Juice er godt imod Alzheimer


Dines
 Share

Recommended Posts

ja nyheden er noget "uheldig".

jeg studerer kommunikation og ofte ser jeg artikler hvor journalister fuldstændig har koblet hjernen fra hvertfald set ud fra et samfundsorienteret synspunkt. i dette tilfælde(som så mange andre) refererer journalisten blot i stedet for at gå lidt i dybden og fx spørge ernæringsuddannede personer hvad denne forskning kan bibringe af viden. De interviewede personer ville sandsynligvis kunne redegøre hvor det ligenetop er juice og ikke også frugt og grønt i almindelighed(som jeg personligt også tror) der kan reducere risikoen for at få alzheimer.

Link to comment
Share on other sites

juice mod alzheimer

Synes det virker som en lettere tåbelig nyhed, hvorfor skal det lige være juice og ikke bare frugt og grønt? Ulempen ved sådan en nyhed er vel at det får en masse folk til at drikke mere juice, der er fyldt med sukker... og det er vist ikke det danskerne mangler mest af i deres kost.

Er der mere sukker i juice end i frugt? Mig bekendt er det de færreste produkter, hvor der tilsættes sukker.

Link to comment
Share on other sites

Er der mere sukker i juice end i frugt? Mig bekendt er det de færreste produkter, hvor der tilsættes sukker.

kcalindholdet i juice er på højde med sodavand, nogle gange faktisk over, men om der er tilsat sukker ved jeg dog ikke(jeg mener ikke det er tilladt at kalde en drik for juice hvis der er andet end frugtsaft).

men et æble(57kcal per 100g) på 150g mætter jo også noget mere(pga fibrene) end et glas juice(ca 50kcal per 100ml) på 200ml.

Link to comment
Share on other sites

Er der noget galt i at kcal fra juice mindsker risikoen for alzheimer? I artiklen fremgår det jo netop at der kun er tale om et glas frugt eller grønsagsjuice.