Q-base's log


Q-base
 Share

Recommended Posts

Nu vil jeg sgu prøve at se om ikke jeg kan få gang i en log igen. Er på ingen måde ny her på MOL og har også før haft en log, men det er ved at være mange år siden. Har faktisk gennem længere tid gerne villet have startet en log igen, men aldrig fået gjort noget ved det, primært nok også fordi at jeg træner en del anderledes end så mange andre hvilket nok vil skabe en lidt uoverskuelig log eller i al fald ikke lige så nemt overskueligt som da jeg trænede mere kendte øvelser med vægte. Men jeg må prøve mig frem og modtage kritik så kan det være at det ender med at være helt læseligt. Men ja først lige en kort intro.

Alder: 26

Højde: 180

Vægt: 93kg

Træningserfaring: 10-12år

Jeg har, som den skarpe iagttager har noteret sig, trænet siden jeg var 14-15. Trænede de første vel ca. 9 år hvad der bedst kan betegnes som bodybuilding. Har dog altid fokuseret på at træne så tungt som muligt da jeg - ja bare bedst kan lide at træne på den måde. Har gået til fodbold, amerikansk fodbold, volley, dyrket kick- og thaiboksning, og ja generelt bare altid dyrket meget motion.

For ca. 3 år siden begyndte jeg så til spring/rytmegymnastik. Havde gået til gymnastik da jeg var helt lille, men havde gennem mange år gerne villet starte igen, og ja det fik jeg så pludselig muligheden for. Det første halvandet-to års tid lagde jeg ikke træningen så meget om andet end at jeg holdt kosten i en lidt mere stram snor så jeg kom ned omkring midt-start 90'erne på vægten.

For vel omkring et års tid siden købte jeg så nogle ringe jeg begyndte at implementere i træningen sideløbende med den "almindelige" træning. Trænede springgymnastik 3 dage om ugen og "almindelig" træning 2 dage derudover. Inden for det sidste halve til trekvarte års tid er jeg så gået helt over til kun at træne i ringe samt øvelser med kropsvægt, der på den ene eller anden måde kan forbedre mine evner indenfor gymnastikken/akrobatik. Træner rigtigt meget håndstande og varianter heraf, en del dobbeltarbejde og ja styrkemomenter med balance og kropsvægt.

Har aldrig taget nogen form for krudt/doping etc. og har heller ikke planer om at skulle gøre det. Bruger lidt forskellige kosttilskud som jeg mener har en effekt, men om jeg blot har gavn af en placebo-effekt skal jeg ikke kunne udtale mig om - jeg oplever en effekt og har ikke noget imod at bruge pengene på det. Holder godt styr på hvad jeg indtager og har nok en relativt "kedelig" kost eftersom jeg spiser meget de samme ting igen og igen, men det er for mig en god måde at vide jeg får dækket mit behov i forbindelse med træning.

Har de seneste 3-4 måneder haft fulgt nogle af principperne i afbrudt faste(Leangains). Hvis det har interesse skal jeg nok komme nærmere ind på det og mine erfaringer/oplevelser, men det bliver ikke her i introduktionen.

Mit mål med loggen er at gøre det lidt nemmere for mig selv at følge fremskridt, gøre forbedringer og drage på de erfaringer man måske glemte man havde gjort. Derudover vil det også være en mulighed for andre i at følge med i min måske nok lidt utraditionelle træning.

Link to comment
Share on other sites

Først:

*fapfapfapfapfapfap*

Dernæst:

Har de seneste 3-4 måneder haft fulgt nogle af principperne i afbrudt faste(Leangains). Hvis det har interesse skal jeg nok komme nærmere ind på det og mine erfaringer/oplevelser, men det bliver ikke her i introduktionen.

Meget gerne. Jeg prøvede at gøre det i starten af året, men blev fuldstændig overbelortet med arbejde, så fik aldrig rigtig eksekveret på det. Alle erfaring modtages med kyshånd.

Link to comment
Share on other sites

Gentlemen - tusind tak for den fine velkomst til denne del af MOL!

Angående IF/Leangains, kært barn har mange navne, skal jeg nok skrive et lidt længere indlæg omkring mine erfaringer, gode som dårlige. Kan lige så godt skrive et langt fyldestgørende indlæg istedet, så er der nok større chance for at folk kan få gavn af det. Dengang jeg besluttede mig for at prøve syntes jeg ikke der var så meget information igen at hente, hvis man, som lidt større og tungere individ, gerne ville prøve filosofien uden at skulle tabe al sin muskelmasse.

Nå jeg vil starte med at lave lidt opdateringer fra den her uge. I starten bliver det som sagt nok lidt rodet, der vil nok være mange øvelser som langt de fleste ikke forstår hvad er og jeg heller ikke kan forklare, men vi må tage det hen af vejen, det er bare at spørge.

Det hører jo med til historien at vi pt. har sommerpause fra gymnastikken så jeg prøver at få passet lidt mere løb ind, trænet en smule dødløft og ja ellers bare en mere dag om ugen så det bliver træning mandag, onsdag og fredag.

Mandag 4-7-2011

Opvarmning

4-5min sjipping

Skulder-rutine - består blandt andet af:

- Shoulder dislocates

- Rotatorcuff øvelser

- Mange øvelser med iron woody bands der sørger for at skulderen er godt varmet op i alle retninger og strukket ud.

Opvarmning af mave, lænd og håndled.

Partial L-sit -> Pike press

4x1

XR-handstands

3-4x20-30sec

XR-routine

Hanging L-sit -> slow semi-wide muscle-up -> L-sit -> Advanced tuck planche -> forward roll -> L-sit -> semi-full front lever -> hanging L-sit

Alle positioner bliver holdt i minimum 2 sek i yderpositionen. TIl info tager sådan én routine 40-50sek hvor mere eller mindre alle muskler er aktiveret, og det er at betegne som én gentagelse.

Det blev til:

1x3 gentagelser

1x2

1x2

1x1,5 ca

Feet supported - Back-lever curl -> planche

1x3

1x3

1x2

Feet supported XR-rows

6xbw+20kg

6xbw+eksperimenterede lidt med elastikker etc. for at få mere end de 20kg da det er lidt besværligt at have mere end én 20kg skive liggende på brystet.

6x-¡¡-

Chins routine

Starter så bredt som muligt på chin-up baren med overhånd, kører til failure venter 10 sec går halvvejs ind med grebet, stadig overhånd - til failure, derefter venter 10 sec, så smalt med underhånd til failure - meget simpelt. :tongue:

1x12-6-5

1x8-5-4

1x7-4-4

HSPU - Handstand pushup fritstående

1x3

1x3

1x3

Wide HS - Håndstand med så bred håndstilling at hovedet kun er ca 15cm over jorder, og det er også fritstående

1xca10sec

1xca5sec

1xca10sec

Er kun for nyligt begyndt at træne dem fritstående så vælter mange gange inden jeg fanger balancen. De trækker virkeligt det sidste ud af skulder og biceps! Præsterede at skrabe mit skaldede hoved hen af gulvtæppet så jeg nu har et brændsår i toppen af panden. :4thumbup: Det har været svært på kontoret at forklare hvordan jeg havde anskaffet mig den slags.

Til sidst lidt random stem af forskellig slags og ikke mindst udstrækning igen med de kære Iron woody's som hovedingrediens.

Havde en ret sjov oplevelse da jeg var i Kvickly og handle efter træning. Tager som regel direkte ind og handler efter træning mandag. Havde fyldt kurven med 8 bægre skyr samt en masse andet og var på jagt i grøntafdelingen da en midaldrende mand henvender sig til mig og begynder at spørge ind til råd omkring kost og diæt. :smile: Er mange gange blevet spurgt ind til træning og kost i centeret, men i grøntsagsafdelingen af en midaldrende mand - that's a first!

Tirsdag 4-7-2011

Det var lang tid siden at jeg havde fået løbet så nappede lige en hurtig kort 3km tur. Løb den på 14.30, vhilket jeg var super godt tilfreds med!

Link to comment
Share on other sites

Flot stunt med panden :laugh:

Hvad laver du "på kontoret"?

Ja jeg blev kendt som Gorbachev på arbejdet. :smile:

Jeg arbejder på amager som Microsoft .Net udvikler.

Råt nok at gentage ringrutinen 3 gange!

Dette kunne iøvrigt måske have din interesse: http://www.facebook.com/event.php?eid=210597045648716

Det trækker virkeligt tænder ud, ender altid med at være helt forpustet til trods for at alt foregår stille og roligt kontrolleret.

Cool, tak for linket, har godt brugt mange af hans skulder-mobilitets-øvelser med stor succes.

Mandag 6-7-2011

Var ikke springfyldt med energi. Havde udsigt til at skulle træne alene, men min makker endte med at dukke op alligevel lidt inde i træningen.

Opvarmning

Kørte ekstra meget opvarmning, da mandagens træning godt kan mærkes stadig.

Sjipping 5min

Skulder mobilitet/opvarmning

Lidt ekstra fokus på opvarmning+udstrækning af håndled

Generel opvarmning af resten af kroppen

Wide grip deadlift

Det er meget lang tid siden at jeg har kørt særlig konsistent dødløft, men nu og da ryger de med ind. Tror jeg vil satse på¨at køre dem hver onsdag i sommerpausen.

5x60kg

5x60kg

5x100kg

5x100kg

5x100kg

High L-sit -> partial straight-arm pike press

4x1

XR-Handstands

Bliver bedre og bedre til at stå frit i ringene, kan langt bedre redde den når jeg er ved at få overbalance, alt i alt bare super fedt!

3-4x30-40sek

XR-routine

Kunne se jeg i mandagens træning lige havde glemt at tilføje at MU blev kørt i L-sit, så den ryger lige ind en gang mere.

Hanging L-sit -> slow semi-wide L-sit-muscle-up -> L-sit -> Advanced tuck planche -> forward roll -> L-sit -> semi-full front lever -> hanging L-sit

1x2 reps

1x2 reps

1x2 reps

Der var sgu ikke så meget overskud i dag.

Hanging L-sit -> Straight arm pull -> Full back lever

1x2 reps

1x1,5 reps :nonono:

Chins routine

1x12-6-5

1x8-5-4

HSPU

1x4

1x3

1x2½

Min makker fik sgu sin første fritstående rep hér!

Wide HS

1x10sek

1x15sek

1x15sek

Succes ikke at komme til skade hér, men samtidig er der stort set også forbedringer i kontrollen hver gang. Håber på at kunne blive så stærk så jeg kan presse mig op i en Wide HS inden opvisningerne næste år. :devil:

Rock-up HS

1x2 reps

Puha der var sgu udsolgt, de var der, men det var fandeme ikke kønt. :nonono:

Udstrækning

Massere af udstrækning og mobilitet

Alt i alt en ganske god træning. Var egentlig oplagt nok på at træne men startede ikke ud med så meget energi, den kom dog heldigvis efterhånden.

Link to comment
Share on other sites

Sad lige og så Spise med Price "Battle of Brothers", hvor de bl.a. viser deres forskellige køkkengrej frem. Når Adam viser sit komfur frem med alle dets funktionaliteter, så føler jeg om mit eget komfur og køkken, som jeg føler om min krop når jeg ser din form :wink:

Link to comment
Share on other sites

Klassisk .net-udvikler-fysik, du render rundt med... :laugh:

Ja det plejer gerne at være det første folk gætter på, når konversationen drejer sig ind på profession. :smile:

:4thumbup:

Jeg tror i øvrigt det her bliver den ene logbog, jeg direkte smider som "watch topic". :smile:

Ja hvad kan jeg sige - smigret.

Sad lige og så Spise med Price "Battle of Brothers", hvor de bl.a. viser deres forskellige køkkengrej frem. Når Adam viser sit komfur frem med alle dets funktionaliteter, så føler jeg om mit eget komfur og køkken, som jeg føler om min krop når jeg ser din form :wink:

Haha meget billedligt, og endnu engang tak for komplimenterne!

Nå endelig har jeg lidt tid til at få opdateret loggen med træningen fra i fredags. Var virkelig tændt og klar på en god gang træning.

Fredag 8-7-2011

Jeg træner som oftest ikke decideret ben inden for gymnastik-sæsonnen da det har for negativ effekt på mine spring til gymnastik. Derudover har man som gymnast absolut gavn af eksplosivitet, og styrke i sine ben, men vægten i den del af kroppen vil aldrig være en fordel. Det er dermed nok tæt på 7-8 måneder siden jeg sidst har kørt squat, i al fald med andet end instruktion, som formål. Men i dag fik jeg lyst til lige at tage lidt vægt på ryggen, dog bare lidt let da jeg skal bruge mine ben i weekenden. :laugh:

Opvarmning

Sjipping

Skulder-ruotine

Diverse core-øvelser

Partial straight arm high L-sit pike press

2x1

1x2

1x1

Squat

6x60kg

6x60kg

6x80kg

3x100kg

3x120kg

3x120kg

Føltes overraskende let, hvilket også var meningen, havde ingen intentioner om at tæve mine ben ihjel på første squat-pas.

XR-Handstand

1x20sek

1x25sek

1x10sek+XR-HSPU+10sek

1x10sek+XR-HSPU+10sek

XR-routine

Har førhen holdt positionerne i ca 2 sek, satte dem i dag op til 3 sek og shit hvor gjorde den marginale øgelse det bare 100 gange hårdere!

1x2reps

1x1,5reps

1x1,5reps

Puha det trak tænder ud! :devil:

Feet supported XR-maltese to XR-planche press

1x3reps

1x3reps

1x2reps

Chins-routine

1x12-6-5bw+2,5kg

1x8-4-4bw+2,5kg

1x7-4-3bw+2,5kg

Fesent at hænge med 2,5kg om livet, men progression skal jo starte et sted. :laugh:

HSPU

1x3

1x4

1x3

Det er virkelig fedt at mærke kontrollen i håndstand stiger for hver gang jeg laver disse!

Dragonflags/Body-levers

1x5

1x4

Udstrækning

Wheighted pike-stretch

Skulder-mobilitet

Diverse

Alt i alt en fed træning og så videre til grill-buffet! :devil:

Link to comment
Share on other sites

HVordan ser dit setup ud?

Semi-pilates/yoga-agtigt. :tongue:

Ej, jeg har benene oppe på sådan en stor fin fitness-bold, for på den måde at kunne "rulle" kroppen frem og tilbage, og nogenlunde ramme det bevægelsesmønster, der ville kræves for at kunne lave øvelsen uden benene oppe.

Link to comment
Share on other sites

Spændende log... Jeg følger med. Laver du HSPU i ringene?

Mvh. The artist formerly know as DBM :smile:

Tak, har også luret lidt i din log - ser også meget spændende ud!

Jep, kører HSPU i ringe. Har mulighed for at køre den hvor man kan støtte benene lidt op af en væg, når man er ved at tabe balancen. Derved kan man køre den i bedre form end hvis man "vikler" benene rundt om stropperne og holde sig fra det helt store svaj, hvilket giver mere aktivering af skuldrene. Super fed øvelse!

Link to comment
Share on other sites

Mandag 11-7-2011

Måtte træne alene da min makker meldte fra, kunne virkelig godt have brugt min iphone og musik i ørene, men det måtte jeg undvære og nøjes med at høre ringe radio i et alt for varmt center.

Havde sat mig for at jeg ville køre lidt mere vægt på dødløft i dag, da det vel er over et år siden jeg har kørt over 130kg hvilket er mildt sagt fesent i forhold til hvad jeg har haft kørt med. Men ja som sagt tidligere så vægter jeg gymnastikken højere inden for sæsonen end tunge løft i squat og dødløft - but hey, nu er det jo udenfor sæsonen. :bigsmile:

Opvarmming

Sjipping ca 3-4min højt tempo

Skulder opvarmning/mobilitet

Wide grip DL

8x60kg

8x60kg

6x60

5x100kg

3x140kg

3x160kg

3x140kg

Det gik faktisk over al forventning, skulle da trække igennem på de 160 men de var ikke så slemme som forventet. Det var sgu et glædeligt gensyn med nogenlunde tung DL.

XR-Handstand

1x20sek

1x20sek

1x10sek+XR-HSPU+10sek

1x10sek+XR-HSPU+10sek

1x10sek+XR-HSPU+10sek

XR-routine

1x2reps

1x2reps

1x2reps

Jeg må nok sige at energien der var brændt af på DL virkelig manglede hér. Shit hvor det da trak tænder ud!

XR-RTO Dips

1x3

1x3

1x3

Første gang jeg prøvede den øvelse. Den var imponerende hård. Kan "forholdsvis nemt" køre bulgarian dips i ringene, men den her var 3 reps virkelig en kamp!

Chins/Puul-up routine

1x12-6-4bw+5kg

1x8-5-4bw+5kg

1x7-4-3bw+5kg

Udsolgt!

Diamond-HSPU op af væg

1x3

1x2

HSPU

1x3

1x3

Udstrækning

Skulder mobilitet

Fed, fed træning. Dejligt gensyn med dødløft, men det gjorde dog resten af træning særdeles meget hårdere at gennemføre. Bagefter stod den på en dukkert i det dejlige kølige hav. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Semi-pilates/yoga-agtigt. :tongue:

Ej, jeg har benene oppe på sådan en stor fin fitness-bold, for på den måde at kunne "rulle" kroppen frem og tilbage, og nogenlunde ramme det bevægelsesmønster, der ville kræves for at kunne lave øvelsen uden benene oppe.

Hmm, jeg er ikke sikker på, jeg fatter det endnu :D Ligger du skråt eller hvordan?

Anyways, hvis du en dag laver den uden support med 90+ i bw, så er det edderfuckme imponerende!

Derved kan man køre den i bedre form end hvis man "vikler" benene rundt om stropperne og holde sig fra det helt store svaj, hvilket giver mere aktivering af skuldrene. Super fed øvelse!

Alternativt kan man også smide fødderne på indersiden af stropperne, og justere friktionen ved at presse ud.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share