A pair of Levi's


JustALittleBit
 Share

Recommended Posts

Google er din ven, ofte vil du finde et antal youtube videoer osv, af den øvelse. JeFit er også et godt program til androide, hvor du gratis kan downloade en ekstra ADD der viser en lille animation med øvelsen. God som nybegynder.

Link to comment
Share on other sites

Hej :bigsmile:

Jeg har haft rigtig meget glæde af denne side gennem tiden når det kommer til øvelser, deres navne og udførelse.

Mht forkortelser så prøv at skriv dem her, så kan vi nok hjælpe dig med svar :smile:

Kan ikke lade være med at bide mærke i du måler dig selv i cm hver uge og bliver påvirket på humøret når der ikke sker noget. Synes du skulle prøve at gøre det max hver 14. dag fx da det trods alt er begrænset hvor meget man trods alt kan nå på en enkelt uge. Har selv prøvet det med både vægt og målebånd en gang i ugen og syntes heller ikke det skete noget som helst. Men så man på to målinger med nogle ugers mellemrum kunne man se en forskel :4thumbup:

Det er rigtig nok at jeg bliver skuffet næsten hver mandag, men ikke mere end det er noget der hurtigt går over igen :smile: Bliver nødt til at lave målinger hver uge ellers tror jeg at jeg bliver skør.. Synes det er svært nok ikke at veje mig hver dag :smile:

Google er din ven, ofte vil du finde et antal youtube videoer osv, af den øvelse. JeFit er også et godt program til androide, hvor du gratis kan downloade en ekstra ADD der viser en lille animation med øvelsen. God som nybegynder.

Har en iPhone, så tror jeg holder mig til iFitness, men den app har også beskrivelser, billeder og videoer og har faktisk fundet navnet på alle øvelserne i mit program :biggrin: Så er det kunne alle forkortelserne jeg skal have styr på, men der kan google sikkert også hjælpe :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg overlevede sgu spinning! Det var slet ikke så slet, som jeg havde frygtet.. Det var selvfølgelig hårdt og der gik også lang tid inden jeg fik pusten igen efter timen, men er klar på endnu en time i næste uge! Men overvejet godt nok mange gange bare at blive hjemme, men en kammerat vist jeg skulle afsted og ville have mobbet mig nådeløst, hvis ikke jeg var taget afsted ;-)

Link to comment
Share on other sites

Fy for pokker en hård træning i dag! Er total smadret efter spinning i går og har sovet elendigt fordi jeg har ondt i skulderne fordi jeg hang for meget i styret i går. Men kom igennem hele programmet og fik skiftet endnu en maskine ud med fri vægte, så nu er der kun benpres tilbage af maskiner.. Må indrømme at jeg glæder mig meget til søndag, hvor jeg hverken skal træne eller arbejde

Link to comment
Share on other sites

Blah træning i dag.. Kom igennem programmet, men var ikke ret motiveret i dag.. Er ikke særlig gode venner med spejlbilledet, sikkert også derfor jeg ikke var glad for træning i dag.

Humøret blev dog bedre efter træning.. Fik endelig de sengeborde jeg bestilte for over 2 uger siden og fik dem samlet (der manglede selvfølgelig en skrue til dem begge :thumb_down: , men så er det jo godt man selv har.) og de ser så fine ud. Så er soveværelset næsten på plads :-)

Link to comment
Share on other sites

Træningsfri dag i dag, hvilket har været virkelig tiltrængt :-) Ikke fordi det har været vild hårdt at træne hver anden dag, men det er den første dag i lang tid, hvor jeg ikke har haft en eller anden aftale, så har bare trængt til en dag uden planer. Så jeg har sovet længe i dag :-D Har kigget lidt rundt på nettet efter motivation og endte tilbage på MOL (næsten alle andre sider er enten rent vægttab og dårlige undskyldninger eller meget styrkeorienteret med fokus på en masse ting, som ikke er relevant for mig.. endnu i hvert fald), hvor jeg har læst en masse af artiklerne under vægttab og leget lidt med diverse beregner.. Ganske god motivation!

Fik også lige en snak med min "træner" om, hvad det egentlig er jeg arbejder hen imod rent træningsmæssigt. Har ellers bare ladet ham styre det, fordi jeg stoler på ham. Tror også han helt bevist har undladt at fortælle mig, hvad det endelig mål er, for jeg ikke skulle blive overvældet. Men vi fik en god lille snak om det og er godt tilfreds med hans udmelding. Planen er at jeg i sidste ende skal have et fleksibelt split program, så jeg kan holde formen ved lige selvom jeg ikke kan træne hver dag. Planen er lige nu at jeg skal have et split program, så jeg kan træne hver dag.. Mest af alt fordi jeg er aller mest motiveret lige efter en træning.

Link to comment
Share on other sites

Super god træning i dag! Var ellers sikker på at den ville være kamp at komme igennem, efter som jeg skulle træne efter 9,5 timer på arbejde. Skulle kun have arbejdet 7 timer, så det havde jeg planlagt min mad og stacker efter, men det gik overraskende godt alligevel. Under opvarmning plejer jeg at ligge på omkring 100-105 w og 60 rpm. I dag var jeg oppe på 120 w og 70 rpm, uden jeg overhovedet skulle presse for det, det skete ligesom bare af sig selv. Gav den også lidt ektra på løbebåndet :)

Vægt: 110,2kg (-0,5/-0,7)

Arme: +0,5cm/+2cm

Bryst: Samme

Mave: -2cm/-8,2cm

Hofte: samme/-3cm

Bagdel: -0,5cm/-1,2cm

Alt i alt ganske godt tilfreds :)

Link to comment
Share on other sites

Puha en uge siden sidste opdatering.. Det betyder heldigvis ikke, at jeg ikke har trænet. Har bare ikke lige haft så meget overskud til at få gjort meget andet end det der skulle gøres.

Trænede onsdag og fredag, hvilket gik fint, men droppede løbebåndet begge dage. Havde bare ikke tiden onsdag og fredag fik jeg ondt i fødderne, men kunne godt have fortsat, så det er egentlig bare en dårlig undskyldning.

Måtte desværre droppe søndagens træningen.. Havde dårlig mave det meste af lørdag, sov først kl.3:30 og vågnede med kvalme søndag, så tænkte at det var det bedste at gøre. Trænede så i dag i stedet og det gik helt fint. Fik lige tilføjet nogle kg til 3 øvelser. Men nåede også kun lige hjem inden jeg fik det dårligt igen.. Har det faktisk værre i dag end jeg har haft det i weekenden, så jeg er ret sølle i dag. Havde ellers store planer om at jeg skulle sørge for at få noget ordentlig mad idag oven på weekenden, men det er ikke blevet til andet end morgenmaden og saltstænger.

Vægt: 110,4kg (+0,2/-0,6)

Arme: samme/+2 cm

Bryst: samme

Mave: +1cm/-7,2cm

Hofter: -0,5cm/-3,5cm

Bagdel: -1cm/-2,2cm

Lår: -2cm/-2cm

Er ikke tilfreds med +1 om maven, men var godt klar over at det ikke ville være et særlig godt resultat i dag, men er rigtig glad for at der endelig sker lidt med bagdel og lår. Lårene er faktisk også det eneste sted, hvor jeg synes jeg kan se en forskel, så det er rart at kunne se på målene, at det såmænd er rigtig nok.

Link to comment
Share on other sites

Var åbenbart ikke så sølle igår alligevel, for det endte med at jeg gik mig en tur i går aftes..

Har godt kunne mærke at der kom flere kg på i går.. Det gjorde lidt avs i dag, men når det er den slags ondt, så er det helt i orden :-)

Overvejer om jeg skal gå en tur igen i aften.. Tankerne flyver rundt i hovedet på mig og kan ikke rigtig finde hovede eller hale i noget af det. Er godt og grundigt forvirret for tiden. I det mindste er det træningsdag i morgen! Tasken er allerede pakket og klar..

Link to comment
Share on other sites

Skod træning! Det var virkelig ringe! Startede med at jeg måtte hjem efter den ene af mine sko.. Havde ingen energi..Ved ikke helt, hvad det lige gik ud på.. Det har måske noget at gøre med at maven ikke er helt ok igen.. fik i hvert fald et gensyn med morgenmaden :-S Men kom lige gennem programmet.. Der var heldigvis et par stykker i centeret, som trænede virkelig seriøst, så det holdte motivationen lidt oppe. Det hjalp også lidt at en af dem var helt i orden at kigge på ;-)

Edited by JustALittleBit
Link to comment
Share on other sites

Har fundet grunden til mine mave problemer.. Mælk! Så må jo heller holde en kort pause fra mælk, selvom det bliver svært.

Spinning i dag. Overlevede, men det var en hård omgang.. Tror det var en blandning af varmen og at jeg har været på arbejde lige inden. Nåede kun lige hjem og fik et æble og ud af døren igen. Tror jeg skal forsøge at ligge spinning på dage, hvor jeg ikke skal arbejde. Hvis jeg stadig skal til spinning en gang om ugen. Det afhænger af, hvordan jeg har det i morgen. Hvis jeg er helt ødelagt i morgen, ligesom jeg var sidste gang, så må spinningen vente til jeg er kommet i bedre form og smidt nogle flere kg.

Glæder mig til en helt almindelig træning i morgen! Det skal nok blive godt :-)

Link to comment
Share on other sites

En helt almindelig træning i dag! Det var sgu rart!

Ingen problemer efter spinning i går, så kan fortsætte med spinning en gang om ugen :biggrin: Træning føltes rigtig godt i dag! Var ikke helt oppe og køre, men skulle heller ikke kæmpe mig igennem. Virkelig dejligt.

Ved ikke hvor meget man kan stole på de indbygget pulsmåler på løbebånd, men kunne se i dag at jeg lå ca. 10 slag lavere end jeg plejere.. Lidt fedt :)

Mødte min veninde i centret i dag! Hende der fik mig igang med at træne for 10 år siden og jeg har ikke set hende i over et år, så det var super fedt at se hende igen og få snakket med hende! :4jumpy:

Link to comment
Share on other sites

Dejlig træning i dag! Var total hyper! Fik lige smidt et kg mere på biceps curls og hammer curls, så lidt fremgang. Skal snart have mere ben på mit program.. Der var snak om at det skulle være i dag, men det var der ikke lige tid til, så nu må det nok vente til lørdag.. Lidt øv..

Link to comment
Share on other sites

Hurtig opdatering

Vægt: 109,0kg (-1,4/-2)

Arme: samme/+2 cm

Bryst: -1cm/-1cmsamme

Mave: samme/-7,2cm

Hofter: -1,5cm/-5cm

Bagdel: -0,5cm/-2,7cm

Lår: samme/-2cm

Er meget tilfreds med resultatet, men tror ikke på at -1,4kg er et varigt vægttab.. Det virker af ret meget på en uge og især med de forrige uger i tankerne. Tror det er pga. væskemangel eller noget i den retning

Link to comment
Share on other sites

Stille og rolig træning.. Kunne dog godt mærke på DBP at jeg var lidt brugt efter arbejde, men klarede alle 5 sæt alligevel :-) Fortrækker at træne om formiddagen, der ikke er så mange i centret, men der er nu også fordele ved at træne om eftermiddagen.. Han den pæne er der oftest om eftermiddagen.. Han må egentlig være træt af mig for jeg kan bare ikke lade være med at stirre på ham.. Han er bare så pæn!

Min mave kan nu klare mælkeprodukter igen, så nu er det tilbage til A38 til morgenmad og kakaomælk efter træning :-D

Link to comment
Share on other sites

Aner ikke hvem han er.. Har forsøgt at få lidt info ud af "træneren", men han ville heller fortælle mærkelige historier :raisebrow:

He he, kan du ikke snige dig hen og tjekke hans navn når han logger sig ind ved skranken?

Ellers en fin log og du får virkelig trænet- meget inspirerende :o)

Link to comment
Share on other sites

He he, kan du ikke snige dig hen og tjekke hans navn når han logger sig ind ved skranken?

Ellers en fin log og du får virkelig trænet- meget inspirerende :o)

Tak! :-) God plan! Det må jeg forsøge ;-)

Træls træning i dag! Selv træningen var egentlig ganske udmærket, men nej, hvor var folk dog bare irriterende!!! Der var to tøser, som havde alt for travlt med at se på sig selv i spejlet (mellem de få sæt!) og især den ene var noget så øretæveindbydende! Hun havde meget travlt med alt muligt andet end at træne.. De havde meget travlt med at snakke om at de skulle træne seriøst.. En halv time senere var de væk igen.. Så var der manden ved løbebåndet.. Han kom hen og spurgte, hvornår jeg var færdig, hvilket jo er helt fair, men båndet når kun lige akkurat at stoppe inden han står der igen.. Lad mig dog lige blive færdig! Hvis han havde så travlt, så var der 3 andre løbebånd (alle ledige), hvoraf den ene er nøjagtige samme model, som den jeg brugte. Den eneste forskel er at pulsmåleren ikke virker på det andet løbebånd, men altså come on.. Lad mig dog lige slukke for min musik og få gjort løbebåndet rent..

Hmm.. mon jeg er lidt nem at irritere i dag?

Var ellers super tæt på at droppe løbebåndet.. Var gået i omklædningsrummet og havde låst skabet op, men tænkte "nej, nu tager du dig sammen og kom så ind på det løbebånd!"

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner lat. pulldown m/ 40kg, bænkpres m/ håndvægte m/ 6kg, biceps og hammer curls også med 6kg, skulder (ved ikke hvad de hedder) med 4 kg, kabel tricep ext m/ 12,5kg og benpres (som forhåbentlig skiftes ud med squats på lørdag) m/ 69 kg. Alle 5x12. Sig endelig til hvis der er noget der ikke giver mening :-) Er ikke helt 100 på navnene på øvelserne :-)

Link to comment
Share on other sites

Du kunne overveje et fikst lille Fullbody? Det er rimeligt nemt at komme igang med. Du har jo basis på plads. Hvis Squat virker lidt voldsom kan du bruge lounges eller barbell squats.

Og det er rigtigt fedt at du hiver dig selv ind fra omklædningsrummet og får sluttet ordenligt af.

Og der er vel altid nogle Trunter eller unge fyre der mener de træner seriøst men mest er der for at se smarte ud. Om 1/2 år kan du tage dem på nakken og squatte med dem :)

Link to comment
Share on other sites

Du kunne overveje et fikst lille Fullbody? Det er rimeligt nemt at komme igang med. Du har jo basis på plads. Hvis Squat virker lidt voldsom kan du bruge lounges eller barbell squats.

Og det er rigtigt fedt at du hiver dig selv ind fra omklædningsrummet og får sluttet ordenligt af.

Og der er vel altid nogle Trunter eller unge fyre der mener de træner seriøst men mest er der for at se smarte ud. Om 1/2 år kan du tage dem på nakken og squatte med dem :)

Det er også et fullbody program jeg arbejder hen imod :-) Ælsker squats <3, så glæder mig til det bliver en del af mit program :-D

Link to comment
Share on other sites

Havde glædet mig helt vild til dagens træning! Endelig skulle der squat på programmet, men det kom der så ikke alligevel :cry3: Min ven kunne ikke lige overskue ret meget andet end hans egen træning i dag, så vi må se på mandag. Han havde dog overskud nok til at fortælle mig at jeg køre for tungt på biceps :annoyed: (så synes han er en lille smule irriterende i dag), men planen er nu at jeg skal holde øje med min teknik og når den begynder at svigte går jeg fra 6 til 5kg i de sidste sæt. Men ellers en udmærket træning! Trænede dog triceps i maskine, for det var det sidste jeg manglede og der var optaget ved den jeg normal træner triceps (ved altså ikke lige hvad sådan en tingest hedder :blush: ).

Har fundet en ny playlist frem til løbebåndet, for det er seriøst den eneste grund til at jeg ikke dør af kedsomhed.. Do it like a dude er sgu god for motivationen :smile:

Fik lige lidt info om den pæne i dag.. Ikke særligt positive ord han blev beskrevet med, men han er nu stadig meget pæn :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Havde glædet mig helt vild til dagens træning! Endelig skulle der squat på programmet, men det kom der så ikke alligevel :cry3: Min ven kunne ikke lige overskue ret meget andet end hans egen træning i dag, så vi må se på mandag. Han havde dog overskud nok til at fortælle mig at jeg køre for tungt på biceps :annoyed: (så synes han er en lille smule irriterende i dag), men planen er nu at jeg skal holde øje med min teknik og når den begynder at svigte går jeg fra 6 til 5kg i de sidste sæt. Men ellers en udmærket træning! Trænede dog triceps i maskine, for det var det sidste jeg manglede og der var optaget ved den jeg normal træner triceps (ved altså ikke lige hvad sådan en tingest hedder :blush: ).

Har fundet en ny playlist frem til løbebåndet, for det er seriøst den eneste grund til at jeg ikke dør af kedsomhed.. Do it like a dude er sgu god for motivationen :smile:

Fik lige lidt info om den pæne i dag.. Ikke særligt positive ord han blev beskrevet med, men han er nu stadig meget pæn :biggrin:

Jamen hvia ham den pæne giver et ekstra skud motivation, har han jo også gjort et godt job allerede (uanset personlighed :happy: )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share