Hvor hurtigt tror i det vil gå?


MadMathias
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen.

For 2 måneder siden blev jeg udtaget til talentholdet i kajak, og siden da har jeg tabt mig 14 kg. (vejede den gang 112 kg og nu 98) I mine øjne er det gået ret stærkt. Min fedtprocent er nede på 12-14 stykker, og ønsker sådan at komme ned på 8 %.

Mit uge program ser således ud:

Mandag: roning og styrketræning.

Tirsdag: roning og intervalløb.

Onsdag: 3 x roning.

Torsdag: roning og styrketræning.

Fredag: roning.

Lørdag: 2 x roning, styrketræning og intervalløb.

Søndag: fri.

Om blot få uger begynder jeg på en ny skole, og inden vi kommer for langt ind i året, skulle jeg gerne have nået mit mål. Mit spørgsmål er derfor: hvor hurtigt tror i det vil gå?

Link to comment
Share on other sites

Det er totalt umuligt at spå om. Det kommer jo også an på mængderne. Du kan evt. tælle kalorier og se hvad det løber op i.

Alligevel er det svært, for hvor meget forbrænder du til træning? - udover at det er meget :-) Hvis du træner med pulsmåler kan du MÅSKE få et nogenlunde brugbart estimat.

Som tommelfingerregel vil 500 kcal i ugentlig underskud, udløse et vægttab på 500gram om ugen. Men igen er du ved at være nede i en fedtprocent hvor kroppen begynder at kæmpe imod og dels er din træninger så hyppige at jeg kunne forestille mig at de almindelige retningslinier ikke mere gælder.

Har du ikke en træner du kan spørge til råds?

Superflot vægttab i øvrigt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg går og tænker på at købe sådan et pulsur, man kan have med ud på vandet, hvor man kan se det. Og hvad mener du med at de almindelige retningslinier ikke gælder længere?

Jo jeg har da nogle trænere, men jeg tror ikke de ved så meget om det. Vi har en overtræner, som laver programmene og giver til min træner, og så gør de bare som der står der på. Det virker ikke til, at de ved så meget om vægttab.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Gregers, du må mene 500 kcal i DAGLIGT underskud, ellers giver dine tal ikke mening. Jeg synes dit vægttab lyder ret stort, idet det (hvis vægttabet stammer fra fedt alene) dermed kræver et underskud på over 5000 kJ om dagen. Men det er naturligvis realistisk nok med den megen træning. Givet du fortsætter som hidtil, så er regnestykket ikke så svært: Du vil gerne tabe 6% af din kropsvægt, som er ca 6 kg fedt, og med dit nuværende tempo tager det ca. en måned endnu. De 6 kg fedt indeholder ca 180000 kJ, som du dermed samlet set skal være i underskud med i løbet af den måned. Men som gregers ellers er inde på, så er det pokkers svært at vide, hvor stort ens underskud er, uden at tælle kalorier for hvert eneste måltid.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share