You can only succeed, if you try.


Søren Michael
 Share

Recommended Posts

Efter omkring 6 måneder uden problemer har jeg igen ondt lige foran knoglefremspringet på indersiden af albuen. Jeg har på fornemmelsen det udløses af chins. Pulls er i hvert fald forholdsvis smertefrie. I sidste omgang var det ikke så slemt og gik væk af sig selv. Jeg er knapt så sikker på det denne gang.

Link to comment
Share on other sites

Efter omkring 6 måneder uden problemer har jeg igen ondt lige foran knoglefremspringet på indersiden af albuen. Jeg har på fornemmelsen det udløses af chins. Pulls er i hvert fald forholdsvis smertefrie. I sidste omgang var det ikke så slemt og gik væk af sig selv. Jeg er knapt så sikker på det denne gang.

Har du prøvet med et albue sleeve til at holde den varm?

Har du prøvet at rulle din triceps (kage rulle)?

Har du forsøgt dig med højrep/lav vægt push downs?

De tre ting har gjort en forskel for mig

Link to comment
Share on other sites

6/10

Aftentræning. Afbrudt gentagne X af den lille der ikke gad sove

Startede stille og roligt op i opvarmnings mode dvs. kun

3X14 pushups

lidt mave

3x5 Dips

rent ad r.... til

lidt mere mave

4x6 sving/skulderflyer(eller hvad det nu hedder) med et par UL KB

og så lige en gang Abbwheel.

En lille uge :ill: og så er man i så ringe forfatning. Det må gøres bedre.

Link to comment
Share on other sites

Hmm lad os se, hvad fik jeg lavet i går?
Pull ups med bred fatning
5+6+7+7

Pistol, støttet
8+3x9

Et bens Hip thrusts fod på bubbles hval
Kv + 36kg (fik vejet bold og db)
4x14

Chin ups
10+3x9

Rygstrækkere på bold
Kv + 6kg
4x16

Leg elevations på bold
4x24

Let me ups og row
12+2x10 af hver

One leg calf raises
Kv+ 25kg
4x10

En svag tilbagegang men ikke så voldsom som frygtet. Virker som om jeg er ovenpå igen.

Link to comment
Share on other sites

Øv fik set mig i spejlet i går, føj for pokker :4whip:

Løb og træning tilbage på sporet, der har været alt for megen lal og rod i det på det sidste.

Ikke mere junkfood slik og sodavand i hverdagen, det er heller ikke godt for pengepungen.

syvelleve må klare sig uden min støtte.

Begræns/halver frugtindtaget. Må se hvordan jeg får diciplin til at gå forbi kurven og forblive tomhændet.

Link to comment
Share on other sites

Nåeh jo, træningen i går.

Std push ups

Kv

5x17

Jeg prøver at øge antallet af sæt fra gang til gang til en 8-10 stykker og ser ad hvad der sker.

Mavebøjninger med ben i 90 grader

Kv+17,5kg

4x18

Ben+hofteløft

Kv

4x10

Dips

Kv

7+9+9+9

Skrå mavebøjninger

Kv+17,5

4x15

Pike push ups

Kv

9+9+10+10+9

Puh mine skuldre er kvadrede

Abbwheel

Kv

9+9+10+10

Ploven

Kv

8+7+9+10

Link to comment
Share on other sites

Hmm hvad betyder PP i din verden?

Det gik delvist galt. Jeg sov fra den og da jeg vågnede ved 3 tiden var temp i grillen 150 og faddet var gået tør, p...... jeg tog den af 4:15 trak den og satte den på køl. Overhovedet ikke optimalt men den føltes ok i konsistens såe....

PP er en bruger herinde, der ikke har overrendt boardet det sidste halve år 😊
Link to comment
Share on other sites

jo. Tak for lnket Schroinx. Han bekræfter min mistanke selvom jeg også tror at tykkelsen på grebet har betydning.

Uanset grebsvinkel, facon, tykkelse osv. vil du altid få ondt, hvis du kører for hårdt på (evt. med for dårlig form), så vil det altid ende i en overbelastningsskade. Slow down - mindre vægt, mindre volumen og giv det tre måneder - så skal den albue nok være frisk igen :)

Link to comment
Share on other sites

Uhh så er der bestilt diprings :blink:

Hmm Jeg havde engang en fastmonteret ribbe sat op i bryggerset. Hvor mon den er?

Tillykke. Det bliver dejligt, når de ankommer. Ellers kan de evt. monteres i chinupbaren...? Det fungerer hos mig til ring dips og ring rows ihvertfald...

Dejligt at se løbe og cykelaktivitet også (jeg er lidt misundelig på dine løbeture :-) ) Thumbs up for kropsvægtøvelserne!

Mvh Tina

Link to comment
Share on other sites

Tillykke. Det bliver dejligt, når de ankommer. Ellers kan de evt. monteres i chinupbaren...? Det fungerer hos mig til ring dips og ring rows ihvertfald...

Dejligt at se løbe og cykelaktivitet også (jeg er lidt misundelig på dine løbeture :-) ) Thumbs up for kropsvægtøvelserne!

Mvh Tina

Tak Tina

Det bliver også chinupbaren her i første omgang. Spændende om det kommer til at fungere.

Jeg skulle gerne have styr på min 18km igen her over vinteren. Jeg var startet op i foråret men holdt desværre ikke ved. Det kunne også være fedt hvis jeg kunne få km tiden ned mod de 4:30min

Link to comment
Share on other sites

Uanset grebsvinkel, facon, tykkelse osv. vil du altid få ondt, hvis du kører for hårdt på (evt. med for dårlig form), så vil det altid ende i en overbelastningsskade. Slow down - mindre vægt, mindre volumen og giv det tre måneder - så skal den albue nok være frisk igen :)

Ups, spring lige mit næste indlæg over. :-)

Link to comment
Share on other sites

Mandags aftentræning 13/10

Pull ups med bred fatning.

Kv

5+6+7+7+7+7

Pistols

9+9+9+9+10

Jah det begynder at ligne noget......... hvis man har god vilje og jahatten på. :-)

Hip thrusts

Kv+28,5kg, fik fat på den forkert og gad ikke skifte. Egentlig også ok med lidt lettere belastning.

15+15+15+15+15

Chin ups

Kv

9+9+9+9+6+6

Rygstrækkere

Kv+6kg

16+17+17+17

Nu skal jeg snart nave fundet på noget nyt her.

Legraises

Kv

24+25+27+28

Ditto

Jeg nåede ikke mine rows/let me ups og calfraises.

Link to comment
Share on other sites

Uanset grebsvinkel, facon, tykkelse osv. vil du altid få ondt, hvis du kører for hårdt på (evt. med for dårlig form), så vil det altid ende i en overbelastningsskade. Slow down - mindre vægt, mindre volumen og giv det tre måneder - så skal den albue nok være frisk igen :)

Jeg har aldrig været god til at følge lægens råd men jeg vil da forsøge.

Tak for rådet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share