Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

45 km med den sædvanlige kollega. Jeg kom til at sidde og fedte musik og kom først i seng efter 2 i går og han skulle på arbejde ved 12-tiden, så der var ikke tid til så meget.

Jeg var morgendvask og han var også off. Så i dag var det mig der måtte sørge for de bakke- og skiltespurter der plejer at være på ruten. Ellers ganske fint tryk i stængerne, da jeg omsider fik kørt mig vågen og varm.

...

Jeg fik svar fra lægehuset i fredags om min lave fev1/fev. De synes at vi kan afblæse KOL-mistanken og mener at jeg har "lange lunger" samtidigt med at min start-pustekraft er så høj, at momentum forsvinder og jeg først senere i pustekurven får samlet den op igen. Det er så OK fint. Men det forklarer ikke hvorfor den er faldet med ca. 10 i de sidste 5 år. Tænker at et eller andet må være som det ikke skal. Men må naturligvis overveje om jeg igen skal begynde at indbetale til pensionsopsparing - det var jeg jo ellers stoppet med.

De sidste 25 minutter. Efter min mening klart den bedste fortolkning - trods at jeg ellers ikke ligefrem er fan af Dissing. Han har også givet nummeret ved koncerter her på hans ældre dage. Det er en dårlig parodi på sig selv og er ikke til at holde ud af høre på. For mig, altså....

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vejrudsigten for i morgen efter fyraften er skiftet fra smådryp til mere solidt regnvejr.

Cykelplanerne skrinlagt og i stedet har jeg lige været på en midnatstræning i FW. At træne nu gider lidt ekstra restitutionstid og så håber jeg på cykling tirsdag morgen før arbejde.

Noget mere mængde på squat end de sidste mange gange men stadigvæk sjøjt i forhold til i vinters.

 

Link to comment
Share on other sites

Vejrmæssigt en god beslutning jeg tog i går aftes. Det kostede dog at jeg kun fik sovet 3,5 time men 1ste dag efter weekend er man lidt mere hårdfør, så ingen problemer i det.

Det er pludselig flasket sig sådan at om lidt kører jeg til Nykøbing Sjælland og henter min forhåbentlig nye hobby, så også dér var det godt at jeg planlagde hviledag i dag. Der var ellers risiko for at det gik i fisk med tiden, da jeg og 6 andre sad fast i elevatoren uden at kunne komme ud, da dørene gik i stykker og ikke kunne brydes op med vold. Men heldigvis blev vi nogenlunde hurtigt lukket ud.

...

Har man hang til norsk natur og en liiiiile smule tog-fetish, kan det anbefales af følge ham her - han lægger ikke så meget op men det meste er ret lækkert http://instagram.com/mr.traindriver

Og så opdatering af sidste uge

 

 

IMG_0306.PNG

Link to comment
Share on other sites

73 km morgentur med kollega. Stille og roligt, for han var helt off i dag. Jeg kan normalt ikke sætte ham fra hjul men fik plantet ham i en moderat forcering opad, i en periode hvor vi skiftedes til at trække. Mine stænger var ellers heller ikke meget værd før de sidste 10-20km.

Har fridag i morgen og ser om jeg kan finde nogen at køre med. Heino-holdet måske? Kæft jeg savner at andre sidder gør ondt på mig - hvem havde troet at komfort-zone-mig skulle komme dertil?

(minder mig om at jeg skal bestille tid til tandlægen :unsure: )

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Kollegaen spurgte i går om jeg ville med ud at køre i dag, inden han skulle på arbejde. Jojo...

Så vi mødtes og efter små 20km lød et mindre brag efter efter et sekund var mit fordæk tømt for luft. Rimelig pæn flænge, så finde en dæklap, ny slange og videre. Ikke ret længe efter sidder jeg og sejler og har en siver foran. Suk. Ny slange i igen og videre og nærmer os Farum, da der igen lyder en knald og jeg kører på fælgen. Stort hul i slangen ved ventilen ind mod fælgen - altså intet der har med de andre huller at gøre. Jeg finder min tredje og sidste slange og patron og pumper og....... pumpen trækker indmaden af ventilen med ud. Jeg nasser kollegaens slange og patron og vi kører videre. Så punkterer han. Frem med lapper og nu må der håndpumpe. Vi runder Greve og siger tak for i dag og ved ikke helt om vi skal grine eller græde. På vej hjem til Avedøre får jeg en siver på baghjulet - dog så lille at jeg kan gynge hjem.

Men 6 punkteringer på 66,x km. I tørvejr. Og med næsten helt nye dæk. Det er jo absurd uheldigt.

Stængerne var ikke glade for hele tid at stå stille men de var også træge fra start, så jeg tager en nuldag i morgen og så må vi se hvad vejret indbyder til. Nu har jeg lige lidt at fikse på cyklen.

Link to comment
Share on other sites

Vækkeuret skulle ringe klokken 8 men jeg vågnede ved 7-tiden og virkede ikke som ën der ville falde i søvn lige med det samme. Lækkert vejr, så overvejede tricyklen om Fælleden med undlod, da lårene føles til at kunne bruge en cykelfri dag.

I stedet en tur i FW. Ganske lidt squat og så ellers én øvelse til hver muskelgruppe. Coren trænet normalt med ellers et opvarmingssæt og så et tre-trins dropsæt. Ret tidseffektivt. Ret smadret i kroppen bagefter. Det kunne godt tåle at blive gentaget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes jeg skulle møde fem-et-eller-andet. Jeg opdager at det er femTEM og så mangler der lige et par timer.

Eftersom jeg trives bedst under et vist tidspres så passede det fint, for planen var DDR-intervaller på fælleden. Jeg fik kørt 2 x 3/3 og 3 x 30/30 og en løs 30. Sidst jeg kørte vo2max for en måneds tid siden, kunne jeg lige akkurat klemme 330-340 watt ud mens jeg hev desperat efter luft. I dag lå de omkring 360. Selfølgelig ikke meget min vægt in mente men trods alt markant bedre end sidst. Hvad det så er sket. Intervallerne på 30 sek var bare for at tæve stængerne i bund og det lykkedes også, for de sitrede pænt da jeg kom hjem.

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Lidt hjemmestyrk inden arbejde. Læg, kropshævninger, core og en lille smule dips, før jeg løb tør for tid og måtte på arbejde.

På vejen ringede dem fra Gørding og vi aftalte at vi mødes når jeg holder pause i Esbjerg. Er på vej men har 12 minutter i Odense, hvor jeg lige kan grifle dette.

Satser på cykling i morgen. Puslede med tanken om Sjælsø Rundt (eller hvad det er) men 499 kroner og så start klokken bæ om morgenen? Nixen!!! Der er vist ingen kolleger der kan, så hænger vist på en tur alene.

 

 

Link to comment
Share on other sites

De 71,2km rundt om Roskilde. Nu jeg kørte alene tog jeg tricyklen. På gefühl fik jeg kørt to stk sweet spot (hvis det ikke var oppe i FTP) og noget vo2max-ish. Jeg var ikke færdig med at restituere intervallerne fra sidst, så var var ikke så meget "umpf" i lårene i dag. Eller også er det fordi jeg havde drukket for lidt og var tørstig. Men jeg skal ind og sidde rådighed på arbejde om lidt og skal køre hvad der nu kommer, så kan ikke være sikker på at have mulighed for at rende på potten eller planlægge med en "gennemløbstid".

Link to comment
Share on other sites

De er så lige korte nok. Men... Hvis alle kørte sådan rundt så det var normen, så ville det omvendt heller ikke genere mig. Trøjen sider til gengæld lige i skabet og kunne jeg finde én med den ærmelængde, så købte jeg med det vuns.

I dag en kort lille morgentur på en proteinshake rund om Fælleden. Generelt på puls 65-70% andet end over broen og så en tur over diget i noget def ligner FTP.

Sidste uge:

 

IMG_0308.PNG

Link to comment
Share on other sites

I min verden er sådan nogle nok bare behagelige helt generelt. Ikke noget med at de hænger i huden når man skal sætte sig eller gå på trapper..... Håber de bliver moderne igen, inden jeg har en date med bedemanden.

I dag en gang intervaller på Fælleden. 8 x 40/20 og 9 x 30/30 (jeg løb tør for plads og måtte droppe den sidste af de 10). Jeg er ikke mere så nidkær med at ramme præcis de watt-tal jeg skal men sigter bare efter en zone. I praksis gør de så at jeg ligger lidt højere. I stedet for at gå efter 450w i tabataen, så blev det et sted mellem 450 og 500 og i stedet for 500 var det over 500 i 30/30'erne. AT'en på vej hjem over diget blev erstattet af snak, da jeg mødte en af Hvidovres andre frafaldne ryttere, jeg er åbenbart ikke den eneste der er smuttet her på det sidste. 

39km.

Måske styrketræning i aften. Om lidt jeg skal jeg køre tog til Århus men jeg skal bare hjem som passager. Kan jeg sove, så ryger lidt af nattesøvnen for en tur i FW.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var alligevel for træt i går. Jeg fik nemlig ikke powernappet men snakkede med en kollega fra Århus til Fredericia og kørte toget hjem for en anden kollega fra Fredericia til Kbh. Jeg skulle være der alligevel og han kunne komme før hjem. Men forvent et anderledes juleshow til december, da jeg ramte Bambi med 175km/t.

I morges inden arbejde var jeg så i FW. Jeg trænede stort set ikke ben i dag, da de sidste dages intervaller har mørnet dem godt. Samtidigt har jeg spist væsentligt mindre end jeg plejer og nærmer mig de 90 kg. Det ryger nok i weekenden når jeg smutter til fødselsdag i Jylland. Til gengæld lykkedes det omsider at trække 3x10 fine chinups. Men altså... det koster hårdt på restitutionen at være i kalorieunderskud :dry:

På job var jeg til MUS hvor jeg fik bekræftet, at sidste dag på fjern er 3/9 hvorefter jeg går på sommerferie og skal hjem til S-tog 25/9. Og så var jeg velkommen tilbage til fjern, hvis S-togene bliver førerløse i den nærmeste fremtid og ville give det et skud mere. Det er OK at vide, trods jeg ellers har været ret besværlig.

Link to comment
Share on other sites

7 timer siden, Gregers TF skrev:

Til gengæld lykkedes det omsider at trække 3x10 fine chinups.

På job var jeg til MUS hvor jeg fik bekræftet, at sidste dag på fjern er 3/9 hvorefter jeg går på sommerferie og skal hjem til S-tog 25/9. Og så var jeg velkommen tilbage til fjern, hvis S-togene bliver førerløse i den nærmeste fremtid og ville give det et skud mere. Det er OK at vide, trods jeg ellers har været ret besværlig.

Flot gået, kære Gregers!

Det er da kanon!

Hvilke linier vil vi kunne træffe dig på i S-togene?

Besværlig? Mon ikke du hjælper med at optimere? ;-)

 

God dag!

KH Tina

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer til at hærge hele S-banen :tongue: Der går så er par uger fra startdato, hvor jeg skal med kørerlærer, i simulator og til prøve, inden jeg bliver sluppet løs på egen hånd. Er man væk mere end tre måneder, starter det helt store system op men sådan er det.

Jeg HAR været besværlig. De grundlæggende ting laver de ikke om på (så var jeg måske nok blevet) men de har da ændret proceduren når de flytter folk fra S-tog til fjern. Så jo, lidt aftryk har jeg fået sat.

...

Synes jeg er wældi' sløv men vågnede også først 10:45. Det var helt som håbet, da jeg skal møde 22:43 i aften. Må se om jeg kommer på cyklen. Jeg synes bare ikke jeg gider blæsten, så hvis jeg tager mig sammen, bliver det nok med Greve Trim eller måske en prøvetræning med GreveCC

Link to comment
Share on other sites

Jeg var ikke så velkommen i GreveCC i dag, da de skulle køre noget der ikke var egnet for nye folk. Godt jeg mailede træneren på forhånd, satser på at prøve dem af på tirsdag.

I stedet blev det Greve Trim. Vi gætter at folk så TdF, for fremmødet var lille. Til gengæld kørte hold 1 og 2 sammen :-) Der var desværre ingen holdleder mødt frem, så det blev en tonsertur med 1 lang spurt, hvor jeg sad og trak gruppen og sidemanden ville bare holde farten, så det gjorde vi. Det var aftalt inden, at det kun var dem med overskud der skulle lave gøgl, så vi hold feltet intakt for de andre. Så nogle små pjat-skiltespurter - for korte til at man kunne hoppe med inden de var overståede. Men så var der den sidste faste og lange spurt. Typisk, så sad jeg igen i front, da dagens uden tvivl hurtigste mand lagde fra land med en ubehagelig hurtig og lang lead-out. Lidt efter var der én der gik med og så gik jeg altså efter - åbenbart som den sidste. Den unge gut som jeg har dystet med tidligere rykker fra. Jeg havde den allerede i 53/11 og synes i forvejen stængerne piskede rundt. Tøvede men accelerede langsomt næsten op på siden indtil jeg manglede en hjullængde. Så kom jeg bare ikke længere frem. Det føltes at vi lå sådan i evigheder og jeg var egentlig ved i gang med at opgive. Men nu prædiker jeg jo altid at man uanset hvad, træder helt til og forbi stregen, så... og heldigvis for 50 meter inden skiltet, døde han og jeg smuttede forbi. Altid træde helt til slut :-) 

Men lidt uhyggeligt at man glemmer alt omkring én. Jeg er jo ikke voldsomt modig ellers men ænsede slet ikke at vi rundede 67km/t i kampens hede. Egentlig tankevækkende. Lidt over 99 hårde km blev det til. Jeg havde med at komme til at ligge o front med dem fra hold 1, så den gamle var lidt presset.

Om lidt står den på nattevagt og så en lang weekend uden mulighed for at kunne træne. Musikken er gammel men... jeg kan sgu godt lide den.

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

10 timer siden, Gregers TF skrev:

Men lidt uhyggeligt at man glemmer alt omkring én. Jeg er jo ikke voldsomt modig ellers men ænsede slet ikke at vi rundede 67km/t i kampens hede. Egentlig tankevækkende.

 

Det er meget naturligt. Det er dét, fællestræningen kan. Det er kun dér, men kommer helt op i det røde felt. Som jeg husker mine cykelsportstid, så var det også først i løbene, at formen fik det sidste spark opad. Det er i løbene, man for alvor kører sig i form, for man kan aldrig få samme intensitet under træning og slet ikke alene. 

67 km/t er fandeme også en pæn fart at komme fremad med på flad vej :worship:

Link to comment
Share on other sites

Oh jo, jeg var også pænt overrasket. Jeg har da før sprintet i medvind uden at komme derop. Vi kørte over 70 på et tidspunkt i DGI-Cuppen men der var jeg absolut bevidst om at vi kørte hurtigt og hvis noget skete nu :crazy:

Egentlig er det også pænt irriterende at jeg sidder fast dér under D - langt nok fra til at jeg "ikke kan nå" men stadig så tæt på at det er plagsomt at der alligevel ikke mangler mere. Havde jeg nu hørt til de langsommeste til træning, havde det slet ikke været inden for rækkevidde - heller ikke mentalt. Nå, men sådan er det det jo og med tanke på dåbsattesten er det løb (høhø) definitivt kørt.

Jeg vågnede desværre efter nattevagten allerede klokken 9 og var træt men kunne ikke sove. Jeg har en vane med at falde i søvn når jeg ligger i kompressionsbukserne og eftersom benene var pænt kvaste, så hoppede jeg i. Det gør desværre så ondt på massageprogrammet (som jeg valgte på ømheden) at jeg ikke faldt i søvn. Men så alligevel bagefter indtil ved 12-tiden. Nu er der gang i tøjvask og bagefter til Gørding. Vægtmæssigt håber jeg på alle gode gange tre. Jeg slap helskindet fra at besøge mor og også fra nattevagten. Men fødselsdag med jysk kageorgie??? Det bliver nok svært.

Ugen der gak (lidt på forskud)

IMG_0313.PNG

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Fik et uplanlagte benpas på bogen i dag. Ex'en træner mest hjemme og efter et meget cross-tit-ish program og fik lokket mig med. Quads og core, stod den på.

Aldrig i mit liv har jeg lavet så mange lunges og jumpsquats på 40 minutter. Efter efter par timer begyndte DOMS at indfinde sig, mest i VMO'erne. Højre VMO-hæfte til knæet er lige hærget nok og tangerer at det gør decideret ondt. Men det kom snigende sammen med ømheden, så er ikke skades-bekymret men det var åbenbart lige voldsomt nok at hoppe ud i.

Jeg kunne egentlig godt forestille mig at det er mere overførbart til cykling end traditionel styrketræning.

Link to comment
Share on other sites

46km med sædvanlig kollega. Eftersom jeg er voldsomt DOMSramt, så stod min invitation på en kort og rolig tur. Men han trives bedst når han er ovenpå. Når jeg er kæk, så er han ikke meget for at lege med i spurter mm. Når jeg melder ud at jeg er flad, så ryger farten et par km/t op og således også i dag, hvor turen endte med det højeste wattsnit vi har kørt med på vore fællesture.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle IKKE været taget til træning.

I sig selv dumt, da jeg var virkelig, virkelig træt. Træt som i at jeg powernappede på stationerne mens der var passgerudveksling og brugte togførerens dørlukke-brummesignal som vækkeur. Så giver det sgu nok ikke mening at træne.

Men jeg havde jo en aftale med træneren for GreveCC om at køre med. Fremmødet var ikke rart. Der var kun 6 andre og flere med chip på. Og i øvrigt Lars Schmidt, som jeg engang kørte med i Hvidovre. Vi kørte stille, sikkert og hensynsfuldt ud af byen. Der gik den over i opvarming som paradekørsel i - for mig - friskt tempo. Opvarmningen blev derefter fri og fik endnu mere bid.

Tid til første interval. Ret nederen for min stedsans, var der en masse ruteanvisninger med både højre-og venstresving. Det fatter jeg bare intet af, når de begynder på. Det blev så toppet med vejnavne. Dér dumpede klubben - det kan jeg ikke bruge.

I dag kørte vi heldigvis i par og inden 4 vo2max'er på 3/3 skulle vi køre "spurt" på en stigning der skulle tage omkring 2 minutter. Den steg progressivt og på et tidspunkt skal jeg på lille klinge. Som det jævnligt sker med de ovaler klinger, så smider den kæden hvis jeg sjusker og det gjorde jeg åbenbart i kampens hede. Desværre får jeg også trådt kæden fast mellem klinge og bagstag og får også snoet den. Måtte sige pænt farvel og konstaterede at jeg var 662 kroner hjemmefra.

Kæden sidder der endnu, omgivet af en masser fnulder som jeg frygter er carbon fra bagstaget. Jeg har endnu ikke samlet mod til at checke om jeg har smadret cyklen eller kun kæden, men forventer det værste. Jeg skel også have fundet en kædeadskiller, da samleleddet naturligvis sidder hvor det ikke kan nås. Tænker jeg lader lortet være til i morgen, hvor jeg forhåbentlig er mere frisk.

Link to comment
Share on other sites

13 timer siden, Gregers TF skrev:

Kæden sidder der endnu, omgivet af en masser fnulder som jeg frygter er carbon fra bagstaget. Jeg har endnu ikke samlet mod til at checke om jeg har smadret cyklen eller kun kæden, men forventer det værste. Jeg skel også have fundet en kædeadskiller, da samleleddet naturligvis sidder hvor det ikke kan nås. Tænker jeg lader lortet være til i morgen, hvor jeg forhåbentlig er mere frisk.

Åh, hvor surt. Håber det bedste, og at rammen er overlevet, så det kun er kæden!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share