Body Composition


MarianneKR
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg er begyndt at træne efter en længerevarende knæskade, og har fået lavet disse målinger. Jeg kan desværre ikke finde ud af om det går den rigtige eller forkerte vej? Min BMI er faldet, men min fedt% er steget? Jeg ved godt at jeg er til den gode side, men bare vent, der skal nok ske forandringer!

Har jeg taget måling nummer to for tæt på den første, så det stadig er for upræcist?

Målt med Tanita - body composition TBF-300

Dato: 1/7-12

Weight: 86,3 kg

BMI: 29,5

BMR: 7159 kJ

1711 kcal

Impedance: 4444 Ohm

Fat%: 36,6%

Fat Mass: 31,6 kg

FFM(Fat free mass): 54,7 kg

TBw(total body water): 40 kg

Dato: 8/7-12

Weight: 85,6 kg

BMI: 29,3

BMR: 7131 kJ

1704 kcal

Impedance: 462 Ohm

Fat%: 37,2%

Fat Mass: 31,8 kg

FFM: 53,8 kg

TBw(total body water): 39,4 kg

Link to comment
Share on other sites

Hej Marianne

Med det begrænsede udsving der er imellem de 2 målinger, skal du ikke tillægge det den store betydning.

Der kan nemt være variation for de dage du måles, ligesom der kan være dette hvis der er 5 min mellem målingerne.

Bioimpedans er ikke en 100 % pålidelig medtode at måle med, jeg vile nok lader der gå længere tid mellem målingerne for at gøre dem mere brugbare, da det er en usikker målemetode.

De mest præcise metoder er med kalibreret fedttang (og erfaren tester) eller en dexa scanning.

Mvh

Tobias

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Der er næppe nogen metoder der vil kunne måle en så lille forskel som denne. Kaliperen er ikke nem at bruge på mennesker med normal eller høj fedtprocent og dexa skanneren er heller ikke for nøjagtig og desuden ikke tilgængelig for almindelige mennesker. I dit tilfælde vil en vægt, et spejl og et målebånd nok være at anbefale.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share