Drengedrøm


troels92
 Share

Recommended Posts

joh, men min far han får et føl på tværs når jeg spørger om jeg må sætte en op på værelset... Men dagens træning som kompensation for manglen igår: 2 timers arbejde i stalden, er helt kvæstet efter det. Og så skal der nogle push-ups på programmet med nogle flere sit ups.. Men hvordan skal jeg så få passet vægttræning ind sammen med navy seal programmet?

Hvad med 2x fullbody om ugen

Link to comment
Share on other sites

så 2x fullbody og så navy seals for resten af dagene?

dagenstræning: et bens squats 12x13(6 sæt på hvert ben)

6x35 push-ups

5x110 sit-ups

6x80 rygbøjninger

evt program: løb: mandag,tirsdag,torsdag,fredag og lørdag

styrketræning: mandag, onsdag, fredag navy seal og tirsdag´+ torsdag fullbody?

Edited by troels92
Link to comment
Share on other sites

så 2x fullbody og så navy seals for resten af dagene?

dagenstræning: et bens squats 12x13(6 sæt på hvert ben)

6x35 push-ups

5x110 sit-ups

6x80 rygbøjninger

evt program: løb: mandag,tirsdag,torsdag,fredag og lørdag

styrketræning: mandag, onsdag, fredag navy seal og tirsdag´+ torsdag fullbody?

Som sagt vil jeg fraråde dig, direkte at kombinere tung styrke træning med navy seal programmet. Det vil være for intenst.

Mit forslag var derimod: at benytte dig af navy seal programmet i de perioder hvor du ikke har adgang til et center.

Link to comment
Share on other sites

så 2x fullbody og så navy seals for resten af dagene?

dagenstræning: et bens squats 12x13(6 sæt på hvert ben)

6x35 push-ups

5x110 sit-ups

6x80 rygbøjninger

evt program: løb: mandag,tirsdag,torsdag,fredag og lørdag

styrketræning: mandag, onsdag, fredag navy seal og tirsdag´+ torsdag fullbody?

tjaa.. du har lige haft skinnebensbetændelse, så det vil være ret dumt at løbe 5 dage om ugen. Løb 3 dage om ugen i starten, og hvis du føler du kan klare mere så smid en dag mere på. Lyt til kroppen det vil mindske risici for skader..

Mht styrketræning ville jeg nok have 2 eller 3 dage imellem fb :) ellers ser det fint ud, hvis du kan holde til det..

btw, jeg har samme mål som dig, og jeg starter min træning som et nytårsfortæst. Så jeg kommer nok til at kigge en del med i din log.

held og lykke, og godt nytår :)

Link to comment
Share on other sites

okay :)... tror jeg gør som normalt, fullbody 3 gange om ugen+ svømning 2-3 gange om ugen og løb: 1-4 gange når mit ben kommer i orden igen, er begyndt at blive bedre, men skal nok til kiropraktor 4-5 gange endnu før det er done

før min skade løb jeg 5 dage om ugen :) og svømmede 3

Edited by troels92
Link to comment
Share on other sites

Hej Troels, spændende log du har - jeg kan se du allerede er i fuld gang med træningen. Pas nu på at du ikke får overtrænet og får en langvarig skade. Byg hellere din form stille og roligt op, især med tanke på at du først vil søge ind om nogle år.

Hvorfor ønsker du at træne kampsport? Er det for at være dygtig til at slås, selvforsvar eller er det blot konditionstræningen du ønsker?

Link to comment
Share on other sites

okay ;).. hvorfor er det lige at ALLE jeg har hørt fra som osse vil være frøer kommer fra jylland :P?

nok om det, jeg skal have dagens træning op snart, og jeg skal have oppet mig med push ups..

dagens træning: push ups: 40,35,35,35,35,34

et bens squat: 13,13,13,13,13,13

biceps curls(erstatning for chins indtil jeg ka komme i center igen) 3x10 meed 12kg

Edited by troels92
Link to comment
Share on other sites

kenneth, de er pga jeg gerne vil have en idé om hvad man lærer af forsvarssystemer derinde, men jeg går skam osse langsomt til værks :). den ENESTE grund til at jeg blev skadet var: at min idrætslærer ikke ville hører på at jeg ikke kunne hoppe rundt til badminton fordi jeg trænede march 1 gang om ugen og Løb 4.. så hun flippede totalt ud og tvang mig til at spille badminton uden nogle sko, så mine skinneben blev tævet igennem af alle de stød fra hop ol... har ellers aldrig været skadet før det.. Men lige pt kæmper jeg med at finde en træningsmakker der kan holde til mine træningspas, den sidste gav op pga han aldrig havde lært at svømme ordentligt(han svømmede hundesvøm) og jeg svømmer kun bryst og ryg crawl+ jeg var nød til at slæbe ham ind til land da han aldrig havde svømmet openwater før.

jeg regner med at droppe det med kampsport anyways, nu er i et par stykker der foreslår at jeg dropper det, pga man lærer nok af det i FKP og bruger min tid på march,O-løb, styrke og svømmetræning :)

Nu er mit ben osse ved at være i orden, jeg kan spæne op ad trapperne herhjemme uden at mærke noget. Så når svømmeren åbner igen står den på crawl træning med musik i ørene^^ fik en vandtæt MP3 i julegave :D

Link to comment
Share on other sites

kig i starten af min blog, jeg kan ikke komme i centret for tiden. Derfor kører jeg med den træning som jeg gør nu.

Anyways så kan jeg ikke træne de næste par dage pga familie og venne tam tam. og fra den 3.af står den på center igen.

Men du kunne overveje at køre noget mere CORE træning f.eks forsvaret core test (den er ganske udemærket) ligesom som en Bronze/guld cirkel evt. uden pull-ups kunne være på sin plads

Jeg tænkte også du da sagtens kan svømme selvom du har en skade, evt. bliver du nød til at bruge en Pull Buoy.

Link to comment
Share on other sites

Men du kunne overveje at køre noget mere CORE træning f.eks forsvaret core test (den er ganske udemærket) ligesom som en Bronze/guld cirkel evt. uden pull-ups kunne være på sin plads

Jeg tænkte også du da sagtens kan svømme selvom du har en skade, evt. bliver du nød til at bruge en Pull Buoy.

Coretræning er super godt og super hårdt. Jeg vil på det kraftigste anbefale coretræning, frem for 100 situps. Anytime.

Se evt denne:

Link to comment
Share on other sites

jeg træner skam core :) når jeg kan komme til det, men for det meste bruger jeg arbejdet på gården som coretræning, består ofte af langvarigt fysisk meget hårdt arbejde er super sjovt :) og så får man den vildeste ryg ud af det+ det rammer stort set hele kroppen. Svømmeturene må jeg vente med til hallen åbner igen ;) men så skal jeg osse svømme en del

Link to comment
Share on other sites

endnu en dag med 1 times svøm :) , tror jeg er blevet helt afhængig igen :D, idag prøvede jeg kræfter med at svømme et stykke tid og så svømme så langt jeg kunne under vand, pt blev det til 15m ca. Normalt kan jeg 25 men jeg satte ikke fra på kanten. Der er lang vej til de 25m under vand. Men jeg når det nok før eller siden. tager ingen armbøjninger i dag eller andet da jeg er helt smadret efter svømmeturen.

Jeg fandt ud af at min Mp3 fra speedo fungerer perfekt :D den skal med til openwater konkurrence i august ;)

Jeg tager ned i centret i morgen og træner igennem :D så den står på : dødløft,squat,bænk military,chins og lunges med godt med vægt på og 3x10 gentagelser:)

Link to comment
Share on other sites

årets første træning i centret: dødløft 3x10 med 85kg

squat 3x10 med 100kg

bænk 3x10 med 70kg

dips 12,12,10

chin-ups 12,8,8

lunges 3x10 med 30kg

bicep curls 3x10 med 16kg(bare synes jeg manglede lidt mht mine chins så smide lige curls ind i programmet til jeg har samme styrke som før jul)

så står den på mavebøjninger i morgen :) nogle der har nogle gode råd til mit forløbige program?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share