Spildt træning?


Rune12345
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg begyndte at styrketræne sidst i april måned, og har lige siden trænet ca 3 gange om ugen. Jeg følger et træningsprogram og resultaterne begynder så småt at melde sig.

Jeg skriver her, idet jeg sidst i juni måned rejser en måned til Asien, hvorfor jeg er nervøs for at denne pause på ca. 4 uger påvirker min træning negativt. Jeg tænker særligt på hvor meget denne pause påvirker denne muskelmasse jeg på nuværende tidspunkt er ved at få opbygget. Kan jeg forvente, at alt det slid jeg har lagt de sidste to måneder (jeg vil ha' trænet 9 uger, når jeg rejser) er mere eller mindre spildt? Vil jeg nærmest skulle starte fra bunden når jeg kommer tilbage efter 4 ugers pause? Taber jeg muskelmassen eller vil den i højere grad bare stagnere?

Og har I evt nogle ideer til hvordan der kan trænes under ferien. Det er en primitiv backpackerrejse, så der vil ikke være adgang til træningscenter eller lign.

På forhånd tak,

Rune

Link to comment
Share on other sites

Uden at være den klogeste på området, så kan du da ta din rygsæk på ryggen, lav nogle squats og lunges, pushups bred/smal håndstand, chinups i en dørkam eller lign, en stol/bord til dips... vær lidt kreativ... Du mister nok lidt muskelmasse, men gi den gas og god tur!

Link to comment
Share on other sites

En måned er ikke meget, jeps du vil miste noget din styrke/muskelstørelse, men som Albertsen skriver så kan du løse det med at lave et benet squats eller lunges med din rygsæk + masser af chin-ups. Hvis du virkelig vil kan du købe en pull-up stang og tage med!

Når ja, glemte at sige at din kost nok også ryger sig en tur. Det er i hvert fald mit største problem når jeg er ude og rejse, selv om jeg primært bor steder med adgang til træningsfaciliteter, så er det virkelig svært at få spist rigtigt og nok.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share