Træningsmåltid


Kasper P
 Share

Recommended Posts

Hey.

Jeg håber der er nogen der har lidt forstand på de tmed at spise før og efter træning. Jeg går ikke så meget op i det med kosten, andet end at spise sundt og varieret. Men tænker ikke på kalorier proteiner osv osv

Jeg har i langt tid trænet om morgen, men er nu begyndt at gøre det efter aftensmaden. Jeg får aftensmad på arbejdet kl 17, og træner lige umiddelbart efter. Og kan mærke meget mere energi, end da jeg træner om morgenen.

Indtil videre har jeg nøjes med aftensmad, træne og så er det det. Ikke noget spisen efter træning, da jeg jo lige har spist. Men man læser hele tiden at det er supervigtigt at spise efter træning.

Så mit spørgsmål er: Kan jeg nøjes med at spise lige før træning, når det nu er et større måltid?

Det skal lige siges at jeg træner ikke for at blive større. Jeg træner calidthenic (avanceret kropsvægttræning) go sundhedens skyld

Link to comment
Share on other sites

Det korte svar er "ja", du kan godt nøjes med at spise før træning, så længe din kost er varieret og nærende set over hele dagen. Du vil sikkert med tiden høre folk snakke om ekstra forhøjet proteinsyntese lige efter træning, window of opportunity eller lign. Der findes rigtig meget pseudovidenskab og brosciense omkring emnet og meget få endegyldige sandheder.

Så længe du træner for sundhedens skyld uden de store ambitioner om elitesports-niveau, er det rigtig fint bare at spise sundt og varierende set over 24 timer. Hvor mange måltider og timingen af de enkelte måltider er ikke så stor en faktor, som nogle gerne vil gøre det til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share