Ansøgning til Frømandskorpset


 Share

Recommended Posts

Hej søde mennesker

Lige som så mange andre herinde går jeg med tanken om, at søge optagelse i frømandskorpset. Nu er jeg forholdsvis ny på MOL, men det virker som et forum hvor man kan spørge om andre ting end træningen, hvilket er grunden til at jeg laver dette indlæg.

Jeg har planer om at søge ind til optagelse til frømandskorpset i 2014, hvormed jeg har lidt mere end et år til at træne mig op. Jeg føler mig forholdsvis sikker på de fysiske krav der stilles til optagelsesprøven og er dermed ikke grunden til at jeg skriver her.

Det jeg undrer mig over, og som jeg ville spørge jer om, er hvordan Rekrutteringen adskiller den ene ansøger fra den anden når man søger om optagelse i frømandskorpset? Som jeg ser det er det eneste punkt hvori man kan skille sig ud på, i sin ansøgning, er der hvor man skal skrive om sin motivation for at søge ind i korpset. Men kan det virkelig passe, at det er den eneste måde at skille sig ud fra mængden af ansøgere på?

Herudover skal man selvfølgelig vedlægge eksamensbeviser, svendebreve, anbefalinger mm. som sikkert også har lidt at sige, men som i mine øjne ikke burde have den helt store betydning for om man er kvalificeret til en optagelsesprøve eller ej.

Jeg har ingen militær erfaring og har dermed heller ikke været værnepligtig (trak frinummer). Forsvarets Rekruttering har altså ingen information om mig pånær de informationer de fik omkring mig, da jeg var til session. Det vil sige det eneste de umiddelbart kan bedømme mig på er den fjerdedel af en side i ansøgningen hvori jeg beskriver min motivation for at søge ind i korpset.

Nu skiller Frømandskorpset sig jo ud fra de andre specialstyrker ved at de ikke kræver nogen militær erfaring for at søge ind. Og af det jeg har læst hidtil, på nettet og i bøger, omkring korpset er andelen af ansøgere af min "type" forholdsvis stor. Ved ansøgere, som har en eller anden form for militær baggrund har Rekrutteringen et forholdsvis større grundlag for at sortere i disse ansøgninger. Men ved ansøgninger af min "type", vælger Rekrutteringen så bare ud fra hvilken en "motivationstale" der nu engang er bedst formuleret?

Håber der er nogen kan give mig en lille "åbenbaring" omkring dette eller en konstruktiv kommentar:)

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Så vidt jeg ved bliver størstedelen af ansøgerne inviteret til antagelsesprøve.

Som du sikkert er bekendt med skal man klare core+ test niveau 4 og Cooper løbetest.

Ydermere skal du til psykolog samtale og hvis du klarer denne tilfredstillende kommer man givetvis videre til optagelsesprøven.

Psykolog samtalen er altså enormt vigtig fordi ansøgers modenhed og motivation vurderes heraf.

Håber det hjalp

VH

Jenshh

Link to comment
Share on other sites

Hej

Så vidt jeg ved bliver størstedelen af ansøgerne inviteret til antagelsesprøve.

Som du sikkert er bekendt med skal man klare core+ test niveau 4 og Cooper løbetest.

Ydermere skal du til psykolog samtale og hvis du klarer denne tilfredstillende kommer man givetvis videre til optagelsesprøven.

Psykolog samtalen er altså enormt vigtig fordi ansøgers modenhed og motivation vurderes heraf.

Håber det hjalp

VH

Jenshh

Det gjorde det helt bestemt. Tak for svaret. Så, som jeg kan forstå på dig kommer de fleste ansøgere ind til antagelsesprøven hvorfra udskillelsesprocessen begynder, som følge af denne. Synes nemlig bare ikke jeg har været istand til, at finde noget information omkring dette, nogle steder:)

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan desværre ikke svare på dit spørgsmål, men........

....Det er godt nok en stor mundfuld at kaste sig ud i som fuldstændig grøn!

Jeg er ikke uenig. Det er en stor mundfuld:) Er dog noget jeg har tænkt på i lang tid, og har besluttet for mig at give det et forsøg, trods de hårde odds. Men jeg har nu også indtryk af, at når man nu kan søge ind i korpset, uden militær baggrund, at der også er en grund til dette. Muligvis (jeg er ikke sikker) fordi de søger en bestemt type person og måske ikke så meget de ting man nu engang har lært gennem diverse år i militæret.

Dermed ikke sagt, at det ikke er en fordel at have prøvet, at være i det militæret på den ene eller anden måde.

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg ikke et indgående kendskab til FKP, men jeg kunne forestille mig, det at kunne søge uden militær erfaring, er noget der bliver ændret i fremtiden. Det er vist uhyre sjælden, at disse ansøgere kommer hele vejen igennem. JGK har f.eks. ændret kravet til minimum HRU, fordi de mener HBU simpelthen er for lidt militær erfaring til at søge ind til et elitekorps.

Jeg vil råde dig til som absolut minimum at søge ind i hjemmeværnet, så du kan nå at få deres basisuddannelse (tager 4 uger i sommerferien). Lige nu søger du ind i et militær elitekorps uden at vide hvad det indebære overhovedet. Jeg garantere dig for, du kommer til at ligne et klovn det første stykke tid, fordi du ikke aner basale ting som eksercits, formationer, ild og bevægelse m.v.

Held og lykke ellers!

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg ved fra en ven, der har været igennem, starter man helt fra HBU-niveau med indlæringen, da de fleste kommer fra det civile. Det er f.eks. noget, der ikke blev gjort i min HRU; her blev alt udført i en formodet "De har allesammen lige været hubbere" mentalitet. Men erfaring er altid godt. Uanset om man vil det eller ej, så er det til tider også neder at være regulær soldat. Det er også vådt, forpustende osv., men i eliten er der ikke nogen undskyldninger. Der præsterer du altid til det yderste... Hvis altså jeg skal tro på min ven. Det er måske bedre at indse måske allerede fra HBUen, at det at være soldat ikke er så interessant for dig, eller at du elsker det, og så er det, at du kan drage fra erfaringer selv fra HBUen. - ikke at jeg vil stoppe dig, så der kommer da også et held og lykke her fra!

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg ikke et indgående kendskab til FKP, men jeg kunne forestille mig, det at kunne søge uden militær erfaring, er noget der bliver ændret i fremtiden. Det er vist uhyre sjælden, at disse ansøgere kommer hele vejen igennem. JGK har f.eks. ændret kravet til minimum HRU, fordi de mener HBU simpelthen er for lidt militær erfaring til at søge ind til et elitekorps.

Jeg vil råde dig til som absolut minimum at søge ind i hjemmeværnet, så du kan nå at få deres basisuddannelse (tager 4 uger i sommerferien). Lige nu søger du ind i et militær elitekorps uden at vide hvad det indebære overhovedet. Jeg garantere dig for, du kommer til at ligne et klovn det første stykke tid, fordi du ikke aner basale ting som eksercits, formationer, ild og bevægelse m.v.

Held og lykke ellers!

Nu har jeg ikke et indgående kendskab til FKP, men jeg kunne forestille mig, det at kunne søge uden militær erfaring, er noget der bliver ændret i fremtiden. Det er vist uhyre sjælden, at disse ansøgere kommer hele vejen igennem. JGK har f.eks. ændret kravet til minimum HRU, fordi de mener HBU simpelthen er for lidt militær erfaring til at søge ind til et elitekorps.

Jeg vil råde dig til som absolut minimum at søge ind i hjemmeværnet, så du kan nå at få deres basisuddannelse (tager 4 uger i sommerferien). Lige nu søger du ind i et militær elitekorps uden at vide hvad det indebære overhovedet. Jeg garantere dig for, du kommer til at ligne et klovn det første stykke tid, fordi du ikke aner basale ting som eksercits, formationer, ild og bevægelse m.v.

Held og lykke ellers!

Jo tak:)

Nu kender jeg ikke til beståelsesprocenten for personer der ikke har været værnepligtige. Men den er, som du siger, sikkert ikke høj. Det giver selvfølgelig også mening, at det er langt færre personer med civil baggrund der kommer igennem uddannelsen, da andelen af disse personer der søger ind, er en hel del lavere end dem med en eller anden form for militær baggrund. Dertil er frafaldet blandt de ”civile” nok også større da de har en langt mindre kendskab til det militære miljø, sammenlignet med dem der har en militær baggrund, hvormed risikoen for at blive negativt overrasket også må være større.

Men uddannelsen til frømand indeholder basisuddannelsen, hvilket jeg går ud fra også er grunden til at personer uden militær baggrund kan søge ind.

Og hvis det er, at jeg kommer ind, så betyder det for mig egentlig ikke det store om jeg ligner en klovn i starten, pga. jeg ikke kan de samme ting, som personen der står ved min side, i kraft af at han har flere års militær erfaring. For da der i uddannelsen er integreret en basisuddannelse, er jeg da af den tro, at man nok skal få lært de ting.

Men selvfølgelig, jo mere man kender til det på forhånd jo bedre, og jeg vil da helt klart undersøge den basisuddannelse i hjemmeværnet, som du omtaler, nærmere:)

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg ved fra en ven, der har været igennem, starter man helt fra HBU-niveau med indlæringen, da de fleste kommer fra det civile. Det er f.eks. noget, der ikke blev gjort i min HRU; her blev alt udført i en formodet "De har allesammen lige været hubbere" mentalitet. Men erfaring er altid godt. Uanset om man vil det eller ej, så er det til tider også neder at være regulær soldat. Det er også vådt, forpustende osv., men i eliten er der ikke nogen undskyldninger. Der præsterer du altid til det yderste... Hvis altså jeg skal tro på min ven. Det er måske bedre at indse måske allerede fra HBUen, at det at være soldat ikke er så interessant for dig, eller at du elsker det, og så er det, at du kan drage fra erfaringer selv fra HBUen. - ikke at jeg vil stoppe dig, så der kommer da også et held og lykke her fra!

Jo tak

Var meget godt at få at vide, hvis det altså er sandt;) Er enig i, at det optimale nok ville være at tage vejen gennem en basisuddannelse først og måske også en HRU, for netop at få et kendskab til det militære liv. Men har lidt sat mig for at det skal være nu jeg skal prøve det af, da det passer ind i mit liv på nuværende tidspunkt. Og hvis jeg fejler, ja så er det det. Så har jeg fået afklaret, at jeg nok ikke var den rette person til det alligevel. Og hvis jeg klare den, så fedt fedt. Er som sagt noget jeg har tænkt på i rigtig lang tid, og jeg vil hellere prøve og så fejle frem for at leve med tvivlen.

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Hej Peter.

Jeg syntes at du skal give den et skud. Og ikke lytte så meget til ansigsløse folk på et internet forum.

Uddannelsen er sammensat så du ikke behøver en militær baggrund.

Det viser sig at "civile" bliver lige så gode frømænd som dem med en militær karriere.

Ja frafaldet er større, men det er bla i kraft af at folk ikke aner hvad det vil sige at være kold, træt og mast uden udsigt til at det bliver bedre.

Rekrutteringen bruger din ansøgning til at fastslå om du opfylder minimums kravene. Og gør du det bliver du indkaldt til en ansættelses prøve hvor du skal igennem diverse fysiske og boglige prøver.

Bla skal du udfylde psykolog spørgeskemaer og til en psykolog samtale.

Tilsidst kommer du til en kommision hvor repræsentanter fra frømandskorpset, psykologer og forsvarets rekruttering bedømmer om DU er noget for korpset.

Hvis du er dét så kommer du videre til den egentlige optagelsesprøve... Og der har folk en tendens til at sortere sig selv fra.

God vind.

Link to comment
Share on other sites

Hej Peter.

Jeg syntes at du skal give den et skud. Og ikke lytte så meget til ansigsløse folk på et internet forum.

Uddannelsen er sammensat så du ikke behøver en militær baggrund.

Det viser sig at "civile" bliver lige så gode frømænd som dem med en militær karriere.

Ja frafaldet er større, men det er bla i kraft af at folk ikke aner hvad det vil sige at være kold, træt og mast uden udsigt til at det bliver bedre.

Rekrutteringen bruger din ansøgning til at fastslå om du opfylder minimums kravene. Og gør du det bliver du indkaldt til en ansættelses prøve hvor du skal igennem diverse fysiske og boglige prøver.

Bla skal du udfylde psykolog spørgeskemaer og til en psykolog samtale.

Tilsidst kommer du til en kommision hvor repræsentanter fra frømandskorpset, psykologer og forsvarets rekruttering bedømmer om DU er noget for korpset.

Hvis du er dét så kommer du videre til den egentlige optagelsesprøve... Og der har folk en tendens til at sortere sig selv fra.

God vind.

Tak for kommentaren

Kort og præcist:) Har også lidt været min tankegang omkring typen af ansøgere til uddannelsen.

Jeg takker for støtten.

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Hej Peter.

Jeg syntes at du skal give den et skud. Og ikke lytte så meget til ansigsløse folk på et internet forum.

Uddannelsen er sammensat så du ikke behøver en militær baggrund.

Det viser sig at "civile" bliver lige så gode frømænd som dem med en militær karriere.

Ja frafaldet er større, men det er bla i kraft af at folk ikke aner hvad det vil sige at være kold, træt og mast uden udsigt til at det bliver bedre.

Rekrutteringen bruger din ansøgning til at fastslå om du opfylder minimums kravene. Og gør du det bliver du indkaldt til en ansættelses prøve hvor du skal igennem diverse fysiske og boglige prøver.

Bla skal du udfylde psykolog spørgeskemaer og til en psykolog samtale.

Tilsidst kommer du til en kommision hvor repræsentanter fra frømandskorpset, psykologer og forsvarets rekruttering bedømmer om DU er noget for korpset.

Hvis du er dét så kommer du videre til den egentlige optagelsesprøve... Og der har folk en tendens til at sortere sig selv fra.

God vind.

Kan sagtens følge din pointe, men hvis det vitterligt er ens store drøm og mål at komme ind til FKP, hvorfor så ikke være bedst mulig forberedt?

Link to comment
Share on other sites

Kan sagtens følge din pointe, men hvis det vitterligt er ens store drøm og mål at komme ind til FKP, hvorfor så ikke være bedst mulig forberedt?

Jeg er ikke sikker på hvilken forberedelse du mener trådstarter skal gøre sig?

Nu har FKP de sidste mange år søgt folk uden militær baggrund. Det havde de nok ikke gjort hvis de "civile" ikke kunne leve op til kravene.

Men nu spurgte trådstarter om hvorvidt de skelnede imellem de forskellige ansøgere, og ikke om han burde søge eller ej.

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Men nu spurgte trådstarter om hvorvidt de skelnede imellem de forskellige ansøgere, og ikke om han burde søge eller ej.

Hvilket vi umuligt kan svare på, da jeg ikke går ud fra nogen af os sidder i udvalgskomitéen.

Jeg er ikke sikker på hvilken forberedelse du mener trådstarter skal gøre sig?

Militærerfaring på den ene eller anden anden måde.

Link to comment
Share on other sites

Nu skiller Frømandskorpset sig jo ud fra de andre specialstyrker ved at de ikke kræver nogen militær erfaring for at søge ind. Og af det jeg har læst hidtil, på nettet og i bøger, omkring korpset er andelen af ansøgere af min "type" forholdsvis stor.

Hej Peterpan271617

Kast dig bare ud i det, og få sendt den ansøgning afsted, hvis du ellers er fysisk forberedt, og mindst lige så vigtigt: Afklaret med at denne uddannelse komme til at gøre ondt, og du kommer til at fejle - rejse dig op - fejle - rejse dig op mindst tusinde gange ... præcis som alle andre ansøgere.

Pyt med hvad alle andre tænker og mener, hvis du selv er klar på udfordringen, så er deres dør åben. FKP har en lang tradition for, at tage ansøgere ind uden militær baggrund, og det ville de ikke blive ved med, hvis ikke det var en succes. Heldigvis er uddannelsen skruet sådan sammen, at du skal yde dit bedste ud fra de forudsætninger du har. Og her kommer et TÆNKT eksempel: så hvis du og en fastansat soldat med 5 års erfaring søgte ind og startede samtidig, og i begge fejlede under fx. en orienteringsmarch, ja så kan du være sikker på, at soldaten med de 5 års erfaring ville have fejlet mere end dig, og derved skulle bevise mere på næste orienteringsmarch.

Du kan sikkert kan nævne en masse ulemper ved ikke at have den baggrund, så kan jeg også nævne en masse fordele. En af de allerstørste fordele, er, at ansøgren uden militær baggrund bare vælter derudaf gennem alle udfordringerne og pinslerne, og ikke opdager det kaos han er midt i (m/k) før end det hele er overstået.

Dem med militær baggrund derimod, kan nogle gange regne belastningen og "røv turen" ud på forhånd, og derved bliver udfordringen uoverskuelig (+ man er våd og kold) og så melder nogle simpelthen fra.

Og det med småt: selvfølgelig er det en fordel, at kunne det hele eller det halve på forhånd. Så hvis du har det bedst sådan, så må du bare justere din plan

/God træning

Martin

http://operatorslab.blogspot.dk

Link to comment
Share on other sites

Kære Peterpan271617

Militærefaring kan på mange områder være et plus, jeg kan ikke se nogle steder at det skulle kunne blive til et minus. Men de er ligeglade med dine 5 års militærerfaring, DM i orienteringsløb eller mangel på andet, hvis du fejler. For inden du bliver sendt af sted, bliver du lært i orientering.

Af gennemgå et grundforløb i HBU eller hjemmeværnet, ville give dig den sammen vide om livet hos FKP. Som hvis kørte rundt på en racerbane i en lastbil, for at finde ud af, hvordan det ville være at køre en ferrari.

HBU = Spejderlejre

FKP = Livsstil

Hvis de finder dig interessant og du kan klare udfordringerne, kommer du igennem. Men eller uden militærbaggrund.

Ting du bare skal gøre klart for dig selv, som alt for mange desværre glemmer er;

Kan du klare at være våd i 14 dage i træk?

Kan du klare dig uden søvn/mad?

Kan du psykisk klare, at være under konstandt overvågning i 8 måneder?

Kan du klare at dette er kun nogle af de småting du skal kunne klare.

Når du så er kommet igennem. (for det gør du selvfølgelig) Er du indforstået med, at din venner, familie ikke har nogle ide om, hvad du laver, hvor i verden du tager hen eller er, ikke ved hvornår du kommer tilbage igen og det der fæleder mig hos JGK. AT være på 12-24 times beredskab. Der betyder, at eks. hvis kæreste lige er kørt på arbejde, at du måske ikke for sagt farvel til hende.

Er du klar på dette, skal du bare søge.

Du kommer ikke til at opleve livet hos FKP gennem HBU, HRU eller hjemmeværnet. På ingen måde! Noget af det eneste eksercits du kommer til at lære, er at huske din onange hjelm. Og husk det!

Har ikke prøvet FKP selv, men har en god ven der har klaret sig igennem. ud af 3, var 2 fra det civile. Så hvorfor skulle du ikke kunne?

Er det en drøn, skal den jagtes!

Link to comment
Share on other sites

Kære Peterpan271617

Militærefaring kan på mange områder være et plus, jeg kan ikke se nogle steder at det skulle kunne blive til et minus. Men de er ligeglade med dine 5 års militærerfaring, DM i orienteringsløb eller mangel på andet, hvis du fejler. For inden du bliver sendt af sted, bliver du lært i orientering.

Af gennemgå et grundforløb i HBU eller hjemmeværnet, ville give dig den sammen vide om livet hos FKP. Som hvis kørte rundt på en racerbane i en lastbil, for at finde ud af, hvordan det ville være at køre en ferrari.

HBU = Spejderlejre

FKP = Livsstil

Hvis de finder dig interessant og du kan klare udfordringerne, kommer du igennem. Men eller uden militærbaggrund.

Ting du bare skal gøre klart for dig selv, som alt for mange desværre glemmer er;

Kan du klare at være våd i 14 dage i træk?

Kan du klare dig uden søvn/mad?

Kan du psykisk klare, at være under konstandt overvågning i 8 måneder?

Kan du klare at dette er kun nogle af de småting du skal kunne klare.

Når du så er kommet igennem. (for det gør du selvfølgelig) Er du indforstået med, at din venner, familie ikke har nogle ide om, hvad du laver, hvor i verden du tager hen eller er, ikke ved hvornår du kommer tilbage igen og det der fæleder mig hos JGK. AT være på 12-24 times beredskab. Der betyder, at eks. hvis kæreste lige er kørt på arbejde, at du måske ikke for sagt farvel til hende.

Er du klar på dette, skal du bare søge.

Du kommer ikke til at opleve livet hos FKP gennem HBU, HRU eller hjemmeværnet. På ingen måde! Noget af det eneste eksercits du kommer til at lære, er at huske din onange hjelm. Og husk det!

Har ikke prøvet FKP selv, men har en god ven der har klaret sig igennem. ud af 3, var 2 fra det civile. Så hvorfor skulle du ikke kunne?

Er det en drøn, skal den jagtes!

Præcis! Det handler udelukkende om vilje, og indstilling. Jeg tror heller ikke uddannelse ved HJV eller HBU vil gøre en forskel i forhold til optagelsen. Der hvor det evt kunne give en forskel senere, hvis du kom ind, ville være forståelsen af hvordan resten af forsvaret arbejder.

Anskaf dig nogle støvler og en rygsæk, gå nogle lange ture med det, og selvfølgelig en masse svømning, helst i havet så du er vandt til koldt vand. Så er det ellers bare møde op med stærk vilje og god fysisk form. Og så håbe psykologen kan lide dig ;-)

Link to comment
Share on other sites

Ligesom det er ved JGK, så er orientering også en del af FKP. Så bare det at have en basic forståelse af kort og læsning af dem og det at have gået orienteringsmarch er et kæmpe plus. Ikke nødvendigvis til optagelsen, men til resten af forløbet. korrekte rutevalg redder dagen når rygsækken bliver tung og kilometrene mange. Så hvis du kender nogen i forsvaret så hør dem om ikke de kan skaffe nogle hærkort og gå nogle ture med dig hvor de lærer dig alle basic tingene så du ikke bliver overrasket når du lige pludselig ikke kan finde post 1 eller 2. Jo hurtigere du fx går en o-march, jo hurtigere kan du slappe af og restituere så du ikke bliver presset 3-4-5 timer fordi du ikke kan finde rundt. klart mit bedste råd som jeg synes er blevet lidt negligeret.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Hej alle!

Jeg hedder Dennis, og jeg søger ind til frømandskorpset her til næste frist, ( det vides ikke endnu, hvornår det bliver.)

Jeg ville høre om der er nogle af jer som evt. har været inde ved frøkorpset til optagelsesprøve, eller andre som også vil søge så snart det er muligt? Jeg spiller ishockey på højt plan til dagligdag, og laver derfor sport hver evige enste dag. Men kender i til nogle andre øvelser, som ville være god forberedning til de prøver, som man skal igennem derinde? Og ved selvfølgelig godt svømning er en del af det.

Link to comment
Share on other sites

Hey Dennis,

jeg havde selv tænkt mig at søge i år.. Jeg har talt med rekrutteringen omkring hvornår man kan sende sin ansøgning.. Der sagde de så, at det slet ikke var sikkert man kunne komme til prøverne i år pga. besparelser :s ..Har du andre oplysninger ?? For det er sku ærgerligt når det langt om længe skulle være i år !

I forhold til øvelser, så er løb, svømning og march med rygsæk vel en selvfølge.. dertil en masse core-træning / styrketræning..

Link to comment
Share on other sites

Hey Dennis,

jeg havde selv tænkt mig at søge i år.. Jeg har talt med rekrutteringen omkring hvornår man kan sende sin ansøgning.. Der sagde de så, at det slet ikke var sikkert man kunne komme til prøverne i år pga. besparelser :s ..Har du andre oplysninger ?? For det er sku ærgerligt når det langt om længe skulle være i år !

I forhold til øvelser, så er løb, svømning og march med rygsæk vel en selvfølge.. dertil en masse core-træning / styrketræning..

Hey igen,

Ja jeg har også haft ringet derind, hvor de også fortalte at lige pt havde de ikke brug for flere frømænd, men det kunne de hurtigt få brug for igen. De sagde at vi skulle holde øje med deres hjemmeside, fordi der ville komme noget ud snart, om hvornår de forventer at der kan ansøges til frømandskorpset. Så vi må jo bare afvente situationen lidt, og så se hvad der sker. Hvor gammel er du, og hvor er du fra? :)

( Dreaming )

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share