Kaloriebalance


Satchmo
 Share

Recommended Posts

Jeg er i den situation at jeg ikke har trænet i tre måneder og nu har jeg lidt for meget fedt på maven. Fedt% = 15. Og ret lav muskelmasse. 186 cm høj. 175 lbs. Nu vil jeg gerne tage på i muskler og samtidig tabe fedt. VENT!! Man kan ikke gøre begge ting på samme tid for hvis man forbrænder mere end man indtager taber man sig og hvis man indtager mere end man forbrænder tager man på!!!

Ja ja, slap nu af, det ved jeg godt. Mit spørgsmål er bare hvor stringent man behøver dele det op. Jeg kunne godt tænke mig at bygge det på således at jeg kører Full Body tre gange om ugen.

Mandag: Full Body, og kalorieoverskud ca. 500 kalorier i overskud eller lidt mere

Tirsdag: Cardio ca. 500 kalorier i UNDERSKUD eller lidt mere

Onsdag: Full Body, og kalorieoverskud ca. 500 kalorier eller lidt mere

Torsdag: Cardio ca. 500 kalorier i UNDERSKUD eller lidt mere

Fredag: Full Body, og kalorieoverskud ca. 500 kalorier eller lidt mere

Lørdag og søndag: Kalorieunderskud og cardio!

Tanken er så at jeg over en uge indtager færre kalorier end jeg forbrænder hvorfor jeg vil tabe mig. Jeg håber så også at jeg i de tre dage hvor jeg træner og ligger i overskud, at jeg kan tage lidt muskelmasse på uden at forbrænde muskelmassen de andre dage. F. eks. ved at indtage godt med protein og spare på kulhydraterne.

Hvad synes I? Er det for urealistisk at skifte kaloriebalance hver dag? Skal jeg nøjes med kalorieunderskud i weekenden? Hvis jeg kun er i kalorieunderskud i weekenden frygter jeg lidt at jeg slet ikke vil tabe fedt nok.

Håber på svar :-)

Link to comment
Share on other sites

Hvad synes I? Er det for urealistisk at skifte kaloriebalance hver dag? Skal jeg nøjes med kalorieunderskud i weekenden? Hvis jeg kun er i kalorieunderskud i weekenden frygter jeg lidt at jeg slet ikke vil tabe fedt nok.

Muskel opbygning foregår når du restituerer, ikke når du træner. Og du undervurderer klart hvor lang restitutionstiden er - for hvis du er i kalorieunderskud 24 timer efter træning, er det lige præcis der ting sker.

For at være ærlig, så er den smarte løsning altså at acceptere at der ikke er smarte genveje når det kommer til vægt og træning - klø på med noget styrketræning, det cardio du føler passer dig, og ca. ligevægtsindtag alle dage. Og indse at det her nok kommer til at tage lidt tid, og 15% fedt er i øvrigt ikke frygteligt højt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share