Bevægelighed/fleksibilitetstrænings "Program"


Søren Michael
 Share

Recommended Posts

Jeg har længe været irriteret over min manglende bevægelighed (læs stiv som et bræt) Og har i mange omgange forsøgt at lægge udstrækning ind som afslutning i min træning og efter løbeture. De fleste kan nok gætte hvordan det går med det :) Det fungerer simpelthen ikke, det er det første der bliver undladt hvis der er tidspres eller jeg føler mig en smule brugt.

Nu tænker jeg at lave et program til en dag eller to om ugen kun med udstrækning/fleksibilitetesøvelser. Det er jo i sig selv ikke såååe svært endda da de fleste øvelser kan findes på nettet eller i div bøger. Balladen består i at lave et program der er sjovt og interessant så jeg rent faktisk ser frem til at lave øvelserne og enten ikke laver dem eller sjusker fordi det keder mig. Nogen ideer til hvordan det gribes an?

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Jeg følger lige med her.

Salt, bruger du den rutine inden bentræning, altså som en slags opvarmning eller hvordan?

Jeg følger den ikke slavisk, jeg har taget kraftig inspiration fra den. Jeg kører den som opvarmning inden bentræning og ideelt set burde jeg køre den inden hver træning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg følger den ikke slavisk, jeg har taget kraftig inspiration fra den. Jeg kører den som opvarmning inden bentræning og ideelt set burde jeg køre den inden hver træning.

Ok. Det må jeg lige fuske med.

Er der nogen som kender noget lignende til overkroppen? T? Det er lidt sort at begynde at surfe på fx mwod, når man man er ude efter noget som er kondenseret ud, noget kom nemt i gang og gør de her vigtig ting ;-)

Link to comment
Share on other sites

Ok. Det må jeg lige fuske med.

Er der nogen som kender noget lignende til overkroppen? T? Det er lidt sort at begynde at surfe på fx mwod, når man man er ude efter noget som er kondenseret ud, noget kom nemt i gang og gør de her vigtig ting ;-)

På all things gym trykker du på mobility 101 og vupti så har du ret meget at vælge i mellem. Sammensæt efter behov. :4thumbup:

Edited by T
Link to comment
Share on other sites

På all things gym trykker du på mobility 101 og vupti så har du ret meget at vælge i mellem. Sammensæt efter behov. :4thumbup:

The problem is choice. ;-)

Hvad er det vigtigst at fokusere på? Hvor skal man starte?

Edited by Schroinx
Link to comment
Share on other sites

The problem is choice. ;-)

Hvad er det vigtigst at fokusere på? Hvor skal man starte?

Really?

Så du ved ikke hvad dine behov er? Start med at se et par videoer omkring hvordan man foamroller, brug det i din opvarmning dagligt, find derefter ud af, hvor du har små skavanker/irritationer og arbejd så med dem i din opvarmning. Jeg skal glædeligt smide dig et par links, hvis du kan fortællle mig hvad du døjer med.

Der er tusindvis af øvelser og der er altså ikke nogen af dem der er forkerte. Find dem der virker bedst for dig.

Link to comment
Share on other sites

Er der nogen der har prøvet at fixe platfod med KStarrs øvelser? Eller brugt de øvelser hvor han ungluer anklen og får bedre ankelmobilitet?

Jeg bruger selv enormt mange penge på at købe indlæg til alle mine sko og jeg har store problemer med min ankelmobilitet. Det kunne være rart at slippe for....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Really?

Så du ved ikke hvad dine behov er? Start med at se et par videoer omkring hvordan man foamroller, brug det i din opvarmning dagligt, find derefter ud af, hvor du har små skavanker/irritationer og arbejd så med dem i din opvarmning. Jeg skal glædeligt smide dig et par links, hvis du kan fortællle mig hvad du døjer med.

Der er tusindvis af øvelser og der er altså ikke nogen af dem der er forkerte. Find dem der virker bedst for dig.

Nej, ikke når vi snakker overkroppen. Det eneste jeg lige kan kom i tanke om er at jeg har bøvlet med inflammation af biceps senen, øverst på overarmen/foran på skulderen ved hæftet. Men skuldermobilitet er vel konge, da de bruges til mange øvelser og ofte bliver bøvlede? Jeg kan også se at ham beastskills fyren er efter de to/flere muskler som sidder på hver side af rygsøjlen, plus vingerne. Where to begin?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share