Styrketræning og Yoga/Stræk


nifma
 Share

Recommended Posts

Hej Alle,

Havde en lang snak (eller dvs han var den type der talte meget og jeg lyttede eftersom manden ikke ville knytte sylten)

Moralen var at forskellige forsøg har vist at der er meget skidt for muskelvækst og restitutionen hvis man laver strækøvelser/yoga dagen efter man har trænet, det skulle ifølge ham stort set negere effekten af træningen.

Det har jeg aldrig nogensinde hørt om er der nogen der har hørt om det evt kan smide et link til en artikel? Ikke fordi jeg ligefrem er Yoga ekspert, men smidighed er jo en rimelig naturlig del af min kampsportstræning.

Link to comment
Share on other sites

Udstrækning er generelt positivt. Har ikke lige tid til at finde undersøgelser, men her er lidt http://www.defrancostraining.com/articles/38-articles/59-the-stretching-roundtable-1.html

Udstrækning af visse muskler kan gøre dig mindre stærk i korte perioder. Fx er det ikke smart at strække brystmusklerne lige inden du skal maxe i bænkpres, da musklen mister noget af sin elasticetet, men derfra og til det, du nævner er der langt.

Der er skrevet en masse om ustrækning herinde. Prøv at søge på det.

Link to comment
Share on other sites

Derimod kunne jeg godt tænke mig at høre, om fysisk hård yoga (power yoga, vinyasa, astanga, bikram) kan have en negativ effekt på henholdsvis masse- og styrkegains? ...hvis vi nu siger, at scenariet er styrketræning først på dagen og yoga senere på dagen.

Man kan selvfølgelig sørge for at æde i masse i mellem, men vil styrkebelastningen (og dermed den manglende hvile) fra yoga have en negativ effekt?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share