Hovedpine!!


KC-Gangster
 Share

Recommended Posts

Hej jeg er en ung man på 18 år som har trænet i 2år (ikke totalt seriøst men heller ikke useriøst" der er bare blevet trænet hehe..

Nu har jeg så et problem, de sidste 4-5 gange jeg har været til træning har jeg fået en knaldende hovedpine i højre side af mit hoved, og selvom jeg har det rigtig godt og er klar til at pumpe når jeg møder op i trænings centeret så lige så snart jeg løfter den første vægt ligemget hvilken øvelse så for jeg den hovedpine... det er ikke engang fordi jeg presser mig selv helt vildt, jeg starter stille og roligt men den kommer aligevel og forsvinder ca 20mins efter jeg er færdig med at træne... det kommer ikke når jeg cykler skal lige siges.. hvad kan jeg gøre ved dette problem? er det en idé at gå til lægen med det?

Jeg køre Motion hver anden dag og styrketræning hver anden dag

Jeg tager Aminosyrer og Cell-Tech (ikke fordi jeg tror det har noget med det at gøre men nævner det lige aligevel)

Håber i kan hjælpe så jeg kan komme igang med at træne optimalt igen. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ikke gøre mig til læge her - kan det tænkes at du under træning, måske har lavet et eller andet forkert med din nakke ? da du spænder en del i nakken under næsten ligegyldig hvad man laver, kan dette godt være årsag til hovedpine.

Det kan også være en milliard andre ting - måske ikke en dårlig ide at få lægen til at kigge på det.

Edited by FittSmoker
Link to comment
Share on other sites

Jeg ved det kaldes "myogen" hovedpine og er muskelbetinget/relateret. Det er jo altid en god ide at spørge lægen til råds, men jeg vil mene at det er for tidligt. Men jeg tror at det forsvinder hvis du holder en pause på en uges tid for derefter at starte stille og roligt op igen. Hvis hovedpinen kommer uprovokeret igen eller kommer efter din pause og stille opstart, synes jeg helt klart du burde kontakte din læge. Myogene hovedpiner skyldes tit at man udfører øvelsen forkert, f.eks. hvis man "låser" nakken forkert kan der komme en sene i klemme ved rygsøjlen, og det opfattes som smerter i hovedet (en kraftig dunken og stikken). Jeg har prøvet det og kan huske jeg læste om det, mener det hed "cervikogen" hovedpine, når det stammer fra nakken.

Edited by Basanal
Link to comment
Share on other sites

Som de andre siger kan det meget vel skyldes spændinger. Det bøvler jeg selv meget med. Får dog ikke hovedpine under træningen, men har tit en let spændingshovedpine.... Strækker du ud efter træning, altså i nakke og skuldre? Hvis ikke så prøve det...

En massør/fysioterapeut vil kunne hjælpe hvis det drejer sig om spændinger, men det kan blive lidt dyrt. Jeg holder mit nede ved regelmæssigt at strække ud, lave nakkerulninger og et par gange i ugen lige ligge med en varmepude bag nakke og skuldre mens jeg fx ser fjernsyn. Det kunne du prøve før du ofrer penge på fysioterapi o.l. :)

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for jeres svar og råd.. jeg kan selv sige så meget at det er 110% ikke væskemangel som gør jeg for den hovedpine.. Det passer nok bedre hen på en nerver eller muskel skade og så det der "anstrengelses hovedpine" passer fint fordi det er hver gang jeg bare anstrenger mig det mindste så det ligesom jeg for en hammer i højre side at mit hoved.. det er totalt belastende at jeg ikke kan træne optimalt når det lige går så godt med min træning.. men jeg tager til lægen imorgen og høre hvad hun siger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share