Now I'm fat n plaintive. After I'll be a fucking T-REX!


apprenti
 Share

Recommended Posts

  • Replies 211
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

jeg havde egentlig satset på at kunne nå at styrketræne i dag, men det er min fødselsdag, så telefonen har enten bippet eller ringet mere eller mindre siden kl 9.

Nogle af beskederne går naturligvis på en udflugt til fælledparken(som en start, vejret er jo elendigt!), så det ender nok med lidt druk. Sidste år var det sgu godt vejr og vi var også i fælledparken + jeg var lige ved at "få" et vejrarbejde-skilt i fødselsdagsgave indtil et salatfad kom trillende forbi hvor en af betjentene halvgrinene spurgte om ikke lige min kammerat der bar skiltet ville sætte det tilbage. :laugh: / :unhappy:

anyway, jeg sidder stadig i boxers, så vil skride i bad og så ellers sætte kursen mod Østerbro.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har ikke trænet siden d. 29ende april :unhappy:

Der har været en skriftlig eksamination, en rodbehandling der pludselig mente den ville genere og så har jeg generelt hygget med familien.

Det eneste jeg har lavet derudover er enten at lave mad til familien, lidt kapsejlads med min far, bror og andre besætningsmedlemmer på mine forældres båd om onsdage.

I søndags var jeg dog i Slagelse og spille lidt hygge fodbold med nogle gamle kammerater fra da jeg læste BA i Slagelse. Det var sgu sjovt. Jeg havde ikke selv fodboldstøvler med så lånte nogle der var lige et nummer for stort hvilket naturligvis gav nogle dejlige blodfyldte vabler :dry:

Men det værste er dog muskelømheden som stadig varer i dag :blink:

Mine ankler gør ondt og nakkemusklerne er også mærkbare. I går havde jeg også gode doms i quadriceps. Min storebror som jeg havde slæbt med havde dog også godt ondt i næsen og på hagen fordi han to gange blev skudt i ansigtet :devil:

Alt i alt er jeg bare ynkelig

Jeg kunne dog se at min hurtighed stadig er rimelig god. Jeg var ikke den hurtigste på banen,(en kammerat går til atletik og konkurrerer i sprint...) men var dog de fleste overlegne og det er jo herligt. Skuddene var også ok, fik hvert fald scoret en del, endda med venstre :4thumbup:

Jeg tager nok hjem til mig selv igen efter vi har sejlet eller onsdag aften og mon ikke der så er lidt træning torsdag. Om det bliver styrke eller boksning må tiden vise!

Link to comment
Share on other sites

Det var bare kamp med nogle venner så det var ikke super seriøst - selvom man selvfølgelig spiller man for at vinde (især da min storebror var modstander).

Jeg ved vi vandt, men da vi havde rundet 30minutter og vi var foran 7-4 stoppede jeg med at tælle. Det sluttede vel 15-10 eller deromkring. Jeg ved bare jeg scorede to gange med venstre(jeg er højre-fodet, mål med højre var vel omkring 3-5stykker) og burde have scoret en enkelt gang med hovedet. Jeg har dog aldrig været særlig god med hovedet. Da jeg spillede seriøst fodbold i tidernes morgen spillede jeg kant der lagde en masse indlæg indover feltet, lavede langskud på mål og tog frispark og hjørne så hovedstød har aldrig været noget jeg praktiserede særlig meget hverken i kamp eller træning.

Vi spillede i øvrigt ca 2x60minutter... men de sidste 30minutter var der ikke meget gas i ballonen hos nogen af os.

Link to comment
Share on other sites

træning i dag: sejlads

min far tog tidligt fri fra arbejde og mødte mig ude ved lystbådshavnen kl 14 da båden skulle vejes. 8,3tons ren ondskab, lol. Det var virkelig lortevejr, det regnede og blæste kraftigt. Loggen sagde 12sek/m og det passede sikkert fint.

Her til aftes var der kapsejlads hvor man konkurrerer mod nogle andre både. Det var vores første kapsejlads i dette år og bådens første kapsejlads, så vi brugte meget tid på at lære båden at kende og det skal vi også de næste par måneder.

Farten var ikke som jeg ville have og min far var heller ikke tilfreds, men det kommer vel hen af vejen. Vi var kun 11både ude i dag og vi fik en samlet 8plads, hvilket normalt ville være en skændsel, men var vel fint i dag da vi ikke kender båden. Men dem der fik dårligere pladser end os må sgu have været halvstive!

Fordi båden lige var blevet vejet var det nok ikke det opdaterede måltal(kan sammenlignes med handikap i amatør golf, men dette er bare et fast tal beregnet ud fra vægt, sejl kvm, bådens dimensioner og en masse andet). Den officielle vægt var 7,9ton, men der er en del ekstraudstyr som vejer mere og det skal der korrigeres for.

Med den gamle båd lå vi ofte i top 3 og skal vi naturligvis også med denne når vi har lært den at kende.

Den store test kommer i starten af juni hvor vi skal sejle fyn rundt mod ca 150 andre både. De sidste par år har jeg ikke været med, men det skal jeg i år og det bliver sgu sjovt. 18timer hvor man sidder og halvfryser, sulter og vandet skyllder ind over en. Ren nydelse :laugh:

Det er ikke fysisk hård at sejle, men i sådan et vejr er forbrændingen +50% fordi man fryser og hele tid

en sidder og hiver eller løsner(trimmer) et reb til et sejl. Og flere gange skal man ændre retning og så skal man hive hård i et reb for at sejlet står ordentligt og man dermed har så meget fart i båden - og her kommer pulsen kortvarigt op så på 2timer som sådan en sejlads ofte varer kommer pulsen måske lkun højt op 10 gange.

Anyway, jeg på vej til slagelse nu da en kammerat holder noget "flat cooling". Mine forældre lokkede med pizza og is i morgen så jeg tager ikke alligevel til kbh og træner, men de henter mig i stedet i slagelse og så kører vi til Langeland(lohals) hvor de har et sommerhus.

Glædelig kristig himmelfartsdag.

Link to comment
Share on other sites

Efter nogle uger helt uden træning er jeg kommet op på hesten igen. I morges sagde vægte 82,5kg (d. 29ende vejede jeg ca 81kg) og jeg havde egentlig forventet noget der var en del værre da jeg har levet lidt for godt, men god mad rødvin næsten hver dag, kage til kaffen ret ofte og så videre. Jeg ser dog mere slasket ud end "normale" 82,5kg, men det er jo bare fordi jeg ikke har trænet, det ændrer sig forhåbentlig hurtigt.

Anyway, det vare boksning i dag og ud fra indsatsen, så var det en rigtig god træning. Hvis man bedømmer ud fra kondi, teknik og slagstyrke så var den rimelig dårlig. Det er lige før jeg tror Mads Larsen ville kunne slå mig hvis jeg havde mødt ham i en ring i aftes :tongue:

Anyway, jeg smutte i seng, vel vidende at jeg i morgen vågner grædende fordi mine skuldre gør mega nuller naller :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning i dag.

Lidt blandet fornøjelse, styrken i forhold til hvad jeg skulle løfte var fin, men dødløftne var lidt skæve i højre side - det fik jeg dog rettet op på så teknikken var i orden og så ringede arbejdet tre gange mens jeg trænede :nonono:

Anyway, squat:

5x50kg

5x80kg

5x90kg

5x5x92,5kg

gik fint og ok teknik

død:

5x50kg

5x80kg

5x5x100kg - her var der som sagt lidt problemer med teknikken i de første tre sæt. Det sidste sæt var helt fint.

2x5x80kg - tænkte jeg hellere måtte køre lidt mere med ekstra fokus på teknikken.

chins:

3x5xbw altså 82,5+

overheadpress:

5x30

5x5x35kg

prone

3x30sek xbw

That's it. Nu må vi se hvornår jeg får trænet igen. De næste par dage bliver rimelig pressede med mindst 11timers arbejdsdag. Det topper fredag med møde fra 10-14(altid noget det starter sent) i Allerød. Kl 15-19 arbejde i kbh og fra kl 20-? fødselsdagsfest for en veninde. Jeg hader at gå direkte fra arbejde til fest! Jeg ender med at være smadret om lørdagen hvor jeg også har lovet at arbejde lidt, vist kun 6timer.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Min krop har været ret inaktiv et godt stykke tid og det er åbenbart lidt svært for mig at komme ordentligt i gang. Lige pt er det fodbold der hiver i mig, de forrige uger har det været arbejde, men det burde jo ikke være umuligt at træne selvom man kommer hjem fra arbejde ved 19tiden.

Anyway. Jeg har sejlet en del, men det gælder vel næppe som (fysisk)træning.

Fyn rundt for 2ugers tid siden var sgu underholdende. Samlet fik vi en 57 eller 59ende plads i alt, ud af 18x både. Det er godkendt eftersom der er en del ting der kan forbedres. Det dog ikke noget jeg vil komme ind på her da det hurtigt bliver lidt langhåret.

Jeg var dog ude at cykel lidt i dag. Det var en kort tur på 25km, men det var sådan set bare for at få gang i benene.

Hvis alt går vel skal jeg spille fodbold på søndag, men lørdag er der brunch med familien, derefter landskamp og kl 4 om natten er der Super Six hvor Green og Ward møder hinanden, så det kræver at jeg kommer op i tide da kammeraterne spiller i Slagelse og det tager godt en time med bil. På cykel tager det vel en 2-2½time, men jeg ved ikke om jeg er i form til at cykle til Slagelse, spille bold og cykle hjem igen. Who knows...

Der er alt for nu, men der kommer forhåbentlig mere, indtil jeg holder pause under roskilde festival fra d. 25ende til 5. eller deromkring.

edit: der var en tysk båd som tog et billede af os under Fyn Rundt, det er dog ikke særlig action-præget da der næsten ingen vind var og vi derfor næsten ligger stille, men så kan I da se hvad jeg sejler i.

post-8595-1276725313,2_thumb.jpg

Edited by apprenti
Link to comment
Share on other sites

I weekenden var der en del familiehalløj mne om søndagen fik jeg lige lidt tid til at spille fodbold i Slagelse med nogle kammerater.

2timer på fuld knald. Sådan følte jeg det hvert fald - jeg var konstant forpustet :laugh:

Jeg ved ikke om jeg blev trådt over tæerne på et tidspunkt eller om mine sko er blevet for små men jeg har hvert fald ondt i fødderne og min venstre storetåsnegl er helt blå :nonono:

Limningen er gået op i fronten af mine sko og der har lagt sig en del jord ved sålen så de virker mindre. Jeg tror det er det der er problemet.

Det var sgu meget sjovt alligevel og fik da også scoret nogle mål selvom jeg holdte mig til at spille defensiv midt og kant + det var supergodt vejr - det hjælper jo altid lidt på det.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

jeg spillede lidt bold i søndags, i stegende varme. Bortset fra mit vand, som jeg havde haft i fryseren efter ca 15min var ca 35c varmt, så var det en rigtig underholdende kamp. Især fordi en af dem jeg plejer at konkurrere imod hvem der kan score flest mål, slet ikke fik scoret :devil: . Btw mol mangler en hånende smiley :tongue:

Jeg blev således topscorer igen, dog kun med 3 mål og nogle assists. Jeg holdte mig meget på højre kant så jeg scorede udelukkende ved at søge ind i banen og skyde på mål ude fra feltet.

I dag har jeg lige fået luftet jernhesten på en kort rute i nærheden af min storebrors hus. Det tog mig ca. 40min da jeg ikke helt ved hvornår jeg tog hjemmefra, måske lidt i hel, måske lidt over. Den var hvert fald 12:40 da jeg kom hjem. En tur nærmest udelukkende med bakker og elendig asfalt med store huller i vejen flere steder. Desuden er det ude hvor kragerne har vendt og tæt ved sommerhusområde med meget lidt så der er nogle Brian'er der ynder at lufte deres tunede golf 3'er, men det giver jo bare lidt ekstra krydderi når man på toppen af en bakke, hvor man er helt smadret, skal undvige sådanne biler :superman:

Nu vil jeg nyde sommeren lidt mere. Hyg

Edited by apprenti
Link to comment
Share on other sites

jeg har lige cyklet en kort rute. 12,9km. Jeg skal se om ikke jeg kan finde nogle gode korte ruter i nærheden og selvfølgelig også nogle længere. men jeg tror jeg skal ud forbi Ballerup og ud til de små byer ved Stenløse. Der er også lidt bakker ved jeg.

Nokia Sportstracker er ved at starte et nyt koncept så jeg kan endnu ikke oploade ruten, men det var bare omkring damhussøen.

Jeg har bestilt en pulsmåler til telefonen så der kommer sikkert nogle grafer fremover.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share