Grøn(lig) urin


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Jeg er med på at det skyldes proteinstoffer. Men kan man konkludere om man enten

har trænet sig til en stor proteinnedbrydning og der er det som skylles ud

eller

blot har indtaget mere protein end kroppen lige gad have?

Eller vil begge dele give samme visuelle resultat?

Kost og træningsmæssigt har jeg altid sammenfald men det kunne jo være at man kunne udlede noget :wink:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Protein udskilles kun gennem urin hvis du har et virkelig forhøjet blodtryk, eller skader i nyrerne. Det vil ses som skummende urin.

Grønlig farvning af urin er oftest pga. asparges (og de er jo på vej lige i denne tid) og/eller bestemte medikamenter.

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg absolut ikke ekspert på området, men lige for, at folk, der læser tråden ikke panikker, så mener jeg helt sikkert, at proteinstoffer kan udskilles igennem urinen af ganske fredelige årsager. F.eks. efter meget hård fysisk anstrængelse.

..den med asparges, kan jeg skrive under på. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jo, måske nok under træning. Det ville nok ske hvis man holder vejret under en styrkeøvelse i forsøget på at præstere meget. Det giver et midlertidligt kunstigt øget blodtryk, og derved kan proteinerne vel nok presses ud i nyrerne i den tid.

Selvfølgelig skummer det når man står op og pisser 1 meter ned i kummen :P

Link to comment
Share on other sites

Jo, måske nok under træning. Det ville nok ske hvis man holder vejret under en styrkeøvelse i forsøget på at præstere meget. Det giver et midlertidligt kunstigt øget blodtryk, og derved kan proteinerne vel nok presses ud i nyrerne i den tid.

Selvfølgelig skummer det når man står op og pisser 1 meter ned i kummen :P

Hvis den er så kort budre du sætte dig på knæ.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share