Motivation


Relaxingstyle7
 Share

Recommended Posts

Jeg begyndte til holdtræning i Bodypump for ca.1 måned siden og har siden trænet 5-6 gange.

Men nu er det 1 uge siden jeg ikke har været i fitnesscentret, hvad bør man gøre for at få motivationen op igen. Og er 1 uges pause fra træning, for meget/langtid? Mister man styrken og formen?

Synes altid jeg lever sundt og har en god kostplan og følger bare mit eget. Og vil gerne komme ned i fedtprocent.

Det mit spørgsmål er, hvordan får jeg motivationen frem igen og hvad skal jeg gøre for at balancere det hele på engang?

Da jeg nu også starter på arbejde så ved jeg heller ikke hvor meget tid jeg får til træning.

Og er der nogen der har det på samme måde som mig lige nu? Så må i meget gerne svare.

Vh

Link to comment
Share on other sites

Min oplevelse er at de gange jeg har fuldt et program eller trænet noget som jeg egentlig ikke brændte for så dalede min motivation og jeg fejlede totalt. Prøvede fx at løbetræne da det skulle være en fantastisk måde at forbrænde kalorier på (fik jeg fortalt), men eftersom løb bare ikke er noget der tænder mig så gik det hurtigt i stå...

Det virker som om din primære interesse er at komme ned i fedtprocent, altså tabe dig. Hvorfor har du valgt bodypump som vejen frem for dette?

Du bør finde en træningsform som du syntes er spændende, sjovt og som du har mere lyst til end at sidde hjemme og slappe af. Hvis bodypump ikke gør det for dig, så søg videre. Det er vigtigere at du finder en form for motion som du har lyst til at gøre 3 gange om ugen i 2 år end at dyrke "hård" motion i 4 uger. Hvis du er mere til at gå til dans, ridning, bodybuilding, badminton, svømning eller whatever så kast dig over det. Kan godt være at der kommer nogle kloge mennesker og siger at du forbrænder meget mere til bodypump, men det er jo ligegyldigt hvis du køre død i det.

Hvis jeg forstår dit mål rigtig med at tabe dig, så vil jeg ikke mene en uges pause er den store katastrofe (hvis du altså justere dit kalorieindtag i forhold til at du ikke træner).

Og endelig mht. at du begynder at arbejde. Træning er en prioritering og jeg vil til hver en tid påstå at alle kan finde 3x1 time om ugen hvis de har en form for træning som de nyder og virkelig gerne vil. Man skal nogen gange være lidt kreativ og det kan da være svært at få til at passe ind, men det kan lade sig gøre hvis man sætter det som en høj prioritet.

Link to comment
Share on other sites

@Fame Boy, er det helt forkert gættet hvis jeg gætter på at det er dig der har skrevet det blog-indlæg (det er _ikke_ en artikel) du henviser til?

Det påvirker ikke nødvendigvis indholdet af blog-indlægget , men er relevant info lige at give med hvis det nu er tilfældet.

Link to comment
Share on other sites

@Fame Boy, er det helt forkert gættet hvis jeg gætter på at det er dig der har skrevet det blog-indlæg (det er _ikke_ en artikel) du henviser til?

Det påvirker ikke nødvendigvis indholdet af blog-indlægget , men er relevant info lige at give med hvis det nu er tilfældet.

Et par sekunders research viser dig at siden ejes af personlig træner, Jacob Beermann.

Og det er ikke Fame Boy

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share