SugarCake


SugarCake
 Share

Recommended Posts

Ah ok, ja jeg må godt læse din log. :) Og nu, en dårlig (i KRFs øjne) rapport:

Mandag

Kun lidt løbe, 3 km. Jeg var ikke på humør så jeg løbte hurtigt men ikke sa langt.

Tirsdag:

Svømme i havet. 15c varmt.

Onsdag:

Hurtigmarsch med 5-7kg rygsæk og støvler

10km

1h 5 min

27 grader og skovsterræn (stille luft og 25% sol. fucking a)

Heartrate gennemsnitt: 170 (!!!!)

Dette var nok min hårdeste tur i år. Jeg har sagt det flere ganger, men det er fordi jeg laver hårdere og hårdere træning... :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Kajak

4 h (stille og roligt)

p7270216.jpg

Lørdag

Styrketræning bænk, mave, hyperextensions m vægt.

(4 set bænk 100x5x3, 90x8, 15-20 set mave og ryg)

Søndag

March

14,75km

24kg rygsæk +1 liter vand, almindelige støvler.

Interval-march i 500m bakke, 10 reps og en ekstra mini-bakke som afslut.

2h 45 min

march10int20120729.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Løbe

5km terræn-fartlek. mange bakker!

Hr-avg: 160 bpm

Styrketræning

Chin-ups

8, 8, 6 (fail 6)+3pullups, 4, 4

90 sek rest

Lying row

50 x 8 wide

60 x 5 wide

70 x 5

70 x 5

75 x 3

75 x 3

50 x 8 wide

Shrugs

60x15

80x12

90x12

90x12

90x12

Mave

4 set statisk

Hyperext

3 set mange reps + statisk

Gunz

8 set

Link to comment
Share on other sites

Fandme godt at se at skruen bliver holdt i vandet.

Du bliver glad for at have arbejdet med kombinationen imellem løb og march. Lige præcis dét trækker tænder ud i uge 44.

Men du er heldigvis "godt gående" så der har du en god force, da rigtig meget af tiden bliver brugt på at gå. Så er det bare at hænge i under de 3 løb der er.

Jeg er sgu lidt misundelig på dig, at du skal på den iår. Ville gerne være med!

Link to comment
Share on other sites

God vægt i sækken - Hvordan reagerede du på så meget? Og hvor hårdt var "Tærrenet"? :bigsmile:

Det var vægt-PR! Det er mange mange bakker, men det er en sti. Så det er måske 6.5 af 10? :hippy: :)

Rigtig god tung træningsmarch! Hvad sagde hovedet til de tunge kg omkring halvejs?

Haha, hovedet sagde "det er nok en bedre idea med 5km den neste gang, så jeg ikke får skader. men nu når jeg er ude på 10km-tur så må jeg gå mine 10km." Den neste gang bliver det kun 5-7km. Det er nok mere optimal træning! Men jeg kan godt lide når det begynder at føles, men er sgu masochist. Hehe :shutup3:

Fandme godt at se at skruen bliver holdt i vandet.

Du bliver glad for at have arbejdet med kombinationen imellem løb og march. Lige præcis dét trækker tænder ud i uge 44.

Men du er heldigvis "godt gående" så der har du en god force, da rigtig meget af tiden bliver brugt på at gå. Så er det bare at hænge i under de 3 løb der er.

Jeg er sgu lidt misundelig på dig, at du skal på den iår. Ville gerne være med!

Thx mate. :)

Jeg må godt sige at min angst til testerne er stor. Og det er godt. Hvis man føler angst langt før "game day" så er man motiveret. Og så vil man arbejde lidt hårdere hver gang man har støvlene på.

Og ja, det er lidt ærgeligt at du ikke laver testene i år!

Link to comment
Share on other sites

Interesting!!!

Sådan!

Onsdag

March-intervaltræning

2h 8 min inkl transport dit og hjem (hurtigmarch)

8 bakke-intervaller, ca 4.30-5 min per interval

march8intv.jpg

20kg rygsæk

Mine tunge støvler (1200 gram st)

Søndag

March

14,75km

24kg rygsæk +1 liter vand, almindelige støvler.

Interval-march i 500m bakke, 10 reps og en ekstra mini-bakke som afslut.

2h 45 min

march10int20120729.jpg

Den neste gang er det interval-march med mine tunge støvler.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Styrketræning

Chin-ups

10

10

og 3 set med mixed grip, 5-7 reps

Lying row med kropsvægt

4 set, 6-10 reps

Core-træning:

Sidebridge: 65/65, 50/50, 45/45, 35/35+10kg, 45/45, 30/30

Hyperextensions 15kgx10x2 (vægt bag hovedet)

Hyperextensions high-reps: 2 set

Mave: 5 set

Mave high-reps: 2 set

Idag har jeg sendt papirene til Frømandskorpset. :bigsmile: Og imorgen er det ferie i grækenland, er hjemme den 17e aug.

Jeg vil træne meget svømming, core-styrke og lidt interval-løbe på ferien, men jeg kommer ikke lave nogen march etc. Men det er fint nok. Det er godt med lidt restitusion. Har varet på march mange ganger de sidste uger. Når jeg er hjemme så er det 1 uges træning og sen er det cooper-test igen. Og jeg tror godt jeg kommer løbe 3000+.

Edited by SugarCake
Link to comment
Share on other sites

Idag har jeg sendt papirene til Frømandskorpset. :bigsmile:

Held & lykke, når det går løs! - Og god ferie! :bigsmile:

Du skriver "high-rep mave" - Hvad dækker det over? Og hvorfor vælger du kombinationen af Høje reps til maveøvelser?

Link to comment
Share on other sites

Held & lykke, når det går løs! - Og god ferie! :bigsmile:

Du skriver "high-rep mave" - Hvad dækker det over? Og hvorfor vælger du kombinationen af Høje reps til maveøvelser?

Takk!

Jeg laver high-reps så jeg er lidt mer udholden i maven, så jeg har en god statisk styrke og har lidt nytte av styrketræningen på lange marchturer etc. Og de almindelige set (5 idag) er for styrke og byggning, med 5-10 reps og tung vægt.

Idag var high-repsen langsomme benløft på gulvet med ca 20-30 reps.

:)

Link to comment
Share on other sites

Takk!

Jeg laver high-reps så jeg er lidt mer udholden i maven, så jeg har en god statisk styrke og har lidt nytte av styrketræningen på lange marchturer etc. Og de almindelige set (5 idag) er for styrke og byggning, med 5-10 reps og tung vægt.

Idag var high-repsen langsomme benløft på gulvet med ca 20-30 reps.

:)

Tjek, tjek - High-rep Maveøvelser tror jeg vil gavne dig under optagelses prøven, men de er simpelthen elendige af hensyn til det såkaldte "Core-styrke", Alt over 8 gentagelser (Undtagen self, hvis man prøver at gannemføre et kurses der kræver det) Er efter min overevisning spildt arbejde!

Men klø på!

Hvis du mangler en virkelig god styrkeøvelse til maven - så søg på 'Full Contact Twist' (hvis der er en fyr der hedder Pavel Tsatsoulini som viser det, så ved han hvad han snakker om.) Det er utvivlsomt en øvelse som kan bruges i mange aktiviteter. :bigsmile:

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tjek, tjek - High-rep Maveøvelser tror jeg vil gavne dig under optagelses prøven, men de er simpelthen elendige af hensyn til det såkaldte "Core-styrke", Alt over 8 gentagelser (Undtagen self, hvis man prøver at gannemføre et kurses der kræver det) Er efter min overevisning spildt arbejde!

Men klø på!

Hvis du mangler en virkelig god styrkeøvelse til maven - så søg på 'Full Contact Twist' (hvis der er en fyr der hedder Pavel Tsatsoulini som viser det, så ved han hvad han snakker om.) Det er utvivlsomt en øvelse som kan bruges i mange aktiviteter. :bigsmile:

Ja det er måske ikke så godt til muskelbygning med mange reps, men det er sgu som med anden styrketræning; lave reps til styrke, høje reps til udholdenhed.

Jeg har prøvet twistsen, men har ikke lavet dem på lang tid. Den neste gang jeg træner mave så vil jeg bruge øvelsen! :)

Ja held og lykke med det, og rigtig god ferie :bigsmile: Husk nu også at slappe lidt af på ferien :icecream:

Takk :), ja jeg slappede af og lavede kun svømming og lidt core-træning (statisk). Det var en nice uge.

Idag har jeg trænet;

Lørdag

Styrke

Chin-ups

8 reps - 5 set

Lying row

4 set

Løbe coopers 12 min

3000m (+100m!)

Efter 1 uges pause synes jeg det er godt, da kan jeg sgu godt er på en OK niveau trods at jeg ikke er i 100% form! Den neste gang er det uden problemer 3100m+ !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share