Meget undervægtig?


AnonymPerson
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Jeg er en dreng på 16, som nu er 184 høj og vejer 55 kg. Jeg føler, at jeg er MEGET tynd. I følge http://www.bmitest.dk/#bmi, ligger min BMI på 16.25... Hvor det normale er "18.5-24.9".

Dog spiser jeg meget. Jeg elsker mad, og spise ofte flere potioner aftensmad. Dog tager jeg overhovedet ikke på. Jeg spiser også ofte fed mad, så det kan vel heller ikke være problemt. Jeg dyrker sport 2 gange om ugen.

Hvad kan skyldes, at jeg vejer så lidt? Træner jeg simpelthen ikke nok?

Link to comment
Share on other sites

Du er seriøst undervægtig ja. Gå til en læge. Snak med nogle professionelle som kan få fat i alle oplysninger de har brug for om dit helbred, før de giver anbefalinger. For med den vægt, er dit helbred ikke noget der skal fuckes med, ved at internetpersoner giver dig forkerte råd baseret på mangelfulde oplysninger.

Link to comment
Share on other sites

Du er seriøst undervægtig ja. Gå til en læge. Snak med nogle professionelle som kan få fat i alle oplysninger de har brug for om dit helbred, før de giver anbefalinger. For med den vægt, er dit helbred ikke noget der skal fuckes med, ved at internetpersoner giver dig forkerte råd baseret på mangelfulde oplysninger.

Skulle vi nu ikke lige...

Både Payam og jeg (listen af mol'ere er formentlig en del længere) var svært undervægtige indtil vi begyndte spise mere mad og løfte vægte.

Edited by salt
Link to comment
Share on other sites

Skulle vi nu ikke lige...

Både Payam og jeg (listen af mol'ere er formentlig en del længere) var svært undervægtige indtil vi begyndte spise mere mad og løfte vægte.

+1

Der er jo ingen grund til at søge læge med mindre dit forhold til mad er sygeligt. Bare begynd at indtage flere kalorier. Det der fik mig sparket i gang i sin tid var at tælle alle mine kalorier for at se hvor lidt jeg egentlig spiste hver dag. Jeg startede på 60kg og vejer nu 96-100kg.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Jeg er en dreng på 16, som nu er 184 høj og vejer 55 kg. Jeg føler, at jeg er MEGET tynd. I følge http://www.bmitest.dk/#bmi, ligger min BMI på 16.25... Hvor det normale er "18.5-24.9".

Dog spiser jeg meget. Jeg elsker mad, og spise ofte flere potioner aftensmad. Dog tager jeg overhovedet ikke på. Jeg spiser også ofte fed mad, så det kan vel heller ikke være problemt. Jeg dyrker sport 2 gange om ugen.

Hvad kan skyldes, at jeg vejer så lidt? Træner jeg simpelthen ikke nok?

Hvilken sport dyrker du? Kun vægttræning vil kunne hjælpe dig med at tage på (måske fraset sumobrydning..). Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Skulle vi nu ikke lige...

Både Payam og jeg (listen af mol'ere er formentlig en del længere) var svært undervægtige indtil vi begyndte spise mere mad og løfte vægte.

Jeg forstår ikke rigtigt. Hvorfor IKKE søge læge?

Sandsynligvis er det bare mere mad, og træning der skal til. Men svær undervægt (som det klart er) kan skyldes mange ting, og et helt simpelt lægetjek for det tager ikke meget tid - og vil sandsynligvis resultere i "spis noget større potioner, og flere af dem, og træn fornuftigt". Men der kan også sagtens være noget reelt galt.

Jeg forstår vitterligt ikke denne her ide om at det er en dårlig ide at søge læge?

Edited by Ul C.
Link to comment
Share on other sites

Hvis det nu ikke drejede sig om en dreng på 16, så ja. Men en tynd dreng på 16 år, er ikke noget særsyn, så det er altovervejende sandsynligt, at han er normal. Og derfor ikke skal sygeliggøres.

Hvis han reelt implementerede en højkaloriekost og et fornuftigt træningsprogram, som han virkelig knokler med og SÅ ikke tager på, så kan vi tale om at tage til lægen.

Link to comment
Share on other sites

Mere af det du spiser normalt og flere gange om dagen. En stor skål havregryn med mælk til morgenmad, 6 stykker rygbrød til frokost, en ekstra tallerken af mors mad til aften osv.

Mange svømmere styrketræner ved siden af deres svømning. Det giver dig større muskler og er med til at gøre dig til en bedre svømmer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share