Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Så for den - det var hele to ting at holde øje med :tongue: tiden (næste træningsperiode) kan nok afsløre hvilken den er gal med. Når jeg er kommet ned på 5 reps så skal jeg igen med at smide noget at flommeflæsket og med fokus på spinningcyklen bliver bentræningen afblæst. Så hvis det er benpressen der er synderen skulle det vel forsvinde til den tid. Jeg er nu meget obs på ikke at køre dem dybere end at jeg hele tiden har kontakt til sædet omend det kræver en del koncentration - især når man læner sig op ad en fail. Men jeg tror stadig det den er de første dumme reps når der kommer vægt på som er synderen. Selv om jeg kører med "mange" reps er jeg ikke mere presset end at der er styr på teknikken - også til sidst. Det er måske dumt, men netop fordi jeg tit at set at teknikken skrider, så holdt jeg mig f. eks. til de 9x100 men der var til mange flere.

Diætisten ER definitivt ude af billedet - jeg ved med mig selv at det vil irritere mig hvis jeg skal ud af døren 10 gange i den anledning. Jeg håber at gruppepresset her fra MOL vil gøre upsere lige så pinlige som hos diætisten; jeg vil i hvert fald være ærlig om evt. madkiksere så der kan deles dummeflade ud. Ligevægtindtaget er endnu ikke fundet, men jeg regner med at når jeg nu leger med helsevagten at jeg sporer mig ind på det. Men det er jo lidt bøvlet når man ikke kan veje sig samme tid hver dag og samtidigt også generelt er tungere dagen efter en fullbody. Men det skal nok falde på plads. Helsevsagten er sjov og den kan også opdateres fra arbejdet, så jeg sætter min lid til den.

I øvrigt vågnede jeg overraskende med en næsten OK lænd - lige indtil jeg satte mig ned første gang, så blev den øm igen, men ikke så slemt som i går. Håber den holder til 2 timers bowling.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hey Gregers :bigsmile:

Kan læse, vi åbenbart er flere med en svaghed for kakaomandler.... :tongue: Jeg er med på noget "holde i hånd" med dig og Sallypigen - har jo selv lidt vægtjustits der skal tages alvorligt (man ved jo aldrig, hvornår der skal kæmpes igen... sidste gang var varslen omkring 2 - 3 uger) - og så er der vidst ikke plads til for mange nødder iklædt sjokolade... selvom det smager... Følger med i ugeplanerne!

:4heart: Tania

ps. Godt at din lænd er blevet bedre!

Link to comment
Share on other sites

Kakaomandler er spisEN - selv bedre end chokorosiner - åh suk... Dejligt at der bliver læst med - det forpligter på et eller andet plan mere end hvis jeg bare har planerne for mig selv. Især når jeg når frem til at skulle tabe mig bliver jeg presset, selv om jeg arbejder med at køre nogle af vanerne ind allerede nu.

Jeg prøvede at træne Clayman-dødløft i dag. Ingen som helst tvivl om, at jeg er (for) længe om at få fyret op under CNS og det er det som kikser. Jeg trænede jo med 2 reps i hvert sæt med overkommelige 80 kg som skulle op ekspolsivt. Første rep blev bare ikke eksplosiv selv om jeg prøvede, men bare noget hurtigere accelereret op end ellers - til gengæld sagde det "småkage" med rep nummer to.

Lændestatus: efter træningen var den ligeså god som inden jeg satte mig ned i morges og bowlingen har ikke generet den på nogen måde. Når jeg skal bukke mig ned. f. eks. for at binde snørrebånd vrisser den stadig af mig, men det har den gjort i et par uger nu. Massagetid er bestilt til mandag.

Dagens træning var en gentagelse af sidste gang - bortset fra ændringerne i dødløft. Synes at kunne fornemme at jeg har trænet hver anden dag dag uden en ekstra hviledag i et stykke tid nu. Føler ikke at kunne finde mere end 95% ydeevne fren. Enten bliver næste træning en aftentræning eller også bliver det et par ekstra hviledage lagt ind - ellers kan allerede nu fornemme at jeg rammer mange fail hvis jeg holder progressionen.

Link to comment
Share on other sites

:blush: Så er julen så småt kommet til Hovedbanegården og jeg kom til at købe en kæmpeklejne. Yum-yum, men til 15kroner stykket er jeg heldigvis nok for nærig til at falde i hver dag.

Dagens træning turbo-gennemført på 63 minutter:

Clayman-dødløft 10x50, 6x70, ekplosive: 2x80, 2x80, 2x80, 2x80, 2x80

Siddende læg 11x52½, 11x52½

Liggende lårcurl 7x140, 7x140 - ahh, de var næsten for nemme

Benpres 7x350, 7x350 - hov, glemte at øge vægten

Leg extensions, 1 ben 7x110, 7x110

Hyperextensions 16, 16

Chins-maskine 7x210, 7x210

Bicep curl 5x24, 8x18 - AAARRGGHH hvad hulen skete der i første sæt? De var vildt tunge og der måtte lidt sving for at få dem op. Frustrationen bredte sig hastigt indtil jeg måtte opgive efter 5 reps og smide vægtene... En eller anden klaphat havde lagt 24´erne på 10´ernes plads - FJOLS :mad:

Bænkpres, DB 7x34, 7x34

Mavecrunch på bold 20, 15 - hvad nu? - syret til

Benløft 15, 15

Skulderpres 7x19, 7x19

Lateralmaskine 7x80, 7x80

Tricep pushdowns 7x32½, 7x32½

Rotatormaskine, ud 10x18, 12x18

Rotatormaskine, ind 15x18 - og så blev der råbt at vi lukker NU!!

Og endelig efter 8! ugers ventetid fra Ritter Cykler fik jeg endelig min nye 13-23-krans på og kan hermed blot afvente at vinteren er overstået og kommunen har fejet saltet væk.........

post-1580-1131058522_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg ER ikke morgenmenneske. Efter vækkeuret have snozzeet fra 7 til 8 kom jeg endelig op, spiste morgenmad og var i motionscenteret klokken 9.

Sidste besøg var et aftenbesøg og der var himmelvid forskel.

opvarmning sidste: cykel på trin 8 100 rpm ->puls 145

opvarmning i dag : cykel på trin 6 100 rpm ->puls 159

Clayman-dødløft sidste: gik nogenlunde og meget bedre end første gang

Clayman dødløft i dag : allerede i opvarmningen brokkede ryggen sig uhørt og banen var så stabil som Bambi på glat is. Efter 3xnormal opvarmning blev de dog gennemført i ufrivilligt slo-mo.

Ellers samme træning som sidst, bortset fra benpressen hvor jeg med ovennævnte in mente flyttede pinden så ROM blev lidt mindre - ellers havde min popo med garanti sluppet sædet.

Fokus har denne uge været lidt svævende (med alting i øvrigt :dry: ) og mht. ugemålene ligger jeg vel "jævnt", opdaterer i en kort pause på arebejde, så det bliver ikke mere detaljeret end det for nu. Næste uge skal jeg stramme op og gå efter samme mål igen.

Eneste der virkeligt rykker er min fokus på nattesøvnen. Men det koster så på andre fronter og computeren er den store taber - og dermed også MOL. Min PC derhjemme har efterhånden stået slukket i mange dage nu :blink:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Dagens udskejelser:

Clayman-dødløft 10x50, 6x70, ekplosive: 2x80, 2x80, 2x80, 2x80, 2x80 - ryggen fungerede fint om end første rep ikke var hurtig i forhold til to´erne

Siddende læg 11x55, 11x55

Liggende lårcurl 6x150, 6x150 - så er der kun 2 plader tilbage i stakken

Benpres 3x390, 6x370 - var jeg klog eller en kylling? De tre reps med 390 gav alle seriøst stjerneflimmer for øjnene et par sekunder efter hver rep og ja, jeg huskede at puste luft ud mens jeg pressede vægten op. Da de tydeligt lå tæt op af mit max var det klart højrebenet der ydede 100% mens venstrebenet "kun" lavede resten. Ikke optimalt når det højre ben i forvejen er to cm større end venstre

Leg extensions, 1 ben 6x115, 6x115 - alt for let - muligvis pga. lange pauser da "the joke-teller" var i huset

Hyperextensions 16, 16

Chins-maskine 6x230, 6x230

Bicep curl 6x20, 6x20

Bænkpres, DB 6x36, 6x36 - tadaaa - 36erne fås ikke tungere i Cirkelhuset, så igen ny PR

Mavecrunch på bold 20, 20

Benløft 15, 15

Skulderpres 6x20, 6x20 - stående. Føltes noget tungere end den siddende udgave

Lateralmaskine 6x85, 6x85

Tricep pushdowns 6x40, 6x40 - det er sq 6-7 år siden jeg sidst har haft 40kg på i den øvelse

Rotatormaskine, ud 11x18, 11x18

Rotatormaskine, ind 10xfullstack, 6xfullstack+16, 6xfullstack+16

Hmmm, efter sådan en omgang føler jeg overhovedet ikke at jeg har trænet. Så er det nu jeg skal holde inde og skifte fokus til vægttab, med cardio og halvtung benfri træning?

For: programmet er alligevel næsten slut, bukserne strammer altså om maven når jeg sidder, vægten er over 95kg

Imod: har pt. ikke motiveret mig til at skulle på skrump, bortset fra mavsen så passer det fedtlag som sidder på resten mig faktisk bedre end når jeg vejer mindre. Og det skal da ikke være nogen hemmelighed at det er ret hyggeligt at f. eks. overarm og læg er vokset med 2cm i dette program og jeg jeg nok ikke kan forvente at det hele bliver hængende når vægten falder.

Den må jeg lige tygge på, men jeg tror jeg hælder til at smide noget fedt - fornuften må sejre.

Under alle omstændigheder er der ingen tvivl om at dette program har givet masser af resultat. I hvert fald på styrkesiden, hvor meget at det jeg har taget på der er fedt og hvor meget der er muller kan først afgøres når vægten er faldet en smule, men fedtet plejer i højere grad at aflejre sig midt på maven så også på det punkt er jeg håbefuld.

Nåja, jeg var ovre hos min guddatters (hun er 3½) forældre i går og da jeg kom lige efter arbejde havde jeg skiftetøj med. Da jeg smed skjorten spurgte hun om hvorfor jeg havde store bryster? Inden jeg fandt på en forståelig forklaring kom hun hutigt selv frem til en rigtig børnelogisk løsning: hvis vokse ikke har store bryster kan de jo ikke bære børnene. Det var vel på på et eller andet plan rigtigt nok....

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hehe, børn er nu søde :smile:

Ellers godt gået med bænkpressen. Det viser jo med al tydelighed, at det med de store bryster ikke bare var noget hun fandt på.

Jeg er lidt beæret over at du har opkaldt din dødløftrunde efter mig :blush: Har du overvejet at køre nogle tunge sæt/singler en gang imellem (hver 2.-3. gang eller sårn'), eller venter du bevidst på at ryggen/lænden er tilbage på 100% ?

Link to comment
Share on other sites

Sad og skrev et laangt indlæg i går aftes og så frøs min PC :mad:

Men jo, jeg skal da op og løfte lidt tungere igen, jeg ville lige give det nogle gange inden. Det med at vente på at ryggen bliver 100% i orden kan jeg glemme - det bliver den ikke så længe der står dødløft på programmet. Men kan jeg nøjes med lidt småinfiltrationer er det OK.

Gårsdagens sidste træning inden jeg går på skrump - der gik lidt legebern i mig, og heldigvis var jeg ret energisk omend det blev trangt med tiden til sidst.

Clayman-dødløft 10x50, 6x70, eksplosive: 2x80, 2x80, 2x80, 2x80, 2x80 - ret hurtige i dag

Siddende læg 11x55, 11x55 - krampe i venstre læg efter nr 2 rep i begge sæt: mystisk

Liggende lårcurl ½x205 :chicken: Havde håbet på et par reps med full-stack men den gik ikke :mad: 5x170, 3½x170

Benpres 5x390, 5x390 med lidt mindre ROM. Ham den næste der ville til, trippede frem og tilbage mindre end en meter væk og stirrede intensivt når jeg reppede, så jeg kunne overhovedet ikke holde koncentrationen; skulle ellers have været tungere men måtte væk fra ham.

Leg extensions, 1 ben 5x120, 5x120

Hyperextensions 16, 16

Chins-maskine 5x250, 5x270, 5x290, 3x305=FULL STACK :devil: hævn fra lår-curlen

Bicep curl 5x22, 5x22 - med det aller aller sidste

Bænkpres, DB 5x36, 5x36, 5x36 - når vægten ikke kan øges kunne jeg så tage et sæt mere

Mavecrunch på bold 20, 20

Benløft 15, 15

Skulderpres 5x22, 5x22

Lateralmaskine 5x90, 5x90

Tricep pushdowns 5x42½, 5x42½

Rotatormaskine, ud 10x21=FULLSTACK, 10x21

Rotatormaskine, ind 10xfullstack, 8xfullstack+15, 5(max)xfullstack+15

Og så er der også DOMS i overkroppen i dag. Til gengæld er der også snot i næsen og rødt i halsen :unhappy: den har været øm de sidste to dage og har forsøgt de gamle husråd for at holde det væk, men det lader til ikke at virke. Men altid noget at jeg faktisk fik gennemført programmet denne gang.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Helbredsmæssigt hænger jeg lidt i neglene: om aftenen ved 22-23-tiden når Ole Lukøje begynder at traske op ad indkørslen begynder jeg at få ondt i halsen og blive stoppet i næsen. Jeg burde nok gå i seng på den tid men har ikke fri før efter midnat i disse dage, så....

Nå, men nu er jeg altså begyndt på den fordømte skrump :cooldance: når man nu ikke kan spise hvad man har lyst til. Jeg startede i går med en morgenvægt på 97,0 kg og har bedt helsevagten.dk om at guide mig 4kg ned på 4 uger. Det giver mig 1810 kcal pr. dag - i hvert fald de dage jeg ikke spiser ude og ikke kan tælle kalorier. Reelt skal jeg nok kun tabe 3 kilo for allerede til morgen viste vægten 96,0 og 3 kg på 4 uger er nok også lidt smartere, så det ekstra kilo må dække over udespisningen som så løber udover de 1810kcal.

I går lå indtaget på 1850 kcal :4thumbup:

Her til morgen: en lille jeg-er-lige-stået-op-trilletur på MTBen på 25 minutter på tom mave. Om det er fordi det er længe siden jeg sidst har siddet på en cykel, kalorieunderskuddet, eller at jeg generelt er sløj vides ikke, men der var ikke meget at skyde med i modvinden når det gik opad. Konditionen kan i hvert fald kun gå fremad :laugh: Gad vide om man stadig kan få de dersens næseplastre der var moderne for et par år siden. Min næse er for smal til at jeg kan trække vejret gennem den (andet end hvis jeg sidder stille) og der er lidt hårdt for bronkierne med den uopvarmede kolde luft. Til vinter når det bliver endnu koldere bliver det helt tosset.

Stadig en smule DOMS i lats og en del i biceps - forventer vægttræning i morgen inden jeg skal holde, helt som traditionerne byder, valgdag hos mormor.

Link to comment
Share on other sites

Nå, men nu er jeg altså begyndt på den fordømte skrump når man nu ikke kan spise hvad man har lyst til. Jeg startede i går med en morgenvægt på 97,0 kg og har bedt helsevagten.dk om at guide mig 4kg ned på 4 uger. Det giver mig 1810 kcal pr. dag - i hvert fald de dage jeg ikke spiser ude og ikke kan tælle kalorier. Reelt skal jeg nok kun tabe 3 kilo for allerede til morgen viste vægten 96,0 og 3 kg på 4 uger er nok også lidt smartere, så det ekstra kilo må dække over udespisningen som så løber udover de 1810kcal.

Hovsa. Jeg havde ikke bemærket at du næsten er kommet op i samme vægtklasse som mig (selv om vægten måske er lidt anderledes fordelt). Husker det som om du vejede lidt over 90 i logstarten. Nå, det med vægtstigning har jeg jo også prøvet (det kniber mere med at tabe dem igen - mærkeligt nok).

Ja kan forstå du skal til at tælle kalorier i nogle uger, hvilket for mig kun har holdt 1-2 uger (måske er det osse derfor jeg ikke taber mig). Du er vist lidt det samme problem med de søde sager. Finder du den ultimative måde at tabe fedt på vil jeg være meget interesseret i formlen.

Link to comment
Share on other sites

Finder du den ultimative måde at tabe fedt på vil jeg være meget interesseret i formlen.

Så får jeg nok råd til at gå på deltid :laugh:

Indtil videre finder jeg inspiration i helsevagten.dk som desværre ikke kan holde een i hånden når man ikke har internettet indenfor rækkevidde. Men det er jo også derfor jeg sigter over målet, så det går nok....

Tirs 15ende:

Morgenvægt: 95,1

Morgentrilletur på MTB til Kokkedal og retur ad banestien (ca 20-25 minutter)

Mad:2500kcal (var til valgaften hos mormor med min livret og is og twist og det smagte dejligt!!)

Onsdag 16ende

Morgenvægt 95,1

Mad:2300kcal + 4 æbleskiver jeg har glemt at skrive i skemaet (spiste ude)

Træning:

Clayman-dødløft opv + 2x80, 2x80, 2x80, 2x80, 2x80

Etbens siddende lægpres opv + 12x20, 12x20 - alle 4 sæt kontinuerligt uden pause

Etbens liggende lårcurl 8x50, 8x50, 8x50 - alle 6 sæt kontinuerligt uden pause -> puha de blev syret til

Etbens benpres opv + 8x110, 8x110, 8x110 - alle 6 sæt kontinuerligt uden pause

Chins med neutralt greb 7, 7, 7 - langsomme

Bænkpres opv + 8x60, 8x60, 8x60

Mave:

- swiss ball 15

- knælende træk i tov lidt blandet for at skyde mig ind på øvelsen første gang og anden gang da jeg måtte have en instruktør til hjælp og så et par sæt mere

- swiss ball 15

Sidebøj i 45-graders stativ 8, 8

Skulderpres 8x15, 8x15, 8x15

Dagens valgfrie øvelse:

Scott-curl 8x32, 8x32, 8x32

Oprindeligt ville jeg ikke træne læg og forside af lår mens jeg skulle satse på cardioen, meeeeen ugens første træning bliver altså med de to grupper alligevel. Har ikke før forsøgt at planlægge noget fornuftigt vægttræning under vægttab, men jeg håber at jeg med dette kommer nogenlunde hele vejen rundt uden volumen bliver for stor. Med progression skulle det også gerne blive noget tungere og med færre reps i løbet af nogle træninger.

Jeg er stadig småsnottet og jeg skal ikke tale ret meget før stemmen forsvinder. Med den kulde der kommer de næste dage bliver det til spinning fremfor MBT. HVIS jeg over hovedet når noget - programmet er ret presset.

NÅ, der plumsede jeg i hvert fald i mht. både i gå i seng mindt 7 timer før vækkeuret og også med at have PCen tændt; uret ringer om 5 timer.

Link to comment
Share on other sites

:mad: hvor har jeg bare ikke kunne få kalenderen til at hænge sammen mht. det sociale, arbejde og søvn - søvnen tabte. Jeg har powernappet de mest mærkværdige steder og bare 10 sekunders søvn og jeg smuttede i drømmefase :blink:

Heldigvis havde jeg mulighed for et par timers lur i går og har fridag i dag, så nu er jeg nogenlunde ovenpå. Ærgeligt at jeg skal møde klokken knold i morgen og direkte på familebesøg, men sådan er det jo......

Torsdag 17ende:

Morgenvægt 95,2

Mad: 2880 kcal (blev lokket i fordærv med hjemmetrillede havregrynskugler)

Fredag 18ende:

Morgenvægt 95,1

Mad: ikke optalt idet jeg var til julefrokost. Selv om jeg kun tog en gang er jeg ret sikker på at jeg kom pænt over 3000kcal

Lørdag 19ende:

Morgenvægt 95,9

Mad: 1810 kcal

søndag 20ende:

Morgenvægt 94,2 - men der vejede jeg mig så heller ikke klokken 5 om morgenen

Mad: 1910 kcal

Motion, jeg havde meget lyst til at træne med vægte i dag, så jeg legede at det var ugens første træning (estimeret til 380kcal):

Clayman-dødløft opv + 2x90, 2x90, 2x90, 2x90, 2x90, 2x90 - mere fart på de 90 end på mange at 80ere fra tidligere

Etbens siddende lægpres opv + 12x21 1/4, 12x21 1/4 - alle 4 sæt kontinuerligt uden pause

Etbens liggende lårcurl 8x55, 8x55, 8x55 - alle 6 sæt kontinuerligt uden pause

Etbens benpres opv + 8x115 8x115 8x115- alle 6 sæt kontinuerligt næsten uden pause

Chins med neutralt greb 7, 7, 7 - tunge i dag; fik kun lige den sidste med

Bænkpres opv + 9x60, 9x60, 9x60 - mixede opv og worksæt - så jeg tog bare 9 reps og lader som ingenting :innocent:

Mave:

- swiss ball 15

- knælende træk i tov 10x30, 10x40, 10x40

- swiss ball 15

Sidebøj i 45-graders stativ 8, 8

Skulderpres 8x16, 8x16, 8x16

Dagens valgfrie øvelse:

Tricep pushdowns 8x30, 8x30, 8x30

Det her søvnbøvl har slået ugemålene ud af kurs så der kommer fokus på at

- forsøge at ligge i sengen 7 timer før uret ringer

- komme af sted i så god tid at jeg kan gå til og fra stationen.

- huske strækøvelser

- og så skal det altså gang i den cardio :bottom:

også fordi der er een som :poking: med noget fællesspinning, men der skal altså mere krudt i stængerne inden.....

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Lige en ussel opdatering.. hurtig fra arbejdet.

Det med at få søvn nok er gået helt i vasken og det sætter præg på alt andet.

Vægten: jeg har dog ikke taget på, men har heller ikke tabt mig i denne uge. Men jeg har modstået at mit trætte legeme har hungret efter chokolade og slik for at få noget nem energi. Jeg har spist ude med flødeskumskager på tilbud og mørbrad i flødesovs og videre i den dur, så at jeg ligger stabilt er MEGET tilfredsstillende forholdende i mente. Helsevagten.dk har været en god motivation til at begrænse skaderne.

Motion: jer er ALT for træt! jeg var motionscenteret et par gange eftger sidste update, og har lavet een gang hjemme-tamtam. Sidste var ellers ikke noget særligt men åbenbart uvant for jeg har DOMS på 5 dag nu. Før jeg søvnmæsigt er kommet ovenpå skal jeg heller ikke træne igen.

Helbred: vågner forkølet og har ondt i ryggen,

Ellers: har ikke været på MOL i en ugen og min PC hjemme har kun været kortvarigt tændt. VRÆL!!!

Vender tilbage om en uge - forhåbenligt med mere uversku´

Link to comment
Share on other sites

Vægten: jeg har dog ikke taget på, men har heller ikke tabt mig i denne uge. Men jeg har modstået at mit trætte legeme har hungret efter chokolade og slik for at få noget nem energi. Jeg har spist ude med flødeskumskager på tilbud og mørbrad i flødesovs og videre i den dur, så at jeg ligger stabilt er MEGET tilfredsstillende forholdende i mente. Helsevagten.dk har været en god motivation til at begrænse skaderne.

Motion: jer er ALT for træt! jeg var motionscenteret et par gange eftger sidste update, og har lavet een gang hjemme-tamtam. Sidste var ellers ikke noget særligt men åbenbart uvant for jeg har DOMS på 5 dag nu. Før jeg søvnmæsigt er kommet ovenpå skal jeg heller ikke træne igen.

Helbred: vågner forkølet og har ondt i ryggen,

Ellers: har ikke været på MOL i en ugen og min PC hjemme har kun været kortvarigt tændt. VRÆL!!!

Vender tilbage om en uge - forhåbenligt med mere uversku´

HVad nu! Du går da forhåbentligt ikke helt i sort? Du må se at få udsovet. Mangel på søvn har jeg selv sandet får det hele til at virke lidt mere negativt. Sørg for at holde dig igang om ikke andet så bare med lidt træning.

Uanset belastningen skal man nok altid regne med en vis tilvænningstid ved nye øvelser. Jeg synes også jeg har haft en masse bøvl ved min overgang til vintertræning.

Problemet med de søde sager kender jeg kun alt for godt. Jeg kan ikke helt holde mig fra det, men får i øjeblikket begrænset det en del. Kunsten er nok også at nøjes med små mængder og så mange (mindre) alm. måltider. Spis altid lidt mad inden du begiver dig i byen ellers bliver fristelser hos bageren ofte for meget.

Link to comment
Share on other sites

Hej med dig!

faldt lige over din log :smile: Har nok lidt det samme dilemma som dig, det er altså bare sjovere at træne styrke end det er å træne cardio :tongue:

Men jeg får da presset mig til en halvtime inden hvert træningspas, så er det næsten en belønning at komme til at løfte vægte :w00t:

hvad arbejder du med siden dine arbejdstimer er så skæve? vagt?

Så lige du skrev om din far i starten af loggen.Min mor døde af kræft for 5 år siden, da var undertegnede 18..Fant da også ud af efter en anden læge gik igennem hennes papirer at de doser ketogan og cellegift hun har fået nok taget livet af hende( tror denne form for aktiv dødshjælp sker mere end man aner :raisebrow: )...men jeg orket simpelthen ik lave noget opstyr over det, hun ville jo bare videre så det er ingen tvivl om hun har det bedre nu.... :innocent: :4heart:

klø på med dine mål og din flotte træning :wink:

so long!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

:blush: PINLIGT!! her er der rare mennesker som skiver i min log og så er jeg fraværende :unhappy:

Allerførst tak til Vivsen for PMs i går/forgårs og den afsluttende :poking: Jeg KOM i motionscenteret. Ikke det helt vilde men en lille times intensivt kasten med vægte og med korte pauser. Takket været det lange fravær siden sidst er det nok til at jeg er behagelig DOMSramt. Den første halve time efter jeg forlod centeret var den bedste halve time i 14 dage - både fysisk og mentalt. Så blev jeg træt igen :dry:

Det med at slappe af kikser totalt. Jeg skulle jo ikke køre julefrokostkørsel, men al det kaos der fulgte af påkørslen ved Åmarken gav 4½ times overtid (heraf sad jeg 1½ time på Åmarken i et mørkt nedrigget tog som langsomt blev koldere og koldere :cold: ) og præcis 11 timers overgang til i dag. Men jeg fik vinket til din bedre halvdel i Ballerup i går nat :smile: I dag fik jeg "kun" en halv times overtid og har hele 11½ times overgang til i morgen :mad:

Kalenderen for de næste 8 dage er bristefærdig og derudover skal der også købes lidt julegaver .....

Jan D: jo, jeg har været gået i sort. Det med at få sovet er altså svært med skiftende arbejdstider. Det er ikke altid kroppen vil sove når der er tid. Og skal der også være socialt liv ved siden af kan det nemt komme til at knibe med tiden. Det kunne jeg måske prioritere anderledes, men det kunne jeg nemt fortryde på mellemlang sigt. Døgnet burde have 26 timer - det ville også passe mit indre ur meget bedre.

Lillen: enig, vægttræning ER meget sjovere - især i kalorieoverskud. De dumme arbejdstider er en af følgerne ved at køre S-tog. Og tak for de pæne ord.

Høje Sally: også tak til dig (det jul, det cool, det nu man hygger sig bedst)

Siden sidst har jeg været lidt nede både humørmæssigt og især hvad angår trænings-iver. Sidst i november gik det rigtigt godt og 1/12 vejede jeg 93,0 kg. Så kom der nogle familiebesøg ind og en bagedag og sammen med næsten ingen træning og så stiger vægten jo. Udover i går har jeg ikke vægttrænet andet end lidt hjemme-tamtam og spinningcyklen har højest kørt et par timer - også sidst i november.

I går fik Vivsen mig så motionscenteret og i morges startede dagen med ½ times spinning.

Selv om jeg får æske travlt den kommende tid vil jeg forsøge IKKE at lade det gå ud over træningen.

Vægttabsprojektet kører kun på viljen - eller det, der er tilbage. Jeg er slet ikke motiveret for det lige nu. Det er dejligt at bukserne ikke strammer, men det er også forsvundet en masse fylde de forkerte steder og det motiverer ikke ligefrem.

Det var et langt indlæg, men jeg ville lige samle op siden sidst :nissetunge:

:newyear:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

:blush: PINLIGT!! her er der rare mennesker som skiver i min log og så er jeg fraværende :unhappy:

Allerførst tak til Vivsen for PMs i går/forgårs og den afsluttende :poking: Jeg KOM i motionscenteret. Ikke det helt vilde men en lille times intensivt kasten med vægte og med korte pauser. Takket været det lange fravær siden sidst er det nok til at jeg er behagelig DOMSramt. Den første halve time efter jeg forlod centeret var den bedste halve time i 14 dage - både fysisk og mentalt. Så blev jeg træt igen :dry:

Det med at slappe af kikser totalt. Jeg skulle jo ikke køre julefrokostkørsel, men al det kaos der fulgte af påkørslen ved Åmarken gav 4½ times overtid (heraf sad jeg 1½ time på Åmarken i et mørkt nedrigget tog som langsomt blev koldere og koldere :cold: ) og præcis 11 timers overgang til i dag. Men jeg fik vinket til din bedre halvdel i Ballerup i går nat :smile: I dag fik jeg "kun" en halv times overtid og har hele 11½ times overgang til i morgen :mad:

Kalenderen for de næste 8 dage er bristefærdig og derudover skal der også købes lidt julegaver .....

Jan D: jo, jeg har været gået i sort. Det med at få sovet er altså svært med skiftende arbejdstider. Det er ikke altid kroppen vil sove når der er tid. Og skal der også være socialt liv ved siden af kan det nemt komme til at knibe med tiden. Det kunne jeg måske prioritere anderledes, men det kunne jeg nemt fortryde på mellemlang sigt. Døgnet burde have 26 timer - det ville også passe mit indre ur meget bedre.

Lillen: enig, vægttræning ER meget sjovere - især i kalorieoverskud. De dumme arbejdstider er en af følgerne ved at køre S-tog. Og tak for de pæne ord.

Høje Sally: også tak til dig (det jul, det cool, det nu man hygger sig bedst)

Siden sidst har jeg været lidt nede både humørmæssigt og især hvad angår trænings-iver. Sidst i november gik det rigtigt godt og 1/12 vejede jeg 93,0 kg. Så kom der nogle familiebesøg ind og en bagedag og sammen med næsten ingen træning og så stiger vægten jo. Udover i går har jeg ikke vægttrænet andet end lidt hjemme-tamtam og spinningcyklen har højest kørt et par timer - også sidst i november.

I går fik Vivsen mig så motionscenteret og i morges startede dagen med ½ times spinning.

Selv om jeg får æske travlt den kommende tid vil jeg forsøge IKKE at lade det gå ud over træningen.

Vægttabsprojektet kører kun på viljen - eller det, der er tilbage. Jeg er slet ikke motiveret for det lige nu. Det er dejligt at bukserne ikke strammer, men det er også forsvundet en masse fylde de forkerte steder og det motiverer ikke ligefrem.

Det var et langt indlæg, men jeg ville lige samle op siden sidst :nissetunge:

:newyear:

Hey Gregers :bigsmile:

dejligt at se lidt livstegn her på kanalen fra dig :laugh:

Og godt at se at min lille...ahemmmmm :blush::innocent::blush: tale virkede efter hensigten :blush:

Nej, godt det ikke var mig, der skulle stå 1½ time i førerrummet - jeg tør knapt være der på en tur fra station-vendespor-station (=20 mins) .....havde du ikke dit nye tæppe med ? :laugh: det kan vel lige være i jeres taske ????

........ Håber ikke det var dig, der opdagede ....noget..... på Åmarken .......... :blink:

Og ja, min bedre halvdel har fået kørt nogen "natture" her på det sidste, men det er forhåbentlig snart slut med det for denne gang....... :dry: det dræner sq kroppen for energi til ret meget andet........så jeg forstår vist (alt for) godt, hvad det er du går igennem........tag hul på din stressede period-to-come med små skridt, små sejre! og tilgiv dig selv hvis det kikser, og kom op på sadlen igen....

Husk aftalen...... :bigsmile:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Nej heldigvis så jeg ikke noget; efter meldingerne at dømme var han totalt smadret og lå fordelt over mere end 200 meter + det der hang fast på toget nede i Solrød Strand. Politiet stillede ellers med 3 hunde men det var åbenbart ikke nok, for de måtte lede videre i søndags.

Glemte lige at berette at jeg (måske) var vedvirkende til at redde livet på en fulderik få timer forinden. Da jeg sad på KH og ventede på signal i min A´er mod Hillerød så jeg en fuld stodder i mørk tøj slingre voldsomt mellem skinnerne i spor 11. Og jeg så også at C´eren kom ind fra Vesterport, så jeg fik hurtigt fingeren på knappen til et fællesopkald om at han skulle stoppe. Om han havde nået det selv ved jeg ikke, men sporet svinger noget, så det er ikke den bedste sigt om hjørnet. Gutten fik i hvert fald ikke kæmpet sig op på perronen før længe efter toget holdt stille så.....

Hm, i øvrigt var det i dag mit projekt "minus fire kilo" sluttede. Jeg burde have vejet 93,0 men i morges viste vægten 93,8.

Næste projekt er ikke så voldsomt - med tanke på diverse julearrangementer og nytårsaften kan det kun give bagslag at sigte højt. Kan jeg den 2/1-6 veje mindre end 93,0 om morgenen er jeg mere end tilfreds. Og derefter står den på splittræning - med tilladt vægtstigning til 95 hen til forårets komme.

Hvad der så skal ske afhænger af næste års arbejdstider.

Jeg havde ellers besluttet at gå tidligt i seng i aften, men var lige omkring mine to sædvanlige tidsrøvende venner. Med godt kortspil, irish coffee og masser af :blahblah::blahblah: samt lidt hyggen med deres unger blev jeg lokket i fordærv. Igen.

post-1580-1134348611_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg hygger mig også fint. Når det nu ikke ligger i kortene at få egne unger, må man jo nasse på andres. Lidt ærgeligt at den store opdagede kameraet komme på banen, hun lå ellers med hovedet op ad den lille og blev nusset i håret.

Planlagt træning:

Benpres, 1 ben 8x100, 8x110, 8x120, 8x130 - venstre knæ var lidt længe op at varme op idag.

Liggende lårcurl 10x100, 10x110, 10x120 - lige til øllet

Siddende lægpres, 1 ben 10x25, 10x25, 10x25 supersættet med

Chinups 8, 8, 8

Bænkpres 10x70, 10x70

Mavecrunch på swiss ball 15

Knælende mavecrunch, kabel 10x45, 10x45 - gav vide om jeg lave den forkert, jeg letter næsten i startstillingen

Mavecrunch på swiss ball 15

Sidebøj i 45 graders stativ 10, 10

Skulderpres 10x16, 10x16 - med nød og næppe

Stiff arm kickbacks 10x10, 10x10

Tricepmaskine 10x90, 8x90 - til max igen

Glemte hyperextensions nu da jeg havde pillet dødløft væk :nonono:

Derefter afsted for at købe julegaver; jeg fik den ene - alt andet var udsolgt/udgået :rudolph:

Så til mormor.

Og på vej hjem stille bilen på værksted og tage den sidste bus bus hjem. Da jeg har puttet nøglerne i nøgleboksen og går forbi bilen ser jeg at kabinelyset er tændt :4oops: Ikke at den lille lampe vil tømme batteriet, men der er jo ingen grund til at tiltrække unødvendig opmærksomhed.

Improviseret pedaltrampetræning:

Straks jeg var kommet hjem var det på med det varme cykeltøj og af sted (klokken 0:15 - grumpf) med det ekstra sæt nøgler så jeg kunne slukke lyset i bilen. 0:55 var jeg hjemme igen.

HOV for resten, jeg vejede faktisk 93,0 da jeg vågnede i "morges". Måske lidt snyd for det var først klokken 11:15 og jeg var nok lidt mere dehydreret end en gennemsnitsmorgen. Men alligevel....

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Den der tricepmaskine - for sa... hvor giver den DOMS - det er helt vildt :4thumbup:

Stængerne er også rimeligt hærgede i dag. Da jeg kom hjem fra arbejde og julegaveindkøb ville jeg egentlig bare trille en lille let tur til lyden af anden halvleg fra håndboldkampen. Men så blev jeg nu alligevel energisk og tog pulsbæltet på. Efter 20 minutter hvor pulsen bragede op benene intet ville, begyndte jeg at varme ned og stod af. Jeg tror nu at problemet var at jeg var dehydreret - havde næsten intet drukket i løbet af dagen og den liter vand jeg bællede inden jeg stod på cyklen var garanteret ikke nok.

Nå, men julestemningen er så småt ved at indfinde sig. Jeg gider nu ikke at hænge al pynten op for de sidste to uger, så i stedet vil jeg misbruge loggen til dagens billede.

Det første er fra Tivolis julemarked:

:newyear:

post-1580-1134512619_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Den der tricepmaskine - for sa... hvor giver den DOMS - det er helt vildt :4thumbup:

Stængerne er også rimeligt hærgede i dag. Da jeg kom hjem fra arbejde og julegaveindkøb ville jeg egentlig bare trille en lille let tur til lyden af anden halvleg fra håndboldkampen. Men så blev jeg nu alligevel energisk og tog pulsbæltet på. Efter 20 minutter hvor pulsen bragede op benene intet ville, begyndte jeg at varme ned og stod af. Jeg tror nu at problemet var at jeg var dehydreret - havde næsten intet drukket i løbet af dagen og den liter vand jeg bællede inden jeg stod på cyklen var garanteret ikke nok.

Nå, men julestemningen er så småt ved at indfinde sig. Jeg gider nu ikke at hænge al pynten op for de sidste to uger, så i stedet vil jeg misbruge loggen til dagens billede.

Det første er fra Tivolis julemarked:

:newyear:

Tivoli ja, må se om jeg kan klemme en dag ind til en køben tur...tivoli er altså obligatorisk i december :newyear:

Cykler du meget?

Det var en tid jeg cyklet 40km. hver dag...købte derfor en trek til 14 tusind...havde den med ind i seng nærmest :nissetunge:

nu står den ude i haven og blir ned regnet :unhappy::nonono:

Link to comment
Share on other sites

Lillen: Nej desværre cykler jeg ike så meget som jeg umiddelbart gerne ville. Dels bryder jeg mig ikke meget om regn og blæst, og dels bliver jeg ret nemt frustreret når det går for langsomt (derfor kan jeg ikke lidt blæsevejr) og da jeg stadig har feelingen fra 20 år siden hvor det gik noget hurtigere plager det lidt. Det er jo en negativ spiral som jeg gerne vil ud af, men givetvis aldrig kommer. 14K for en cykel er sq OK, min koster kun 8K, men er dog også oppe i lejligheden når den ikke er i drift.

Jeg så lige på TTV at Tivoli selv fraråder at tage derind i weekenden. Succeen er så stor at der er trængsel og så meget at det er belastende og ikke hyggeligt. Især lørdage efter butikkernes lukketid bliver der overrendt.

Dagens morgentræning - bortset fra lidt lange pauser gik det nu for en gangs skyld meget godt.

Liggende lårcurl 10x70, 10x90, 10x100, 10x110, 10x120

Chins-maskine, neutralt greb 10x110, 10x190, 10x210, 10x210

Rows 10x10, 10x12, 10x12

Scott curl 10x28, 10x28, 10x28

Bænkpres 20x20, 10x75, 10x75

Mavecrunch på swiss ball 15

Knælende mavecrunch, kabel 10x45, 10x45

Mavecrunch på swiss ball 20

Sidebøj i 45 graders stativ 10, 10

Skulderpres 10x16, 10x16

Stiff arm kickbacks 10x10, 10x10

Upright row 10x22, 8x32, 8x32 - længe siden sidst. Føltes ikke skuldervenlig, men gjorde nu ikke ondt.

Laterals 8x8, 8x8, 8x8

Hyperextensions 15, 15, 15

Tricep pushdowns 10x30, 10x30

- lårbasserne er stadig massivt DOMSramte. Lidt mærkeligt faktisk, for de var ikke presset voldsomt da jeg trænede ben.

Hm, nu har jeg hørt en hollandsk netradio siden jeg kom hjem, jeg skulle efter sigende være nævnt men enten er jeg ikke nået frem til det, eller også er mine evner udi hollandsk så ringe at jeg slet ikke fatter det når det sker. :tongue: heldigvis mailede de på engelsk.

Dagens dosis julestemnig:

post-1580-1134602795_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share