Vægttab med piskesmæld/rygsmerter


ukendt24
 Share

Recommended Posts

Da der for 14 dage siden var en gammel dame der kørte op i mig, pådrog jeg mig et piskesmæld og mange smerter i ryggen. Pr 1 August blev jeg ansat som salgselev i en butik.

De valgte at fyre mig for en uge siden pga ulykken.

Udover piskesmæld og rygsmerter, har jeg også PTSD og postcommotionelt syndrom efter et umotiveret overfald for snart 2 år siden.

Jeg vil skyde på at på de 14 dage har jeg taget omkring 5 kilo på!

Jeg vejer omkring 120 kilo (170 cm høj) og vil gerne ændre min livsstil nu hvor "jeg har tiden".

Jeg har i dag været ude og gå min første tur siden ulykken og den var ca 1,5 km og tog 25 minutter. Det var HÅRDT!

Jeg har ikke svært ved at holde mig fra usunde ting som slik, is, chokalde, sodavand, chips osv. det er mere når jeg spiser, spiser jeg for meget.

Jeg tænker at gå de 1,5 km 1-2 gange om dagen de første 3 dage. Efterfølgende skrue turen op til 3 km 1 gang om dagen og efter den første uge 2 gange om dagen.

Madmæssigt tænker jeg grøntsagsblanding (gulerødder/blomkål/hvidkål/rødbeder/rosenkål) med hakket oksekød, fungerede meget godt for mig for 1 års tid siden. Smed det ofte på panden med æg eller æggehvider.

Hvad tænker i? :-)

Link to comment
Share on other sites

At det her med at motionere sig til et vægttab alle dage har været håbløst - selvom motion er en vigtig del af et vægttab, så er det i køkkenet det reelt finder sted.

Endnu mere relevant når du er så skadet som du er. Så bliver det bare endnu mere umuligt at motionere dig til et vægttab.

Eneste vej frem er at lære at potions kontrollere, og kalorietælle.

Og så skal vægttab, hvis det skal fungere i mere end 3 måneder, ikke være et projekt. Men en ny livsstil - og jeg synes meget her du lægger op til et projekt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Har selv sammensat min kost og alt efter vægttab efter 1-2 uger har jeg justeret i kosten undervejs (flere kalorier, færre kalorier, anderledes makrofordeling)


Når jeg spiser 14-1500 kalorier om dagen, så taber jeg mig rigtig fint. Lige indtil det gik lidt i stå (har ikke dyrket nogen form for motion, mens jeg tabte de 42 kg). Så derfor besluttede jeg mig for at holde kalorieindtaget på 14-1500 og starte i fitness. For at sparke vægttabet i gang igen :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Piskesmæld er jo noget man ikke skal spøge med.

Har du advokat på sagen, så vil du kunne få erstatning for udgifter til genoptræning.

En af Danmarks ubetinget bedste piskesmælds Advokater finder du hos Hviid Erstatningsadvokater

Jeg e ikke sikker på at der kan gies erstatning til personlig træner under genoptræning, men det kan du høre advokaten om.

Et af de steder jeg personligt kan anbefale, er hos Kasper og Joan i Fortiuspersonaltraining. Nu ved jeg ikke hvr du er fra, men de har 2 centre på Sjælland og åbner et i Jylland her i Januar. Måske det var en idé med professionel hjælp?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share