Træning af specifikt område


Marii
 Share

Recommended Posts

Må give Salt ret i at punktslakning ikke findes.

Du kan dog fokusere på at stramme musklerne op i det område, du må dog lige specifere præcis hvor du mener når du skriver armhulerne.

Mvh Djeff

Din post giver ingen mening.

Der er 2 muligheder for trådstarter. 1. Tab dig noget mere og alle deller vil forsvinde (med mindre vi snakker ekstrem overvægt). 2. Opbyg noget mere muskelmasse i det givne område. Det vil dog ikke hjælpe i samme omfang som mulighed 1.

Højest sansynligt er det en for høj fedtprocent der skaber dellerne.

Link to comment
Share on other sites

Fedtplacering er desværre vanskeligt at gøre noget ved. Og specifik træning af området vil kun hjælpe i det omfang som mere muskelmasse vil hjælpe! Det at træne en given muskulatur har dog en ret god umiddelbar effekt af en eller anden grund. Det er nok begrænset hvor meget isoleret fedt der forsvinder men det virker nu ganske fint på ens "look" alligevel.

Musklerne i armhulen er først og fremmest din brede rygmuskel (latissimus dorsi) og en mindre hjælpemuskel (teres major). Almindelige variationer af puldovn og row øvelser træner de nævnte muskler såvel som em masse andre muskler i din ryg, skuldre og arme. Pullover kan udføres i maskiner, med cabel eller med fri vægt, og det er i øvrigt også en udmærket øvelse for de nævnte muskler i armhulen!

Edited by AndreasH
Link to comment
Share on other sites

tillader mig at klippe lidt i dette svar...

...

Du kan dog fokusere på at stramme musklerne op i det område...

Jeg kan se at flere tilråder ovenstående - og en nærmere redegørelse herfor kunne være interessant (med punktslankning ude af billedet). I en tidligere tråd bemærkede jeg nemlig, at en pige, som ønskede at tabe sig, men IKKE på de kvindelig attributer, netop af den grund blev tilrådt, at træne de underliggende brystmuskler... men det står jo i modsætning til ovenstående!?

- skal nok se om jeg kan finde tråden, hvis det efterspørges :wink:

(http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=43689&hl)

Edited by No Enigma
Link to comment
Share on other sites

tillader mig at klippe lidt i dette svar...

Jeg kan se at flere tilråder ovenstående - og en nærmere redegørelse herfor kunne være interessant (med punktslankning ude af billedet). I en tidligere tråd bemærkede jeg nemlig, at en pige, som ønskede at tabe sig, men IKKE på de kvindelig attributer, netop af den grund blev tilrådt, at træne de underliggende brystmuskler... men det står jo i modsætning til ovenstående!?

- skal nok se om jeg kan finde tråden, hvis det efterspørges :wink:

(http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=43689&hl)

Dit brystparti kan fremstå mere fast/større, selvom du taber dig, hvis din brystmuskulatur samtidig vokser en smule... Kort sagt den ene komponent øges den anden reduceres... Det der fysiologisk udgør dine bryster (overvejende fedtvæv) vil reduceres under et overordnet vægttab, om du træner din brystmuskulatur eller ej.

Om det er et ønskeligt resultat rent æstetisk må være op til den enkelte.

Link to comment
Share on other sites

Dit brystparti kan fremstå mere fast/større, selvom du taber dig, hvis din brystmuskulatur samtidig vokser en smule... Kort sagt den ene komponent øges den anden reduceres... Det der fysiologisk udgør dine bryster (overvejende fedtvæv) vil reduceres under et overordnet vægttab, om du træner din brystmuskulatur eller ej.

Om det er et ønskeligt resultat rent æstetisk må være op til den enkelte.

Ja, det giver god mening :smile: men så gør det samme sig vel gældende andre steder op kroppen - anset om det er lår eller armhuler, ik'...!?

Link to comment
Share on other sites

mánge kvinder har deller i armhulerne og jeg tror ofte det er et holdningsproblem (fysisk) medmindre de er tale om for høj fedtprocent (så er det gang i fedtforbrændingen som salt skriver)

-ret ryggen og pak skulderbladen ned og sammen er mit råd!

Link to comment
Share on other sites

Ja, det giver god mening :smile: men så gør det samme sig vel gældende andre steder op kroppen - anset om det er lår eller armhuler, ik'...!?

Jeg er faktisk ikke på det rene med, hvad du mener... Men jeg går ud fra, at du mener, at man bør tabe sig, selvom man får mere muskelmasse.

En øget muskelmasse til samme fedtmasse vil faktisk udgøre en lavere fedtprocent, hvorfor det faktisk kan fremstå mere fast uden man taber sig, men kombination er da klart den mest effektive metode

Link to comment
Share on other sites

Jeg er faktisk ikke på det rene med, hvad du mener... Men jeg går ud fra, at du mener, at man bør tabe sig, selvom man får mere muskelmasse.

Jeg mener/forstår ikke, at man skal opbygge muskelmasse der, hvor man ønsker "at bliver mindre". Jeg mener/tror alene man skal gå efter en lavere fedtpct, gennem kost og cardio træning.

Trådstarteren ville gerne af med noget fedt i armhulerne og bliver tilrådt af flere at træne muskulaturen underneden.

Det giver bare ikke lige mening for mig, at man ved at opbygge muskulaturen under fedtet får armhulerne til at fremstå mindre (hvilket også modsiger dit svar mht. træning af brystet).

Jeg ville nærmere mene/tro at jo MINDRE muskelmasse man har under fedtet, des mindre størrelse vil armhulerne eller andre områder fremstå med (!?), såfremt fedtpct. forbliver uændret.

Det undre det mig dermed også at man i div . fitnesscentre tilrådes at træne lår, for at få mindre lår! Jeg kan forstå det ud fra en betragtning om, at fokusere træningen på kroppens store muskler for derved at opnå en højere forbrænding, men hvis målet er MINDRE lår, armhuler etc. så er der vel kun én vej, nemlig lavere fedtprocent OG så netop UNDGÅ hypertrofi træning af de pågældende områder - eller...?

Er du mere clear på hvor jeg vil hen nu? :bigsmile:

Mvh. No Enigma

Link to comment
Share on other sites

Din post giver ingen mening.

Der er 2 muligheder for trådstarter. 1. Tab dig noget mere og alle deller vil forsvinde (med mindre vi snakker ekstrem overvægt). 2. Opbyg noget mere muskelmasse i det givne område. Det vil dog ikke hjælpe i samme omfang som mulighed 1.

Højest sansynligt er det en for høj fedtprocent der skaber dellerne.

Jeg syntes da min post giver meget god mening. Dog har du ret i at jeg ikke nævner den 1. mulighed, altså at tabe sig. Jeg mener selvfølgelig at hvis man har for meget fedt, uanset hvor, så er en slankekur vejen frem(motion op, mad ned). Når man træner en given muskel vil den vokse(under de rigtige omstændigheder), og da musklen vil være langt mere fast i konsistensen, vil det på sigt få området til at fremstå uden deller.

Jeg er 100% enig med dig i at det er en høj fedtprocent der skaber dellerne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener/forstår ikke, at man skal opbygge muskelmasse der, hvor man ønsker "at bliver mindre". Jeg mener/tror alene man skal gå efter en lavere fedtpct, gennem kost og cardio træning.

Trådstarteren ville gerne af med noget fedt i armhulerne og bliver tilrådt af flere at træne muskulaturen underneden.

Det giver bare ikke lige mening for mig, at man ved at opbygge muskulaturen under fedtet får armhulerne til at fremstå mindre (hvilket også modsiger dit svar mht. træning af brystet).

Jeg ville nærmere mene/tro at jo MINDRE muskelmasse man har under fedtet, des mindre størrelse vil armhulerne eller andre områder fremstå med (!?), såfremt fedtpct. forbliver uændret.

Det undre det mig dermed også at man i div . fitnesscentre tilrådes at træne lår, for at få mindre lår! Jeg kan forstå det ud fra en betragtning om, at fokusere træningen på kroppens store muskler for derved at opnå en højere forbrænding, men hvis målet er MINDRE lår, armhuler etc. så er der vel kun én vej, nemlig lavere fedtprocent OG så netop UNDGÅ hypertrofi træning af de pågældende områder - eller...?

Er du mere clear på hvor jeg vil hen nu? :bigsmile:

Mvh. No Enigma

Normalt er målet ikke partout mindre armhuler etc., men snarere mere æstetisk pæne armhuler! En "opstramning" (aka. flere muskler) af området vil i nogles øjne være æstetisk pænt fremfor bare mindre...

Det afhænger selvfølgelig af målet... om man "bare" vil være tynd, eller man også vil have en vis portion muskelmasse, hvilket blandt andet (som du også skriver) gør det lettere at opretholde den intenderede vægt...

På langt sigt vil motionvaner (især styrketræning) i alle henseender være at foretrække fremfor regulering af kost alene.

Link to comment
Share on other sites

(...)

På langt sigt vil motionvaner (især styrketræning) i alle henseender være at foretrække fremfor regulering af kost alene.

Nu er der absolut heller ingen der taler om kost alene! :wink:

Og ja...

Til trådstarter:

Der er et utrolig mange fordele ved styrketræning på lang sigt, derfor må den selvfølgelig ikke nedprioriteres. Hvis vi antager at det fedtpct. der skal reduceres vil jeg dog mene, at styrketræningen skal vedligeholdes, mens cardioen skal have en ekstra skalle. Det er underforstået, at der er styr på kosten. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu er der absolut heller ingen der taler om kost alene! :wink:

Og ja...

Til trådstarter:

Der er et utrolig mange fordele ved styrketræning på lang sigt, derfor må den selvfølgelig ikke nedprioriteres. Hvis vi antager at det fedtpct. der skal reduceres vil jeg dog mene, at styrketræningen skal vedligeholdes, mens cardioen skal have en ekstra skalle. Det er underforstået, at der er styr på kosten. :smile:

Kredsløbstræning er ikke en nødvendighed, du kan forbrænde energi næsten lige så effektivt på et godt struktureret styrketræningsprogram, men kredsløbstræning er da noget nemmere at gå til...

Nu og her resultaterne kan man sagtens opnå ved kortvarige kost omlægninger uden de store motionstiltag, men det ændrer ikke på, at gode motionsvaner er essentielle på langt sigt.

Edited by Yetti
Link to comment
Share on other sites

Tak for alle jeres svar. Det lader til at der mange forskellige meninger om hvad jeg kan gøre.

Da jeg ikke er overvægtig men måske kunne tåle at tabe en 3-5 kilo tror jeg ikke at konditionstræning kan gøre det alene.

Men jeg vil prøve på at følge en kombination af alle jeres råd:

sætte konditionstræning lidt op for netop at slippe af med de sidste kilo

og styrketræne musklerne og kombinere det med pilates for at forbedre holdningen jf. JVD's råd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share