Instruktør udannelse indenfor spinning/bodybike Jylland


tgdk11
 Share

Recommended Posts

Jeg vil gerne igang som instruktør, men umiddelbart har jeg svært ved at overskue alle de mange uddannelser der findes inden for spinning/body bike.

Mine krav:

Det skal være i jylland (gerne i nærheden af Horsens)

Det skal kunne kombineres med fuldtidsjob

Alle gode råd er interessante.

Derudover søger jeg materiale om teori indenfor spinning.

Jeg har 3/4 års erfaring med spinning, og kører på et forholdsvist højt niveau. Jeg har en rigtig god musikforståelse, og en stor naturlig interesse for at undervise og motiverer.

Håber at nogen kan hjælpe.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gerne igang som instruktør, men umiddelbart har jeg svært ved at overskue alle de mange uddannelser der findes inden for spinning/body bike.

Mine krav:

Det skal være i jylland (gerne i nærheden af Horsens)

Det skal kunne kombineres med fuldtidsjob

Alle gode råd er interessante.

Derudover søger jeg materiale om teori indenfor spinning.

Jeg har 3/4 års erfaring med spinning, og kører på et forholdsvist højt niveau. Jeg har en rigtig god musikforståelse, og en stor naturlig interesse for at undervise og motiverer.

Håber at nogen kan hjælpe.

KOntakt FW...

Link to comment
Share on other sites

Instruktørskolen i Århus (samarbejder med Fitness DK) har en instruktøruddannelse, hvor man kan tage dele af uddannelsen i Århus. Er ikke sikker på, at selve spinning-delen ligger i århus, men grunduddannelsen gør. Se mere på:

http://www.instruktoerskolen.dk/

Jeg ved også at fitness world uddanner deres egne instruktører, men synes personligt, at deres uddannelser er lige korte nok. Så hvis du gerne vil have en grundigere uddannelse i anatomi, træningsteori osv, kan du jo tage grunduddannelsen til instruktør hos Instruktørskolen..

Jeg er selv i gang med at læse til fitnessinstruktør hos At Work skolen, hvor anatomi og fysiologi-delen læses på nettet og den praktiske del undervises i Århus. Jeg er godt tilfreds indtil videre, vores underviser er meget kompetent og det er spændende stof. Du kan læse om At Work på http://www.atwork.dk/

Held og lykke med planerne. Der er altid brug for en dygtig spinning-instruktør, for der er ikke noget værre end at sidde til en time med en dårlig instruktør. Så er der langt igen :o)

Link to comment
Share on other sites

Instruktørskolen i Århus (samarbejder med Fitness DK) har en instruktøruddannelse, hvor man kan tage dele af uddannelsen i Århus. Er ikke sikker på, at selve spinning-delen ligger i århus, men grunduddannelsen gør. Se mere på:

http://www.instruktoerskolen.dk/

Jeg ved også at fitness world uddanner deres egne instruktører, men synes personligt, at deres uddannelser er lige korte nok. Så hvis du gerne vil have en grundigere uddannelse i anatomi, træningsteori osv, kan du jo tage grunduddannelsen til instruktør hos Instruktørskolen..

Instruktørskolens spinninguddannelse tager 3 uger (weekender). FWs bodybikeuddannelse tager 3 uger (weekender).

Link to comment
Share on other sites

Instruktørskolens spinninguddannelse tager 3 uger (weekender). FWs bodybikeuddannelse tager 3 uger (weekender).

Har ikke kigget specifikt på uddannelsen for bodybike-instr. så jeg var for hurtigt ude :bigsmile:

Til gengæld kræver instruktørskolen, at du har et grundkursus i fysiologi, anatomi og træningsteori, inden du tager deres andre uddannelser. Så vidt jeg husker, er der ikke krav om forkundskaber hos FW. (Men jeg vil da ikke lægge hovedet på blokken i den forbindelse :smile: )

Grunden til min tidligere udtalelse er, at jeg har set FW reklamere for uddannelse af yoga-instruktører på ca 5 uger, hvor der ikke kræves forkundskaber. Har selv dyrket yoga, og vil påstå, at 5 uger er alt for lidt tid til at lære at blive instruktør...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej begge.

Først og fremmest har jeg været i kontakt med FW men umiddelbart kommer der ikke flere instruktørhold i 2010, da de har kørt et i januar og et i februar. Så det er desværre ikke pt. En mulighed.

I forhold til instruktørskolen har jeg også kigget på det, men syntes det bliver Extremt dyrt. Specielt fordi grundkursus ikke er en del af selve kurset.

Link to comment
Share on other sites

FWs bodybikeuddannelse tager 3 uger (weekender).

Skal vi prøve at sige 5 weekender (fre., lør., søn.) og 70 timer i alt, inkl. eksamen!

Har ikke kigget specifikt på uddannelsen for bodybike-instr. så jeg var for hurtigt ude :bigsmile:

Til gengæld kræver instruktørskolen, at du har et grundkursus i fysiologi, anatomi og træningsteori, inden du tager deres andre uddannelser. Så vidt jeg husker, er der ikke krav om forkundskaber hos FW. (Men jeg vil da ikke lægge hovedet på blokken i den forbindelse :smile: )

Grunden til min tidligere udtalelse er, at jeg har set FW reklamere for uddannelse af yoga-instruktører på ca 5 uger, hvor der ikke kræves forkundskaber. Har selv dyrket yoga, og vil påstå, at 5 uger er alt for lidt tid til at lære at blive instruktør...

FW kræver ingen særlige forkundskaber. Jeg kan forestille mig, at med et Basis Kursus på 31 timer + 30 timer på Cykel Instruktør gennem Instruktørskolen, at vi lander nogenlunde samme sted. Prismæssigt, er der dog MEGET stor forskel, men her ser jeg også mere FW uddannelsen, som en intern uddannelse.

Der er ikke nogen som bliver instruktører på 5 uger, uanset pris etc. Se på det som med et kørekort, hvor du også først bliver en dygtig bilist efter mange timer bag rettet, og det kan tage lang tid for nogen.

Man kan vel altid ønske sig, at uddannelserne bliver længere, og mere omfattende, men personligt tror jeg ikke det vil gøre instruktører meget bedre. Der ER naturligvis nogle basale anatomiske og fysiologiske teorier man skal kunne og forstå, men det handler også meget om selve rollen som instruktør, og at kunne formidle budskabet og trænge igennem til "Hr. og Fru DK" (hader det udtryk :tongue: )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share