmærket, da jeg først fik gang i stængerne.

Det gælder jo om at få det overstået, inden forårssolen rammer mine vinduer. Det er en ulempe ved denne eller udmærkede lejlighed: her bliver som i et driv hus, så snart solen er i det hjørne. Til gengæld får jeg som regel en plovmand tilbage i fjernvarme, når der afregnes.

Nu står den på farmer walk med poser, indeholdende flasker, ned til Tøfex. Det var helt sygt, som folk satte flasker fra sig rundt omkring i aftes. Det var endda så vildt, at jeg kørte hjem med et læs, for derefter at tage endnu en tur!

Så må vi se, om søndagen bliver endnu en cardio-dag, eller om jeg tager i FW.

Link to comment
Share on other sites

I dag fik jeg lavet en god gang wrist-curls. Jeg synes virkelig, at det forbedrer funktionaliteten i min venstre arm. I hvert fald er min urlænke kommet til at stramme! :laugh: . Og jeg har ikke flere led at sætte i den (var MEGET skinny, da jeg fik det ur). Så jeg må nok snart til at kigge på et nyt ur. Det har jeg jo snakket om før. Men når jeg ikke kan blive ved at bruge mit gamle ur, så har jeg jo pludselig en gyldig grund til at få mig et nyt. Men lad os nu se.

Nu vil jeg lige tage en kort cykel-etape, og derefter vil jeg spise koteletter, og glo noget sci-fi på 6´eren.

I morgen går det igen løs i FW.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ane snarlig omtale af Tag Heuer :tongue::wink:

Med de priser, TH er kommet op i, så er det jo lige før, man lige så godt kan smide 2k mere, og så få et Omega.

Da jeg kan se, at KongKent (som vistnok før har heppet på Aston Villa) læser med i skrivende stund, må jeg også lige råbe: UNIIIIIIIITEEEEEED! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Med de priser, TH er kommet op i, så er det jo lige før, man lige så godt kan smide 2k mere, og så få et Omega.

Jeg købte et Omega Seamaster for et par år siden og har ikke fortrudt købet. Har brugt det næsten hver dag siden og det ser stadig nærmest ubrugt ud.

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Jeg købte et Omega Seamaster for et par år siden og har ikke fortrudt købet. Har brugt det næsten hver dag siden og det ser stadig nærmest ubrugt ud.

Dengang min mor havde tjent sin første månedsløn (mere end 40 år siden), købte hun et Omega guldur til den dengang fyrstelige sum af 198 kr! Det ur har hun endnu.

Nå, men det er TRÆNING, det handler om her:

Det kørte fint i aften, og jeg fik, ligesom i går, kørt 15 km. Der er ikke stort mere end 35 km tilbage, før cyklen runder de 11000.

Jeg må hellere tørne ind, så jeg kan fyre den af med styrketræning i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Er du så nedtrykt over, at I tabte Slaget Om Jylland igen, at du helt glemmer at spise?

Jeg må skuffe dig med at oplyse, at jeg end ikke kendte udfaldet af kampen, før du kom med dit skøre indlæg! Men faktum er jo, at INGEN af dine skod-hold er nogen udfordring for The Red Army.

:laugh::laugh:

AGF-kampe er SLET ikke noget, jeg går op i.

Jeg er såmænd heller ikke hardcore United-fan, men det er skægt nok, når man råber, synger, og drikker humle.

Dagens stats!

Benpres:

15@170

15@170

15@180

7@200

Vertical traction:

15@90

15@90

10@95

5@100

Seated leg curl:

3x15@45

Brystpres maskine:

3x15@45

5@50

Lower back maskine:

3x15@75

Cable row:

2x15@65

10@70

7@75 (UBEHA´LIG!)

Arm extension maskine efter behag@45 og nogle få reps @50

Abd. crunch maskine efter behag, skiftende lidt mellem 35/40.

DB skulderpres:

4x12 med 12 kg i hver hånd. Jeg løftede ikke de 14 i dag, men arbejdede til gengæld mere med teknikken. Det bliver bedre. Kan jo ikke strække venstre arm helt ud. Men trøster mig med, at det kunne Jon Pall heller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Det er skønt at finde på ting, der kan bruges til træning!

Det er nok én af de gode sider ved at være opvokset i fattig-firserne (og have en far, der var håndværker af den gammeldags slags). Man lærer, selv at finde på, når der er et eller andet, kan ikke umiddelbart kan/vil købe.

Inspireret af forskellige stærkmands-videoer, som jeg har set på nettet, fandt jeg på følgende: jeg tog skiverne af den ene ende af håndvægtstangen, og satte så kun låsekruen på i den ene, hvor der ingen skiver var. Låsekruen skal sidde yderligt (men den skal stadig gå adskillige omgange på gevindet, før den kan falde af, så det er der næppe risiko for).

Nu griber jeg med hånden om låsekruen, og forsøger at løfte mit nylavede `redskab´ op, og holde det så længe som muligt. Det er vanskeligt at få ordentligt fat, og det er netop fidusen: Hvad jeg ikke har af `pinch grip strength´, skal jeg nok få efterhånden (no pun intended).

Hvor er det dog en euforiserende oplevelse, sådan at hitte på noget, der kan bruges. Og så får jeg også endnu mere gavn af mit håndvægtsæt.

Link to comment
Share on other sites

Stats:

Benpres:

15@170

15@170

10@180

Leg curl (seated):

3x15@45

Lower back maskine:

3x15@75

Cable row:

2x15@65

12@70

Vertical traction:

3x15@90

5@100

Abd. crunch maskine efter behag @35.

Arm extension maskine efter behag @45

DB skulderpres:

4x12, med 12 kg i hver hånd

Brystpres maskine:

15@40

2x15@45

Protshake.

Desuden har jeg jo leget med det der pinch grip noget. Det er godt nok svært. Men jeg skal nok få det lært, som jeg har fået lært så meget andet. Y´all can bet your farms on that!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share