Smerter i skulderen


humseper
 Share

Recommended Posts

Jeg har på det seneste begyndt (inden for de sidste par måneder) at få smerter i skulderen. Jeg har får store smerter i den når jeg svinger armene rundt under opvarmning og kan også føle smerte når jeg træner inc. bænkpres. Det føles som om der er en nerve eller sene der sidder i klemme i den forreste del af skulderen. Er der nogle der kender til problemet og hvad skal jeg gøre? :(

Link to comment
Share on other sites

Jeg har på det seneste begyndt (inden for de sidste par måneder) at få smerter i skulderen. Jeg har får store smerter i den når jeg svinger armene rundt under opvarmning og kan også føle smerte når jeg træner inc. bænkpres. Det føles som om der er en nerve eller sene der sidder i klemme i den forreste del af skulderen. Er der nogle der kender til problemet og hvad skal jeg gøre? :(

Muligvis din bicepssene der bliver klemt. Yderst sjældent det er selve forsiden af skulderen den er gal med.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Hmm... skuldersmerter og styrketræning :(

unægteligt noget der hænger meget tæt sammen. Hyppigst er nok senebetændelse (særligt m. supraspinatus). Har du smerter, særligt i en bevægelsesbue fra 70grader til 120grader (før armen op til siden fra hofte til øre)?? --> nok en betændelse.

Alle har vidst været igennem denne skade. Nogle mere end andre. Den skyldes nok at du har trænet hårdt og tung på skulder og flad bænkpres!!

Opsøg en professionel eller gå direkte til behandlingen:

En rigtig kedelig én: ro til smerterne er væk! - Betændelse KAN IKKE trænes væk. Derefter skal du igang med at træne dine rotator-manchetter (spørg en instruktør om øvelserne). Det skal gå stille og roligt og siden hen skulle du gerne kun komme igang igen med tung træning - måske tungere.

Håber det kan birage til lidt - men skader kan ikke så let afhjælpes via debatter. Søg rådgivning hos læge, kiro eller i dit center.

Link to comment
Share on other sites

Jeg arbejder på et hospital så jeg kan jo se om der ikke er en jeg kan snakke med om problemet. Ved du evt. hvilken slags læge jeg skal snakke med og i hvilken afdeling vedkommende hører til.

Kan jeg stadigvæk godt træne indtil jeg finder ud af hvad problemet er? Eller skal jeg holde mig fra træning?

Jeg har forresten lige holdt en 2 ugers pause pga. hst, men mine smerter er ikke blevet mindre, nærmest tværtimod.

Hvis jeg får konstateret betændelse, kan jeg så stadig træne nogle muskelgrupper eller skal jeg holde helt træningsfri :cry:

P.s. Hvordan ser sådan nogle rotatorcuff-øvelser ud og kan jeg allerede starte med at træne dem?

Edited by humseper
Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart kunne det godt tyde på en betændelse. Er det alvorligt? Altså med træningspause osv?

Tal med en kvalificeret person om det. Det er altså umuligt at diagnosticere noget så komplekst som skulderen helt præcist over et internetforum. Som udgangspunkt bør du ihvertfald tage problemet alvorligt, ellers kan det udvikle sig og tage lang tid at komme af med(taler af erfaring).

Link to comment
Share on other sites

Bør jeg holde mig fra presseøvelser inden jeg får snakket med en prof.

Der er nok noget om at jeg har brugt for mange øvelser, da jeg havde bænk, inc. bænk og military press i mit fullbody program. Nu har jeg droppet military og hvis jeg fortsætter med smerter dropper jeg også inc bænk.

Bør jeg egentlig prøve at træne lidt endnu, hvor jeg ikke belaster skulderen så meget og se om det går over eller bør jeg opsøge en prof med det samme?

Edited by humseper
Link to comment
Share on other sites

Bør jeg holde mig fra presseøvelser inden jeg får snakket med en prof.

Der er nok noget om at jeg har brugt for mange øvelser, da jeg havde bænk, inc. bænk og military press i mit fullbody program. Nu har jeg droppet military og hvis jeg fortsætter med smerter dropper jeg også inc bænk.

Bør jeg egentlig prøve at træne lidt endnu, hvor jeg ikke belaster skulderen så meget og se om det går over eller bør jeg opsøge en prof med det samme?

Ud med military og incline bænk ihvertfald for en periode.

Og træn ellers bænkpress og hvad du ellers plejer

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share