Styrketræning - ingen fremgang


chri74a9
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er en dreng på 16 år. Jeg har styrketrænet omkring 7-8 måneder cirka 3 gange om ugen. Jeg har altid været tynd og vil derfor gerne tage noget muskelmasse på.Men jeg synes ikke rigtig at jeg ser ret meget fremgang. Er lige nu 192 høj og vejer 73kg

Jeg har flere steder hørt at man ikke får resultater hvis man ikke har 100% styr på kosten. Og her er mit spørgsmål så. For at tage muskelmasse på, skal man så have 100% styr på kosten med hensyn til altid at spise fedtfattig mad på en speciel kostplan? Eller handler det egentlig bare om både at spise meget?

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Nej man skal ikke have 100% styr på kosten for at få resultater.

Det er langt mere sandsynligt at du spilder din tid når du er i træningscenteret fordi din træning ikke er struktureret, og din tid ikke går med noget meningsfyldt.

Selvfølgelig skal kroppen bruge noget næring for at du kan vokse, men selv med en ikke optimal kost, vil du få resultater hvis træningen er i orden.

Så start med at fortælle os hvad du får tiden i centeret til at gå med

Link to comment
Share on other sites

Og når du er igang så prøv lige at skrive ned hvad du spiser i løbet af en dag, ikke i gram, men bare til morgenmad spiste jeg xxx, frokost, mellemmåltider osv.

Struktureret træning bør give fremgang, uden kosten 100% optimal. Men hvis du stortset kun lever af en gang havregryn til morgenmad og kartofler med sovs til aftensmad så kunne det også forklare den manglende fremgang.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share